ראיון עבודה – ככה תרשימו את המעסיק הפוטנציאלי שלכם

ראיון עבודה היא פגישה שבמסגרתה משוחח מעסיק, או גורם בכיר מטעם מעסיק, עם מועמד פוטנציאלי לעבודה. במהלך השיחה יתרשם הצד המראיין מהצב המרואיין, אופיו, הדרך שבה הוא עונה על שאלות, והתאמתו לתפקיד הנבדק.

תיכף נדבר על איך עוברים את הראיון בהצלחה, איך מתמודדים עם לחץ (אם קיים), איך מרשימים את המראיין ואיך עונים נכון על שאלות, אבל קודם כל, חשוב להבין כמה דברים מסביב לראיון העבודה כדי לפצח את השיטות לצלוח אותו.

ראיון עבודה ברוב המקרים היא דרך יעילה מאוד ואמינה מאוד. מעטים המקרים שבהם מראיין ותיק, בעל ניסיון וידע בתחום הראיונות "מפספס" ולא קולט נכון את המועמד ואת התאמתו לתפקיד, בהנחה שהמועמד לא היה נתון ללחץ לא שגרתי בעקבות הסיטואציה.

מה שאני אומר, בעצם, זה שאם "הבאתם את עצמכם" לראיון, התנהגתם ועניתם בצורה שמתאימה למחשבותיכם ורצונותיכם, ועדיין הוחלט להחזיר לכם תשובה שלילית – יש סיכוי גבוה שאתם באמת לא מתאימים לתפקיד, ועדיף שלא תתחילו לעבוד בו.

לעיתים הראיון יהיה מול הממונה הישיר עבור המשרה המדוברת, לעיתים מישהו מטעמו, ולעיתים תצטרכו לעבור יותר מראיון אחד, כי אם סדרה של ראיונות, לפני שיקבע האם מקבלים אתכם לעבודה.

מראיין מנוסה בדרך כלל יבחן מגוון של דברים, ולא רק את התשובות שלכם לשאלותיו ואת התגובות שלכם לדבריו, הוא ינסה גם להכיר אתכם ברמה האישית, לבחון את התנהגותכם והופעתכם, לבחון את הידע המקצועי שלכם הקשור לתפקיד, להעריך את אישיותכם, להכיר אתכם ואת עמדותכם גם אלו שלא קשורות באופן ישיר לעבודה, להבין מהן ציפיות השכר וההעדפות התעסוקתיות שלכם, ולתת לכם מידע כדי לא להשאיר אתכם בערפל.

כדי להרשים את המראיין שלכם, עליכם להכיר את המבנה של ראיון המקובל בימינו, להתכונן מראש נפשית ופיזית, לדעת כיצד עליכם ללכת לראיון, ולדעת אילו שאלות סביר שתשאלו ואילו תשובות כדאי לכם לתת עליהם. בכל אלו אתעסק כעת.

 

מבנה ראיון עבודה

הראיון מתחיל עוד לפני שהגעתם אליו. במסגרת ההכנה של המראיין, הוא קורא (כנראה רק ברפרוף) את קורות החיים שלכם ומתרשם מהם, מבין לאיזו עבודה ותפקיד אתם מתראיינים, ובמקרים מסויימים אפילו בודק אתכם ברשתות החברתיות. השליטה שלכם בתהליך הזה היא בקורות החיים וברשתות החברתיות שלכם. קודם כל, קורות חיים זו אומנות, לא משהו שעושים כדי לצאת ידי חובה.

כדי להבין איך לכתוב קורות חיים טובים שירשימו וידאגו לכך שתזומנו לראיון באחוזים גבוהים יותר, תוכלו לקרוא את הכתבה המלאה שכתבתי לגבי כתיבת ועיצוב של קורות חיים טובים.

שנית, בנוגע לרשתות החברתיות בהם אתם חברים – אם אתם בתהליך של חיפוש עבודה, תדאגו שלפחות במשך הזמן הקצר (נגיד, חודש לפחות) שלפני המועד שבו יקראו את קורות החיים שלכם, תוצגו ברשת החברתית כאנשים נורמטיבים, אחראיים ובעלי מוסר גבוה. בלי תמונות שלכם ב- 3 לפנות בוקר יושבים על בקבוקי וודקה עם חברים, בלי פוסטים שלכם עושים כל מיני שטויות. רוב המראיינים לא יבדקו אתכם ברשתות החברתיות, אבל חלק מהם כן, ויש משרות שסביר להניח יותר שזה יקרה – אז תקחו את זה בחשבון.

בהמשך נדבר יותר על שאלות שסביר להניח שתשאלו ואיך כדאי לענות עליהם, אבל היו מוכנים לאפשרות שתקבלו מראיין טוב שיעשה לכם חיים קשים, ישאל אתכם שאלות פתוחות ונוקבות לגבי העבר שלכם, הניסיון התעסוקתי שלכם שרלוונטי לתפקיד, ויגיע לכל מיני פינות שאולי פחות לטובתכם. מראיינים פחות טובים ידברו יותר הם, וישאלו שאלות סגורות, שהתשובות שלכם עליהן יהיו קצרות, או שאלות של כן או לא.

אחרי שלב ההכנות של המראיין והמרואיין, תגיעו לראיון, שיתחיל בשלב של פתיחה. זהו השלב שבו עושים את הדברים הראשוניים, לוחצים ידיים, מתיישבים, מתרשמים מהמראה אחד של השני, מהטון ומשפת הגוף.

אם המראיין שלכם מנוסה, ותיק וכשרוני, סביר להניח שהוא יתחיל בשיחת חולין ויספר לכם מעט על מה שעומד לקרות בדקות הקרובות, זה בדרך כלל מרגיע אתכם כמרואיינים ויתן לו תשובות מפורטות ואמינות יותר בהמשך.

לאחר הפתיחה (במידה והמראיין בחר לתת לה התייחסות נרחבת כראוי), תגיעו לחלק של השאלות והדיון. אם מדובר במראיין טוב, הוא ישתמש בעיקר בשאלות שהוא הכין מראש וכתובות לו, אם סטיות במידת הצורך, וכאמור, יהיה מדובר בשאלות פתוחות שיאלצו אתכם לדבר יותר ואותו לדבר פחות ולהקשיב לתשובות שלכם. אם תבחרו לברוח לכיוון תשובות קצרות, מרואיין מנוסה יתחקר, ישאל שוב, יעמיק וילחץ כדי לקבל תשובות מפורטות יותר – עדיף שתמנעו מהמצב הזה.

בנוסף, יש מראיינים שינהלו אתכם הדמיות מצבים, וידמו מולכם מצבים שעשויים לקרות במהלך התפקיד עבורו אתם מתראיינים, וישאלו אתכם איך תגיבו ומה תבחרו לעשות יש סיכוי שאפילו יעשו אתכם סימולציות של ממש – לדוגמא – עבור תפקידי מכירות, המראיין ישחק את תפקידו של לקוח פוטנציאלי, ואתם תצטרכו לנהל עימו שיחה מדומה. הדרך הכי טובה וראויה להתכונן למצבים כאלו, היא כמובן לתרגל סימולציות דומות מול מכרים בבית, עוד לפני שהגעתם לראיון.

השלב הבא הוא סיכום. המראיין בדרך כלל יכריז שסיים, ושוב, במקרה של מראיין מנוסה וטוב, הוא יפתח דיון לגבי דברים שעליהם אתם כמראויינים רוצים לדבר או לשאול.

השלב הסופי לחלוטין הוא שלב ההודעה, שבא יעדכנו אתכם האם התקבלתם או לא. המון פעמים, במידה ולא התקבלתם, לא יטרחו לציין זאת בפניכם.

חוץ ממצב שמקום העבודה מכיל יותר מ25 עובדים ואז יש צורך להודיע למועמד בכתב שהוא לא התקבל.

הערה חשובה – במדינות רבות וכך גם במדינת ישראל, ישנם כללים, הנחיות וחוקים לגבי מה מותר למראיין לשאול ומה אסור.

כל הנושא של חדירה לפרטיות אסור בדרך כלל, שאלות שאינן רלוונטיות לראיון ולמשרה (גם אם המראיין מוצא עניין אותנטי באופן אישי במידע הזה במקרה במהלך הראיון) אסורות בהרבה מקומות בעולם, ושאלות שעשויות לרמוז על אפלייה מתוכננת כנגד המרואיין (גיל, דת, מצב משפחתי וכדומה) גם בהמון מקומות אסור שישאלו. לצערי הרב בישראל, פחות מקובל לאכוף את הדברים האלו, ושאלות כאלו עולות לדיון פעמים רבות במהלך ראיונות.

רצוי שלא תתרגשו מכך, ותתנו תשובות אמינות וענייניות במקרה והמראיין שלכם יסטה לכיוון שאלות כאלו.

 

שאלות נפוצות בראיון עבודה, ותשובות כדאיות עבורן

אם הגעתם לראיון עבודה ולא קראתם את המידע הבא, זה על גבול הפשע. 

 

ספר לי קצת על עצמך

השאלה הזו קצת יותר מתוחכמת ממה שאתם עשויים לחשוב. המראיין לא מעוניין ולא ישמח אם תשיבו על השאלה הזו תוך כדי שאתם מתפזרים.

הוא לא רוצה לשמוע דברים לא רלוונטיים – לא על איך הבית שלכם נראה או איזה גזע הכלב שלכם – כדאי שתשארו ממוקדם וענייניים ותקשרו את התשובה לדברים שרלוונטיים לתפקיד, תוך כדי שאתם מדברים בשפה ברורה ורהוטה, עם המון אופטימיות, חיוך ומבט מיושר לכיוון המראיין.

זוהי שאלה שכמעט בוודאות תשאל, ואתם חייבים להתכונן ולעשות עליה חזרות בבית. בתוך ההצגה העצמית, תוכלו להכניס תכונות אופי שקשורות לתפקיד, תפקידים דומים שעשיתם בעבר, וכל מידע אחר שקשור באופן ישיר לתפקיד אליו אתם מתראיינים. אורך התשובה לשאלה זו – לכל היותר 90 שניות – ענייניות כערך עליון.

 

אילו חוזקות וחולשות יש לך?

יש להתחיל עם חוזקות, ולציין חוזקות שרלוונטיות לתפקיד. אם אתם שחקני גולף מדופלמים ומתראיינים למשרת הנדסת תוכנה – תוותרו על לציין את זה. כל חוזקה וחולשה שתציינו צריכה להיות מגובה בדוגמא אמיתית מהשטח – מקרה שקרה לכם שמראה שאתם אכן בעלי התכונה הזו (גם חוזקות וגם חולשות), ובמידה ולא תגבו את דבריכם בדוגמאות – המראיין יבקש באופן יזום דוגמאות.

 

חולשות שתציינו – מתחלקות לשתיים.

החלק הראשון הוא חולשות "מזוייפות". לדוגמא, אתם יכולים להגיד שאחת החולשות שלכם היא שאתם עקשנים ולא נוטים לוותר בקלות או בכלל. על פני השטח, זה נשמע כאילו זו חולשה.

בפועל, אם אתם מתראיינים לתפקיד מכירות לדוגמא – זו עשויה להפוך לחוזקה, למרות שהצגתם את זה כחולשה. הרי עבור תפקידי מכירות, עקשנות היא המון פעמים תכונה חיובית. זוהי חולשה מזוייפת, אתם נותנים למראיין תשובה עניינית לשאלה שלו, אבל נמנעים מהפינה אליה נדחקתם, שבה אתם לכאורה אמורים לספר משהו שלילי על עצמכם.

הסוג השני של החולשות הן חולשות אמיתיות, וחשוב שתזרקו למראיין שלכם איזו עצם קטנה בנושא הזה – חלק מהמראיינים לא יפסיקו לחפור בנושא הזה עד שיגלו משהו שלילי לגביכם, ויראו שאתם מוכנים להודות גם בחולשות שלכם. שימו לב – טריקים חשובים חשובים:

  • ספרו על חולשה שאינה קשורה לתפקיד באופן ישיר, ולא תשפיע על הביצועים שלכם בתפקיד המדובר.
  • מיד אחרי שאתם מספרים על החולשה, הוסיפו במשפט או שניים דרכים שמצאתם להתמודד עם החולשה. זה ישדר למראיין שלכם שאתם בעלי אחריות גבוה, ומחפשים דרכים לשפר את עצמכם כל הזמן.

ספר לי על פרוייקט מרכזי ובעל חשיבות שהיית חלק ממנו במקום עבודה קודם, ואיך באה לידי ביטוי תרומתך לפרוייקט?

שאלה חשובה וחודרת ישר למטרה – המראיין מחפש להכניס אתכם לאירוע מהעבר בו הייתם עובדים חיוניים ומשתלמים עבור המעסיק שלכם.

חשוב מאוד להתכונן מראש לשאלה הזו, לכתוב את התשובה בכתב ולתרגל מענה לפני הגעה לראיון!

שימו לב שבשלב הזה אתם תשתפו את המראיין בפרוייקט גדול ובעל משמעות בעל זיקה לתפקיד הנוכחי, אל תשתפו אותו בדברים שלא קשורים באופי או בהתנהלות עבור התפקיד הנוכחי.

עליכם לדבר בלשון יחיד: "ביצעתי", "יזמתי", "ניהלתי", וכדומה – זה נכון שיתכן והמאמצים היו קבוצתיים והיה נכון יותר להגיד "ביצענו" במקום "ביצעתי", אבל זה מרשים יותר וגם נשמע תקין גם אם תשתמשו במונחים בגוף ראשון בלבד.

דברו בהתלהבות ובטון חיוני, כאילו הפרוייקט שלגביו אתם מוסרים מידע היה מפעל החיים שלכם. קצת כישורי משחק לא יזיקו.

 

אילו תכונות ודברים הופכים אותך ל"שחקן קבוצתי"?

שאלה שנשאלת המון, במיוחד במקרים שבהם מדובר בכניסתך לצוות עם קבלתך לתפקיד.

סביר להניח שבקורות החיים התרברבתם שאתם משתלבים היטב בתוך צוותי עבודה, אבל המילים האלו בעיניי מראיין הן סתומות וחסרות כל מציאות. תצטרכו לספר על תכונות אופי או אירועים בעבר, שבהם פעלתם למען הצלחה קולקטיבית של הצוות שהייתם חלק ממנו. שוב – חשוב להתכונן מראש לשאלה, לנסח בכתב את התשובה ולתרגל מענה. אתם רוצים לשלוף תשובה לכאורה מהשרוול, ולא לעצור ולחשוב, או חס וחלילה לא למצוא תשובה בכלל במהלך הראיון.

אתם יכולים גם לסטות מדרישות התפקיד או בכלל – מתחום העבודה בכלל, כשאתם נותנים תשובה לשאלה הזו. אתם יכולים לספר על מקרה משפחתי או מול חברים, שבהם אתם מוצגים כחברי צוות מעולים ותומכים בהצלחת הצוות.

 

אילו תוכניות עבור העתיד יש לך?

זוהי שאלת מלכודת. חשוב לענות על השאלה לא עבור תוכניות עתידיות כלליות, אלא עבור תוכניות עתידיות במסגרת החברה אליה אתם מתראיינים. אתם יכולים לספר איך תראה בעיניכם המשך הדרך אחרי התחלת התפקיד, מהן הכוונות שלכם לגבי קידום ואופק תעסוקתי עבור מקום העבודה.

אם תגידו שהתוכניות שלכם הן לעבוד במקום העבודה שנתיים כקרש קפיצה למקום עבודה אחר, או משהו בסגנון – תיפלו נפילה מרה. מבחינת המראיין – אתם רוצים לבנות אופק תעסוקתי בחברה שאליה אתם מתראיינים ולא להשתמש בה כתחנת מעבר לתקופה אחרת בחייכם.

ספר לי על בעיה שנתקלת בה בעבר במקום עבודה אחר, ועל ההתמודדות שלך עם הבעיה

תשובה טובה לשאלה הזו תהיה סביב "כיבוי שריפות". "כיבוי שריפות" הוא מונח שמתאר בלת"מ (נושא בלתי מתוכנן) או מטלה לא צפויה כלשהי שנחתה עליכם במקום עבודה אחר, והאופן שבו הצלחתם להתמודד עם הסיטואציה הלא פשוטה הזו. תארו בקצרה את ה"שריפה" שנוצרה, ספרו מדוע המטלה הזו נפלה עליכם באופן בלתי מתוכנן, וספרו איך התמודדתם איתה בצורה מוצלחת למרות שהיא הפתיעה אתכם והייתה מאתגרת לביצוע. הכינו את עצמכם מראש עם תשובה בשלוף לשאלה זו.

 

מה המנהל הקודם שלך היה מספר לי עלייך אילו הייתי מבקש ממנו?

עוד שאלה מתוחכמת שכדאי מאוד לענות עליה בצורה נבונה.

התשובה שלכם צריכה להתחלק לשלושה חלקים.

חלק ראשון – ארוך יותר – הוא חלק שבו אתם מספרים על דברים חיוביים שהמנהל הקודם שלכם היה מעיד עליכם. "הוא היה מספר לך שיש לי ראש גדול, שאני יודע לקבל ביקורת, שאני ביצועיסט עם הספק מהיר ומבצע מטלות באופן איכותי ומהיר" וכדומה. בעצם, אתם צריכים לתאר מצב שבו ההתרשמות של המראיין מהמנהל הקודם שלכם, אילו שיחה כזו ביניהם הייתה אפשרית, הייתה יכולה להיות התרשמות חיובית למדי.

כשסיימתם לתאר את החלק הראשון, הארוך, החיובי, הסתייגו מעט, בחלק השני של תשובתכם. המשיכו באופן הבא: "תראה, אם אתה שואל אותו באופן כללי סביר להניח שהוא יתן לך שבחים עליי, אבל כמובן שבמקרים ספציפיים ובמקרים נקודתיים לאורך העבודה שלי מולו, גם הייתה לו ביקורת על הפעילות שלי מידי פעם והוא גם ידע לספר לי על זה. לדוגמא…" – המשיכו עם דוגמא אמיתית (דוגמא מזוייפת – המראיין ירגיש שאתם לא כנים מיד) לגבי ביקורת שלילית בעקבות התנהלות ספציפית נקודתית שקיבלתם מהמנהל הקודם שלכם. אל תתארו כשל רציני, אלא מחלוקת קטנה נקודתית ביניכם והמנהל הקודם שלכם.

בחלק השלישי של תשובתכם, חזרו לפן החיובי – ותארו איך יישבתם את המחלוקת, הקשבתם לביקורת שניתנה לכם, תיקנתם את דרכיכם בעקבותה, והסקתם מסקנות לגבי אירועים דומים בעתיד. אם לא הגעתם להסכמה והפקת לקחים באותו מקרה – עדיף שתבחרו מקרה אחר לספר עליו.

 

שאלות קשוחות שדוחקות אתכם לפינה

יש שאלות שעשויות לעלות במהלך ראיון, הן שאלות לרעתכם ואין לכם יותר מידי מקומות לברוח אליהם אם נשאלתם לגביהם.

הנה כמה דוגמאות:

  • למה עזבת את העבודה הקודמת שלך?
  • למה עבדתם זמן ארוך במקום עבודה מסויים, מבלי להתקדם לתפקיד טוב יותר?
  • מדוע במשך זמן ארוך בין עבודה מסויימת לעבודה אחרת, הייתם נטולי עבודה?
  • למה עזבת מקום עבודה מסויים אחרי תקופה כל כך קצרה?

 

מה שכדאי שהמרואיין שלכם לא ישמע כשהוא שואל אתכם את השאלות האלו, אלו כל מיני דברים בנוגע למחלוקות עם המנהלים שלכם, אי תאימות לתפקיד, תקופות בחייכם של מובטלות, וכדומה.

נסו להפוך את הלימון שנזרק לכיוונכם ללימונדה בכאלו מקרים.

אם מדובר בתפקידים שבהם שהיתם זמן קצר והם שונים מהתפקיד עבורו אתם מתראיינים, אתם כן יכולים לספר על אי תאימות או אי עניין בתפקיד, ולהפוך את המר למתוק. לדוגמא, אם אתם מתראיינים לתפקיד שבו עבודת צוות ואינטראקציה עם אנשים אחרים אלו ערכים עליונים, ולא החזקתם יותר מ-4 חודשים במקום עבודה שבו אתם יושבים במשרד מבודדים עם מסך מחשב מול העיניים כל היום, אתם יכולים להגיד "תשמע, לשבת מול מחשב בחדר לבדי כל היום זה לא היה בשבילי ולא החזקתי שם זמן רב, אני זקוק לאנשים, אינטראקציה עם אנשים, אני אוהב להיות שחקן קבוצתי ולא שמציבים אותי בתפקיד מבודד מבני אדם".

אם לא קודמתם זמנים ארוכים, אתם יכולים לספר שהייתה בעיית תקנים חמורה במקום העבודה, ואף אחד לא התקדם, אבל שכל הזמן הבטיחו לכם שברגע שתהיה זמינות ותקן עבור משרות בכירות יותר יתפנה, אתם הראשונים בתור. שוב – נסו לא לזייף יותר מידי, אבל לייפות אירועים שקרו במציאות מעט.

הכי חשוב להפוך את השאלות השליליות האלו לשאלות שהתשובות עליהן ישרתו אתכם ואת המטרות שלכם, ויציירו אתכם באור חיובי ככל האפשר בפני המראיין.

אם יש שאלה שאין לכם איך לענות עליה באופן חיובי – לפחות תנו תשובה נטרלית, שתשפיע על התרשמותו של המראיין כמה שפחות.

 

טריקים פשוטים שיעבדו לטובתכם בראיון עבודה

הטריקים הבאים לקוחים מעולם הפסיכולוגיה, והם יגרמו לכל בנאדם להתרשם ממכם לטובה, לא רק מראיינים במקומות עבודה.

 

  • נסו לחקות את שפת הגוף והפוזיציות שבהן נמצא המראיין שלכם לאורך הראיון. זה נקרא Mirroring באנגלית, ובא מהמילה mirror – מראה. אם המראיין מתיישב רגל על רגל, המתינו דקה ואז עברו לישיבה דומה גם אתם. אם הראש שלו מונח על גבי אגרוף כף ידו, המתינו כחצי דקה ועברו גם אתם למנח דומה. אנשים נוטים לאהוב ולהתחבר יותר לאנשים דומים להם, ולאנשים שנוטים לאחוז במנחי גוף שדומים אליהם. אתם תתפלאו כמה אתם יכולים לחקות את המראיין שלכם באופן מכוון, מבלי שהוא ישים לב לכך ושזה יראה מזוייף.

 

  • נסו לחקות את המראיין שלכם בטונציה ובאנרגיה. אם המראיין שלכם מונוטוני – היו גם אתם מונוטוניים, גם אם זה לא מתאים לכם, אם הוא מלא אנרגיה וברק בעיניים – הפכו להיות כאלו גם אתם. שוב, הסיבה זהה – אנשים נוטים להתחבר יותר עם אנשים שדומים להם בטונציה ובאנרגיה.

 

  • השתמשו בשפה ורבלית דומה לשלו. באופן כללי, עדיף תמיד להיות רהוטים בראיון עבודה, אבל אם המראיין שלכם משתמש במטבעות לשון וביטויים שלא כל אחד משתמש בהם בדרך קבע – נסו להעתיק את ההתנהגות. כך לדוגמא, במידה והמראיין שלכם משתמש הרבה בביטויים פחות שכיחים כמו "קל וחומר", "על אחת כמה וכמה", "מדוע" (במקום "למה") וכדומה – השחילו את הביטויים האלו גם אתם בתוך התשובות שתתנו לו. באופן לא מודע, המוח שלו יראה שלמרות שמדובר בשפה פחות נהוגה, גם אתם נוטים להשתמש בה, והמניות שלכם בקרב המראיין ירקיעו שחקים.
דוגמה לראיון עבודה במקום חדש
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש