תוכנת מסחר בבורסה – השוואה מקיפה

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

כל סוחר בשוק ההון עומד בפני החלטה גורלית לפני שהוא מתחיל בסחר עצמו, החלטה לגבי התוכנה בה ישתמש כדי לסחור בשוק ההון באמצעותה. התוכנות שונות ולכל אחת יש יתרונות וחסרונות משלה, והתוכנה שתבחר תשפיע באופן ישיר על הפעילות שלו, וכנראה שגם באופן עקיף על הרווחים שלו. תוכנת המסחר נכונה שתבחר יכולה להוביל למסחר טוב, יעיל ורווחי, ויכולה גם מנגד להוביל את הסוחר למסחר גרוע, יעילות נמוכה והפסדים כספיים.

 

אורדרנט – Ordernet Pro – מערכת למסחר עצמאי בבורסה תל אביב

תפעול

באורדרנט פרו אפשר באמצעות תפריט נוח לסחור, לנהל אופציות, ולצפות ביתרות ובמידע שוק. מיד עם הכניסה תוכלו לראות פרטים כלליים על מצב החשבון שלכם ועל ומידע עדכני על השוק.

כאשר אנחנו צופים בפרטי נייר מסויים, ניתן לבדוק האם הפרטים המוצגים מעודכנים או לא באמצעות לחצן שעון, במידה והוא אפור – נוכל ללחוץ עליו והוא יגרום לעדכון מידע ויהפוך לירוק, במידע והוא אפור – המידע לא מעודכן, לא לגמרי ברור למה אורדרנט פרו לא פשוט מעדכנת בשבילינו את המידע תמיד, הרי אין לנו שום ערך בצפייה במידע לא מעודכן.

באותו מסך ובו פרטי הנייר ניתן לבצע באמצעות כפתורי תפריט פשוטים מכירה, קנייה, לצפות במידע לגבי הנייר, לצפות בגרף ביצועי הנייר, ולראות הוראות פתוחות בנייר. כשנבחר למכור או לקנות נייר, נוכל לצפות בחלונית חדשה על המסך שתקרא "שליחת הוראה", עם נתוני נייר הערך, נתוני הוראה, ואפשרות לשגר את הפעולה לביצוע. מסחר באופציות מתבצע דרך מסך שנגיש מהתפריט של התוכנה, בו ניתן לצפות במידע על אופציות לסחור בהן. כאשר תרצו לסחור באופציות תוכלו להזין כמות ומחיר ליד האופציה המבוקשת (או כמה אופציות מבוקשות על המסך במקביל) וללחוץ בסיום בתחתית על "שדר".

אפשרויות נוספות בממשק ובתפריטי התוכנה: צפייה ביתרות בוקר, יתרות און ליין ומידע שוק. ישנה אפשרות מעולה גם להפוך את התפריט הראשי בתוכנה למותאם אישית לכם, התפריט דינמי ואפשר לשנות אותו או להוסיף מסכים מסויימים מתוך התוכנה ישירות לתפריט הראשי.

 

חוויית משתמש

יש דבר אחד שעשוי לפגוע לכם בחוויית המשתמש, למרות שזה כנראה לא יהווה בסיס להחלטה האם להשתמש בתוכנה או לא: העיצוב. אורדרנט פרו מבוססת על צבעי אפור כהים, עם נגיעות ירוק ואדום עבור חיובי ושלילי של מה שמוצג בתוכנה, וזה לא נעים לעין. מלבד נושא העיצוב, חווית המשתמש נעימה – התוכנה עובדת, עובדת טוב ומהר, עושה את מה שהיא אמורה לעשות והתפריטים בה מאוד ישירים. התפריט הדינמי שנותן לך אפשרות להוסיף מסכים מסויימים מתוך התוכנה ישר לתפריט הראשי מעולה ומקדמת את חווית המשתמש באופן חזק.

 

עמלות

מדובר בתוכנה למסחר עצמי בבורסה בארץ מבית אקסלנס, העמלות הן לפי העמלות של אקסלנס –
קניית מנייה 0.09% עמלה, קניית אופציה 2.5, קניית אגרת חוב 0.1%, קניית מק"מ 0.2%.

 

אורדרנט Spark- מערכת למסחר עצמאי בבורסה תל אביב

אורדרנט Spark היא תוכנה מבוססת דפדפן אינטרנט למסחר בבורסה תל אביב, כך שהיא נותנת מענה ופתרון למי שלא מעוניין לבצע התקנה של תוכנת מסחר על המכשיר עליו הוא עובד, או עבור מחשבים שאין עליהם מערכת הפעלה חלונות (מקינטושים וכדומה). כל התפעול מתבצע כמו גלישה לאתר אינטרנט, בדפדפן הגלישה תראו את ממשקי התוכנה.

 

תפעול

אורדרנט ספארק מתופעלת בדפדפן האינטרנט – זה בעיקר יתרון אם כי זה עשוי להיות גם חסרון מאחר וזה אומר שלפעמים (ובמיוחד אם חיבור האינטרנט שלכם מעט חלש) תצטרכו להמתין קצת יותר לטעינה בין לחיצה ולחיצה – גם הממשק עצמו, הויזואל, הגרפיקות, הגרפים והתמונות שמרכיבות את הממשק נטענים מהאינטרנט ולא מובנים על המחשב שלכם בזמן תפעול התוכנה.
בתוכנה אפשר לצפות במידע על כל נייר, למכור ולקנות, לצפות בגרפי מדדים, לצפות במצב החשבון שלכם, גרף תשואות ועוד אופציות מגניבות:

  • להכניס נייר ערך מסויים למעקב – כך ניתן לגשת למידע לגביו לאחר מכן בצורה מהירה ישירות דרך התפריט, כך שאתם יכולים להכניס ניירות שמעניינים אתכם אבל אתם לא מעוניינים עדיין לבצע קניה או מכירה שלהם למעקב, ולשקול קניה ומכירה בהמשך הדרך באופן שוטף. באופן כללי,
  • תפריטי התוכנה מאוד מקיפים – מעניקים אפשרויות שאין בתוכנות אחרות כמו מידע על בטחונות ופילוחי עוגה וסטטיסטיקות מעניינות על החשבון שלכם.

אורדרנט ספארק מנסה תמיד לדאוג, בכל מקום שרק אפשר, לקצר לכם תהליכים או דרך לפעולה מסויימת, כך שאתם יכולים להתאים אישית את המסכים כמעט בכל מקום, להכניס ולהוציא דברים מהתצוגה באופן קבוע, להכניס נייר מסויים או מנייה מסויימת לרשימת מועדפים ולגשת למועדפים שלכם בזריזות, הדינמיות מרשימה ונוחה מאוד.

 

חוויית משתמש

החסרון הבולט של מערכת אורדרנט פרו לא קיים כאן – העיצוב יפה, עדין ונעים לעין מאוד. בנוסף, באורדרנט ספארק הכניסו כמה גימיקים כדי לעשות לכם חיים קלים ונוחים יותר: חיפוש מהיר עם השלמה אוטומטית של מילות החיפוש לניווט מהיר, תפריט אישי עם הודעות שמתאימות ומיועדות אישית לכם לפי הפעילות שלכם בתוכנה, שליחת הוראה מהירה, וכפתורי קניה מהירה ומכירה מהירה, שידלגו על כמה מסכי הגדרות וירוצו הלאה לפעולה עצמה – שוב, כדי להקל עליכם ולתת לכם אפשרות לעשות דברים מהר.

יתרון נוסף משמעותי שישפיע מאוד על חוויית המשתמש שלכם טמון בעובדה שמדובר בתוכנה מבוססת דפדפן – לא רק שאין צורך להתקין במיוחד תוכנה על המחשב שלכם, התוכנה נגישה לכם מכל מקום בעולם, מכל מחשב בעולם, בכניסה לכתובת האינטרנט של התוכנה והקשת פרטי כניסה. זה אומר שאם אתם בבריכה בבית המלון בקפריסין ופתאום מתחשק לכם לעשות איזו פעולה מהירה, אתם רצים לחדר האינטרנט של המלון ומבצעים זאת ישירות מיידית דרך אורדרנט ספארק. אם אתם מטיילים ברחוב בלי הלפטופ שלכם עליכם וחבר טוב מייעץ לכם לבצע מכירה מהירה בהקדם, כל מחשב שתמצאו יוכל לספק את הצורך שלכם, ולא תצטרכו לחזור מהר הביתה. אופציה נהדרת היא להכניס ניירות מסויימת למעקב, כך שאתם יכולים לגשת למידע עליהם במהירות ולעקוב אחריהם באופן תדיר.

אורדרנט דפארק מקיפה מאוד ומכילה המון מסכים ותפריטים, ולכן היא גם מסובכת יותר משמעותית ופחות ישירה ממערכות אחרות, במקביל ניתן להגיד שהיא עבור הסוחר המקצועי והותיק יותר ופחות מתאימה לסוחרים בתחילת דרכם.

 

טרייד וואן – Trade1 – מערכת למסחר עצמאי בבורסה תל אביב

כאשר מדברים על מערכת טרייד וואן, צריך קודם כל להבהיר שמדובר במערכת שמאחוריה חברה רצינית עם משרדים ואנשים שעובדים במשרה מלאה בתל אביב, כמות ההדרכות לשימוש באינטרנט וביוטיוב גדולה, ויש לתוכנה אמא ואבא שאפשר לדבר איתם ולקבל מהם תמיכה או הסברים במקרה הצורך.

מדובר ביתרון משמעותי ויוצא דופן – אפשר אפילו להגיע אליהם למשרדים ולפגוש את האנשים שעומדים מאחורי התוכנה, לצפות בתוכנה בזמן אמת ולקבל עליה הסברים פנים אל פנים. החבר'ה של טרייד וואן יתמכו בכם טלפונית (בשילוב שליטה מרחוק לפי הצורך) בשעות הפעילות, ותוכלו להגיע אליהם למשרדים להדגמות והדרכות גם אחרי שתתקינו ותתחילו להשתמש בתוכנה.
בעקבות כל אלו, אני ממליץ בחום עבור הסוחר החדש, הטרי והמבולבל לשקול לחיוב את תחילת דרכו עם טרייד וואן.

בשונה מרוב התוכנות האחרון, החשבון להשקעה נפתח בבנק כחשבון השקעות, על שמכם ועל שמכם בלבד, כך שפרטי וביצועי החשבון לא חשופים בפני חברי הצוות של טרייד וואן, והמעקב שלכם על החשבון וביצועיו הוא כפול – גם דרך אתר הבנק ואפליקציית הבנק.
המערכת מקיפה מאוד ומתאימה גם לסוחרים רציניים וכבדים, ומכילה גם פריטי חדשות ומבזקים הנוגעים לשוק ההון, ואפשר לחפש בין פריטי החדשות לפי נושא או מילות מפתח – אפשרות מדהימה שמחברת אתכם למציאות הכלכלית, רגע לפני שאתם רצים לסחור.

 

הנה כמה מאפיינים בולטים של התוכנה:

בזמן המסחר עצמו תוכלו להנות מביצוע פעולות מהיר ואפילו ביצוע של ריבוי פעולות מהיר, כדי לסחור כמו מקצוענים חלקלקים וזריזים.
התאמה אישית מדוקדקת של פריסת המידע על המסך שלכם, והחלפה מהירה בין תצוגות שהתאמתם עבור עצמכם אישית.
מערכות ניתוח עם תצוגות של גרפים ותרשימי נתונים לפי חיתוכי זמן.

לסוחרים כבדים שהפעילות שלהם נרחבת – תוכלו לבצע קניה או רכישה מהירים על ידי ביטול חלוניות לאישור כל הוראה. לחיצה על קניה או רכישה תגיב מיידית. קנייה ומכירה ישירות מתוך תצוגות הגרפים שבתוכנה, באמצעות לחיצה על הגרף.
שליטה מלאה על מסחר מתקדם באמצעות הגנה וגידור שיופעלו לפי ההגדרה שלכם. המערכת מאפשרת התממשקות למפתחי תוכנה באמצעות API ייעודי, כך שכל מפתח יכול לפתוח תוכנות תוך כדי שהוא מתבסס על שרתי המערכת של טרייד וואן.

אף אם אר – FMR – מערכת למסחר עצמאי בבורסה תל אביב

מערכת FMR היא כלי למסחר עצמאי בבורסה בתל אביב בזמן אמת, כלי מקצועי לסוחר והמשקיע הותיקים והכבדים יותר, כאלו שסוחרים באופן יומי והמסחר עבורם הוא כמו עבודה במשרה מלאה.

היא מכילה גם אפשרויות כמו מערכת רצף ומעוף. המערכת מתעדכנת כאמור בזמן אמת – וזה מורגש מאוד על פני חלק מהתוכנות האחרות בהן העדכון הוא ידני. FMR מנהלת קשר תמידי רציף עם שרתי הנתונים, והמספרים מתעדכנים מיידית ללא שום צורך בעדכון ידני ובהשהיות נמוכות מאוד של שברירי שניה.

קשר כזה עם שרתי נתונים דורש אבטחה גבוה, ולכן FMR מצויידת בפרוטוקולי אבטחה חדישים ומשוכללים. מומלץ להשתמש בחיבור אינטרנט חזק בפס רחב, חיבור יציב, במידה ואתם משתפים חיבור אינטרנט בייתי יחד עם הבן שלכם שמשחק אונליין באקס בוקס עם חברים, או עם הבת שלכם שצופה כל היום בסרטונים ביוטיוב.

כדאי מאוד שתזמינו קו חדש ותפרידו תשתיות לטובת FMR, או לפחות תשדרגו את החבילה שלכם מול חברת התקשורת שנותנת לכם את האינטרנט לחבילה הגדולה ביותר האפשרית. מערכת FMR מאפשרת גם מסחר באמצעות אלגו-טריידינג, ניתן לסחור באמצעותה בכל המכשירים הפיננסיים הנסחרים, ניתן להוסיף מספר חשבונות (יעיל מאוד עבור מנהלי תיקים, שצריכים להשתמש בנפרד כל אחד מהם במחשב ובמערכת אחת), הממשק שלה נוח וישיר והדיעה הרווחת בקרב משקיעים וסוחרים היא שמדובר במערכת יציבה, אמינה ונוחה מאוד לעבודה.

החסרון היחיד הבולט במערכת הוא שהיא נראת מיושן מאוד והעיצוב נוראי. ככל שהמערכת התחדשה והשתכללה במרוצת השנים – לא טיפלו בגרפיקה שלה והיא נראת כמו שתוכנות היו נראות לפני 15 שנה ואפילו יותר. כנראה לא משהו שימנע מכם להשתמש בה, במיוחד אם אתם סוחרים ותיקים וכבדים ואתם זקוקים לאפשרויות המקצועיות יותר שהיא מציעה, אבל עדיין משהו שחשוב לדעת ולהבין.

 

אינטראקטיב ברוקרס – מערכת למסחר עצמאי בוול סטריט

בעיני רבים, נחשבת מערכת אינטראקטיב ברוקרס למערכת המובילה בעולם למסחר עצמאי בוול סטריט. היא מבוססת על טכנולוגיית גישה ישירה שמאפשרת להציג בזמן אמת ובהשהיות נמוכות נתוני אונליין לקניה או מכירה של ניירות ערך בארצות הברית, באירופה ובמזרח. הממשקים נוחים וישירים והכל זמין גם מהסלולר דרך אפליקציה ששמה TWS, מכל מקום, בכל זמן. האפליקציה חינמית.

במערכת תמצאו אפשרות למסחר מתוך גרפים, המרות מטבע חוץ, כלים לביצוע ניתוח, מערכת התראות אישיות לפי התאמה אישית, מסחר בחוזים עתידיים, אופציות, מסחר בסחורות ובמטבע חוץ, פתיחת חשבון ניירות ערך זרים, ועוד. המערכת נתמכת באמצעות צוות מקצועי של סוחרים שיושב בחדר שירות הלקוחות של התוכנה, מקבל פניות ומספק שירות לקוחות ותמיכה טכנית לכל דורש בזמן אמת.

המערכת ידועה בעיקר בשל העמלות הנמוכות שהיא גובה ממשתמשיה: קניה או מכירה של מניות, לדוגמא – בעלות סנט בודד אחד פר מניה, עם מינימום חיוב של 2.5 דולר. הכסף שלכם כמובן מופרד בחשבון נפרד מכספי חברת אינטראקטיב, שגם מצהירה ריש גלי שהם יציבים ואיתנים כלכלית, וגם כפופים לרגולציה אמריקאית קפדנית ועומדים בה.

 

קולמקס מטה טריידר – מערכת למסחר עצמאי בוול סטריט

המתחרים הישירים של אינטראקטיב ברוקרס הם החברים בקולמקס, שברשותם תוכנת המסחר העצמאי בוול סטריט מטה טריידר. התוכנה זמינה גם למחשבים וגם לסלולרים, ומאפשרת מסחר במטבע חוץ, מסחר במדדים, מסחר בסחורות, מסחר בארץ במניות ת"א 35, ומסחר במניות בחו"ל.

החבר'ה של קולמקס גם הרחיבו לעשות ומאפשרים התנסות בחשבון התנסות מוגבל אפשרויות, ללא עלות. זה מעולה לסוחרים חדשים שרוצים לבחון את התוכנה, או לכאלו ותיקים שמשתמשים בתוכנות אחרות ושוקלים מעבר והסבה לתוכנה חדשה.

המערכת תומכת בניתוחים טכניים מורכבים לחיזוי התנהגות מחירי השוק בעתיד מנתוני העבר, ניתוחים פנדומנטליים, וכמו אצל המתחרים, גם כאן אפשר לתפעל ולנהל פקודות מתקדמות ישירות מתוך הגרפים. חדר המסחר מכיל סוחרים ותיקים ומנוסים שיעמדו לשירותכם עם שירות לקוחות ותמיכה בזמן אמת בשעות הפעילות והמסחר.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא