תיק השקעות מומלץ – נכון לשנים 2020/2021

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

כמו בכל שנה, אנו מציגים בפניכם תיק השקעות מומלץ לשנת 2020 / 2021. אין זה סוד ששנת 2020 הייתה שנה לא פשוטה בכל קנה מידה, בטח ובטח בכל מה שקשור לפן הכלכלי וענף ההשקעות.

הרבה תקוות תולים בענף ההשקעות בשנת 2021.

היכן כדאי להשקיע? כיצד כדאי להשקיע? כל התשובות, בכתבה שהכנו. 

השלכות משבר הקורונה על השנה החולפת – שנת 2020

שנת 2020 לא הייתה שנה פשוטה עבור בעלי תיקי ההשקעות.

אחרי תקופה ארוכה של עליות שערים בבורסות ברחבי העולם, שנת תיקון 2020 זעזעה את הכלכלה העולמית. 

פרוץ מגפת הקורונה בשילוב עם מגמה שלילית משמעותית בשוק, הפילו את מדדי הבורסות ברחבי העולם.

מדד ה- 500 P&S, המייצג את 500 החברות הגדולות ביותר בארצות הברית, ירד מ- 3130 נקודות בתחילת חודש מרץ ל- 2237 נקודות לקראת סופו. 

אנשים רבים, שלא השקיעו בצורה נכונה, מצאו את עצמם בסכנה לאבד את כל חסכונותיהם.

בעקבות זאת, החלה נהירה של משקיעים החוצה משוק ההון, מה שהוביל את השוק לנפילה משמעותית.

למרות המשבר הפתאומי, השקעה בבורסה היא עדיין אחת הדרכים הטובות ביותר לצבירת הון ולשמירת ערך הכסף.

 

לקחים ממשברי עבר

בעבר, ניתן היה לשמור את הכסף בבנק, לקבל ריביות גבוהות, ובכך להרוויח כסף רב כמעט ללא סיכון.

כיום, בתקופה בה אנו חיים, הריביות של הבנקים המרכזיים נמוכות מאוד. עקב כך, כמעט ולא ניתן להגדיל את ההון באמצעות הפקדת כסף בפיקדונות. 

בשנת 2008 התרחש משבר כלכלי עולמי שנגרם בעקבות משבר הנדל"ן בארצות הברית.

בעקבות המשבר הקשה, הבנקים המרכזיים נקטו צעדים דרסטיים כדי לאושש את הכלכלה העולמית ולכן, מדינות רבות ברחבי העולם הורידו את הריבית בצורה משמעותית.

הריביות הנמוכות הורידו מהפרק את האפשרות להרוויח כסף באמצעות חסכונות ופיקדונות בבנקים.

לא זו בלבד שלא אפשרי להרוויח כסף דרך פיקדונות הבנקים, אלא גם הכסף מאבד מערכו משנה לשנה. תהליך זה נקרא אינפלציה.

אנו רואים את השפעתה של האינפלציה בעליית מחיריהם של כלל המוצרים והשירותים מדי שנה. כלומר, משנה לשנה ערכו הריאלי של כספינו, למרבה הצער, יורד.

 

מה אפשר לעשות? היכן כדאי להשקיע?

כיום, בעקבות הסיבות הללו, ישנן שתי דרכים עיקריות להגדיל את ההון (כמובן חוץ מלעבוד שעות נוספות). האפשרות הראשונה היא השקעה בנדל"ן והאפשרות השנייה היא השקעה בשוק ההון.

השקעה בנדל"ן עשויה להיות משתלמת מכיוון שהמשקיע יכול להרוויח גם מהכנסה הונית וגם מהכנסה פירותית. הכנסה הונית נובעת מעליית שווי הערך של הנכס. כלומר, אם שוויו של הנכס נמצא בעלייה – המשקיע מרוויח כסף. הכנסה פירותית נובעת מההכנסה השוטפת שהמשקיע מקבל מהנכס, כמו לדוגמא שכר דירה (הכנסה חודשית), חלוקת דיבידנד ועוד.

הבעיה בהשקעות בנדל"ן היא שנדרש הון עצמי התחלתי גבוה על מנת להשקיע. כיום, מחירי הדירות בישראל גבוהים מאוד ולכן, השקעה בנדל"ן אינה מתאימה למי שאין ברשותו את ההון המספק.

בעקבות כך, אדם הרוצה להשקיע את כספו ולהרוויח כסף, אך אין ברשותו הון עצמי גדול, יכול לפנות להשקעות בשוק ההון. בשוק ההון ניתן למצוא הזדמנויות רבות להשקיע את הכסף – ולהרוויח.

 

מהו שוק ההון?

שוק ההון הוא פלטפורמה בה משקיעים קונים ומוכרים מניות. מניות אלו מייצגות בעלות על חברות ציבוריות – חברות הנסחרות בשוק ההון. כלומר, רכישה של מניה מסוימת הופכת את הרוכש להיות חלק מבעלי החברה ובעל מניות בה.

על פניו, שוק המניות הוא פשוט להבנה ולתפעול. משקיע רוכש מניות של חברה מסוימת, וכאשר שווי השוק של החברה עולה – המשקיע מרוויח. כאשר שווי השוק של החברה יורד – המשקיע מפסיד. 

שוק ההון הוא המקום בו מתבצע המסחר העולמי במניות. ניקח דוגמא מאוד פשוטה – כאשר אתה צריך לקנות ירקות, אתה תלך לירקן. באותו האופן, כשאת רוצה לקנות מניות של חברות, את תפני אל שוק ההון, ותפתחי תיק השקעות, שהוא החשבון בו מוחזקות מניותיך. התיק משמש מעין ארנק וירטואלי, בתוכו מוחזקות כול המניות שברשותך.

 

כיצד משקיעים בשוק ההון?

על מנת להשקיע בשוק ההון יש לפתוח תיק השקעות אצל ברוקר מורשה. לאחר פתיחת התיק, הפעולות אותן תידרש לעשות הן פשוטות. כשאתה רוצה להשקיע בחברה מסוימת, עליך לקנות את מניותיה, וכאשר אתה רוצה להפסיק להשקיע בחברה מסוימת, עליך למכור את מניותיה.

ישנן אסטרטגיות שונות ומגוונות להשקעה בשוק ההון. בהמשך המאמר נציג בפניכם את הדרך הסולידית להשקעה בשוק ההון. השקעה, בדרך זו, מתאימה לאנשים המחפשים להרוויח כסף מבלי לקחת סיכון גבוה.

 

איך מרוויחים בשוק ההון?

ניתן להרוויח בשוק ההון בשתי דרכים עיקריות. הדרך הראשונה היא באמצעות עליית הערך של שווי המניות שבבעלותך. לדוגמא, אם קנית מניות של חברה בעלות של 100 דולרים, ולאחר תקופה מסוימת שווי השוק של אותן מניות הגיע ל- 110 דולרים, הרווחת 10 דולרים כתוצאה מעליית הערך בשווי השוק של החברה (הרווח הינו ברוטו לפני מס על הרווחים).

הדרך השנייה היא הכנסה מדיבידנד. דיבידנד הוא תשלום שמעבירה חברה מתוך רווחיה לידי בעלי המניות. חברות עשויות לחלק את רווחיהן לבעלי המניות אחת לתקופה מסוימת על בסיס הצלחותיהן העסקיות. כך, במידה והמשקיע מחזיק מניות בחברה שקיבלה החלטה לחלק דיבידנדים, הוא עשוי להרוויח סכום כסף מסוים, בהתאם לאחוז הדיבידנד שהחברה מחלקת ולאחוז הבעלות שלו במניותיה. ככל שהשקיע יותר – כך הוא ירוויח יותר.

 

השקעה סולידית

אפשר להתנהל בשוק ההון במספר דרכים. האלמנט הבסיסי של השקעה בדרך הסולידית הוא השקעה לטווח ארוך. כאשר משקיעים לטווח ארוך, מייעדים את אחזקת המניות לרווחים בעתיד הרחוק תוך התעלמות ממצבם בהווה.

ככלל, שוק ההון בטווח הקצר עלול להיות מאוד תנודתי. כלומר, מחירי החברות עלולים להשתנות בצורה משמעותית בכל רגע נתון.

השקעה לטווח ארוך מאפשרת למשקיע להתחמק מהסיכונים הגלומים בהשקעה לטווח הקצר. גם אם שווי השוק של מניותיו יירד, הוא יכול לחכות עם מכירת המניות עד ששווין יעלה בחזרה.

כאשר משקיעים בתאגידים מבוססים ובחברות גדולות, ניתן להאמין שבטווח הארוך, שווי השוק שלהן יגדל.

זאת, מכיוון שלאורך ההיסטוריה אנו עדים לתופעה, בה שווי השוק של התאגידים הגדולים הולך וגדל עם השנים (גם אם בתחילת או במהלך תקופת ההשקעה, חלו ירידות בשווים).

 

השקעה ספקולטיבית

הדרך הספקולטיבית להשקעה בשוק ההון היא מסחר יומי. סוחרים יומיים קונים ומוכרים מניות בטווח קצר ולעתים אפילו בטווח של דקות ספורות. זאת, במטרה להרוויח מהתנודתיות של שוק ההון באופן מיידי. 

אותם הסוחרים מנסים לתזמן את השוק, בכך שהם קונים מניות של חברות ששווי השוק שלהן נמצא בירידה ומוכרים את המניות לאחר עלייתן.

פוטנציאל הרווחיות במסחר זה הוא גדול, אך כך גם הסיכון. שוק ההון הוא מערכת מורכבת שקשה מאוד לחזותה, כאשר גם גדולי האנליטיים לא הצליחו לחזות את רוב המשברים הגדולים לאורך ההיסטוריה. לכן, סוחרים יומיים לוקחים על עצמם את הסיכון שמרבית השקעתם עלולה לרדת לטמיון.

 

אפשרויות ההשקעה בשוק ההון

לאחר שהבנו מהן שתי הדרכים העיקריות להשקעה בשוק ההון, נדבר על אפשרויות ההשקעה, ובעיקר נתמקד בהשקעה במניות בודדות ובמדדים.

השקעה במניות, משמעותה קניית מניות של חברות בודדות. כלומר, אם אני רוכש את המניה של חברת פייסבוק, אזי, אני מצטרף לבעלות הציבורית על החברה. כאשר שווי המניה של פייסבוק עולה, כך גם גדל ההון שלי. אם שווי המניה יורד, יקטן גם ההון שלי. 

לדוגמא, אם מניה של פייסבוק נרכשה במחיר של 100 דולר למניה ולאחר מספר חודשים שווי השוק של פייסבוק עלה ל- 110 דולר למניה – במידה ואמכור את מניותיה של פייסבוק, אהיה מרווח ב10 דולר על כל מניה שמכרתי (ברוטו לפני מס רווחי הון).

 

השקעה במדדים

השקעה במדדים הינה השקעה במספר רב של חברות, המיוצגות תחת מכשיר פיננסי יחיד. כל חברה מרכיבה אחוז מסוים מהמדד. התנודות בשווין של החברות משפיעות על שווי המדד, לפי היחס שלהן מהמדד. 

ניקח לדוגמא את מדד תל אביב 125. מדד זה מייצג את שווי השוק של 125 החברות הכי גדולות בישראל. בנק לאומי מהווה 5.33% ממשקל המדד, כך ששינוי בשווי השוק של בנק לאומי ישפיע על שווי המדד בהתאם.

היתרון המשמעותי בהשקעה במדדים הוא בפיזור כספי רחב. גם כאשר שווין של חברות מסוימות יורד, הירידה בשווי המדד תהיה ממותנת יותר. אך חשוב לזכור, גם כאשר ישנן עליות בשווי חברות מסוימות, עליית המדד תהיה גם היא ממותנת יותר.

 

אסטרטגית השקעה סולידית

כמשקיעים סולידיים אנו רוצים לממש את מלוא פוטנציאל ההשקעה, אך מבלי לשאת בסיכון גבוה מדי. על מנת לעשות זאת, נעדיף להשקיע לטווח הארוך, תוך כדי השקעה במגוון רחב של מניות ומדדים. 

בנוסף, נרצה לפזר את השקעותינו על פני סקטורים שונים ומדינות שונות. ככל שנפזר את השקעותינו על פני יותר שווקים ומדינות, כך הסיכון לקריסת תיק המניות שלנו יורד.

בתיק השקעות סולידי, אנו נפזר את השקעותינו על פני מדינות בעלות כלכלה חזקה כמו ארצות הברית, גרמניה, ישראל ואוסטרליה. 

יתר על כן, אנו נרצה לפזר את השקעותינו על פני סקטורים שונים כגון טכנולוגיה, רפואה, בנייה, רכב וכדומה.

כשהשקעותינו מפוזרת בצורה רחבה, קריסת כלכלה של מדינה מסוימת או היחלשות של סקטור מסוים, לא תגרום לנזקים קיצוניים בתיק ההשקעות שלנו. כל עוד הכלכלה העולמית צומחת בטווח הארוך – אנו נרוויח כסף.

 

כלל חשוב – להשקיע בצורה אחראית

אחת הטעויות הקשות, שניתן לעשות בשוק ההון, היא השקעה לא מתוכננת כראוי. השקעה של כספים הנדרשים לשימוש בטווח הקצר, עלולה להוביל למפח נפש במקרה של קריסה. 

כפי שצוין מקודם, שוק ההון עלול להיות תנודתי מאוד בטווח הקצר.

כמו שקרה בחודש מרץ השנה, בו פרץ משבר כלכלי שהכה בעולם בהפתעה, וגרם לירידות חדות בשווין של חברות רבות.

במרץ האחרון, אדם אשר השקיע כספים, בהם הוא רצה להשתמש בטווח הקרוב, ספג לפתע הפסדים כבדים בטווח המיידי.

כתוצאה מכך, הוא נאלץ למכור את אחזקותיו בהפסד וזאת מתוך פחד מפני העתיד לבוא. 

על מנת להרוויח כסף בשוק ההון, על המשקיע לדעת להתמודד עם משברים כלכליים.

בממוצע, כל 10 שנים מתרחש משבר כלכלי שמתבטא בירידות שערים חדות. משקיע שיידע לשמור על אחזקותיו במהלך המשבר, עשוי להנות מפירות הצמיחה שיגיעו לאחריו.

לעומתו, משקיע המפחד לאבד את כספו, עלול למכור את אחזקותיו במחירי הפסד ולגרום לעצמו עוול כלכלי. לכן, אם אתם מייעדים את הכספים שאתם עומדים להשקיע לדברים אחרים, עדיף שלא להיכנס איתם לשוק ההון.

 

במה כדאי להשקיע בשנת 2020 – 2021?

כפי שראינו, השקעה בשוק ההון היא אחת הדרכים היעילות ביותר היום להרוויח כסף. בשנת 2020 ו- 2021, ההמלצה היא להרכיב תיק השקעות, המורכב ממניות בצמיחה, קרנות נאמנות ותעודות סל.

 

מניות בצמיחה

מניות צמיחה הן מניות של חברות הנמצאות בצמיחה, והן מהוות את "הדובדבן שבקצפת" בשוק ההון. מניות אלו מבטיחות צמיחה בשווי השוק שלהן וכמו כן, תשואות גבוהות. מניות אלו שייכות לרוב לחברות טכנולוגיה.

המניות הללו נקראות מניות צמיחה כיוון שהן שייכות לחברות הנוטות להשקיע את רווחיהן בגידול ובפיתוח החברה, מה שמוביל לצמיחת החברה ולעלייה בשווי השוק שלה. בעקבות זאת, חברות אלו אינן נוהגות לחלק דיבידנד לבעלי המניות לעתים קרובות. הרווח העיקרי מההשקעה במניות צמיחה מגיע מעליית שווי השוק של החברות הללו. 

הסכנה בהשקעה במניות צמיחה היא שלעתים קרובות, משקיעים עלולים לשלם סכומים גבוהים עבורן ביחס לרווחי החברה. כך, במקרה של האטה במשק, הפופולריות של החברות אלו עלולה לרדת בצורה דרסטית, והן עלולות לאבד חלק רב מערכן תוך זמן קצר. עם זאת, מניות הצמיחה הן עדיין השקעה משתלמת לטווח הארוך.

מומלץ להשקיע במניות צמיחה רק לאחר ניתוח מעמיק של ביצועי החברה. כמו כן, מומלץ להיוועץ עם מומחים בתחום בו החברות הללו עוסקות. בנוסף, על המשקיע במניות צמיחה, להיות בעל יכולת להתמודד עם סיכון גבוה או להתחייב להחזיק את המניות לטווח הארוך (לפחות 3 שנים).

לסיכום, מבחינת סיכון לעומת פוטנציאל הרווח, מניות צמיחה עלולות להיות השקעה מסוכנת לטווח הקצר, אך פוטנציאל הרווח שלהן לטווח הארוך הוא גדול. חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם היו בעבר מניות צמיחה, ועם השנים נהפכו למעצמות טכנולוגיות כדוגמת חברות כמו פייסבוק, טוויטר, אמזון ועוד.

 

השקעה בקרנות נאמנות ותעודות סל

השקעה בקרנות נאמנות ובתעודות סל היא אופציה נוחה לאנשים שלא מעוניינים להשקיע זמן בניתוח של חברות. 

בשוק ההון, ניתן לרכוש תעודות סל וקרנות נאמנות המחקות מדדים שונים (עליהם דיברנו קודם לכן).

להלן, שתי דוגמאות למדדים הללו. מדד ה- S&P 500, המייצג את שווי השוק של 500 החברות הגדולות ביותר בשוק האמריקאי או מדד ה- Nasdaq- 100, המייצג את שווי השוק של 100 חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בארצות הברית.

היתרון בהשקעה בקרנות נאמנות ותעודות סל הוא הגיוון הרחב בפיזור הכספים. הגיוון בחברות מקטין את הסיכון לעומת השקעה במספר חברות ספציפיות.

 

מה מחכה לנו בשנת 2021?

שנת 2020 הייתה רכבת הרים מטלטלת עבור המשקיעים ברחבי העולם. מגפת הקורונה הכתה בשוק ההון כמעט כמו השפל הגדול ובועת הדוט קום. שנת 2020 לימדה את חשיבותה הרבה של השמירה על העקרונות הבסיסיים בהשקעות בשוק ההון. השקעה לטווח ארוך, תיק השקעות מגוון והתעקשות על דמי ניהול נמוכים, עשויים להוות דרך יעילה להתמודד עם משברים בשוק.

חיזוי העתיד הינו משחק מסוכן. גם האנליסטים הטובים ביותר לא יכולים לחזות מה עתיד להתרחש בשוק ההון בשנת 2021. ובכל זאת, לא ניתן להתעלם לגמרי מהמגמות העשויות להשפיע על שוק ההון בשנה הבאה.

 

ממשל ג'ו ביידן מחליף את ממשל טראמפ

ג'ו ביידן נבחר כנשיא ארצות הברית במקומו של דונלד טראמפ. ממשל ביידן צפוי לפרסם בינואר 2021 את התוכניות הכלכליות שלו.

ג'ו ביידן דיבר רבות בעבר על העלאת המיסים לעשירים, תוכנית העלולה להשפיע על שוק ההון. בינתיים, נראה ששוק ההון הגיב בצורה חיובית לבחירתו של ג'ו ביידן. זה התבטא בעליות שערים בבורסות ברחבי העולם.

 

תחילת הסוף של מגפת הקורונה

מרוץ פיתוח החיסונים עומד להגיע לקו הסיום, כאשר החיסונים של חברת פייזר ומודרנה כבר אושרו, ומאות אלפי ישראלים ומיליוני תושבים בחו"ל כבר החלו להתחסן. עד אמצע 2021, מדינות העולם צפויות להיות במרוץ חסר תקדים להפצת החיסונים לכלל האוכלוסייה.

האם החיסונים יעבדו? האם מדינות העולם יצליחו להפיץ אותם במהירות? ללא ספק מדובר בתהליך מורכב, ולא בטוח כלל שהפצת החיסונים תתנהל בצורה חלקה. אך כאשר אט אט תחוסן אוכלוסיית העולם, יוסרו המגבלות שהעיקו על המגזר העסקי במהלך המשבר, והכלכלה תחזור לפעילות תקינה. 

בנוסף, השווקים ברחבי העולם יצפו מהממשלות להזרים כספים רבים לצורך אישוש הכלכלה, דבר העשוי להוביל לעליות שערים בבורסות ברחבי העולם. 

 

חיסוני הקורונה יגרמו לצמיחה של חברות התרופות

הצלחה של תעשיית התרופות במאבקה כנגד מגפת הקורונה, תיחשב ניצחון עבור המדע וחברות ציבוריות המעורבות במאמץ, יתוגמלו בצורה נאותה.

חלק מהזוכים יהיו יצרני החיסונים כמו פייזר ומודרנה. גם חברות המייצרות תרופות טיפוליות במחלת הקורונה כמו רגנרון, עשויות להיות רווחיות מאוד.

בנוסף, גם חברות שישתתפו במבצע הלוגיסטי המורכב של הפצה ושינוע החיסונים, צפויות לחוות עליות משמעותיות בערכן.

אם נחשוב על כך לעומק, החיסונים דורשים תנאי הובלה וקירור מיוחדים. לכן, חברות המוכרות טכנולוגית קירור או עוסקות בשינוע החיסונים, עשויות להפוך לרווחיות מאוד בשנת 2021.

 

מניות של חברות התיירות

במידה והעולם יחזור לקדמותו בשנת 2021, ענפי התעופה, המלונאות והכרוזים, צפויים לעשות תיקון משמעותי. המגזרים הללו שגשגו לפני מגפת הקורונה ומניותיהם ירדו בצורה קיצונית בעקבותיה. עם פתיחת המשק וחזרת התיירות, העסקים הללו ישובו לפרוח. לכן, השקעה במגזרים אלו עשויה להיות רווחית ביותר.

בנוסף, חזרת התיירות תגביר את הפעילות הכלכלית בערים, שכלכלתן מבוססת על תיירות. ערים אלו נפגעו קשות בתקופת הקורונה, ומומחים מעריכים שהפעילות הכלכלית שלהן תנסוק לאחר סיום הטיפול במגפה.

יתר על כן, כלכלנים מעריכים כי במידה והחיסונים יצליחו במהלך החציון הראשון של 2021, לפני הקיץ, התמ"ג של ארצות הברית עשוי לעלות ב1 עד 1.25 אחוזים. 

כתוצאה מכך, השקעה בעסקים המתמקדים בתיירות, עשויה להקנות תשואה מכובדת למי שיבחר להשקיע בהם דווקא עכשיו, כאשר הם נמצאים בשפל חסר תקדים ומחירם נמוך.

 

ענף המסעדנות

ההגבלות שהטילו הממשלות השפיעו בצורה שלילית מאוד על מניותיהם של רשתות העוסקות במזון מהיר. עקב הכמיהה של רבים לחזרה לסעוד במסעדות, הן עשויות להרוויח רבות מהחזרה לשגרה. ראינו למשל, כי רק ביום בו פייזר הודיעה על יעילות החיסונים, מניותיהם של מפעלי מזון ורשתות הסעדה, עלו בצורה משמעותית.

 

ממה כדאי לנו להיזהר בשנת 2021?

בשנת 2021 עלינו לנו להיזהר ממניות של חברות העוסקות בלמידה ובעבודה מרחוק.

חברות אלו, עלולות להפסיד פלח שוק נכבד במידה והעולם יחזור לשגרה שקדמה למגפת הקורונה. זאת לאחר שמניותיהן נסקו מאוד כלפי מעלה במהלך המגפה.

בנוסף, יש לשקול השקעה חסרת פרופורציות בחברות טכנולוגיה.

השילוב של פעולות משפטיות כנגד חברות הטכנולוגיה הגדולות, האטת המשק וחוסר הוודאות לגבי המדיניות הכלכלית של ממשל ביידן בנוגע לפעילות חברות הטכנולוגיה, עלולות להוביל להתמתנות משמעותית בצמיחתן.

סך הכל, בשנים האחרונות, החברות הללו נהנו מצמיחה חסרת תקדים, וטבעי שעליית השווי שלהן תתמתן לנוכח האטת המשק.

לסיכום, שנים 2020 ו2021 כוללות בתוכן הזדמנויות השקעה רבות. במצב הכלכלי הנוכחי, לא מומלץ לוותר על פתיחת תיק השקעות מגוון, המפוזר על פני השקעות במדינות שונות ובסקטורים שונים.

תיק השקעות הבנוי על עקרונות השקעה לטווח ארוך ואשר מורכב ממניות של חברות בעלות צפי לגדילה בשנים הקרובות, עשוי להניב לכם תשואה יפה לאורך זמן.

אין לראות באמור לעיל המלצה לרכישת מניות, או לביצוע פעולות כלשהן בניירות ערך. המידע לעיל מוצג למטרות אינפורמטיביות וחינוכיות בלבד, ועל כן אין לראות בו ייעוץ או שיווק השקעות. דעו כי בכל השקעה – הונכם מצוי בסיכון כזה או אחר.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא