פתיחת חנות בפייסבוק – כדאי? איך עושים את זה?

בגדול, התשובה לשאלה האם זה "כדאי" היא כן חיובי וחזק מאוד, כדאי לפתוח חנות בכל מקום שמאפשר פלטפורמה של חנות – איביי, פייסבוק, Etsy – כל פלטפורמה שמאפשרת את זה. בפייסבוק זה כדאי במיוחד מאחר ואין עמלות כלל וכלל, פייסבוק היא בראש ובראשונה רשת חברתית ומצפה להרוויח יותר מפרסום ושיווק אקטיבי מצידכם דרכה, ולכן ניתנת לכם פלטפורמה לחנות מקוונת ללא שום עלות, בניגוד לאיביי או Etsy, שהן לא רשתות חברתיות אלא פלטפורמות לחנויות מקוונות בהגדרה. עוד פלטפורמה פירושה עוד קהל יעד שיחשף אליכם, לחנות שלכם ולמוצרים שאתם מוכרים – ואם אין עמלות הקמה או תחזוקה לפייסבוק – זה כמובן כדאי.

חשוב לציין שהחנות לא תספוג תנועה כמעט אוטומטית עם הקמתה בלי שתפעילו את גלגלי השיווק והקידום (ופה ההבדל הגדול מול פלטפורמות חנויות מקוונות כמו Etsy ואיביי), כך שברגע שסיימתם ובניתם חנות וקטלוג מוצרים, למעשה העבודה רק התחילה, וכסף לפייסבוק אתם עוד תשלמו בעתיד ככל הנראה.

חנות אונליין בפייסבוק תאפשר לכם למכור מוצרים בצורה נוחה, להגיע לקהלים חדשים ולחשיפה מוגברת, ולהגדיל את כמות המכירות בעסק שלכם. היתרונות מול חנות פיזית הם רבים (ויש גם כמה חסרונות כמובן): אין התעסקות בארנונה, עלויות חשמל ועובדי מכירה או תחזוקה של מקום פיזי, והיתרון העסקי הכלכלי המרכזי טמון בפוטנציאל שלכם למכור פאסיבית – להכניס כסף ומכירות גם כשאתם ישנים, גם כשאתם מבלים עם המשפחה או משתזפים על חוף הים.

 

פתיחת חנות בפייסבוק – הדרך להתחיל

פתיחת חנות בפייסבוק תהיה יעילה ומשתלמת במיוחד למתחילים שרוצים להתחיל למכור באינטרנט. לפני שמשלמים עלויות הקמה או עמלות על כל מכירה בפלטפורמות המתחרות או בחנות וירטואלית משל עצמכם באתר האינטרנט של העסק שלכם, שווה מאוד לכל מי שרוצה להתחיל להציג ולמכור מוצרים ברשת, להקים חנות שכזו.

 

יתרונות הקמת חנות מקוונת בפייסבוק

זה מהיר, קל, פשוט ונוח מאוד – החלופות להקמת מערכת משל עצמכם לחנות מקוונת, או להכניס את עצמכם להרפתקאה המורכבת שבפתיחת חנות באיביי או דומיו, זה פשוט עסק מורכב פי כמה. אם יש לכם כבר דף עסקי בפייסבוק (ואם אין לכם, צרו אחד עוד אתמול), זה אפילו קל ומהיר הרבה יותר, אתם כבר עובדים ומכירים את פייסבוק. הממשק לבניית חנות בפייסבוק קל מאוד להבנה ותפעול.

זה לא עולה לכם שקל. החלופות עולות ואפילו לא מעט, להקים חנות אינטרנטית משל עצמכם זה עסק יקר מאוד ויגבה ממכם זמן רב ועבודה מול אנשי מקצוע רבים (בונה אתרים, תחזוקה שוטפת, חברת אחסון, שירותי סליקה), וגם עבודה מול פלטפורמות לחנויות מקוונות, לא משנה איזו, זה חתיכת כאב ראש עצבני ויקר. בפייסבוק לחנות שפותחים אין עלות כלל, האחסון לא עולה לכם בפייסבוק כלום, ומדובר באתר שיתן לכם מענה טוב, יציב ואמין.

 

קהל היעד שלכם נמצא בפייסבוק!

כמעט כל בן אדם היום מבלה בפייסבוק שעה-שעתיים ביום בממוצע, ולהכניס חנות לתוך הדף העסקי שלכם בפייסבוק זה אומר להכניס את המוצרים והשירותים שאתם מוכרים מתחת לאף של קהל היעד שלכם. כן, כדי לעבור ממצב שבו המוצרים נמצאים מתחת לאף של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם למצב שהיד שלכם בתוך הכיס שלהם תצטרכו לקדם ולשווק, ופה גם אתם עשויים להוציא קצת כסף לפייסבוק, אבל אפשר גם לשווק ולקדם בצורה לא רעה בכלל בלי לשלם לפייסבוק גרוש.

פייסבוק תומכת בייבוא אוטומטי ומהיר של חנות אינטרנטית, היה ויש לכם אחת כזו באופן פרטי. אם אתם משתמשים באתר האינטרנט שלכם בחנות של שופיפיי או ווקומרס – תוכלו לייבא את כל החנות לפייסבוק בלחיצת כפתור, וזה גם יצור סנכרון בין החנויות כך שאם תשנו נוסחים, מחירים ומלאי באתר האישי שלכם – הכל יתעדכן אוטומטית גם בפייסבוק מיידית.

חשוב להבין – במסגרת החנות שפייסבוק תספק לכם לא ניתן לבצע את הרכישות ישירות והלקוחות שלכם לא יוכלו לבצע את המסחר בפועל בתוך פייסבוק, בניגוד לכל מטודה אפשרית אחרת שהזכרנו, שם התשלום הוא ישיר ובתוך הפלטפורמה. פייסבוק לא נותנת שירותי סליקת תשלום ורכישה, החנות בפייסבוק היא רק לצורכי ידיעה והצגת המוצרים והשירותים שלכם לקהל הלקוחות. את המכירה בפועל תצטרכו להשלים או טלפונית, או בהודעות מול הלקוח, או באמצעות קישור למוצר המדובר בפלטפורמה אחרת שמאפשרת את ביצוע הרכישה בפועל.

 

פתיחת חנות בפייסבוק – שלב אחרי שלב

אז, הנה החלק המעניין – איך תפתחו חנות בפייסבוק, שלב אחרי שלב, יד ביד, הוראות מפורטות:

  1. הכנסו לדף העסקי שלכם ולחצו בחלק העליון על "הגדרות".
  2. בתפריט בצד ימין בחרו ב"עריכת דף".
    תוכלו לצפות בכל הלשוניות, שהן למעשה התפריט עבור גולשים בדף העסקי שלכם. אגב, מכאן גם תוכלו לשנות בקלות את סדר הלשוניות באמצעות גרירת הלשוניות, מומלץ שהסדר יהיה הגיוני ולפי עדיפות – אודות וצור קשר ראשונים, אחר כך החנות החדשה שמיד תכניסו, ורק בסיום דברים פחות חשובים.
  3. לחצו בתחתית על "הוסף לשונית".
    בין הלשוניות שפייסבוק יציע לכם, האחרונה (בדרך כלל) תהיה "קנה – מראה את המוצרים שברצונך להציג", לחצו על "הוסף לשונית". אחרי שהוספתם את הלשונית, מקמו אותה היכן שתרצו ברשימה. יתכן ובשלב הזה פייסבוק יתלונן שתבנית הדף העסקי שלכם לא מתאימה לחנות, ויציע לכם לשנות אותה. חלק מהדפים העסקיים מעוצבים בתבנית אינפורמטיבית ולא מאפשרים הצגת חנות – הסכימו לשינוי כדי להקים חנות בדף העסקי שלכם.
  4. כעת, חזרו לדף העסקי שלכם באמצעות לחיצה על "דף" בצד ימין למעלה. תוכלו לראות שלשונית "קנה" הצטרפה בפועל לדף העסקי שלכם בפייסבוק. לחצו על לשונית זו, ותכנסו למצב של הגדרה ראשונית מול פייסבוק.
  5. הסכימו לתנאי השימוש של פייסבוק, ולחצו על "המשך".
  6. תקבלו את הגרפיקה המרהיבה שתספר לכם: ברוך הבא לחנות שלכם, עם כפתור "הוסף מוצר". לחצו עליו.

 

  • המסך שתקבלו מאוד ישיר ומסביר את עצמו יש את האפשרות להוסיף תמונות (מהמחשב, או מתוך תמונות בגלריות הפייסבוק של הדף העסקי), סרטונים (שוב, מהמחשב או מגלריות פייסבוק), שם מוצר, קטגוריה, מחיר, תיאור מילולי של המוצר, האם לפרסם יחד עם העלאת המוצר החדש לחנות פוסט שיבשר על כך בקיר הדף העסקי שלכם, האם המוצר קיים במלאי והאם הגישה לפרטי המוצר הם ציבוריים (בדרך כלל, תרצו שהמוצרים יהיו זמינים ציבורית ולא רק למי שחבר ועשה לייק לדף). פה גם תוכלו להגדיר כתובת מחוץ לפייסבוק לדף תשלום, או להגדיר שהמוצר הזה פשוט יכיל כפתור "שליחת הודעה" כך שלקוח מתעניין יצור איתכם קשר לגבי המוצר.
  • עוד כיתוב מבשר טובות: הוספת כרגע את המוצר הראשון שלך! במסך החדש שמתקבל יהיה כפתור גדול בולט להוספת מוצרים נוספים – גשו לעבודה.

לצד כל מוצר בחנות שלכם יהיה כפתור "שלח הודעה" ללקוח המתעניין (אלא אם הגדרתם כתובת לתשלום, ששולחת את הלקוח לעמוד בו הוא יכול לבצע את הרכישה בפועל), הכפתור הזה יפתח שליחת הודעה אליכם דרך הדף העסקי שלכם, וההודעה תכיל מידע יחד עם שליחתה לגבי המוצר שדרכו הלקוח בחר לשלוח לכם הודעה.

 

טיפים וטריקים – כך חנות הפייסבוק שלכם והמוצרים יראו אטרקטיביים וימירו טוב יותר

את הטיפים והטריקים הבאים אספנו מעמודי מידע מטעם פייסבוק ומהרשת, אם תיישמו אותם החנות תראה טוב יותר, ולקוחות פוטנציאליים יהפכו ללקוחות משלמים באחוזים גבוהים יותר:

  • השתמשו בתמונות עבור המוצרים שהן גדולות, ברורות ואיכותיות, שיחס האורך והרוחב שלהן הוא 1:1, כלומר – הן ריבועים מדוייקים.
  • השתמשו בתמונות שמציגות את המוצר עצמו, לא סמל או גרפיקה סימבוליים. הלקוח מעדיף לראות תמונה של הנעל (ועדיף מכל הכיוונים), ולא של הלוגו של נייקי.
  • המוצר מוצג בתמונה על גבי רקע בהיר ואחיד, כאשר המוצר תופס את רוב שטח התמונה ומצולם בפירוט ומקרוב.
  • מלל לקידום – "מבצע", "הנחה", "חיסול מלאי", "50%" וכדומה – השאירו לתיאור המילולי או לכל היותר לכותרת המוצר – אל תשימו אותם כחלק מתמונת המוצר.
  • כדי ליצור תמונות מוצרים מרהיבות ניתן לפנות לעריכה גרפית מקצועית זולה ויעילה של משתמשים בפייבר או באפוורק, כך תוכלו לסדר תאורה, מראה כללי, ללטש את התמונות או לנקות את הרקע מאחוריהם. יש גם משתמשים באתרים שציינתי שיצרו דגם

 

  • תלת מימדי של המוצר שלכם – ותמונה של דגם תלת מימדי נראת מדהים מבחינת תאורה ואיכות, ואפשר אפילו להכיל סרטון של המוצר מסתובב כדי לספק מבט של 360 מעלות על המוצר.
  • בתיאור המוצר – היו תמציתיים וענייניים. הכילו מידע על התועלות והמאפיינים החיוביים של המוצר, אל תספרו סיפורים מיותרים או תאריכו.
  • אם העברית שלכם לא מושלמת, כדאי מאוד שתשלחו את המלל לגבי המוצרים להגהה לשונית מקצועית. הפיסוק, הכתיב והדקדוק חייבים להיות לא פחות ממושלמים.
  • בתיאור המוצר או בכותרת אין להכיל מידע ליצירת קשר כמו כתובות אינטרנט, מספרי טלפון וכדומה. זה אולי נדמה לכם שככה תקדמו את יצירת הקשר איתכם, אבל זה נראה רע וחובבני ואל תשכחו שכל מוצר מכיל כפתור "שליחת הודעה" או קישור לדף רכישה ישיר.

 

הפניית מוצרים לכתיבת הודעה או לדף מכירה – מה עדיף?

הכי טוב להוציא את הלקוחות שלכם מפייסבוק. צריך להבין שפייסבוק היא רשת חברתית והאווירה בה היא אווירה של כיף ולא של פרסומות, מסרים שיווקיים וקניות. בתוך פייסבוק אנשים משאירים את המחשבות על הארנק שלהם בצד. אם הם הגיעו לפרסום או לדפי המוצרים שלכם בדרך כזו או אחרת, ואפילו כבר גילו עניין בתוך פייסבוק וחושבים על רכישה – הגעתם מעל ומעבר איתם, ולדרוש מהם או לצפות מהם שיצרו איתכם קשר, יגלו עניין נוסף ויבצעו רכישה – זה קשוח. לתת קישור לדף רכישה מחוץ לפייסבוק זו האופציה הטובה ביותר עבורכם בשלב הזה.

 

להרים חנות מקוונת משל עצמכם זה סיפור אבל אתם לא חייבים את זה. אתם יכולים להקים עמוד תשלום בודד בעלויות סבירות מאוד (הקמה של מסלקה שיודעת לקבל מפייסבוק את המחיר הספציפי, ועמוד שסולק והתשלום מתבצע בו בפועל). תשלמו על ההקמה ועמלה מתוך כל עסקה, ותסגרו ככה את הסיפור.

 

לסיכום

אם בחרתם להשאר בתוך פייסבוק אחוזי ההמרה שלכם (האחוז שבשיעורו כל לקוח מתעניין מומר ללקוח רוכש) ירדו משמעותית, וגם, תצטרכו להיות זמינים ועם הסלולרי שלכם כל הזמן – למענה מהיר של כל הודעה שתכנס מלקוח מתעניין. כשאנחנו אומרים "כל הזמן", אנחנו מתכוונים כל הזמן. גם בערב פסח, גם בשבתות ובחגים, גם בשעות לא סבירות, גם ביום כיפור.

כל השהייה בין הודעה של לקוח מתעניין ובין המענה שלכם מרחיקה אותו מהרכישה ואתכם מאחוזי המרות גבוהים. האופציה הכי טובה היא כמובן לקשר מחנות הפייסבוק לחנות משל עצמכם, כך שלקוח מתעניין יוצא מפייסבוק ויכול להשלים רכישה בלי להטריח את עצמכם אפילו לשנייה בודדת.

אייקון של פייסבוק
עוד בנושא כללי צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש