מאמן כושר פרטי – כמה זה עולה?

כל הכבוד! השלב הראשון באימוץ אורח חיים בריא יותר הוא כמובן לקבל על כך החלטה ולהתחיל לחקור את האפשרויות שעומדות בפניכם. תיכף תתחילו לבדוק איזה אוכל בריא יותר או פחות, במה יש יותר קלוריות ובמה פחות, מה עדיף וכדאי לעשות ומה פחות, ולבחון את האפשרות של מאמן כושר פרטי. בטח יש לכם הרבה שאלות, אבל בראש ובראשונה – כמה זה עולה בכלל מאמן כושר פרטי. אפתח ואומר שזה לא עסק זול הסיפור הזה, אבל אשתף אתכם בכל הדרכים האפשריות שיעזרו לכם להפוך את זה לזול יותר ולחסוך בהוצאות.

 

מחיר אימון בודד עם מאמן כושר אישי

המחיר הסטנדרטי המקובל בשוק מתחיל מ-100 שקלים, ויכול להגיע עד 300 שקלים, לפי הותק והניסיון, היוקרה של מאמן הכושר, הביקוש שיש לו ובגדול – כל דבר שמתחשק לו. המחיר הוא בסופו של דבר החלטה שלו, אבל מאמן מתחיל שמנסה לחדור לשוק בדרך כלל נע סביב ה-100 שקלים לאימון, ומאמן בכיר ובעל ניסיון וביקוש בדרך מבקש סביב ה-250-300 שקלים לאימון. זה המחיר לאימון בודד, אבל הנה הטיפ הראשון שלי אליכם: אין שום טעם להתחייב לאימון בודד בלבד במידה ומאמן הכושר מצא חן בעיניכם.

אין מה לבלות איתו יותר משיעור אחד בלי להתחייב, אחרי השיעור הראשון כבר תוכלו לקחת החלטה. אם יש ביניכם כימיה טובה ואתם מרגישים את השרירים עובדים – לכו על זה והתחייבו על כמות של שיעורים – הוא יפנק אתכם במחיר משתלם יותר. הנה משהו חשוב לדעת – ככל שתקחו יותר אימונים, רוב המאמנים יגבו אפילו פחות, כך שאפשר לחסוך יותר אם תסכימו לתחייב לאורח החיים הבריא שלכם, ולמאמן הספציפי. אם מדובר במאמן יקר יחסית, שגובה 250 שקלים לאימון, הוא יכול לרדת אפילו עד איזור ה-150 שקלים לאימון, אם תתחייבו לכמות גדולה של 25-30 אימונים.

 

גם משך האימון יכול להשפיע על מחיר האימון, ופה נכנס לסיפור לא רק התקציב שלכם. מאוד יכול להיות שבתחילת הדרך יהיה לכם קשה לעשות אימונים ארוכים יותר, של שעה או שעה וחצי, ותרצו להסתפק בשיעורים של 30-45 דקות בלבד, עד שתכנסו לכושר לפחות.

המאמן אמור לקחת פחות מהמחיר הרגיל שלו עבור שיעור מקוצר, מאחר ושיעור כזה גורר ממנו פחות זמן והוא יכול להתפנות ללקוחות אחרים מהר יותר. המאמן לא בהכרח יתן מחיר ביחס ישיר לזמן השיעור – כלומר מחיר של שיעור כושר פרטי בן שעה, לא יהיה בדיוק פי שתיים מאימון כושר אישי של חצי שעה. כמו בכמות, גם במשך הזמן – ככל שלוקחים שיעור ארוך יותר ככה המחיר פר דקה ילך וירד.

 

התחייבות ומשך כל אימון זה ברור, הנה כמה דברים פחות שגרתיים שישנו את המחיר

 

מקום האימון

מאמנים מקבלים מתאמנים בשלושה מקומות עיקריים – בביתם של הלקוחות, בסטודיו או חדר כושר ציבורי, או בסטודיו פרטי משלהם במידה ויש להם. אם המאמן לא צריך להגיע עד אליכם הביתה, זה חוסך לו עלויות ומוזיל לכם את המחיר. בנוסף, כשהוא מאמן במקום ציבורי כמו סטודיו או חדר כושר, הוא יכול לקבל לקוח אחר ברגע שסיים איתכם, ואין לו זמני נסיעה והתעכבויות מיותרות.

 

מיקום גאוגרפי

לפי מחירי השכירות, הארנונה ויוקר המחייה באזור הגאוגרפי בו נמצא הסטודיו או חדר הכושר בו אתם מתאמנים, כך גם עלות השיעור. אין מה לעשות, סטודיו במרכז תל אביב עולה יותר מסטודיו באשדוד, גם למי שמפעיל אותו ולכן גם למי שמתאמן בו.

 

אנשים מסביב

יש מאמנים שיש להם אפשרות לתת לכם אימון בסטודיו פרטי – כך שאין אף אחד מסביב. אם אתם חוששים מחשיפה – זה ממש נעים ונוח ככה, אבל עולה יותר. אם בסטודיו יש מאמנים או מתאמנים נוספים – זה יעלה לכם פחות.

 

המכשירים, השכלולים, הציוד

אם אתם מתאמנים בסביבה חדישה ומשוכללת, זה כמובן יעלה יותר. למה אני מזכיר את זה? כי אני חושב שאין בכך שום צורך אם רק התחלתם. אל תתלהבו מהנוצץ, החדש והמשופץ, לכו על משהו בייתי ופשוט יותר, לפחות עד שתתנפחו משרירים.

 

לסיכום – במידה ותתחייבו לעשרה אימוני כושר של שעה, לסטודיו סביר באזור המרכז עם מאמן ממוצע בעל ותק וניסיון סבירים, תוכלו לשלם כ-150 שקלים לאימון, כלומר, סך הכל 1,500 שקלים. לכמה זמן זה יספיק לכם? כנראה בערך חודשיים וחצי, אם תתאמנו פעם בשבוע. זה מתאים למתאמנים מתחילים, אבל כדי להכנס לכושר ולפתח גוף באמת אתם זקוקים ליותר מפעם בשבוע, בהנחה שמעבר לאימונים הפרטיים שלכם אתם לא מבצעים גם אימונים אישיים.

אותה כמות של אימונים ומתכונן בסטודיו פרטי ולא ציבורי, תגיע לכ-200 שקלים, והעלות תלך ותרד ככל שתתחייבו ליותר שיעורי כושר פרטיים. יש מאמנים שישמחו מאוד לרשום לכם גם 40 או 50 שיעורים מראש, לרדת למחיר של סטודיו ציבורי, אבל תצטרכו להתחייב להמון זמן מראש ולשלם סכום גדול מאוד כדי לצאת לדרך – כ-8,000 שקלים. אם אתם ברמה כזו של התחייבות, אני מתאר לעצמי שאתם בטח לוקחים לפחות 3 שיעורים פרטיים של כושר בשבוע, ולכן זה יספיק לכם ל4-5 חודשים. על המחיר שציינתי כאן אתם יכולים להוריד כ-20% אם אתם לא גרים במרכז הארץ או נמצאים הרבה בפריפריה למרות שאתם כן גרים במרכז הארץ, תוכלו לשלם פחות בפריפריה.

 

רוצים להשקיע קצת יותר ושהמאמן יגיע אליכם הביתה?

כנאמר מקודם, אם בוחרים להזמין את המאמן באופן פרטי אליכם הביתה לאימון, המחירים מעט יותר גבוהים. כמובן שזה נוח יותר, לא צריך להתלבש ולהתגנדר, לסוע למקום ציבורי או בכלל לצאת מהבית. העניין הוא שהמחיר באמת יהיה גבוה משמעותית, ואם יש מאמן שלא מעלה את המחיר משמעותית עבור אימונים בבית הלקוח – שימו לב, השמרו והזהרו כי סיכוי סביר שהוא יציע אימונים קצרים יותר – כדי לבטל את הזמן שהוא משקיע בנסיעות. בהתאם למרחק שהמאמן שבחרתם צריך לסוע, המחיר יקבע. מחיר סטנדרטי לאימון מקוצר של כ-45 דקות בבית הלקוח יעלה כ-200 שקלים, וירד לאזור ה-160 ככל שתתחייבו ליותר אימונים. 

 

רוצים להתאמן בבית ולהמנע מתשלומים מנופחים? הנה פתרון

נסו למשוך את הבעל או האישה להתאמן אתכם, חבר, חברה, בן משפחה, מכר או שכן. אם מדובר בבן זוג, העלות לא יורדת כי ההוצאה יוצאת "מאותו הכיס", אבל לפחות במסגרת העלות שני אנשים מתאמנים ולא רק אחד – וזה משתלם יותר. אם מדובר במישהו מחוץ לתא המשפחתי הקרוב שיתחלק איתכם בהוצאות – זה הופך את כל נושא האימונים הבייתיים למשתלמים פי כמה. כאשר אתם מתחלקים, לדוגמא, בעלות עם שכן – זה עולה הרבה פחות והופך להיות לסביר. לא תמיד המאמן יגבה מחיר זהה לשני מתאמנים, אבל בכל מקרה הוא לא יגבה פי 2 או קרוב לכך מאימון לאדם בודד, כך שבכל מקרה אתם חוסכים. רוב המאמנים גם פתוחים להארכת השיעורים הבייתיים לזמנים סטנדרטים יותר של אימון, ומגדילים מ45 דקות ל55-60 דקות לאימון במידה ויש יותר ממתאמן אחד. ההלשכות מבחינתכם מינוריות – כמעט ואין הבדל באופן האימון, ביעילות שלו, ביחס של המאמן אליכם או כל דבר אחר, אם יש עוד בנאדם איתכם באימון. יש המון מאמנים שיודעים לחלק את הקשב ולאמן באופן פרטי יותר מבנאדם אחד, וזה בקושי מורגש בפועל בזמן האימון.

 

אימוני כושר משולבים ומאמני יוקרה

ישנם מאמנים פרטיים רבים שמשלבים יותר מהתמחות כושר בלבד באימונים מולם, וגובים על כך יותר כסף. כך לדוגמא, ישנם אימוני כושר פרטיים משולבים תוכניות תזונה, דיאטה או ייעוץ קולינרי. במידה ולמאמן שבחרתם לכם יש הכשרה מתאימה, נוספת, מעבר ללימודים הסטנדרטיים הנדרשים למאמן כושר פרטי, ותרצו לנצל זאת ולהרחיב את שירותי הכושר לשירותים נלווים נוספים, הוא יגבה יותר, אבל יספק גם יותר תמורה בהתאם. חשוב שתדעו – להרבה מאמני כושר יש הכשרות לא רשמיות, והשירות שתקבלו מהם לא זהה לאנשי מקצוע ייעודיים בתחום, לדוגמא – תוכנית תזונה ותפריט ממאמן כושר לא זהה לתוכנית תזונה ותפריט מדיאטנית, אלא אם יש להם את אותה ההכשרה בדיוק, ולרוב זה לא המקרה. 

 

הכי זול – להתאמן לבד

בינינו, זה לא באמת משנה אם אתם הולכים לחדר כושר או סטודיו ומנצלים מכשירים וציוד, או שיש לכם מתח תלוי על המשקוף, כמה משקולות וציוד בייתי והליכון בבית – אתם יכולים גם לבד! רוב האנשים משלבים אימוני כושר פרטיים ומשלמים על כך ביוקר בעיקר בגלל הדרבון והמוטיבציה שזה נותן להם, כאשר הם מיואשים או חסרי משמעת עצמית. ישנם מתאמנים רבים שעושים אימונים ביתיים, חוסכים עלויות אדירות וזמן בדרכים, ומגיעים לתוצאות מרחיקות לכת. אם יש לכם משמעת עצמית ומחויבות לתהליך, אתם יכולים לעשות את זה לבד. האינטרנט ויוטיוב מלאים במידע לגבי תרגילים ואפשרויות, ואם יש לכם אפילו רק קמצוץ של יכולת ללמד את עצמכם או לחקות את הדמות על המסך – זה לא אפקטיבי בהרבה פחות מאימון כושר פרטי עם מאמן כושר אישי שמלווה אתכם. בהמשך הדרך אם תרגישו שזה לא מספק אתכם או שיש לכם ספקות בנוגע לכמה נכון אתם עושים את הדברים שאתם עושים, תוכלו להזמין מאמן כושר, אולי אפילו לא לטווח ארוך אלא רק לכמה שיעורי "כיוונונים" והסברים.

 

ושלא יעבדו עליכם

מאוד לא נהוג שמאמן כושר פרטי ידרוש יותר כסף לפי סוג האימון או פרמטרים אחרים שעוסקים בכם, ביכולות ובזהות שלכם. אימון שרירים, TRX, כושר, סיבולת לב ריאה – לא משנה מה נושא השיעור ובמה אתם מבקשים (או צריכים) להתמקד – המחיר אמור להיות זהה, אפילו אם הציוד וכל מהלך השיעור שונה ואפילו אם המאמן צריך להביא איתו אליכם הביתה ציוד שונה לא סטנדרטי, במידה ואתם בוחרים להזמין אותו להעביר לכם את השיעור הפרטי אצלכם.

אתם אתם צעירים, מבוגרים, חולים, בריאים, נשים, גברים – לא משנה מה – המחיר עבור אימון אצל מאמן כושר מסויים לא אמור להשתנות. גם אם אתם מתאמנים ותיקים ולוקחים פחות מנוחות בין שלבים באימון – כלומר הלכה למעשה דורשים יותר תשומת לב ופיקוח פעיל מצד מאמן הכושר הפרטי – אין לו זכות וזה לא נהוג או מקובל לבקש יותר כסף. אימון זה אימון. הוא צריך להיות מרוצה שאתם נחים פחות ועובדים קשה יותר.

 

הכי חשוב להתמיד ולא לוותר

עולם הכושר הוא עולם אכזר וקשוח, והאמת, שהכסף שתשלמו (או שתחסכו אחרי שקראתם את הכתבה הזו) הוא באמת לא העיקר. אם מצאתם מאמן כושר פרטי כריזמטי, מקצועי, אחראי, שעושה לכם טוב ומדרבן אתכם להתקדם – נסו להסתכל יותר על הצד החיובי ופחות על הצד הכלכלי, אתם מרוויחים בריאות, נהנים ומפיקים מעצמכם את המיטב. התחלת אורח חיים בריא זה דבר לא פשוט בכלל, המון פעמים יש נקודות ייאוש, תסכול או נקודות שבהם מרגישים שאין מוטיבציה להמשיך בדרך, ושם גם נמדדת הגדולה של מאמן כושר פרטי והיכולת שלו להתחבר אליכם ולהחזיר אתכם למסילה. לקחתם כבר החלטה וקראתם את הכתבה, עכשיו זה הזמן לעשות מעשה ולהמשיך בדרך הנפלאה שהתחלתם ולעבוד קשה. כשתקבלו מחמאות מכל החברים והמשפחה תרגישו שהכל היה שווה את זה בסופו של דבר.

מאמנת אישית
עוד בנושא כללי צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש