פרסום באאוטבריין ובטבולה – לאיזה עסקים זה מתאים, ואיך מרימים קמפיין מוצלח

מה זה בכלל אאוטבריין וטבולה?

אאוטבריין היא פלטפורמה עבור פירסום דיגיטלי ממומן ברחבי העולם. המודעות של אאוטבריין לא נראות כמו מודעות פרסום שגרתיות, שבהן בתוך אתר אינטרנט מופיעה קוביית פרסומת, אלא באופי המשתלב שלהן. הן נראות כמו חלק מהעמוד בו הן מופיעות, בדרך כלל במלל פשוט ושגרתי ובגופן זהה לגופן העמוד.

פלטפורמת אאוטבריין משתלבת באתרי תוכן רבים, ותציע לגולשים באתרי תוכן אלו תוכן נוסף בנושאים שקשורים לתוכן אותו הגולש פגש בעמוד, או תוכן בנושאים שמעניינים אותו.

כך לדוגמא, כאשר גולש מגיע לאמצע כתבה (וברוב המקרים, כבר אחרי פיסקה אחת בכתבה שהוא קורא), הוא יראה את הכותרת "אולי יעניין אותך גם", ומתחת קישורים לכתבות בנושאים דומים לנושא עליו הוא קורא כרגע, או נושאים אחרים שהוא הביע בהם עניין בעבר.

כל האזור הזה באתר האינטרנט הוא למעשה פלטפורמת אאוטבריין, והכתבות שמקושרות מתוך אזור זה הן ממומנות – מודעות פרסומיות בצורת כתבות ומאמרים. אתם עשויים להיות מקושרים משם לכתבות בנושא מוצרים חדשניים, גילויים מרעישים, וכתבות לכאורה עיתונאיות, אקטואליות או חדשותיות, בפועל אלו הן מודעות פרסומת שמעוצבות ונכתבות ככתבות.

טבולה היא חברת פרסום שנכון להיום, ממוקמת בניו יורק. החברה מפעילה תוסף לאתרי אינטרנט, שמציב בתחתית עמוד אינטרנט כותרות "ברחבי הרשת" ו"מומלץ בשבילך", ומשם ישנם קישורים למאמרים פרסומיים, בדומה מאוד לפלטפורמת אאוטבריין.

בדומה לאאוטבריין, הקישורים לכתבות ממומנות נראה כחלק מהעמוד ומשתלב בו, אך הכותרת מעליהן והמיקום בדף שונים – הכתבות נמצאות בתחתית הדף.

את 2 חברות הענק האלו ייסדו ישראלים.

היתרון עבור המפרסמים – כתבה מטעמם מקושרת מתוך אתרים ענקיים, ידועים ובעלי שם. בשירותים של אאוטבריין וטבולה, משתמשים, בין השאר, אתרים כגון CNN, BBC, כלכליסט, מאקו, דה מרקר, מעריב – אתרי תוכן עצומים ומרכזיים עם תנועה רבה.

אתרים אלו נהנים מהפשטות – סך הכל מטמיעים קוד פשוט של אאוטבריין או טבולה בתוך עמודי הכתבות שלהם, הפרסומות נכנסות אוטומטית והכסף מתחיל לזרום (אאוטבריין וטבולה משלמים לעמודי התוכן לפי סכום קבוע מראש או לפי כמות החשיפה והמעורבות של גולשים בתוספי הפרסום שלהם, הלקוחות המפרסמים לא מתעסקים עם זה)

 

איך זה עובד? זה נשמע מאוד פשוט, איפה החדשנות בשירותים של טבולה ואאוטבריין?

שתי החברות האלו פיתחו טכנולוגיה חדשנית ומורכבת, גם אם היא לא נשמעת לכם כל כך חדשנית. הדבקת קוד באתר שיגרום לו להראות קישורים לפרסומות – זה לא חדשני בכלל. טכנולוגיית ה-Feed, שמעתיקה התנהגות תפעולית מרשתות חברתיות כמו טוויטר או פייסבוק, מביאה איתה 2 בשורות לעולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי:

  • ראשית, התוספים של אאוטבריין וטבולה נראים כאילו הם חלק מהעמוד, ומלבד כיתוב קטן בתחתית האזור הפרסומי "בחסות אאוטבריין / טבולה", זה לא נראה כמו פרסומת. צבע הרקע של האזור הפרסומי, הגופן, והעיצוב עצמו – נראים כמו העיצוב של העמוד עצמו – ומשתלבים בתוך העמוד באופן חלק. זה עוזר למשתמשים רבים לפספס את העניין כי מדובר באזור פרסומי בעמוד (ועל כך, גם טבולה ואאוטבריין חוטפים ביקורת ואנטיגוניזם רב), והופך את הפרסומות האלו לטבעיות יותר ואמינות יותר, במיוחד מאחר ומדובר בכתבות, מאמרים פרסומיים, ולא מודעות פרסומת מעוצבות.
  • שנית, עיקר ההתלהבות מהשירותים של אאוטבריין וטבולה הוא בעיקר סביב הטירגוט והתאמת התוכן המוצע לגולש הספציפי. אם אני וחבר גולשים ביחד לאותה כתבה באתר מאקו, ובמרכז הכתבה, משתלב לו ה-Feed של אאוטבריין עם הכותרת "אולי יעניין אותך גם" וקישורים לכתבות, אני והחבר נראה קישורים לכתבות שונות. אאוטבריין וטבולה יודעים להתאים את תוכן הכתבות המוצעות לתחומי העניין שלי והדברים שאני אוהב לקרוא עליהם, וזאת באמצעות סקירת הכתבות והתכנים שאני צורך, בשילוב עם זמני השהייה שלי בעמודים מסויימים בנושאים מסויימים ברחבי הרשת, והתאמת התוכן המוצע לי באופן מותאם אישית. זה הופך את הפרסומות האלו ליעילות אפילו יותר, מעבר לחוכמה העיצובית שלפיה הן מוצגות כחלק מהעמוד, ומגדיל את הסיכויים שאני אלחץ על הפרסומות משמעותית. המפרסמים באאוטבריין וטבולה עושים מאמצים רבים לנתח את המידע לגבי העניין שלי ברשת האינטרנט נכון ולהציג לי מודעות פרסומת שיעניינו אותי, לטובת המפרסמים אצלהן.

 

איך זה עובד בפועל?

כשאתם נכנסים לאתר כלשהו בו מותקן תוסף הפרסומות אאוטבריין או טבולה, מתחיל ניתוח ההתנהגות שלכם. המערכת מיד מתחילה לנטר את הפעילות שלכם, ובודקת באילו עמודים אתם שוהים יותר זמן, ומה הכותרת והתוכן של העמודים האלו.

עד מהרה, באאוטבריין וטבולה נוצר פרופיל אישי לגבי תחומי העניין של כל אחד מאיתנו, והדברים שאנחנו אוהבים לקרוא לגביהם, ואיזה תוכן מעכב אותנו ומעניין אותנו יותר או פחות. בהמשך הדרך, אאוטבריין וטבולה יציגו בפנינו כתבות שמתאימות לנו אישית ומעניינות אותנו במיוחד.

באמצע עמוד עם כתבה חדשותית באתר מעריב: הכותרת "אולי יעניין אותך גם" עם הצעות לכתבות אחרות, פרסומות שמוצעות לי מטעם אאוטבריין. כל האזור משתלב בתוך העמוד ומדבר בשפה העיצובית שלו, כך שזה לא נראה כמו ולא מרגיש כמו פרסומת. הכתבות שמוצעות לי באזור הזה – מותאמות לי באופן אישי, בנושאים שהבעתי בהם עניין ברחבי הרשת.

בזמן האחרון, ממש בשנתיים האחרונות, הרחיבה אאוטבריין את פעילותה וכעת היא מאפשרת גם תמיכה בוידאו, עם שילוב הפלטפורמה שלה בעמודים עם סרטון וידאו, שיציעו לגולש לעבור לסרטונים נוספים.

 

איך זה עובד, כלכלית?

אאוטבריין וטבולה משלמות לאתרי התוכן עבור ההטמעה של התוספים שלהם באתרים שלהם.

העסקים המפרסמים דרך אאוטבריין וטבולה משלמים להם על בסיס הקלקה – תשלום עבור כל כניסה לפרסומת. זהו מודל כלכלי שבא לטובת המפרסמים, שכן הם לא מפרסמים סכום מסוכם מראש או סכום לפי חשיפה, אלא רק כל פעם שמישהו נכנס בפועל, לוחץ על הפרסומת שלהם.

הפרסום הזה מבוסס על תמחור מבוסס הצלחה, ומעודד את אאוטבריין וטבולה לשפר את מנועי ההתאמה האישית שלהם, כדי להגדיל אחוזי הקלקות על הפרסומות.

הלכה למעשה, כחצי מהכסף שטבולה ואאוטבריין מקבלות מהמפרסמים – עובר לידי אתרי התוכן שבהם הפרסומות נמצאות.

בהרבה מקרים, הכתבה אליה תקושרו במסגרת התוכן המומלץ על גבי המסך, ישאיר אתכם באותו האתר – כך שמישהו עם כתבה פרסומית במאקו יזכה לתנועה שמקורה כתבה אחרת בתוך מאקו, לדוגמא.

במקרה כזה, מאקו נהנת לא רק מהתשלומים מאאוטבריין או טבולה, אלא גם מגולשים שמבלים יותר זמן באתר, ומטיילים בין הכתבות שבו. יש לזה משמעויות רבות טובות עבור מאקו.

העלות למפרסמים – בין כמה עשרות אגורות ועד כ-2 ש"ח לכל כניסה לכתבה פרסומת או לסרטון פרסומת, בהתאם לנושא הפרסום.

 

לאיזה עסקים זה מתאים?

הפרסום בטבולה ואאוטבריין יכול להתאים לכל עסק שיכול ליצור תוכן בסגנון מאמר או סרטון וידאו סביב המוצרים או השירותים שהוא מוכר. זה לא מתאים לעסקים אולדסקול שאוהבים לפרסם בעיתון או בשיטות ישנות.

צריך להבין שחוץ מהתשלום לאאוטבריין או טבולה, יש דרך ארוכה והוצאות ארוכות בדרך הזו.

יצירת התוכן, כתיבה באופן מעניין או יצירת וידאו מעניין ואטרקטיבי, שימוש באמצעים מוכרים מעולם השיווק הדיגיטלי (קריאה לפעולה, מבנה נכון של דף מכירתי ברשת וכדומה), ורק אם עושים את זה נכון זה יעבוד כמו שצריך.

זה כנראה יעבוד בכל מקרה, אבל נוסח או מבנה לא נכונים יורידו את האפקטיביות של הפרסום.

 

איך מרימים קמפיין מוצלח?

ראשית, אם אתם לא יודעים לא פחות ממעולה איך ליצור עמוד כתבה מכירתי ברשת, פנו למקצוענים בתחום. השוק רווי מאוד באנשי מקצוע, חלקם מקצועיים יותר, חלקם פחות.

אלו שמקצועיים יותר, ידאגו לכם לכתבה שתראה כאילו היא עיתונאית (המון פעמים עם ראיון עם מומחה תוכן בנושא) ותעשה המון חשק לרכוש את המוצר או השירות שאתם מספקים. הכל יכול להשפיע על כמויות המכירות שהעמוד הזה יכול ליצור בפוטנציה – הכל מהכותרת, דרך התוכן, ועד אלמנטים קטנים כמו קריאה לפעולה וטפסי יצירת קשר בכתבה והמיקום שלהם.

שנית, בחרו איפה אתם שמים את הכתבה. מדורים פרסומיים באתרים גדולים כמו מאקו או מעריב יראו מכובד מאוד. כבר פה, מתחילה ההוצאה שלכם, שכן להציב כתבה שכתבתם במדור פרסומי באתר גדול – זה דבר שיש לו עלויות.

לאחר מכן, צרו קשר עם אאוטבריין וטבולה, כדי שישלבו את הכתבה שלכם בתוספי הפרסום שלה באתרים השונים בהם תוסף הפרסום מופעל.

הכתבה שלכם תתחיל לצבור תנועה, ותנועה מטורגטת, כזו שמביאה אנשים שהביעו עניין במוצרים דומים או בשירותים דומים למוצרים או לשירותים אותם אתם מספקים.

 

האם זה פרסום שעובד?

באופן חד משמעי – אם עושים דברים נכון – שיטת הפרסום הדיגיטלית הזו עובדת עבור רוב העסקים, השירותים והמוצרים הנמכרים.

הראייה המרכזית היא מיליוני המפרסמים ברחבי העולם, שמשתמשים, וחוזרים להשתמש שוב ושוב, בשיטות האלו. לאאוטבריין יש יותר מ-100,000 אתרי אינטרנט שמשתמשים בתוסף הפרסומות שלה.

אותם אתרים נהנים מהכסף שאאוטבריין משלמת להם, אאוטבריין מרוויחה מהמפרסמים, והמפרסמים מוכרים את המוצרים שלהם בהצלחה מרובה – Win Win Win, כל שלושת הצדדים מרוצים. זה עובד, בפועל, במציאות.

ישנן הרבה נקודות כשל, כותרת לא נכונה למאמר, תוכן לא אמין שלא מעודד את הקורא למכירה – ועוד, אבל מי שעושה הכל נכון והמוצרים שלו מתאימים לשיטת הפרסום הזו (רוב העסקים מתאימים) – אפשר להגדיל ככה מכירות בצורה שתהיה מאוד משתלמת למפרסמים.

 

הביקורת והבעייתיות מול אאוטבריין וטבולה

רבים טוענים כי זה שבכלל יש פלטפורמות כמו אאוטבריין וטבולה זה דבר בעייתי. הגולשים קוראים פחות תוכן "אמיתי", ומבלים יותר זמן בכתבות פרסומת שנראות כמו ומעוצבות כמו כתבות לכל דבר ועניין, אך בפועל הרעיון מאחוריהן הוא להגדיל מכירות עבור גורם מפרסם.

פעמים רבות יגיע גולש לעמוד שכזה, ולא יצליח להבין שלא מדובר בתוכן אובייקטיבי אלא מדובר בתוכן פרסומי.

אאוטבריין וטבולה משחקים על הנקודה הזו כמה שיותר חזק, זו הסיבה שפיתחו כלים שמציגים את הפרסומות שמתאימות לכל גולש באופן אישי, ואזור הפרסומות נראה כאילו הוא חלק מהעמוד ולא אזור פרסומי. מכאן, הם משגרים את הגולש לכתבה שבדרך כלל נראת כמו כתבה חדשותית, ורוב האנשים לא מבינים, כאמור, שמדובר בכתבה ממוממנת ופרסומית.

מנגד, אנשים רבים אומרים כי הפלטפורמות של אאוטבריין וטבולה עוזרות לאתרי תוכן גדולים כמו מעריב או מאקו ליצור הכנסה ראויה, ובכך הם מאפשרים לאותם אתרי תוכן להתקיים בכבוד ולהמשיך ליצור תוכן איכותי ומתוקצב יותר עבור הלקוחות.

קרייאטיב תוכן
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש