עצמאי – מה חשוב לדעת לפני תום שנת המס

כשמנהלים עסק עצמאי ישנם תחומים רבים שצריך להתעסק איתם, החל מלקוחות, עובדים ועד רשויות החוק. כל המטרה של עסק הוא להצליח וליצור את רווח הטוב ביותר.

ולכן מומלץ מאוד להשתמש על כמה טיפים פשוטים אך מאוד יעילים בכדי להפחית בהוצאות לקראת סוף שנת המס הקרובה. 

 

משחק בין הכנסות והוצאות

ישנם שני סוגים של חלופות לדיווח על הוצאות העסק, הוצאה על בסיס מצטבר ודיווח על בסיס מזומן. שיטת הדיווח המצטבר כשמה כן היא, כלל ההוצאות וההכנסות מצטברות ונרשמות, ללא קשר לתזרימי המזומנים. 

בשיטת הדיווח על בסיס מזומן, ההכנסה וההוצאה נרשמות בעת קבלת או הוצאת הכסף.

בשיטה זו ניתן לקראת סוף השנה לדחות קבלה של הכנסות ולהקדים הוצאות מוכרות כמו השתלמויות, ציוד משרדי, רכישות של מוצרים שונים, פעולות אחזקה ואף תשלום על שכר טרחה של רו"ח או עו"ד. 

כמו כן, מומלץ למי שמעסיק עובדים לשלם את המשכורת של חודש דצמבר, עוד במהלכו ולא לחכות לתחילת ינואר. במשכורת זו מומלץ להשלים את ההוצאות הנלוות כמו הפרשה לקרן השתלמות או קופת גמל.

 

חובות

חובות למס הכנסה יכולים לעלות לכם ביוקר אם תשלמו עליהם ריבית והצמדה, ההצמדה והרבית חלים החל מהראשון בינואר של שנת המס הבאה. סוף השנה זהו זמן מצוין לשלם את כל החובות שהצטברו לאורך השנה ובכך להימנע מהרביות וההצמדות. 

סוג אחר של חובות שדווקא עשוי להקטין את ההכנסות שלכם ובכך גם את המס שתשלמו בסוף השנה הינו חובות מלקוחות שהצטברו ושגבייתם אינה מובטחת. חובות מהסוג יוכרו כהוצאה במידה ובמהלך שנת המס נעשו כל התהליכים החוקיים הדרושים כדי לגבות את החוב ואלו לא צלחו. 

 

ספירת מלאי

לקראת סוף השנה ולא יאוחר מהעשירי לינואר של שנת המס הבאה, על עסק המוכר סחורה לבצע ספירת מלאי של כל המוצרים שטרם נמכרו.

הנתונים אמורים להיות נכונים ל-31.12 של שנת המס הנגמרת ועל כן, במידה והמלאי נספר ביום אחר יש צורך לעשות התאמות בכדי להגיע לנתונים הנכונים ל-31.12. 

מלאי הסחורות שנותרו בסוף שנת המס אינו מוכר כהוצאה, או בצורה פשוטה רק מוצרים שנמכרו בשנת המס הנוכחית יוכרו ההוצאות וההכנסות עליהם. ועל כן, לעסקים רבים שווה לבצע "מכירת חיסול" לפני סוף השנה.

כמו כן, מומלץ לא לבצע רכישה גדולה או יקרה לקראת סוף השנה היות וההוצאה על הסחורה שתישאר לא תוכר בתור הוצאה וזה עשוי לגרום לעלייה בערך המס המשולם. 

מלאי מת, מלאי פגום או כזה שאין אופציה למכור אותו ניתן לגריעה מהרישומים ובכך להפוך אותו להוצאה מוכרת. 

 

חסכונות

ישנם פיקדונות וחסכונות רבים הפטורים ממס, למשל קופות גמל וקרנות השתלמות. לכל קופה או קרן מהסוג ישנה תקרה מקסימלית מותרת בשנה והיא ניתנת להפקדה חודשית או בפעימה אחת.

לכן ניתן להשלים את סכום ההפקדה עד לתקרה המקסימלית ובכך להנות מהטבות המס על הסכומים הללו.

מעבר לכל הטיפים הללו, העצה הטובה ביותר היא לדאוג לפגישה עם הרואה חשבון שלכם בחודשים שלפני סיום השנה.

רואה החשבון מעודכן בדרך כלל בכל התקנות החדשות ומעודכן במצב הספרים שלכם ויוכל לתת לכם את העצות הטובות ביותר אל מול מצב העסק שלכם.

סיום שנת מס
עוד בנושא מיסים
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש