שיווק שותפים (Affiliate Marketing) – איך משקיעים חכם ומרוויחים מזה כסף

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

שיווק שותפים (באנגלית: Affiliate Marketing) היא דרך (לגיטימית, באמת) להכניס כסף באמצעות עבודה מהבית, דרך האינטרנט. זוהי שיטה שהיו בה הרבה תהפוכות, שינויים, שדרוגים ווריאציות בעשור האחרון, ולאורך כל הדרך, היה מדובר בשיטה הוגנת וראויה להרים הכנסה מהבית. 

מה זה בכלל שיווק שותפים?

הכותרת של דרך השיווק הזו מאוד רומז על האופי שלה.

חברה או ארגון מסויים מרימים מוצר או שירות לאוויר, ובנוסף למאמצי השיווק שלה (שלא תמיד קיימים במקרה שיש אפשרות לשיווק שותפים), היא מקימה גם אפשרות לכל אדם שמעוניין להפוך למשווק של המוצרים שלה.

איך זה עובד? החברה מרימה אתר אינטרנט מכירתי עם דפי המכירות של המוצר, ונותנת אפשרות לשותפים (שיכולים למעשה להיות כל מי שרוצה) לקשר אל דף המוצר באמצעות קישור אישי שלהם, ובמידה והם קישרו מישהו ואותו אדם רכש את המוצר או השירות דרך דף המוצר, הם זוכים לעמלה על המכירה.

מאוד נפוץ שאותו משווק שותף שמפיץ את מוצרי או שירותי החברה יסגור על הנחה או הטבה מול החברה המוכרת, או שהחברה המוכרת תתן למשווקים השותפים שלה הטבות והנחות ביוזמתה.

הלכה למעשה: חברת "דינוזאור" משווקת בובות רכות ונעימות של דרקונים, ומאפשרת לכל דורש להפוך למשווק שותף, ומשלמת עמלה נדיבה על כל מכירה שמשווק שותף שלה מקשר אליה.

לי, יש חנות צעצועים אינטרנטית שסביבה תנועת לקוחות רבים ורכישות רבות. בסוף כל רכישה, אחרי תהליך התשלום באתר שלי, אני מכניס דף חדש שמציע בובות דרקונים של חברת "דינוזאור", ללקוחות החנות שלי, עם הנחה משמעותית.

מתוך כל המכירות שבחנות האינטרנטית שלי, 5% מגיבים בחיוב, מקושרים (דרך הקישור האישי שחברת "דינוזאור" נתנה לי, ומי שנכנס דרכו מזוהה כלקוח שהגיע דרכי) מהאתר שלי לאתר של חברת "דינוזאור", וקונים לעצמם איזו בובה או שניים דרכם. על כל המכירות שאני מביא לחברת "דינוזאור", היא משלמת לי עמלות יפות כמשווק שותף.

בכל מקרה, אל תתבלבלו עם שיווק כללי או מכירות באינטרנט, כי זה לא אותו דבר. המוכרנים באיביי הם לא משווקים שותפים של איביי. מה ההבדל? כשאתם מתעסקים בשיווק מוצרים או שירותים באינטרנט או מכירות באינטרנט, תחת כל פלטפורמה כמו איביי או משהו כזה, אתם האמא והאבא של המוצר, והלקוח קונה ישירות מכם.

שירות לקוחות, מלאי, שילוח – הכל עליכם – באופן ישיר או עקיף דרך שירותי מלאי ושילוח.

בדרך כלל, גם הרווחים שלכם טובים יותר, מאחר ואתם לא עובדים על עמלות אלא גורפים את כל הרווח אחרי ההוצאות לכיסכם, מהצד השני, זה גם הרבה יותר עבודה.

בשיווק שותפים אתם מרוויחים רק עמלת תיווך על המכירה שבוצעה, אבל אם אתם בעמדה נוחה וטובה לעשות זאת, אתם משקיעים בכך מעט מאוד מאמץ ומשאבים – רק מקשרים לחברה שמוכרת את המוצרים עבורכם (והיא אחראית על דברים כמו מלאי או שילוח המוצר).

 

איך זה עובד טכנית?

כאשר אתם נרשמים לתוכנית השותפים של חברה מסויימת, תקבלו ממנה קישור אישי שלכם. כל מי שיכנס לקישור האישי שלכם, יעבור לדף מכירת המוצר או השירות, תוך כדי שהוא מזוהה וידוע כלקוח שהגיע דרככם. הקישור יכול להיות מלל מקשר, תמונה, אנימציית גיף או סרטון קצר, שכשלוחצים עליו עוברים לדף מכירת המוצר. בדרך כלל הקישור שתקבלו יראה ככה:

https://the-company.com/aff/uid=xxxxx

כאשר מדובר למעשה בקישור לאתר החברה שמוכרת את המוצר או השירות, עם סיומת פרמטר, במקום ה-X'ים שציינתי בכתובת, יהיה הקוד האישי שלכם. כאשר לקוח ילחץ על קישור שכזה, החברה המוכרת תזהה בכתובת את הקוד האישי שלכם (במקום ה-X'ים, כאמור), ותסמן את הלקוח כלקוח שהגיע דרככם. 

 

קראו את האותיות הקטנות

בהסכם השותפים של החברה המוכרת, יהיו המון סעיפים לגבי מתי תקבלו עמלה ומתי לא, ויש פה המון משחק ומקום לכללים וסעיפים שכאלו.

  • אם מישהו נכנס היום דרך הקישור שלכם, אך יבצע את הרכישה רק מחר, האם עדיין תקבלו עמלה? בדרך כלל – כן.
  • אם מישהו נכנס היום דרך הקישור שלכם, אך יבצע את הרכישה רק בעוד שבוע, האם עדיין תקבלו עמלה? רק לפעמים – כן.
  • אם מישהו נכנס דרך הקישור שלכם, קנה מוצר, ולאחר מכן המשיך לנבור באתר החברה המוכרת וקנה מוצרים נוספים, האם תקבלו עמלה רק על המוצר אליו קישרתם או על סך המכירה? ברוב המקרים – לא.
  • אם לקוח שאתם הבאתם לחברה המוכרת חזר בעתיד לרכישות נוספות לחברה המוכרת, האם תקבלו עמלה פעם נוספת? כמעט תמיד – לא.

ככל שהתשובות לשאלות האלו יהיו "כן", כך תוכנית שיווק השותפים הוגנת ומתגמלת יותר אתכם כמשווקים שותפים, אם כי גם תוכניות של שיווקי שותפים שעבורם התשובות לשאלות האלו יהיו "לא" גורף, יכולות להיות מאוד משתלמות ורווחיות עבורכם, במידה ומדובר בחברה מוכרת, עמודי מכירה חזקים או מוצרים מדליקים שמושכים לקוחות.

 

ראיתי מוצרים או שירותים מדליקים שאהבתי ויש לי זיקה לשווק אותם, ונרשמתי כמשווק שותף! מה עכשיו?

אתם בעצם שואלים, איך לשווק את המוצרים בפועל.

כמובן שנושא הזיקה לשיווק שלהם הוא די קריטי בהצלחה שלכם. מה הכוונה? אם ניקח את הדוגמא שנתתי למעלה בנוגע לשיווק של בובות דרקון נעימות ורכות, כמובן שלבעלים של חנות אינטרנטית לצעצועים יש זיקה רבה לשיווק שלהן, ובפעולה פשוטה יחסית (הכנסת פופ אפ שיווקי בסוף תהליכי מכירה, שגם ככה מתבצעים באופן תדיר באתר החנות שלו) אותו בעל חנות צעצועים אינטרנטית יכול לקשר לאתר המכירה ולהרוויח כמעט ללא מאמץ, סך הכל הוסיף עוד שלב ביציאה מהחנות שלו, שגם ככה מתפקדת ומוכרת בעקבות הצלחתו האישית.

לא הזכרתי את זה קודם, אבל אותו בעל חנות צעצועים יכול להסתיר את הקישור והיותו שותף, באמצעות הקמת עמודי מכירה במסגרת האתר שלו – כלומר, לא לקשר החוצה לאתר של חברה אחרת, אלא לנהל את טופס המכירה במסגרת האתר שלו – ולהעביר לחברה המוכרת (ידנית, או אוטומטית – באמצעות טופס שיקשר אליה ויחזיר בחזרה לאתר שלו) את המידע על המכירות, והלקוח בכלל לא יודע שהוא קנה מוצר מחברה אחרת ועבר דרך משווק שותף.

 

הנה עוד כמה דוגמאות לחיבורי שותפים טבעיים, אולי אחד מהחיבורים האלו יפיל עבורכם את האסימון של מוצרים שאתם יכולים למכור כמשווקים שותפים:

  • אשלי פתחה וולוג (בלוג וידאו) ביוטיוב בנושא איפור וטיפוח, שם היא שמה סרטונים שבה היא מאפרת, מסבירה על איפור וטיפוח, ומדברת על הדברים האלו.

 

  • עם הזמן, אשלי צברה לעצמה הרשמות רבות ומעריצים רבים, שעוקבים אחרי הוולוג שלה באופן אדוק, עשרות אלפי אנשים צופים בסרטונים שהיא משחררת. כעת, אשלי יכולה לחפש חברות שמשווקות בשיטת שותפים מוצרי איפור וטיפוח, ולהתחיל להמליץ עליהם לקהל המעריצים שלה בסרטונים שהיא מפיצה ברשת. אשלי תכניס את קישור השותפים האישי שלה בתיאור הסרטונים ביוטיוב, ואנשים שיכנסו דרך הסרטון וההמלצה שלה וירכשו את המוצרים, יקנו לה עמלה מהחברה המייצרת.

 

  • לאסף יש חברה לקידום אתרים ברשת האינטרנט. יום אחד הוא פותח קבוצת פייסבוק עבור מקדמים, שבה הוא משתף מדריכים, מידע והתפלספויות על קידום מקצועי ואיך עושים את זה נכון. הקבוצה צוברת חברים רבים, שמעלים דיונים עם שאלות ותהיות מקצועיות, ודנים על קידום מקצועי ועל נבכי השיטות הנכונות או הנכונות קצת פחות, לקידום ברשת.

 

  • אסף עונה על השאלות מהדיונים במקצועיות רבה, וצובר לעצמו מוניטין בקרב הקהילה שיזם, יצר ובנה ואותה הוא מנהל. עכשיו, אסף יכול להתחיל לייצר כסף גם משיווק שותפים. הוא יוצר חוזי שיווק שותפים מול חברות אחסון, כלי קידום ניתוח ובדיקה של קידום, כלים לבניית אתרים – ומשווק אותם בפוסטים בפייסבוק בקבוצה שלו עם קישורי המשווק שלו, ומרוויח עמלות מכל מכירה.

 

  • ירון הוא טבעוני שנים רבות. הוא אוכל טבעוני, חי טבעוני, מבשל טבעוני וקונה טבעוני כבר המון שנים, ולכן הוא מכיר מקומות עם אופציות טבעוניות, מקומות 100% טבעוניים, איך מחליפים ביצים, חלב ובשר במתכונים ידועים ומוכרים, ויש לו ידע רב בנושא מתוקף היותו טבעוני שנים רבות, ומאחר והוא חוקר את הנושא באופן יזום. ירון פותח אתר אינטרנט – פורטל טבעונות, ומעלה אליו כתבות, מידע, חדשות ומתכונים טבעוניים.

 

  • במסגרת האתר, הוא גם בונה רשימת תפוצה באמצעות טופס רישום לתפוצה במייל, ומציע לכל מי שאוהב ומתעניין בטבעונות להצטרף ולקבל עדכונים בנושא במייל. התכנים של ירון ופורטל הטבעונות שלו צוברים תאוצה, ותפוצת המייל שלו כבר מכילה 10,000 נרשמים! כעת, ירון מחליט שכל מיני מוצרים טובים שהוא למד להכיר – אבקת בישול טבעונית בטעם בייקון, ביצים טבעוניות חדשניות, וכדומה, הוא מחליט לשווק לנרשמים לתפוצה שלו. הוא יוצר שיתוף פעולה עם החברות המייצרות במסגרת שיווק שותפים, ומתחיל לחשוף את הקהל שלו למוצרים המדוברים, ומרוויח עמלה מכל מכירה.

 

סוד ההצלחה – מוצרים חזקים ואיכותיים, זיקה למוצר ואמונה שלמה של השותף

בכותרת שכתבתי למעלה, מסתתרים אולי כמה מילים קטנות, אבל זהו למעשה סוד ההצלחה שמאחורי שיווק שותפים. זה מה שיקבע אם תקומו או תיפלו, האם תצליחו להרוויח מזה כסף (ובמקרים מסויימים, כסף רב) או שמא תשקיעו מרץ, מאמץ, זמן ואולי אפילו כסף לחינם. 

 

אופי המוצרים

שיווק שותפים נוטה להצליח במיוחד כאשר מדובר במוצרים מיוחדים, גימיקיים, טרנדיים ו/או אקסלוסיביים. מיוחדים – כאלו שלא נראה כמותם עד עכשיו, והם צועקים חדשנות ומגניבות בעמודי המכירה. גימיקיים – מוצרים מדליקים שימשכו לקוחות לרכישה, כמו לדוגמא אודם שלא יורד מהשפתיים חודש, או אבקת בישול טבעונית בטעם בייקון שגם מכילה 0 קלוריות והיא בריאה.

טרנדיים – כמו לדוגמא ספינרים מיוחדים, בתקופה שבה הספינרים היו להיט היסטרי, כאלו עם אורות או עיצובים מיוחדים. אקסלוסיביים – שניתן להשיג רק במקום אחד – החברה שעימה אתם יוצרים את הסכם השותפות. זה שיש מוצר שהוא בלעדי לחברה מסויימת, ויש אפשרות לשווק אותו בשיווק שותפים, זה מעצים את הכח שלכם מאחר וקהל הלקוחות לא מתחלק לחברות נוספות ברקע.

 

זיקה למוצר

בכל הדוגמאות שנתתי עד כה בכתבה הזו (ונתתי לא מעט, פה למעלה), הייתה זיקה גדולה מאוד בין המשווק השותף והמוצר שאותו הוא משווק.

אני אבהיר באופן חד משמעי – אפשר להפוך להיות משווק שותף גם ללא זיקה למוצר שמשווק – אבל זה הרבה יותר קשה.

אין ספק שבעלת וולוג מצליח לאיפור תוכל לשווק בקלות יותר מוצרי איפור – יש לה קהל מעריצים, גישה להפצת מידע באופן המוני לאנשים שמביעים עניין במוצרים האלו, והיא גם נתפסת כסמכות ודמות מוערצת, שלה מקשיבים רבבות אנשים.

אין ספק שירון, כבעלים של פורטל טבעונות מצליח ברשת עם רשימת תפוצה במייל של 10,000 אנשים, יכול לשווק מוצרים טבעוניים בקלות וביעילות. למרות כל זה, אם מצאתם מוצר שאתם מתחברים אליו ואין לכם קבוצה בפייסבוק, וולוג ביוטיוב או פורטל ברשת בנושא, עדיין תוכלו לשווק אותו. כן, תצטרכו להשקיע קצת יותר ולהיות יצירתיים, אבל זו עדיין אפשרות.

 

אמונה של השותף במוצר ובחברה המוכרת

תראו, זה עניין מאוד קריטי וטריקי בכל הנושא הזה של שיווק שותפים. אם ירון, אותו בעלים של פורטל טבעונות ברשת, ישווק אבקה טבעונית בטעם בייקון, באיכות ירודה, בטעם לא טוב, במחיר לא משתלם, ובמידה ויש תקלות תפעוליות רבות מצד החברה המוכרת – משלוחים לא יוצאים או לא יוצאים בזמן, משלוחים לא מגיעים, מגיעים משלוחים לא נכונים עם מוצרים אחרים או בכמויות לא נכונות, וכדומה – ירון למעשה יפספס את כל המטרה וגם יזיק לעצמו ולמוניטין שיש לו מול קהל הפורטל שלו.

לפני שאתם הופכים למשווקים שותפים של מוצר מסויים, אני ממליץ ממש לחקור הכל היטב ולסגור את כל הפינות – מוצר שהתנסתם איתו, שאתם מתלהבים ומתרגשים ממנו ומהחדשנות שבו, שאתם יודעים שהוא באיכות וברמה גבוה, ושהחברה המוכרת נותנת שירות טוב ואמין.

אם יש לכם נרשמים, קהל, מעריצים או קהילה ברשת, אתם לא רוצים למכור את האמון שלכם מולם בגלל כשלים באיכות המוצר או כשלים תפעוליים סביב המכירות. ההמלצה שלי היא, גם אם העמלה טובה, אל תשווקו מוצרים שאתם לא מאמינים בהם באופן מלא ובחברות שמוכרות אותן. חבל לפגוע בשם הטוב שלכם שבניתם בעשר אצבעות.

 

אני לא בלוגר מצליח, אין לי רשימות תפוצה גדולות או קהל – איך אני יכול להתחיל בכל זאת?

ראשית, חשוב להבין שגם אם אין לכם קהל שבוי משל עצמכם, תצטרכו להשקיע יותר ממישהו שיש סביבו קהילה ומעריצים. תצטרכו להרים שיווק ולחשוף כמה שיותר אנשים למוצרים.

 

הנה כמה תוכניות שיווק שותפים מוכרות, ידועות, גדולות ואהובות, שתוכלו להתחיל מהן:

שירותי הפרסום של גוגל – Adsense ו – Admob – אם יש לכם אתר או אפליקציה בסלולר בכל נושא שהוא שיש סביבם תנועה רבה, אתם יכולים להכניס מודעות פרסומת מטעם גוגל – אדסנס לאתרי אינטרנט, אדמוב לאפליקציות בסלולר, ולהרוויח המון כסף מהשותפות הזו עם גוגל. תוכלו לקבל על כך מידע נוסף בכתבה "לעשות כסף מגוגל".

 

  • קליקבנק – Clickbank – זהו אתר שמאחד תחתיו תוכניות שותפים. האתר מציע תוכניות שותפים רבות מהם תוכלו לבחור אחת שמעניינת אתכם וקשורה אליכם, ולהתחיל לפעול בה.

 

כמה כסף מרוויחים מזה?

בשיווק שותפים אפשר להרוויח… המון כסף. זה ידרוש ממכם הרבה מאמץ והשקעה ללא ספק, אבל בשלב מסויים, במיוחד אם אתם "גורו" בנושא מסויים ויש לכם קהל מעריצים, תפוצה מצליחה, נרשמים לבלוג או כל סוג של קהילה שעוקבת אחריכם, לפי גודל התנועה שאתם מייצרים והמוצרים שאתם משווקים כשותפים – תוכלו להרוויח מכך הון עתק.

זה לא קל להגיע למקום הזה שציינתי, אבל הפוטנציאל העסקי הוא עצום. אנשים שמצליחים בשיווק שותפים יכולים להרוויח מזה עשרות אלפי דולרים בחודש, פאסיבית או כמעט פאסיבית לגמרי. צריכים להיות בעלי הבנה טכנית בשיווק דיגיטלי ולהיות מוכנים ללמוד ולחקור את הנושא, ולעשות דברים נכון, לאט ובזהירות, אבל הפוטנציאל העסקי הוא כנאמר אדיר.

זו לא נוסחת קסם – תצטרכו להשקיע בכך המון מאמץ, למידת הנושא, זמן ולפעמים גם כסף, ואחוז המצליחנים הגדולים בתחום השותפים הוא נמוך מאוד, בדרך כלל מורכב מכאלו שלא התייאשו מכשלים בדרך להצלחה. זה לא קל ולא פשוט, חשוב להדגיש.

 

איפה לומדים לעומק על שיווק שותפים? מלחמת הקורסים הפיזיים והמקוונים…

תראו, כשכותבים "שיווק שותפים" בגוגל, מקבלים פחות חברות מוכרות שמציעות תוכניות שיווק שותפים, ויותר מידע וקורסים לרכישה. אפשר לשבת בכיתה וללמוד על שיווק שותפים, ואפשר לרכוש קורס מקוון ולהחשף לסדרת סרטונים ומאמרים שילמדו אתכם איך לעשות את זה לפרטי פרטים.

צריך להזהר.

חלק מהקורסים האלו לגיטימיים לגמרי, חלק מהם ברמה בסיסית ויסודית וילמדו אתכם רק את ההתחלה, חלק מכוונים לכיוון מוצרים או חברות מסויימות, וחלק כלליים. חלק מועברים על ידי מומחי תוכן נטולי ניסיון, וחלק מהם מועברים על ידי אנשים שהצליחו לייצר הכנסה של עשרות אלפי דולרים בעברם באמצעות שיווק שותפים.

בחרו בתבונה והזהרו מחיקויים.

 

שיעור ראשון בשיווק שותפים – מי מרוויח משיווק שותפים?

שלושה או ארבעה צדדים מרוויחים כתוצאה משיווק שותפים.

הראשון הוא הרוכש, זה שתווך לכיוון מוצר או שירות מסויים, וביצע את הרכישה. הוא מרוויח את המוצר או השירות הנפלאים אותו רכש, אותו מוצר שאתם כמשווקים שותפים קישרתם אליו.

השני היא כמובן החברה שאחראית לספק את המוצר או השירות, זו שמאפשרת לשותפים לשווק אותה, היא הרוויחה לקוח חדש שלא הייתה מקבלת אלמלא שותף היה מקשר אליה וחושף אותו למוצריה.

השלישי שמרוויח היא הפלטפורמה לרשת השותפים – כמו לדוגמא Adsense כמו שנתתי כדוגמא מקודם – לא תמיד הצד השלישי הזה קיים, ישנם עסקאות שותפים שמתרחשות גם בלי פלטפורמה ברקע – המשווק השותף משווק קישור ישירות לחברה. במובן מסויים, האתר האישי שלו, הבלוג שלו, ערוץ היוטיוב שלו או קבוצת הפייסבוק שלו הם הפלטפורמה שמשמשת כקרקע לעסקה, ובמקרים כאלו, הפלטפורמה לא מרוויחה מהעסקה.

והצד הרביעי שמרוויח, הוא כמובן, איך לא – אתם – המשווקים השותפים, שקישרתם בין לקוח לבין מוצר או שירות, הפכתם לשותפים לחברה שמספקת את המוצר או השירות, והרווחתם עמלה.

בהנחה שהמוצר באמת טוב, איכותי, חדשני, מהפכני או מגניב ושהלקוח באמת יהנה ממנו, ובהנחה שהחברה שמספקת את המוצר נותנת שירות לקוחות טוב ודואגת לשלוח את המוצר ומהר לבית הלקוח, הלקוח, מבחינתי, הוא גם צד שמרוויח בעסקה הזו, סוג של WIN-WIN כפול 4.

לקוח מרוצה, חברה מוכרת מרוצה, פלטפורמה מרוצה ומשווק שותף מרוצה.

 

למה לי שיווק שותפים?

שיווק שותפים היא דרך לגיטימית ואמיתית ליצירת הכנסה פאסיבית או כמעט פאסיבית, חסרת גבולות.

היא פאסיבית מאחר ואתם רק מבצעים הפנייה למקור שמוכר את המוצר, אתם לא מייצרים, מייבאים, משלחים, מטפלים בלקוחות – כלום – רק מקשרים בין הלקוח למוכר.

אם בניתם לעצמכם קהילת מעריצים בדיגיטל – החלק הקשה כבר מאחוריכם, וסביר מאוד להניח שהתחלתם את קבוצת הפייסבוק, הבלוג או הפורטל שלכם לא באופן ישיר בשביל שיווק שותפים, אלא שיש לכם אותו כרגע לצרכים אחרים, ועל הדרך אתם יכולים להכניס פנימה לתוך כל העניין הזה הכנסה משיווק שותפים, הכנסה גבוה במינימום מאמץ.

אם הזיקה שלכם למוצר גבוה, כך גם מן הסתם הזיקה למוצר של קהל המעריצים שלכם, כך שכל מיני דברים שמאוד קשה לעשות בשיווק דיגיטלי סטנדרטי כמו פילוח, הבאת לקוחות רלוונטיים, "טירגוט" של לקוחות – כבר בכיס הקטן שלכם.

הנרשמים לבלוג בנושא איפור וטיפוח ישמחו לשמוע על מוצרים מהפכניים בתחום האיפור והטיפוח. חברי קבוצת הפייסבוק של אסף לקידום אתרים, ישמחו לשמוע על מבצעים והנחות בנוגע לאחסון או כלי ניהול חדשים בעולם הקידום.

 

כמה כסף אפשר להרוויח משיווק שותפים?

השמיים הם באמת הגבול. אם אתם מתחילים מאפס – יקח לכם זמן.

אם כבר יש לכם קהילה סביב נושא מסויים שמקבלים ממכם עדכונים ודיוורים, או חברים בקבוצת הרשת החברתית שלכם – אתם כבר עם רגל (וחצי) בפנים.

יש אנשים שמתחילים להתנסות בשיווק שותפים, ועד שהם סוגרים מכירה אחת בודדת זה לוקח זמן, ויש כאלו שתוך זמן קצר (בעיקר כאלו שיש להם כבר תשתית מוכנה לכך – כנאמר קהל מעריצים שעוקב אחריהם סביב נושא מסויים) מרוויחים משיווק שותפים אלפי דולרים בחודש.

 

איך נכנסים כמשווק שותף?

השלב הראשון הוא לבחור את הנושא סביב המוצרים שתבחרו בעתיד כמשווקים שותפים שלהם. כאמור, או שיש לכם כבר תשתית מוכנה – קבוצת פייסבוק, בלוג מצליח, פורטל, חנות צעצועים מקוונת עם המון תנועה, וכדומה – או שעדיין אין לכם.

במידה ואין לכם, בחרו נושא שמעניין אתכם, שאתם מבינים בו, ושאתם מוכנים לחקור ולכתוב אודותיו. אחרי שבחרתם נושא ולפני שהתחלתם לעשות כל דבר אחר – בדקו אילו חברות מציעות שירותים או מוצרים סביב הנושא שבחרתם, באמצעות שיווק שותפים.

יש נושאים שסביבם תמצאו פחות, או לא תמצאו בכלל, חברות שמציעות מוצרים בשיווק שותפים, חבל לעבוד לחינם. הכינו רשימה של כל החברות שמשתמשות בשיווק שותפים, ויש להם מוצרים סביב הנושא אותו בחרתם.

הסינון הראשון יתרחש בשלב הזה, אחרי שתקראו את פירוט תוכנית שיווק השותפים של החברות מהרשימה שלכם – אם יש חברות שלדעתכם העמלות או התנאים שלפיהם הן משלמות לא נשמעים לכם הוגנים – חתכו אותם מהפוטנציאל.

בדקו את המוצרים והחברות – האם המוצרים מגניבים, טרנדיים, אטרקטיביים וחדשניים? האם המוצרים טובים ובעלי איכות גבוה (בדקו ביקורות אונליין), האם יש ביקורות טובות על החנויות? סננו מהרשימה פעם נוספת חברות שאתם לא מאמינים בהן או במוצרים שלהם.

בתור שלב סופי, הזמינו בעצמכם את המוצרים שאתם עומדים לשווק, ובחנו את איכותם ואת שירות החנות המוכרת. אם המוצר מרגש אתכם וקיבלתם שירות טוב, אפשר להתחיל לעבוד בפועל.

שלבו אל תוך הקהילה שלכם תכנים לגבי המוצרים (או – בנו קהילה מאפס, או – הרימו שיווק למוצרים בכל דרך שיווק דיגיטלי אינטרנטי אותה אתם מכירים) וקשרו באמצעות הקישור האישי שלכם לדפי המכירות.

שימו לב שיש חברות שישלמו לכן דולר על כל מכירה, ויש חברות שישלמו לכם 75% עמלה על מכירה. פער אדיר. אל תפסלו מראש חברות שמשלמות דולר על מכירה, ואל תלכו באופן אוטומטי על חברות שמציעות עמלות מנופחות.

אם המוצר נמוך בערכו ומחירו 100 דולר, לדוגמא – יהיה לכם קשה מאוד למכור אותו ואחוז ההמרות בין מתעניינים לקונים יהיה נמוך. בכזה מקרה, לא בטוח ש75% זו עיסקה טובה. לעומת זאת, אם המוצר מדליק ועולה לצרכן 10 דולר, הוא עשוי למשוך ולפתות לקוחות רבים.

בכזה מקרה, תוכלו יחסית בקלות למכור מוצרים רבים, ולהרוויח כסף רב בטווח הארוך. קחו בחשבון שיש מוצרים ש"נגמרים" ללקוח אחרי זמן מה (כמו לדוגמא – מוצרי איפור), ואם הלקוח אהב את המוצר הוא ירצה אותו שוב.

תוכלו להציע לו אותו שוב בדיוק כשחסר לו, ולהעביר אותו שוב דרך קישור השותפים שלכם, ולהרוויח על אותו לקוח שוב, ושוב, ושוב, כל פעם שהוא זקוק למוצר מחדש. 

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא