קניית רכב מכונס נכסים – איך צולחים את המשוכה וחוסכים כסף

קניית רכב מכונס נכסים הוא תהליך יחסית פשוט שיכול לחסוך לכל אדם שרוצה לרכוש רכב חדש עשרות אלפי שקלים.

לא ברור לי למה אנשים לא עושים את זה יותר, ותמיד פונים לרכישה מחברות הליסינג, הייצור וביד שנייה.

אנשים חוששים מהתהליך ולא רוצים להסתבך, ומעדיפים לשלם יותר – הרבה יותר.

מה זה רכב מכונס נכסים?

רכבים מכונסי נכסים, הם למעשה רכבים שנלקחו מבעליהם בעקבות חוב שצברו. כונס הנכסים מציע בשיטת המכרז את הרכב למרבה במחיר, מוכר אותו, ופורע חלק מהחוב שנצבר באופן זה.

כינוס נכסים באופן כללי הוא תהליך שבו נכסיו של אדם מכונסים ומוצעים למכירה כדי לסגור חוב או חלק מחוב, וזהו תהליך ידוע ומוכר לטיפול בפושטי רגל ובעלי חובות גדולים.

באמצעות רכישת רכב מכונס נכסים ניתן להשיג רכבים טובים בעלויות נמוכות מאוד בחלק מהמקרים.

 

איך מתמודדים על רכב מול כונס הנכסים – שלב אחרי שלב

ראשית, עליכם לחפש ולאתר רכב טוב ועדיף גם מבוקש (במיוחד אם אתם מתכננים להחזיק בו זמן קצר ולמכור) שמוצע למכירה ומעניין אתכם.

חשוב שתנהלו מעקב צמוד ותהיו ערים לכל פרסום שיש בנושא – קיימים אתרים עם רשימות רכבים שניתן למצוא בקלות בחיפוש בגוגל, עורכי דין מפרסמים מודעות לגבי רכבי כונס בעיתונים ובאתרי אינטרנט שונים, ובאתר יד2 יש קטגוריית כונס נכסים, קטגורייה שתחתה מרוכזים מספר גדול של מקורות עם פרסומים לגבי רכבי כונס נכסים.

כל רכב שנפתח לרכישה דרך כונס הנכסים, נפתח גם להצעות ראשוניות עם תאריך דד ליין להגשת הצעות.

שנית, אחרי שמצאתם רכב שמעניין אתכם, עליכם לגשת ולהתרשם ממראה עין. גשו למגרש שבו מאוחסן הרכב והסתכלו עליו מקרוב.

בשלב הזה, לא תוכלו לקחת את הרכב לנסיעה כדי לבחון כיצד הוא מרגיש בזמן נהיגה, ולא תוכלו לקחת אותו לשום בדיקה טכנית במוסך או משהו בסגנון.

כונס הנכסים מתחייב לעדכן קונים מתעניינים פוטנציאלים על תקלות גדולות שעליהן הוא יודע, אך אם קיימות ברכב תקלות קטנות שלא זוהו ואין להן עדות ויזואלית, לא תדעו על כך.

השלב השלישי הוא להגיש הצעה במידה והרכב מוצא חן בעיניכם. חובה להגיש הצעה שיש באפשרותכם לשלם ולעמוד בה – ההצעה מחייבת, ויכולה להוביל אתכם לזכיה במכרז, במקרה כזה תצטרכו להמציא את הכסף מיידית. ההצעה היא גם מחייבת פונקציונלית – אתם תצטרכו לשלם 10% פיקדון מגובה ההצעה כדי להגיש את ההצעה בהצלחה.

תשלום הפיקדון הוא כדי למנוע מאנשים שאינם רציניים מספיק, וחושבים להגיש הצעות לכל עבר בתקווה שיזכו במציאות, ועל ידי פעילות זו משבשים את אמינות המכרז מול רוכשים אחרים רלוונטיים יותר.

המחיר שאתם צריכים להגיש בהצעתכם צריך להיות מחיר המחירון בניכוי הנחה משמעותית של עד כ-40%.

רוב הרכבים מכונס הנכסים אכן נמכרים ב-30% ו-40% ממחירי המחירון, קחו את זה בחשבון. גם אם נתתם את ההצעה הזולה ביותר, הרכב עדיין לא שלכם.

כונס הנכסים ירצה בשלב הזה לקיים מפגש נוסף בין כל מי שהציע הצעות טובות, מפגש שבו מתנהלת סוג של מכירה פומבית.

השלב הרביעי הוא המפגש בין כל המציעים הרלוונטיים. עורך הדין יזמן אתכם אליו, יחד עם עוד אנשים שנתנו הצעות רלוונטיות וטובות, ויתן לכם להתמקח עוד קצת ביניכם על המחיר הסופי.

כל הקונים שנתנו הצעה טובה יושבים ביחד, ומעלים את ההצעה הראשונית שלהם אם ברצונם לזכות ברכב על פני מישהו אחר.

מי שבסוף המפגש הציע את המחיר הגבוה ביותר – מקבל את הרכב באופן זמני לידיו.

למה באופן זמני? כי יש עוד בירוקרטיות שעורך הדין צריך לסדר משפטית עד לסיום התהליך, כשעורך הדין יסיים את כל הבירוקרטיות הרכב יהפוך לשייך לכל דבר ועניין לבעליו החדשים.

אחרי המכירה הפומבית הזו, יקבלו את הכספים שהפקידו כל מי שלא זכה ברכב.

בסיום ההליך הבירוקרטי המשפטי של עורך הדין, בית המשפט יתן אישור, ברוב המקרים, להצעה הזוכה.

בשלב הזה יעביר הקונה את כלל התשלום על הרכב (בניכוי הפיקדון כמובן), והרכב יעבור באופן סופי לרשותו.

במידה והאדם שזכה במכרז מתחרט לפתע בשלב הזה או לא מצליח להעביר את כלל הסכום על הרכב, הוא עשוי בהחלט לאבד את כספי הפיקדון שלו – 10% מסך ההצעה הראשונית שלו.

 

דברים שחשוב לדעת לפני שנכנסים לתהליך

  • רכישת רכב מכונס נכסים זה ממש כמו להסתובב במגרש מכוניות יד שנייה או במגרשים של חברות ליסינג. זה אומר שמישהו נהג על הרכב לפניכם ושהרכב לא נבדק באופן מעמיק. אם יש תקלות גדולות כונס הנכסים חייב לעדכן את כל הרוכשים המתעניינים לגביהן, אך כל בעיה טכנית קטנה, תוכלו למצוא אך ורק בבדיקה. הרכבים מכונס נכסים לא עוברים שום בדיקה מקיפה מקדימה, ועל הרוכשים לבצע את כל הבדיקות הטכניות האפשריות שבידיהן לבצע כדי לוודא תקינות הרכב.

 

  • גם אם ישנו רכב עם מעט מאוד מתעניינים, ונראה כי הם לא רציניים, ועושה רושם שניתן להשיג את הרכב במחיר מציאה של ממש, אל תתפתו לעסקות מהירות. חובה להעביר כל רכב דרך מוסך, נסיעת מבחן, שמאי או כל איש מקצוע אחר בהתאם לצורך.

 

  • כונס הנכסים במהלך התהליך יגיש לכם דוח מפורט לגבי כמות הידיים שהרכב החליף, קילומטראז', היסטוריית הטיפולים של הרכב, היסטוריה מכנית, היסטוריה טכנית, ומצב עדכני למיטב ידיעתו לשל הכונס. במידה ויש טיפול תקופתי או משהו בסגנון שהרכב צריך לעבור – תיודעו לגבי כך גם כן. לפעמים נדרשים עלויות תיקונים וטיפולים של אלפי ועשרות אלפי שקלים – אל תשכחו לחשב אותם פנימה כשאתם מציעים מחירים – זה ממש כמו חלק ממחיר הרכב לכל דבר ועניין.

 

  • במעמד החתימה בסיום, כדי מאוד שעורך דין יתלווה אליכם או לפחות שיראה את המסמך לפני שאתם חותמים. עורך דין יוודא שאין פירצות נגד תקלות ידועות שלא דווחו לכם בחוזה.

 

  • רכישת רכב מכונס נכסים היא הרבה פעמים הרבה פחות דינמית מרכישת רכב בשוק הפרטי. זה אומר שאם תרצו לחלק לשיטות תשלום שונות, לשלם בתשלומים, וכדומה – לא תמיד זה יתאפשר לכם. גם הבנק מתייחס להלוואות רכב באופן שונה אם מדובר ברכב מהכונס או ברכב שנקנה באופן שגרתי, ועשוי לשנות תנאים, ריביות, אחוזי מימון או לסרב להלוואה.

 

  • מלבד המחיר הטוב שאפשר למצוא בו רכב מול כונס הנכסים, אתם גם יכולים להיות רגועים שהרכב אינו מעוקל, שייך לגורם שלישי או משועבד – דבר שקורה בשוק הפרטי ומביא לרוכש המון צרות ובירוקרטיות בהפתעה אחרי הרכישה. רכבים שמגיעים מכונס הנכסים בוודאות אינם משועבדים, מעוקלים, או שייכים לגורם שלישי.

 

  • דברים חשובים וקריטיים שצריך לבדוק ואנשים לפעמים שוכחים מהם כי הם מסתנוורים מהאפשרות לרכב במחיר מציאה: צריכת דלק, אביזרי הבטיחות ברכב, מספר המקומות ברכב, ועוד מאפיינים שיכולים להטות את הכף בהחלטתכם האם לצאת למכרז ולהלחם על הרכב או לא, כל זה בנוסף לכל הבדיקות והווידוא שמדובר ברכב תקין מכנית וטכנית.

 

  • ישנן זירות מכרז של כונס הנכסים, זירות מקוונות לחלוטין. כך למעשה, אתם יכולים לאתר מכרז מקוון שכזה, לראות את גובה ההצעה הגבוה ביותר ולהציע הצעה גבוה יותר, כמה זמן יש עד סיום המכרז, ופרטים טכניים נוספים בנוגע לרכב ולרכישה.

 

  • המכרזים האלו הם כמו המפגשים במשרדו של עורך הדין (השלב האחרון) לכל דבר ועניין – ואם תזכו בהם אתם ממש צריכים לשלם על הרכב ולקנות אותו. בחלק מהמכרזים יש פרטים טכניים רבים ומלאים, ובחלקם קצת פחות, התנהגו בתבונה ובזהירות. זה לא שזו דרך לא טובה, אבל צריך לנקוט במשנה זהירות כשמשתתפים במכרז לא פיזית אלא מעבר למסך.
מסמך של הוצאה לפועל
עוד בנושא כללי צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש