קהילה / קבוצה בפייסבוק – איך עושים מזה כסף והרבה!

פייסבוק הייתה חלוצה בתחום השירותים לקידום עסקים – אלו שגובים עליהם כסף, הממומנים, ואלו שלא. זו הרשת החברתית הראשונה בתחומה שהציעה אפשרויות קידום לבעלי עסקים באופן גלוי, ולא התחבאה רק מאחורי פיצ'רים ואפשרויות שעשויים להשתמש בהם גם בעלי עסקים כדי לקדם את העסקים שלהם ולגרוף רווחים גדולים יותר.

כיום, האפשרויות בפייסבוק הן 3:

  • קידום העסק שלכם דרך הפרופיל האישי שלכם, ערבוב פרטי ועסקי.
  • קידום העסק שלכם דרך דף עסקי, כשזה שאוסף מעריצים שמסמנים "לייק", ונשארים מעודכנים בפעילות ועדכונים של העסק.
  • בניית קהילה / קבוצה בפייסבוק – הדרך האלטרנטיבית לקידום העסק שלכם, על הדרך הזו ארחיב ואסביר היום.

קודם כל, אני חייב להבהיר משהו – מתחילת הכתבה אני מדבר על "קידום עסק".

זה לא מדוייק, קהילה / קבוצה אפשר לפתוח גם כבנאדם פרטי, בלי שיש לכם עסק ברקע שאתם מנסים לקדם.

ברגע שאתם עושים כסף מהקבוצה שלכם בפייסבוק, אין ספק שמדובר בעסק לכל דבר ועניין, וצריך לנהל אותו היטב ולהתייחס אליו כדי שימשיך לגדול ולהתפתח. למעשה, הרבה קבוצות פייסבוק רווחיות מאוד נפתחו ללא יעד כלכלי או מטרות כלכליות ברורות ידועות מראש בתחילת הדרך. עם הזמן, כשגדלו והתפתחו, בעלי הקבוצות הבינו שאפשר בקלות לשלב עסקים בקבוצה, והכניסו גם פן כלכלי רווחי לתוך הקהילה שבנו.

 

הנה כמה דוגמאות אמיתיות מהשטח:

  • נער צעיר בן כ-26 היה מארגן לקבוצת החברים שלו תמיד טיסות זולות ודילים לחו"ל, כל פעם לפני שהיו טסים. הוא נהיה מאוד מיומן בהשוואת מחירי טיסות, דילים של לינה, וכדומה. עם הזמן הוא הבין שאת הכישרון שלו אפשר לשתף עם העולם, ואין סיבה שלא ידעו כולם איך עושים את מה שהוא לימד את עצמו לעשות מכורח המציאות. הוא פתח קבוצת פייסבוק בנושא, קבוצה שעם הזמן צברה חברים רבים. הקבוצה עם הפופולריות המתגברת שלה התחילה גם להופיע לאנשים כשחיפשו טיסות זולות או דילים לחו"ל בגוגל ובפייסבוק, והתנועה התגברה אפילו יותר.

בקבוצה אותו נער צעיר שיתף טיפים, מקורות, אתרים וסוכנויות בהם ניתן להשיג הטבות ו/או מחירים טובים, כלומר, הוא חיזק את האמון של הקהילה שבנה בו על ידי כך שנתן ערך מתוך נסיונו והידע שלו, ערך ללא תשלום. עם הזמן, הבין הבחור הצעיר שיש לו כח בידיים. הוא גם מומחה תוכן בתחום המקצועי, ויודע באמת איך להוציא מחירי טיסות ודילים לחבילות נופש בחו"ל, והידע שלו שווה כסף, במיוחד אם יש לו קהל מעריצים שמחכה למוצא פיו באופן תדיר, וגם, בשלב הזה, כבר יש לו כח צרכני אדיר.

אם הוא יאגד את כל מי שמחפש טיסות זולות, דילים טובים או הטבות במחירי לינה בחו"ל, ויפנה לסוכנויות, חברות תעופה ואתרי נופש בשמו באמצעות הפיכת חברי הקבוצה ללקוחות שלו – הוא יוכל להשיג מחירים סופר טובים עבור השירותים אותם הוא משדך ללקוחותיו, וגם להציע להם מחיר טוב, תוך כדי שהוא גובה שכר טרחה. הבחור הצעיר יצר שתפ"ים עם סוכנויות וחברות התעופה, והחל להציע שירותים במרוכז דרכו, ממש לפי איך שתיכנן, והצליח להפוך את הקהילה העסקית שלו (שנולדה מתוך רצון טוב לעזור לעולם, לא היו לה מטרות כלכליות בתחילת הדרך) לעסק רווחי, כלכלי, תפעולי של ממש.

  • אסף הוא מקדם אתרים מקצועי ואמין, שעוזר לעסקים להביא את האתר שלהם לראשית תוצאות החיפוש בגוגל כאשר לקוחות פוטנציאלים מחפשים אותם. הוא בנה קבוצת פייסבוק עבור מקדמים – קולגות שלו – כלומר – אסף הלך הפוך על הפוך ובנה קבוצה עבור בעלי עסקים בתחום שלו ולא עבור לקוחות.

אסף התחיל לשתף טיפים, ידע ומדריכים בנושא קידום אתרים, כך שמשך עוד ועוד מקדמי אתרים לקבוצה שלו, מאחר ואלו רצו להשתפר מקצועית ולקרוא מידע מקצועי קונקרטי שיהפוך אותם למומחים גדולים יותר בתחומם וישפר את השירות אותו הם נותנים ללקוחות.

עם הזמן, אסף צבר שם ומוניטין של מומחה לאומי בתחום בקרב קולגות, מוניטין שגם זלג לכיוון לקוחות והשפיע לטובה על המחירים והלקוחות שהצליח לקבל, אבל זו רק הנגיעה הקטנה הטובה שהביאה קבוצת הפייסבוק לאסף.

אסף בנה תשתית טובה של כלים, שיתופי פעולה, רשת אתרים וכדומה, דברים שמקדמי אתרים יכולים להיות צריכים כדי לתת שירות טוב יותר, והחל למכור שירותים לקולגות. זה יכול להיות, לדוגמא, הנחה משמעותית מול שירותי אחסון אתרים באמצעות שיתוף פעולה בין חברת האחסון ואסף, זה יכול להיות שירותי קישורים נכנסים לאתרי אינטרנט (קישורים שנמכרים על ידי בעלי תשתיות בתחום קידום האתרים, ומקדמי אתרים רוכשים בתשלום), וכדומה.

בשתי הדוגמאות – הדרך היא ברורה. ראשית, בונים קהילה או קבוצת פייסבוק סביב רעיון מסויים שאליו לבעלי הקבוצה יש זיקה חזקה. הנושא של הקבוצה והתכנים בה אמורים למשוך מאוד קבוצות אוכלוסיה מסויימות, קבוצות אוכלוסיה שרוצות לקבל תכנים בנושאים האלו ומחפשים תכנים בנושאים האלו. עם הזמן, כבעלים של קבוצה שכזו, אתם תורמים המון תוכן, ערך, מדריכים ומידע בחינם, והופכים להיות שם דבר סביב נושא הקבוצה – מול לקוחות או מול קולגות.

בשלב הזה, משלבים עסקים – מכניסים שירותים ומוצרים סביב נושא הקבוצה, ומתחילים להציע את השירותים האלו לחברי הקבוצה, שמאמינים בכם, במקצועיות שלכם ובסמכות שלכם – ושולפים ארנק.

 

טיפים חשובים וקריטיים להצלחה בבניית קהילה בפייסבוק

  • בתחילת הדרך, המנעו ממכירות או אפילו מחשיבה וביטוי מכירתי. קבוצה בפייסבוק היא ריצה למרחק ארוך, לא מרוויחים או מתחילים למכור בה ללא היכר מיד בהתחלה, ואם לא בונים את הבסיס נכון, המכירות והרווח הגדול לא יבואו גם בהמשך. קודם כל – שחררו ערך ותכנים מעולים – ובחינם! אתם צריכים לצבור שם ומוניטין ולקנות את אמון חברי הקבוצה לפני שהם יסכימו לפתוח את הארנק ולשלם לכם על כל דבר. שום קבוצת פייסבוק לא הופכת לכסף טוב בפחות מ- 4-6 חודשים של השקעה ועבודה קשה.

 

  • לגבי התוכן שאתם משחררים בקבוצה לקהל שלכם – הוא חייב להיות בעל ערך אמיתי, לא טיפים רדודים של משפט או שניים, שהם נחלת הכלל וכל בעל ידע בסיסי בתחום מכיר ויודע אותם. אם כבר משפט או שניים, שיהיה פורץ דרך ומתוחכם, ומומלץ לתת גם תכנים שממש השקעתם בהם – מדריכים כתובים, סרטוני וידאו – ערך, ערך ערך!

 

  • התכנים צריכים להיות ברמה הכי גבוה שיש. אם זה מדריך, שיהיה כתוב מקצועי, בשפה רהוטה ובוגרת, שיהיה מעוצב יפה ונעים עם הלוגו שלכם (אם יש לכם), סרטוני וידאו שאתם משחררים – שיהיו באיכות גבוה ומצולמים היטב (ואם אתם צריכים להשקיע קצת בתאורה או חצובות – תעשו את זה!), עם עריכה טובה – תכנים שהערך ההפקתי שלהם הוא גבוה. אתם לא אמורים לפרסם מדריכים ברמה של תחקירים רפואיים או סרטונים הוליוודים, אבל התוכן צריך להיות מושקע ומעוצב, זה כן.

 

  • כשאתם כבר מדברים מכירות אחרי שהכנתם בסיס טוב, כדאי מאוד שתמכרו מוצרים ושירותים טובים ואיכותיים. אין מאכזב מזה עבור הקהילה שלכם שהתאגדה סביבכם, נהנתה מתכנים וערך, צברה בכם אמון, בסופו של דבר אפילו שילמה כסף וקנתה ממכם מוצר – ושם – בנקודה הזו, אתם לא "מספקים את הסחורה". אם אין לכם עסק שהמוצרים שלו סופר טובים, או שירותים ומוצרים באיכות נמוכה – כל הסיפור הזה לא יעבוד. המגדל יתמוטט, האמון שבניתם יפול מהר מאוד ותמצאו את עצמכם עם קהילה מרוסקת.

 

  • חשוב מאוד, גם אם אתם כבר מציעים מוצרים או שירותים באופן ישיר בקבוצת הפייסבוק שלכם, להשאיר מגע אישי ואנושי לצד המכירות שהתחילו. אתם יכולים להמליץ על חברי קבוצה אחרים והשירותים שלהם, אתם יכולים להמשיך לפזר תוכן, מידע, מדריכים, סרטונים וערך לכל עבר, אתם יכולים לענות על שאלות ודיונים שחברי הקבוצה מרימים – תחזוק האנושיות, הערך והמקצועיות שלכם צריך להמשיך אל תוך המכירות, כאשר המכירות נכנסות לקבוצה שלכם.

 

  • בנוגע ללאפשר לחברים אחרים למכור שירותים ומוצרים שלהם, תדאגו להקפיד שכחלק מהכללים זה רק אחרי אישור שלכם. אשרו אך ורק שירותים ומוצרים חשובים וחיוניים, מיוחדים ולא שגרתיים, ואל תאשרו אנשים שמוכרים שירותים ומוצרים בקבוצה שמתחרים בשירותים ובמוצרים שאתם מוכרים בקבוצה – למה שהם יהנו מההצלחה שלכם על חשבונכם וינצלו את הקהילה שאתם בניתם אם הם מתחרים בכם?

 

בשורה התחתונה, הנוסחא היא פשוטה. בנו קבוצה, אספו קהל לקוחות / קולגות, הכניסו ערך והתחילו למכור. אם תעשו את זה מהלב ותרצו באמת לתת תשובות, מידע ועזרה לחברי הקבוצה, המכירות יגיעו.

פייסבוק קבוצות
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש