ילדים זו שמחה יקרה – איך להערך כלכלית לקראת תינוק חדש

קודם כל, מזל טוב! אם זה ילד ראשון במשפחה שלכם, מצפה לכם חוויה מיוחדת, וגם אם זה לא ילד ראשון, אין ספק שכל בן בית חדש במשפחה מביא איתו סערת רגשות, שינויים והסתגלות. כדי שלא תאבדו את הצפון מבחינת ההוצאות וההערכות הכלכלית, אספתי עבורכם כמה טיפים זהב שישרתו אתכם לקראת, וקצת אחרי שהצאצא החדש יגיח לעולם. לגזור ולתלות.

 

תינוק חדש במשפחה: כך תקבלו אותו יפה

 

  • עבדו עם רשימות של מוצרים – הכינו מראש רשימה, וחלקו אותה לשניים – דברים שהכרחי לקנות ודברים בסימן שאלה. דברים כמו טיטולים או עגלה אתם כמובן תצטרכו ללא ספק, אבל מה באשר למוניטור, משחות מסויימות ספציפיות או דברים כאלה? לא בטוח שתצטרכו, ולא בטוח שתחליטו בסופו של דבר לקנות. רשימה שכזו תעשה לכם סדר ואם תוסיפו מחירים צפויים ומקומות שבהם ניתן לרכוש את המוצרים האלו, תוכלו לקבל סדר גודל של הוצאה, מראש, ולהערך בהתאם.
  • קבלו עזרה מהמשפחה – בדרך כלל, ההורים והאחים נותנים מתנות יפות בלידה של ילד חדש, וההורים לפעמים עוזרים גם מעבר למתנה הראשונית. אם אתם צופים שעשויה להיות לכם בעיה כלכלית כלשהי כשהוא או היא יגיחו לאויר העולם, בדקו מראש עם אנשי המפתח במשפחה שלכם האם הם מתכוונים לעזור וכמה. נכון, קשה לאגו להתחיל לגשגש מראש אצל אמא, אבא, אח או אחות האם הם מתכוונים לתרום לכם כשיגיע הזמן ובאיזה סכום יחליטו לפנק, אבל אם תוותרו על האגו ותשימו אותו בצד תוכלו לקבל תמונה כללית של מימון שצפוי לכם אחרי הלידה, ולהתארגן בנינוחות ובלי לחץ.
  • קניה מראש – במועדים של מבצעים והנחות – יש כאלו שמאמינים שלרכוש עגלה או בגדים לתינוק לפני שהוא נולד מביא מזל רע, ואני דווקא חושב שלא רק שזה לא מביא מזל רע, זה גם מביא חיסכון טוב. אם אתם מצפים לתינוק רק בעוד כמה חודשים – ועכשיו הוא מועד של סוף עונה, הידוע במבצעים ובהנחות – רכשו בגדים ומוצרים מראש במחירים כדאיים יותר! השתדלו להמנע מהנטייה הטבעית שלנו לקנות יותר מידי בגדים וציוד – נסו לאבחן מה נדרש ומה לא, זכרו כי ילדים בגיל אפס גדלים מהר והבגדים שקניתם מהר מאוד לא יתאימו לכם יותר. אתם גם לא לגמרי יודעים באיזה משקל יוולד התינוק או התינוקת (וההערכות הרפואיות סביב הנושא הזה רחוקות מלהיות מדוייקות), אז עדיף לא להגזים במידה ולא יתאים במדוייק. 
  • "יש יד שתיים" – זו לא בושה – המון מוצרים לקראת הלידה אפשר להתחיל לחפש כבר בהריון, ולרכוש כבר לקראת סוף ההריון, והרבה מהם יכולים להיות יד שנייה, ולא חדשים מרשתות השיווק. מיטות תינוק במצב מעולה יד שניה (חיסכון של כ-1,000 ש"ח ויותר), שידות החתלה, עגלות, סלקל – הכל קיים בשוק היד השנייה ובחיסכון אדיר. אנשים המון פעמים קונים את ההכי טוב ויקר שיש, והמוצרים האלו מן הסתם תקפים אך ורק לכמה חודשים בודדים עד שצריך להחליף או לוותר עליהם, ואז הם מחפשים מישהו שיבוא "להוביל" להם החוצה את הדברים האלו מהבית, ואתם יכולים להגיע ובמחירי מציאה לקבל מוצרים כמעט חדשים בחצאי מחירים.
  • לא להגזים עם הקניות מראש – קחו בחשבון שהמון דברים שנראים לכם חיוניים והכרחיים – לא יראו לכם כבר כל כך חיוניים והכרחיים אחרי הלידה – אז אין טעם להגזים עם הקניות מראש. רק מה שבטוח תצטרכו – קנו מראש, ומה שיש בו ספק הכי קטן שיש עבור הצורך שלו, וותרו. מקסימום תרכשו ממש אחרי הלידה אם תצטרכו – לא יקרה שום דבר.
  • צפו את הבלתי צפוי – כמה שתתכוננו מראש ותתארגנו – יהיו דברים שלא חשבתם עליהם, גם אם זו לא הלידה הראשונה שלכם ואתם כבר מומחים ומנוסים. טיטולים, תרופות, משחות, מטרנה, סדינים, בגדים, מוצצים, שמיכות, מצעים, בקבוקים, סטריליזטור, חזיות הנקה, שקיות לחלב, משאבת חלב – אלו דברים שאנשים (ובמיוחד בעלי ניסיון עם ילד שני ומעלה) יודעים לצפות מראש וגם להעריך כמה יעלו ואיפה לקנות, אבל יש כמעט בכל לידה הוצאות לא צפויות שצצות. עלויות רפואיות במקרים של סיבוכים לא עלינו, אמצעי מניעה, תרופות מיוחדות שהתינוק החדש יצטרך חס ושלום. נסו להיות מוכנים ולצפות את הבלתי צפוי, מאחר והבלתי צפוי ככל הנראה, כמעט בוודאות, ימצא את דרכו אליכם אחרי הלידה.
  • נקודה ערמומית שחולפת ליד המתכננים המקפידים ביותר – חופשת הלידה – חופשת הלידה בארץ שלנו היא קצרה למדי – 15 שבועות בתשלום, 26 שבועות כאשר מהשבוע ה-16 ללא תשלום. היו מוכנים לחלק ללא התשלום – מדובר בחודשים שלמים של הכנסה חסרה, די מזעזע את הקרקע עבור המשפחה הישראלית הממוצעת. יש נשים שמעדיפות להשאר בבית גם אחרי 26 שבועות של חופשת לידה (חלקן – גם אם זה במחיר סיום העסתקן) – צריך להערך גם לאופציה הזו אם היא על הפרק.
  • קשת ההוצאות יכולה להיות מצומצמת ביותר ומנגד גם פזרנית מאוד – משפחות שירכשו יד שניה, יקבלו מוצרים ממשפחה שסיימה את השימוש בהם, יבחרו בהנקה מלאה משד, חיתולים רב פעמיים, וגידול אם או אב בייתי במקום גנים פרטיים יקרים – צפויות למשפחות האלו הוצאות מינוריות בלבד. מנגד, יהיו משפחות שיבחרו במטפלת פרטית, טיטולים ממותג יוקרתי, מטרנה, חוגי יוגה ושחיה לפעוטות, רכישת מוצרים חדשים ויקרים – ההוצאות שצפויות להן הן בלתי נתפסות. השתדלו לתפוס מקום טוב באמצע שתי נקודות הקיצון האלו שמתאים לחוסן הכלכלי שלכם, לצרכים שלכם ולתפיסות העולם שלכם.
  • התייעצו עם הורים מנוסים מכם – אין חכם כבעל ניסיון, ואת הטעויות הכלכליות שאתם עשויים לעשות לקראת הלידה – עשו כבר לפניכם הורים מנוסים, ויכולים להזהיר אתכם מפניהם. שתפו חבר, חברה, או קרוב משפחה עם רשימות המוצרים והתכנונים שלכם לרכישות – והוא כבר ככל הנראה יצליח להוריד אתכם מהעץ ולמחוק דברים מהרשימה והתכנונים.
  • הרשתות החברתיות הן חברות טובות – יש ברשתות החברתיות עשרות, ואפילו מאוד ואלפי קבוצות להורים טריים, שם אנשים גם ישתפו אתכם בהחלטות ובחוויות שלהם, וגם תוכלו להתייעץ שם עם הורים מנוסים בנוגע לגידול ילדים מבחינה כלכלית (ובכלל). אל תפחדו להרשם לקבוצות ולפתוח דיונים, תקבלו תובנות מהורים מנוסים שיתנו לכם עיצה מכל הלב כדי למנוע ממכם לעשות טעויות.
  • החלטתם על מטפלת פרטית? חילקו אותה – נסו לאתר שכנה או חברה טובה שגרה קרוב אליכם שיולדת בערך יחד אתכם, ושכרו את המטפלת הפרטית יחד איתה, שתשמור על שני התינוקות יחדיו. תוכלו ככה לחלק את ההוצאה בגדול ולשלם אפילו פחות מהעלות של מסגרת פרטית קבוצתית.
  • העיריות מתגייסות לטובתכן – כל עירייה שמכבדת את עצמה מביאה בחינם או בעלויות נמוכות מאוד חוגים להורים ולתינוקות, ג'ימבורי להעברת זמן היום עם התינוק, עיסויי תינוקות מקצועיים, פעילויות או מקומות עם מוזיקה מרגיעה ונעימה – הכנסו לאתר של העירייה שלכם (ושל העיריות הסמוכות) ובדקו אילו פעילויות מוצעות בחינם או בתשלום סימלי ונצלו את הפעילויות האלו!

 

תינוק חדש במשפחה
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש