כתיבה שיווקית – קופירייטינג – איך עושים את זה נכון

אתחיל בגילוי נאות – המדריך הזה – כמה שהשתדלתי להיות מקיף, תמציתי ויעיל, הוא לא תחליף לשום קורס או תוכנית לימודים רישמית. קופירייטינג – כתיבה שיווקית – זה משהו שלומדים, בקריאת מאמרים אונליין (מה שאתם עושים כרגע, בעצם), בקורסים אונליין או פיזיים, במשך חודשים רבים. יש תעודות רישמיות יותר ופחות בנושא הזה.

 

מהי כתיבה שיווקית?

כתיבה שיווקית היא כתיבה למטרות שיווק – קידום עסק, קידום והנעה לפעולה עסקית כמו הרשמה לתפוצה או השארת פרטים, או כתיבה שמטרתה להניע תהליך מכירתי. כתיבה שיווקית היא לא פרסומת, היא סמוייה יותר מפרסומת שחושפת את המטרה שלה באופן מפורש וגלוי.

כתיבה שיווקית נותנת לקורא ערך, מידע או תשובה לשאלה שמעניינת אותו, ועל הדרך, הקורא מכוון לכיוון שיווקי. מתוך הערך שקיבל והאמון שהוא צבר בכם כתוצאה מהכתיבה השיווקית שלכם, הוא יכניס יד לכיסו ויוציא את הארנק. אפשר להשקיע כסף רב בשיווק וקידום העסק, אך עם הכתיבה השיווקית לוקה בחסר – כמות ההמרות תהיה נמוכה (המרה – כאשר גולש הופך לגולש שביצע פעולה רצויה – מילוי טופס, רכישה או השארת פרטים לדוגמא).

הכתיבה השיווקית מכוונת לקהל היעד – אותו קהל שתוך כדי קריאת הטקסט גם יתעניין בשירותים או במוצרים שיש לכם להציע, כך שאתם אמורים לחשוב על הלקוח הפוטנציאלי הקלאסי שלכם, לנסות ולהבין מה יעניין אותו וימשוך אותו, ולהניע אותו לכיוון פעולה רצויה שברצונכם שיבצע בזמן קריאת הטקסט.

עקרונות מכירתיים עדיין נשמרים, למרות שהטקסט הוא לא מכירתי באופן ישיר. כן צריך לשלב את הסיבות לכדאיות שבביצוע הפעולה, למה כדאי לרכוש את המוצר או השירות שלכם ומה היתרונות, התועלות והבידול של המוצר או השירות שלכם על פני המתחרים. 

 

כתיבה שיווקית ברשתות חברתיות

חשוב להבין, לפני שאסביר קצת יותר לעומק איך כותבים באופן שיווקי, שהתוכן השיווקי שאתם כותבים צריך להשתנות לחלוטין בהתאם לפלטפורמה שבה הוא נכתב. כתיבה שיווקית במייל היא לא כמו כתיבה שיווקית בוואטס אפ (מייל יכול להיות ארוך ועדיין יקראו אותו אם הוא כתוב נכון, הודעה ארוכה בוואטס אפ – סיכוי סביר שלא), וכתיבה שיווקית במייל או בוואטס אפ זה שונה אלף אלפי מונים מכתיבה שיווקית בפוסט או סטורי ברשת חברתית.

ברשתות החברתיות הגולש מצפה הרבה פחות להחשף לתוכן שיווקי, זה מבחינתו מקום בו נמצאים החברים, המשפחה, מסיבות, חיים טובים, פוסטים של אנשים בחוף הים או במסעדות יוקרתיות וכדומה. כדי להגיע לליבו ולהניע אותו לפעולה שיווקית בתוך רשת חברתית, אתם צריכים יותר לחשוב בקטע של להצטרף למסיבה, ופחות בקטע רציני או עיסקי.

במייל, הוא יצפה הרבה יותר להודעות רציניות והגולש שלכם כנראה גם עובר על המייל כשהוא בסיטואציה של עבודה או זמן פנוי ארוך יותר מאשר ברשת החברתית (למרות שבפועל הגולש מבלה יותר זמן ברשת החברתית כי היא שואבת פנימה, הוא נכנס לרשת רק כדי "להתעדכן" ו"לבדוק מה חדש", ועל המייל הוא "מתיישב" כשיש לו זמן פנוי והוא מפגין רצינות גדולה יותר מאשר הכניסה למועדון המסיבה שברשת החברתית.

 

הסוד נאמבר וואן של כתיבה שיווקית – אל תמכרו!

כתיבה שיווקית יסודות, שיעור מספר 1: בכתיבה שיווקית – לא מוכרים! תחשבו על זה, כשהטלפון שלכם מצלצל ומהצד השני מתחיל לפטפט איזה נציג מכירות שאתם בכלל לא מכירים והוא זר לכם שרוצה למכור לכם הרחבת אחריות על מכונת הכביסה, איך אתם מרגישים? מכירות מתקשרות לרוב בני האדם עם אסוציאציה של נוכלות. זה לא שאנחנו תלושים מהמציאות כשאנחנו מקשרים בין השניים, אנחנו למודי ניסיון.

בסוף אותו מוכרן מהצד השני של הקו יקריא את תסריט השיחה שלו היטב, יטפל בכל ההתנגדויות שלנו נגד המכירה, ויענה על כל השאלות שלנו כמו שהתשובות כתובות לפניו על דף מודפס, נשתכנע ונקנה.

ובמבחן התוצאה ומתוך הניסיון שלנו, התחושות האלו נכונות – רבים המקרים שבהם קנינו מוצר שלא עונה לנו על הצרכים, או שהוא באיכות ירודה. זו הסיבה שמתעורר בנו אנטיגוניזם שמנסים למכור לנו משהו, התגובה הראשונית שלנו היא התנגדות ומגננה. כתיבה שיווקית מגדירה כערך עליון מכירה רק באופן עקיף, לא ישיר. זה לא "הנחה, מבצע, קנו אצלי, אני טוב, אני תותח, אצלי הכי טוב, המוצרים הכי טובים, המחירים הכי זולים", זה לא זה בכלל.

זה יותר כמו מסרים מעניינים, מגניבים, מצחיקים, עידוד הקורא לתגובה, ניהול אינטראקציה, שיחה, להפוך לחבר של הקוראים ולתת להם ערך. אתם רוצים שיסמכו עליכם שאתם לא המוכרן התורן שמתקשר מבלי להכיר אתכם ומנסה לדחוף לכם ביטוח על המקרר או מכונת הכביסה.

תנו לקוראים מידע שהם רוצים או מחפשים לדעת, תנו להם מידע טוב, אמין ועסיסי, עם תוכן ברמה גבוה ואיכות חסרת פשרות, הם יקראו בלהט, ובסוף, גם יסכימו לקנות ממכם.

 

לצאת מהקופסא

ישנם קמפיינים מוכרים שידועים לשוק, בתור קמפיינים אפקטיביים ביותר, שבהם הגורם המפרסם יצא מהקופסא וכתב תוכן שיווקי מתוחכם ויעיל כל כך, שהיה שווה לו המון כלכלית באופן ישיר ועקיף.

לפני כמה שנים החל טרנד של פרסום תשובות לשאלות הגולשים והלקוחות – כך שלמעשה, מי שכותב את התוכן השיווקי הוא לא הגורם המפרסם – אלא הקהל בעצמו מכתיב לגורם המפרסם מה לכתוב. השיטה הזו, של הפוך על הפוך, מייצרת תוכן מדהים ומעניין שהרצון לגלות אותו. זה מתאים לכל גורם עסקי, קטן או גדול.

בשלב הראשון אותו ארגון עיסקי מוסר ללקוחות שהוא יענה על שאלות שהם שואלים – גם שאלות מביכות וגם בפירוט רב עבור שאלות שנכנסות לעובי הקורה, ויוצא בקמפיין (בדרך כלל ממומן) שקורא לגולשים לכתוב שאלות.

אחר כך, אותו ארגון כותב תשובות לשאלות הגולשים, ומפרסם אותם בפירסומים.

גם אם שאלו חברת מזון מה הרכב המוצר המלא, גם אם שאלו עורך דין כמה כסף הוא מרוויח כל חודש, גם אם שאלו על עלויות ייצור של מוצר שהפקתו זולה אך עלותו יקרה – הכל נענה ומוגש חזרה לגולשים ששאלו. זה מקדם את תפיסת האמינות של אותו מותג פלאים, ומגיש לקוראים בדיוק מה שהם צריכים – ברור שהם יתעניינו במידע שמפורסם כי הם אלו ששאלו את השאלות שמעניינות אותם.

מותג שנתפס אמין וגורם לבאזז תקשורתי כזה, ולקוחות פוטנציאלים שמתקשרים ומנהלים תהליך אינטראקטיבי של שאילת שאלות מול אותו גורם עסקי, זה מתבטא מיידית במכירות בפועל. במהות של כל המהלך הזה – אין אפילו חצי מכירה. אין מבצע, אין פרסום, אין "אני הכי טוב, אני איכותי, קנו ממני".

עוד דוגמא הם אנשים שחושפים את סודות המקצוע המקצועיים שלהם לכל דורש ומתעניין – בחינם.

דוגמא לכך היא המאמר הזה. במאמר הזה אני נותן מכל הלב טיפים ודרכים לכתיבה שיווקית, ואני מניח שהגעתם לכאן כי אתם מתעניינים בכתיבה שיווקית או רוצים לכתוב משהו שיווקי.

את הטיפים אני באמת נותן מכל הלב ובלי לחסוך דבר (במסגרת הסביר, כמובן, עדיין מדובר במאמר ולא קורס אינטרנטי מלא בתחום עם תעודה בסיום), למרות שלכאורה יש לי אינטרס הפוך.

יש בכתבה הזו עד עכשיו, ועוד יהיו בהמשך, דברים חשובים מאוד, מידע בעל ערך, שיעזור לכם להפוך לקופירייטרים טובים יותר (גם המקצועיים והחצי מקצועיים שבכם, אלו שסיימו קורס רישמי ואפילו כאלו בעלי ניסיון).

כל זה – בחינם לגמרי במאמר ציבורי ברשת האינטרנט. בסיום המאמר, אתם תתקלו בטופס שמציע לכם לקבל שירותי כתיבה שיווקית מקצועיים בתשלום. אז הנה, אני חושף סודות מקצועיים בחינם באהבה מכל הלב, ומקווה שזה יניע אתכם לפעולה בסוף המאמר ליצור איתנו קשר ולרכוש דרכנו שירותי כתיבה שיווקית. עד כמה זה עובד? זה עובד מאוד!

מסתבר שחשיפת סודות מקצועיים לא מניעה אנשים ללמוד עצמאית את המקצוע, למרות שחלק מהאנשים קוראים את המידע, מסתפקים בו ולא יוצרים קשר עם בעל מקצוע בתחום. רבים אחרים מתרשמים מהאמינות והתוכן האיכותי שהם קיבלו כרגע בחינם, ומבינים שיש להם עסק עם מישהו שנותן מידע מכל הלב ורוצה בהצלחה שלהם. זה מניע אותם ליצור קשר ולקנות.

 

על קורסי קופירייטינג וכתיבה שיווקית

היום, ההיצע גבוה מאוד ואפשר לקרוא מאמרים (כמו זה), להירשם לסדנאות חד-יומיות, קורסים אונליין עם מאות שעות של הסברים בוידאו, ואף לימודי תעודה רשמיים במוסדות מכובדים עם קורסים פיזיים של חודשים בנושא כתיבה שיווקית.

כמו בכל תחום, יש מסלולי לימוד טובים יותר וטובים פחות, איכותיים יותר או איכותיים פחות. בדיקת העל סביב הנושא, היא לבקש לראות תכנים שיווקיים שכתבו המורים הפוטנציאליים שלכם, ולראות האם אתם נמשכים לתוכן שהם כתבו, האם זה עובד עליכם ועושה לכם חשק לרכוש ועניין.

אם אתם מרגישים שממש בא לכם להירשם למסלול לימודים מסויים (קצר, ארוך, רישמי או שלא) אחרי שנחפשתם למלל שיווקי מטעם אותו מסלול לימודים, כנראה שזה מקום טוב להירשם אליו, כי הטקסט שהם כתבו עבד עליכם בעצמכם ועשה לכם חשק להירשם. בעלי עסקים שרוצים להתחיל לנסח בעצמם טקסטים שיווקיים – עדיף מאוד לא להתפזר בתור שלב ראשוני ולהירשם לקורס ארוך של חודשים, אלא לקרוא מאמרים באינטרנט או ללכת לסדנאות חד-יומיות בנושא.

זה יתניע בכם את ההתחלה של כתיבה שיווקית עבור העסק שלכם, את הקורסים הארוכים של החודשים תשמרו, בתור שלב ראשוני, לאנשים שהחלום שלהם הוא להיות קופירייטרים בתשלום בתור מקצוע. בהמשך, אם תרצו, תוסיפו הכשרות, קורסים וסדנאות בנושא.

 

קשה לכם? לא מסתדר? אין תוצאות? אין לכם כח ללמוד לבד ממדריכים באינטרנט או בקורס? קחו איש מקצוע!

בהמשך ישיר למה שכתבתי כרגע – אם לקחתם תוכנית הכשרה כלשהי, קורס או סדנא, ואתם מנסים לכתוב פוסטים שיווקיים או תכנים שיווקיים וזה לא מביא לכם את התוצאות הרצויות – היעזרו באיש מקצוע. יכול להיות שהקמפיין שאתם מרימים ברמה הטכנית לא תקין או לא אופטימלי, ויכול להיות שהתוכן עצמו שאתם כותבים, למרות שלמדתם והשכלתם בנושא – לא איכותי מספיק. קחו איש טכני וקופירייטר ונסו לחסל את הבעיה באמצעות אנשי מקצוע.

כמובן, בתור כאלה שיודעים דבר או שניים על כתיבה שיווקית, תוכלו ללמוד עוד מפעילותו של איש המקצוע בתחום, לתת את הקלט שלכם על העבודה שלו והתהליך מולו, ולהנות מהפגנת ידע ובקיאות ושיפור השירות שתקבלו בתחום.

כתיבת תוכן שיווקי עולה בדרך כלל, לעסקים קטנים, אל מול פרילנסרים שנותנים שירותי כתיבה שיווקית, החל מ-25 אגורות למילה ועד 2 שקלים למילה. חברות גדולות עם תקציבים גדולים, יכולים לקחת אדם בעל שם בתחום ולשלם לו גם על משפט מוחץ ומנצח אלפי שקלים לפעמים. יש לי תחושה שאתם לא שם כרגע… 😉

טיפ קטן ואחרון לפני שממש אתן עקרונות ונוסחים אפשריים למודעות שיווקיות ופרסומים שיווקיים – אפשר ללמוד המון, הרבה יותר ממה שאפשר ללמוד מקורס קצר או ארוך, באמצעות תרגול, סטטיסטיקות, ובדיקת היעילות של הכתיבה שלכם, וגם בעזרת AB TESTING. כיתבו מודעה, השקיעו בה כסף וחישפו אותה לקהל היעד כשבוע. בידקו את התוצאה.

לאחר מכן, שנו נוסח וגישה, וראו איך הכתיבה החדשה משפיעה על הנתונים, הסטטיסטיקות והמכירות. התהליך הזה מוכנה בשיווק AB TESTING – מצב שבו יש שיווק בנוסח A, שיווק בנוסח B, אנחנו מריצים את שני הנוסחים תחת תנאים דומים (אותה כמות חשיפה, לאותו קהל, במשך אותו משך זמן) ובודקים איזה אחד מן השניים מספק תוצאות טובות יותר.

אפשר להכתיר את המנצח בסוף התהליך, ולבחון את המנצח מול נוסח שיווקי אחר והעלאת מודעה פרסומית שתתחרה בנוסח המנצח, וחוזר חלילה. כאשר יש נוסח שיווקי שמנצח בתוצאות כמה וכמה גישות ונוסחים אחרים – כנראה שהנוסח שלכם אופטימלי ומביא לכם את התוצאות הכי טובות שאפשר (או כמעט הכי טובות שאפשר).

 

יורדים במחילת הארנב – איך כותבים שיווקית?

שפה – כיתבו בשפה פשוטה, ברורה, קריאה ועממית. דברו אל הקוראים בגובה עיניים, לא כאילו אתם פרופסורים מתנשאים מעליהם. שימו לב, לא להתבלבל, אתם עדיין צריכים להיות רהוטים, אבל קצת הומור פשוט וסלנג לא יהרגו לכם את הכתיבה השיווקית.

חישבו על הקורא – תמיד חישבו על הקורא שלכם בזמן הכתיבה. חפשו איפה לתת לו ערך, לענות לו על שאלה שמעניינת אותו, לתת לו מידע בעל ערך. הקורא בדרך כלל לא רוצה לשמוע כמה אתם תותחים, מוכשרים וכדומה.

הוא רוצה לדעת מה התועלות שיוצאות לו מלסגור איתכם שירות או מוצר, מה הוא מקבל מכם שהוא לא יקבל בשום מקום אחר, ואיך זה יעזור לו. דברו בשפה של תועלות ויתרונות שהוא יקבל אחרי שירכוש ממכם. ראש שקט? נוחות? חיסכון בזמן? חיסכון בכסף? לדוגמא, לא אכפת לו שיש לכם תואר שלישי בכלכלה וניהול כספים, אכפת לו שאם הוא יקבל ממכם ייעוץ עיסקי הוא יוכל לחסוך 2,000 שקל בחודש בלי לרדת באיכות החיים, ולהוסיף עוד 2 חופשות בבתי מלון מפנקים בשנה.

דברו על הבעיה, הכאב או הקושי שהגולש מרגיש – כואב לו, הוא נחנק כלכלית, הוא לחוץ – ובהתאמה, הסבירו למה יפסיק לכאוב לו, יהיה לו קל יותר כלכלית, או מפלס הלחץ ירד משמעותית אם הוא ירכוש את המוצר שלכם. אל תפחדו לדבר ישירות על הכאב, על הבעיה, על הקושי – ולתקוף אותם.

השתמשו בדוגמאות – כל פעם שאתם משתמשים בדוגמא, יש אנשים שיזדהו עם הדוגמא, ואולי אפילו בחלק מהמקרים היא תקלע בול לקורא שמגיע למלל השיווקי, והוא ירגיש הזדהות ורצון עז להמשיך לקרוא ולרכוש.

מבנה הטקסט השיווקי שלכם – משפטים ברורים וקצרים, חלוקה לכותרות, תתי כותרות, פסקאות ברורות, מקטעים ברורים לאורך הטקסט (כל מקטע או פיסקה סביב רעיון מסויים או תחת כותרת מסויימת), השתמשו בתבליטים ורשימות. סבלנותו של הקורא ורמת הקשב שלו מאוד נמוכה, כשהמבנה ברור ומזמין, הוא ישאר לקרוא יותר.

לפעמים, המידע שהוא מחפש נמצא רק באמצע התוכן שלכם, ולכן חלוקה לפסקאות וכותרות עשויה לעזור לו לגלול את העמוד למטה ולאתר את המידע שהוא מחפש. בטקסט שאינו מחולק היטב לפסקאות, נושאים ותתי נושאים זה לא יהיה אפשרי.

כאשר יש פירוט רב – במקום הפרדה בפסיקים באותו משפט, השתמשו בתבליטים בפורמט הבא:

  • דוגמא ראשונה, או מידע על הפריט הראשון שעליו מפרטים
  • דוגמא שניה, או מידע על הפריט השני שעליו מפרטים
  • דוגמא שלישית, או מידע על הפריט השלישי שעליו מפרטים

ההתחלה של התוכן השיווקי שאתם כותבים, הפסקה הראשונה או המשפטים הראשונים, צריכים לתמצת את כל הרעיון של כלל התוכן, לתת "פרומושן", סוג של "בקרוב" למלל השיווקי כולו. זה רעיון טוב לעורר סקרנות באמצעות שאלות שהקורא יכול להזדהות איתן וללחוץ על נקודות הכאב והקושי של הקורא כבר בהתחלה, רגע לפני שאתם מגישים לו את הפתרון לכאב או לקושי.

 

עוד טיפים קטנים של אלופים שיפילו לכם את האסימון וישדרגו את הרווחים שלכם

  • במקום "אני מטפל באבנים חמות", נסו כותרת בסגנון "אני מקל על כאבי גב" – דברו על הכאב באופן ישיר, ועל מה שהלקוח מקבל.
  • שיטה מוכרת ויעילה היא לכתוב מודעה או טקסט שיווקי הפוך. קודם כל מגדירים מהי הפעולה שאליה רוצים להניע את הקורא, הדבר שאם הצלחנו גרמנו לו לעשות (למלא פרטי קשר, לרכוש, להירשם וכדומה). מתוך הפעולה הרצויה, בונים את נוסח הכתיבה השיווקית שלנו, תוך כדי שאנחנו תמיד זוכרים מהי המטרה הסופית.

 

  • כדאי מאוד לקרוא ולהתעניין, וללמוד על סגנונות תקשורת. כל טקסט שיווקי צריך לפנות לכל אחד מארבעת סגנונות התקשורת: משימתי, מקדם, מנתח ותומך. המשימתיים צריכים להיתקל במשפט מפתח קצר וקולע שמסביר להם מה המוצר נותן מיידית ("תכל'ס"), המקדמים צריכים לשמוע סיפור, דוגמא או תיאור מקרה אישי של הכותב, המנתחים והתומכים צריכים לקרוא נתונים, רשימות, השוואות, מידע מספרי או טבלאות. כדאי מאוד לפנות לכל סגנונות התקשורת לסירוגין ולהחליף את סגנון הכתיבה שלכם לפי ארבעת סגנונות התקשורת כל הזמן, כדי לא "לאבד" אף קורא מסגנון תקשורת מסויים.

 

  • דוגמא לכותרות מושכות: "סוף סוף הבנתי נשים", והמשפט הראשון: "שבוע שעבר הייתי בדייט, פתאום…". אני רוצה לראות מישהו שיש לו צרות עם נשים שיעיז לא להסתקרן מה קרה בדייט שלי ואיך זה גרם לי להבין נשים, ולא ילחץ על המודעה וימשיך לקרוא בתאווה רבה.

עוד כותרת טובה ותבנית טובה לכותרת: "שימו לב הורים לתאומים" – פה יש פנייה ישירה לקהל היעד, ושוב, הורה לתאומים לא יכול לפגוש כותרת כזו בשום מקום או פלטפורמה בלי ללחוץ מיד ולהתעניין בתוכן. "30% מחולי הסרטן חטפו את זה כתוצאה ממתח.

האם אתה מתוח?" – עוד כותרת שמפעילה פחד בקרב אנשים לחוצים ומתוחים. "95% מהאנשים לא הצליחו להבין איך לפתור את זה, האם אתה אחד מ-5% החכמים?" – בכותרת הזו, כל אחד רוצה לבדוק האם הוא טוב יותר מרוב האנשים ויצליח לפתור את זה.

"אם גם אצלכם בבית אוכלים מיונז – אתם חייבים לקרוא את זה!" – דוגמא למשפט מלחיץ ומזהיר שיוצר סקרנות ורצון לקרוא את תוכן האזהרה עצמה. אפשר להחליף את המילה "מיונז" לכל מזון, וזו אחלה כותרת לכל מודעה שיווקית בנושא מוצרי מזון.

 

  • תפנו לרגש של הקוראים שלכם, לא לרציונל.

 

הנה כמה סלוגנים וכותרות שיווקיות שיבהירו את הרעיון:

רווח – האם הייתם רוצים להרוויח בשנה מה שאנשים מרוויחים ב10 שנים?

גאווה – האם גם את היית רוצה ללבוש שמלה שתרגישי בה מיליון דולר?

עונג – הונדה: האם הלב שלך בנוי לזה?

פחד – אם מחר אתה מת – מי ידאג לילדים שלך?

 

אלו כותרות שמפעילות רגשות של גאווה, עונג, פחד ורווח אישי, וזה כמעט בלתי אפשרי שלא ללחוץ עליהן ולהמשיך ולקרוא את התוכן.

 

  • היפכו נתונים ליתרונות – "למעלה מ-50,000 איש עברו אצלי סדנא", "99% שביעות רצון בסקרים של חברה חיצונית", "משחת השיניים הזו מחסלת 97.4 אחוז מהחיידקים" – שימוש במספרים מייצר אמינות.

 

  • אם אתם מציעים הנחה או תנאים מיוחדים – שהרציונל לא ישאר באויר, כדי שלא תתפסו כזולים או כנזקקים ללקוחות.

 

  • תמיד תוסיפו "לרגל הפתיחה" או "לרגל הסגירה", או דברים כמו "חוגגים עשור של פעילות", כדי שהחגיגה תצדיק את ההנחה או התנאים המיוחדים. אם אתם עסק משגשג ואתם רוצים שיאמינו שאתם עסק משגשג, אתם צריכים לתת סיבה למה אתם מציעים הנחה או תנאים מיוחדים. נותנים התנסות בחינם או בעלות נמוכה? תמיד תציינו "אימון הכרות / התנסות ראשונה להכרות חינם", שוב, כדי שלא תתפסו כנזקקים וזולים.

 

  • לחצו את קהל הקוראים שלכם עם הגבלות או דד-ליינים. כל הצעה מיוחדת שאתם מדברים עליה בטקסט השיווקי שלכם תגיע עם הגבלות. עבור הרשמה מוקדמת – "ב-11 לחודש המחיר עולה פי שתיים", "אני מציע את זה אך ורק ל-50 הראשונים שיגיבו להודעה זו", עדיף אם זה נכון או אמיתי ולא שקר, ועדיף אם אתם מציינים בהמשך ומעדכנים באופן דינמי את הטקסט השיווקי שלכם: "39 אנשים כבר הגיבו, נותרו עוד 11 מקומות להטבה".

 

הנעה לפעולה

הנעה לפעולה הוא נושא שיווקי שאפשר רק אודותיו לדבר שעות ארוכות, אבל אנסה לתמצת. זוהי שורת המחץ, קריאה לפעולה הרצויה באופן מפורש והחלטי, שאמורה לסכם כל מלל שיווקי שתכתבו. הדוגמאות יבהירו טוב יותר מהתיאוריות מה זו בדיוק הנעה לפעולה:

  • "מלאו מיד את הטופס הבא כדי לקבל את המתנה ישירות לתיבת המייל שלכם".
  • "לחצו על קישור זה כעת כדי…".
  • "התקשרו אליי מיד למספר… כדי…".
  • כפתור ועליו כתוב "כן, אני רוצה להיות מצליח" (שמוביל לרישום או משהו בסגנון הזה).

הנעה לפעולה מסבירה לקורא מה הוא צריך לעשות מפורשות, ברוב המקרים גם מתי הוא צריך לעשות את זה ("עוד היום", "מיד", "כעת"), ומה קורה כשהוא יעשה את הפעולה.

בלי הנעה לפעולה, כל הטקסט השיווקי שכתבתם פשוט לא שווה כלום. הגולש כולו על קוצים, מת לשתף פעולה איתכם, אבל לא ברור לו איך מתקדמים ומה עליו לעשות. הנעה לפעולה עם נוסח כמו אלו שנתתי למעלה תגדיל את כמות ההמרות – ותביא יותר קוראים לבצע את הפעולה הרצויה שאתם רוצים שהם יבצעו.

 

איך מודדים את הכתיבה השיווקית שלי? איך אני יודע מה הביצועים והאם הנוסח טוב?

בעולם הדיגיטלי, קל מאוד לבדוק את היעילות של הכתיבה השיווקית שלכם, הרבה יותר מבעולם הפיזי. בעולם הפיזי, כאשר יש מודעה על שלט חוצות, בודקים נתוני מכירות ורואים איך נתוני המכירות השתפרו מאז הצבת השלט. ואם יש מספר שלטים? איזה אחד הכי מוצלח? מי הגיע מאיזה שלט? זה בעייתי לפענח.

בעולם הדיגיטלי יש כלים למדידה של הדברים האלו – זמן השהייה הממוצע של הקורא בעמוד עם הטקסט שכתבתם, האם הוא עבר בתפריט וניגש לעבור על התכנים בעמודים נוספים, כמה קוראים הגיעו לעמוד עם הטקסט שלכם וברחו ממנו מהר, מהם אחוזי ההמרה (כמה אנשים מתוך סך הקוראים של הטקסט ביצעו את הפעולה הרצויה), עד איזו נקודה בעמוד הגולש גלל למטה (כלומר – עד איפה במלל השיווקי שלכם הוא הגיע), וכדומה.

עמדת כתיבה לקופירייטרים
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש