מסחר בבורסה בסיכון נמוך

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

רבות ההשוואות בין מסחר בבורסה לבין הימורים לא חוקיים. בשני המקרים מעורב כסף להשקעה, סיכון, ואפשרות לאבד את הכל. קיימות אפשרויות למסחר בבורסה בסיכון נמוך עם עמלות נמוכות וסכומים נמוכים יחסית, כך שההשוואה בין מסחר מהסוג הזה לבין הימורים לא חוקיים הולכת ונעשית פחות ופחות הגיונית.

נתחיל בהודעה לציבור הרחב שסומכים על הבנקים, מאמינים בהם, ושומרים להם כף זכות בכל הנוגע לאמינות: הבנקים ואתם לא נמצאים על אותו צד של הסירה, תתעוררו. הבנק הוא גורם פרטי שהמטרות והיעדים שלו מנוגדים לחלוטין למטרות והיעדים שלכם – הם רוצים שתוציאו יותר כסף והם ירוויחו ככה יותר. עמלות על ניירות ערך בבנק עשויה לעלות הון, פי 2 ופי 3 יותר מאשר אצל ברוקר פרטי שייתן לכם לסחור בבורסה בעמלה נמוכה בהרבה, ובכך להקטין מאוד את הסיכון.

מרבית המסחר בבורסה בסיכון נמוך, גם בימינו בשנת 2019, כאשר המודעות שבניגוד האינטרסים בין המשקיעים והבנק הולכת וגדלה, עדיין עובר, לצערנו הרב, דרך הבנק, גם בקרב משקיעים שיודעים שהם משלמים עמלה גבוה, ובעיקר כי הם חושבים שהסיכון נמוך יותר בבנק. מלבד עמלות גבוהות או נמוכות, עליכם לבחון גורמים נוספים בהגיעכם להחלטה מול מי לעבוד מלבד גובה העמלה – את מי מהם אפשר לכופף יותר באמצעות מיקוח? כמה קל לפנות אליהם לאחר סגירת העסקה במקרה הצורך? האם נדרש מינימום להשקעה? ועוד…

 

אילו אופציות יש לי?

מבין הברוקרים הפרטיים תוכלו לבחור בין בתי ההשקעות הגדולים האלו: איי. בי. איי, טרייד וואן, אקסלנס, פסגות טרייד ומיטב ד"ש. אם תחקרו מעט את בתי ההשקעות הנ"ל תגלו שחלקן מאוד יציבות ומבוססות ולכן הביטחון שהבנק נותן לכם בהחלט נמצא גם דרכן: פסגות העצומה שוויה מוערך כיום כ-2.5 מיליארד ש"ח (הערכה גסה), אקסלנס ומיטב ד"ש שוות כל אחת מהן יותר ממיליארד ש"ח, מיטב ד"ש כמעט נמכרה במיליארד וחצי ש"ח לאחרונה.

כשחברות מגיעות לממדים כל כך עצומים, מופעל עליהם מנגנון רגולציה ופיקוח ממשלתי, בדומה, במידת מה, לפיקוח שמופעל על הבנקים על ידי הממשלה. חשוב להבין – הגורמים הפרטיים האלו הם כמעט העתק מבחינת המאפיינים והביטחון שהם מספקים מול הבנקים, כשמדובר במסחר בבורסה בסיכון נמוך יותר משמעותית או נמוך משמעותית מלעבוד מול הבנק.

הבדל של ממש ניתן למצוא, כאמור, בעמלות – אצל הברוקרים הפרטיים העמלות נמוכות בהרבה, לרוב הבנק לא ינסה להתחרות בהם ואפילו לא יתרשם או ילחץ אם תציגו לו הבדל מהותי – הוא יישאר בשלו, הבנקים לא נוטים להתקפל בדרך כלל ולהוריד בעמלות מאחר והם נתפסים (שלא כמציאות) כאמינים יותר ולכן מנהלים יד קשה בנושא עמלות והנחות. אם בכל זאת תרצו להשקיע בבנק ולהצליח להפעיל מיקוח על התנאים והעמלות מולו, תאלצו להציג לו נתונים ותנאים טובים יותר שקיבלתם בבנק אחר מנגד, ועדיף לכם לפנות לבנקים קטנים יותר לטובת העניין, שכן אלו יתנו לכם תנאים מועדפים וזה עשוי להרשים ולקפל גם בנק גדול.

מה ייצא לכם מזה?

החיסכון הצפוי לכם בקרב הברוקרים הפרטיים אל מול הבנק: כמה אלפי שקלים ועד כדי עשרות אלפי שקלים אם מדובר בתיק השקעות שמן. בנוסף, רמת השירות אצל הברוקרים הפרטיים לרוב טובה בהרבה מזו של הבנק, והכלים העומדים לרשותכם כדי לנהל את ההשקעה בעצמכם בנוחיות מתי שתחפצו בכך ללא תלות בטיב השירות האנושי או בזמינות שלו טובים בהרבה אצל הפרטיים מאשר בבנקים.

רמת הפעילות הנדרשת מצידכם תהיה גבוה יותר אצל הברוקרים הפרטיים (אלא אם כן תרכשו את שירותיו של יועץ השקעות פרטי שינהל עבורכם את תיק ההשקעות מול החברה הפרטית שדרכה אתם סוחרים בבורסה), ותצטרכו ידע גדול יותר בניהול עצמאי של תיקי השקעות ומסחר בבורסה בסיכון נמוך במניות, בעוד שעבודה מול הבנק בדרך כלל תיפול יותר על יועץ ההשקעות מטעם הבנק, ותצטרכו להשקיע פחות זמן ומאמץ ולהיות בעלי פחות ידע.

אז… איך מתחילים מסחר בבורסה בסיכון נמוך?

מתחילים, כמו תמיד, בשיחת טלפון. עדיף אפילו שיחות טלפון – ברבים – אנחנו ממליצים להתקשר ולהתרשם מיותר מבית השקעות אחד. שיחת הטלפון בדרך כלל תוביל אתכם לפגישה מול נציג בית ההשקעות, וגם פה, זה הזמן לבדוק האם מעבר לתנאים הכלכליים שמוצעים לכם, מוצאים חן בעיניכם ונתפסים כאמינים האנשים שמאחרי ההשקעה והלך הרוח בפגישה. כל שתצטרכו כדי לפתוח תיק השקעות הוא להגיש מסמכים מזהים ולהפקיד כסף בפועל, וזהו – התהליך מאוד פשוט.

אין מה לחשוש כשמעבירים כסף אל הברוקר הפרטי, אין תקדימים עד היום לכך שכסף "נעלם" במרמה אצל אחד מהברוקרים הפרטיים, לא היו מקרים של אבדות או גנבות. כן היו מעילות בכספים של הלקוחות, אבל מקרים כאלו של חוסר הגינות קרו גם בבנקים, ובכל מקרה המשקיעים לא נפגעו במקרים האלו. נזכיר שחברות אלו הגיעו לממדים כל כך גדולים שיש עליהם בקרה ורגולציה קבועים ורציפים, הממשלה בוחנת את פעילותם באופן תדיר ומהבחינה הזו זה מספק עבורכם פן נוסף של הגנה ורוגע.

לפני שאתם רצים לעשות טלפונים – חשוב להבין שחלק מבתי ההשקעות לא מתאימים לכם, ולא משנה עד כמה תרצו לעבוד מולם. כך לדוגמא – בבתי ההשקעות מיטב ד"ש, אקסלנס וטרייד וואן תאלצו לעמוד בתנאי הסף של מינימום 20,000 כהשקעה, ובשאר בתי ההשקעות תוכלו ליהנות מהאפשרות להשקיע גם בסכומים נמוכים יותר – 2,000 ש"ח מול איי. בי. איי והעדר הגבלה כלשהי לחלוטין בבתי השקעות נוספים.

עלויות מסחר בבורסה בסיכון נמוך

העלויות משתנות בין בתי ההשקעות ולא בטוח שכל מה שידרשו מכם הוא בהכרח מתאים לכם, כמו כן בחלק מבתי ההשקעות יבקשו ממכם עמלות מותנות – עמלות שמופעלות בזמן אי ביצוע פעולות בתיק, עמלות משיכה, עמלות על שינויים שתרצו לערוך – חובה להבין ולעכל את כל מה שהחברות מגדירות ואת ההבדלים ביניהם לפני שיוצאים לדרך כדי להימנע מתשלומים מנופחים ומיותרים. כל החברות יתנו לכם אפשרות לסחור גם בבורסה בארה"ב – אך שימו לב שהעלויות והתנאים יהיו שונים ממה שתקבלו עבור מסחר בבורסה בסיכון נמוך בארץ.

בנוסף, עליכם להיות מודעים לכך שאפשר להפעיל מיקוח ולקבל תנאים טובים יותר ממה שהוצע לכם ראשונית, במיוחד אם תספקו תנאים טובים יותר מול בית השקעות אחר – אתם לקוחות לכל דבר ובית ההשקעות יש לו אינטרס להגיע ללבכם ולזכות בו באמצעות פיתויים כיד המלך.

אנחנו ממליצים לערוך את "מלחמת הפינג פונג" המוכרת בתחום המיקוחים, לקבל הצעות מ-3 בתי השקעות לפחות, לחזור ל-2 היקרים והפחות כדאיים, להסביר להם לגבי הצעה משתלמת יותר שקיבלתם, לקבל הטבה ושיפור בתנאים, ולהמשיך בתהליך עד אשר תמצו את המקסימום האפשרי מהליך המיקוח.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא