האם אפשר להרוויח כסף ממכירות באמזון?

לעבוד מהבית בתחתוני בוקסר ולהרוויח כמו עובד הייטק בכיר (או יותר) במינימום השקעה, זמן ומאמץ ביום, או לשבת בבית קפה או על חוף הים עם הלפטופ ולעשות עסקים רווחיים – האם זה באמת אפשרי או שמדובר במיתוס, חלום, פנטזיה, דבר שאינו באמת אפשרי? חולמים להרוויח כסף בקלות? זה לא אפשרי. חולמים להרוויח כסף בתנאים נוחים במכירות באמזון? זה דווקא כן אפשרי. בחיי נו.

אחרי שסיפרנו לכם במדריך המלא לאמזון איך עושים את זה בפועל, טכנית, הנה מידע לגבי הרווחיות והפוטנציאל שבהקמת עסק כלכלי באמזון.

 

נתחיל מספויילר – תשובה בת מילה אחת לשאלה שמוצגת בכותרת המאמר הזה: כן! אפשר להרוויח כסף ממכירות באמזון. בוא נתחיל מזה שיש תקדימים, ולצד הרבה "נופלים" בצד הדרך יש המון יזמים שפתחו עסק של ממש באמזון ומרוויחים המון כסף ממנו. חלקם משקיעים בו כיום מעט זמן ומאמץ, חלקם מרוויחים ממש הרבה כסף ממנו.

האם זה מתאים לכולם? לא, האם אחוזי ההצלחה מרשימים? גם לא. בואו נדבר קצת על איך חוסכים, בונים נכון יותר את העסק שלכם באמזון, ומגדילים את הסיכוי להצליח, עבור אלו מכם שעדיין תוהים האם להתחיל ולהכנס להרפתקה הזו או שלא.

 

כלל מספר אחת: המוצרים חשובים!

המוצרים אותם תעלו לחנות המקוונת שלכם דרך פלטפורמת אמזון – חשובים מאוד ומהווים גורם מכריע ביכולתכם להרוויח כסף של ממש כיזמים באמזון. אם אתם מוכרים מוצר שכבר קיים באמזון – כדאי מאוד שתשיגו את המוצר באיכות טובה, תשיגו אותו בזול מאוד כדי למקסם רווחים, ושיהיה זה מוצר מנצח – בעל ערך וביקוש גבוה. אם אתם יוצרים מוצרים ייחודיים לכם – המוצרים צריכים להיות זולים לייצור, קורצים לקהל הרחב (אך יחד עם זאת – שיהיה להם קהל יעד חד משמעי ומוגדר), אם מדובר במוצרים גימיקים – זה מעולה.

גם מוצרים שיושבים על טרנד כלשהו שהובא לידיעת הציבור לאחרונה – זה טוב. ניתן כמה דוגמאות למוצרים גימיקים: 

  • מנורת שלחון מעוצבת מדהים שבאמצעות מערך מגנטים מתוחכם היא מרחפת מעט מעל מגש עליו היא יושבת.
  • חולצת טי שירט מעוצבת שמתחברת לסוללות בכיס שלכם, זוהרת, מחליפה צבעים, נדלקת ונכבת לפי מוזיקה שמתנגנת לידכם.
  • מנורת לבה שטוחה, דו מימדית.

כל המוצרים האלו קיימים במציאות בפועל וחלקם, באמצעות השיווק הנכון, נמכרים היטב ומרוויחים כסף טוב ליזמים שמשווקים אותם באמזון.

הנה כמה דוגמאות למוצרים שיושבים על טרנדים. הסיבה שהמוצרים האלו כל כך חזקים, היא שקל לשווק אותם – הציבור מכיר היטב את הנושאים שהמוצרים עוסקים בהם, ואפילו קיבל המון מידע עליהם דרך רשתות חברתיות וחדשות בתקשורת:

  • כוס מיוחדת  שהחלק התחתון שלה מחודד – ולא ניתן להניח אותה, ולכן הסכנה שבהחלקת כדור או סם לתוכה מזערית ביותר. הכוס שווקה ונמכרה חזק במיוחד בתקופה שבה יצא קמפיין MeToo לרשת, וממשיכה להמכר היטב עוד בימינו.
  • ספר שמסביר את כל הכללים וההסברים שבנוגע לתזונה מנצחת, טבעית ובריאה, שמירה על אורח חיים בריא, וכדומה. בשנים האחרונות החל טרנד כלל עולמי של תזונה בריאה ואורח חיים בריא, וספרים שיוצאים בתקופה כזו נידונו להצלחה. באופן כללי, ספרים שנתפסים כאמינים ומקצועיים נמכרים היטב באמזון.

 

אאוטסורסינג – יצמצם עלויות ויפנה עבורכם זמן

המוכרנים הטובים ביותר באמזון שולטים היטב באמנות האאוטסורסינג – האצלת סמכויות של מטלה או עבודה מסויימת מידיהם לידיים של מישהו אחר, או מסירת דברים שיש לעשות בעסק לידי אנשים אחרים שמקצועיותם גבוה משלכם.

את הלוגו של המותג שלכם באמזון יכול לעצב עבורכם הודי בזיל הזול, על היצור יהיו אחראים סיניים שעובדים בגרוש וחצי, ואת כל הגרפיקות ותיאורי המוצרים תוכלו למסור לידי אנשי מקצוע זולים שחלקם מעולים ומומחי תוכן.

זה יפנה לכם זמן להתעסק בניהול ובדברים אחרים, ובבחירה של אנשי מקצוע נכונים וטובים – תוכלו לחסוך כסף רב ולקבל תוצאות מדהימות.

ניתן לאתר היום באמצעות אתרי אינטרנט כגון fiverr או upwork פרילנסרים בכל התחומים, למסור להם פירוט מפרט מדוייק של מה שאתם רוצים וצריכים שיעשה בשבילכם, ולהזניק אותם לדרך. אנשים שיכתבו עבורכם תוכן מעולה בעברית – תיאורי מוצרים, כתבות הסבר וכדומה – ניתן לאתר בארץ, ובהרבה מקרים העלויות זולות מאוד והעבודה טובה. אל תחשבו על לעצב, לייצר ולכתוב את כל התכנים סביב המוצרים שלכם ודפי המוצר בעצמכם – זה גוזל זמן רב ויש אנשים שיעשו את זה בשבילכם, טוב יותר מכם, במחירים נמוכים.

 

הבינו מראש – מדובר בעבודה קשה, אחוז הנכשלים גבוה

בניית חנות וירטואלית או יצירת מותג – זו עבודה קשה. במיוחד בתחילת הדרך תצטרכו להשקיע המון זמן ומאמץ, לטפח את העסק שלכם, ולבנות אותו מהיסוד – ובתחילת הדרך זה לא ישתלם לכם בכלל. ככל הנראה תוציאו הרבה מרץ ותרוויחו מעט (אם בכלל) עד שתלמדו היטב את כל רזי אמזון והאופציות לרווחיות.

מי מכם שמצפה לבנות מגדל גבוה בלי להניח קודם יסודות חזקים, עושה טעות מרה. בהמשך הדרך, יתכן והעסק שלכם באמזון יהפוך להיות פאסיבי, קליל ונוח וגם מאוד רווחי, אך לפחות בהתחלה – אל תרימו ציפיות. באמזון מדווחים כי יותר מחמש שישיות מהעסקים שנפתחים אצלם כושלים, עוצרים באמצע הדרך, ונוטשים את הפרוייקט. האם קורצתם מהחומר ההרפתקני שלא מוותר ויהיה בין הבודדים שמצליחים?

 

התחילו בקטן – צמחו להיות גדולים

רבים מהאנשים שפותחים עסק באמזון הולכים על הפרוייקט "All-In". קונים סטוקים עצומים של המוצרים, משלמים הון תועפות לבעלי מקצוע על עיצוב חסר פשרות והקמת מותג איכותי, ובסופו של דבר, נתקעים עם מלאי עצום של מוצרים וחור בכיס מאחר והמוצר לא מוצלח או שהם עשו משהו לא בדרך הנכונה.

חשוב מאוד להתחיל בקטן, להוציא מעט כסף, ולהתחיל להתגלגל מהמכירות הראשונות – כך שאם הן לא יגיעו – לא תפסידו המון כסף, מאמץ והשקעה. לאט לאט צמחו להיות גדולים – הוסיפו מוצרים, שפרו את הנראות של הגרפיקות ונראות המותג שלכם, גדלו, הוסיפו עובדים שיעזרו לכם בניהול של האופרציה, והשקיעו כספים בפיתוח. אין ספק – זו הדרך הנכונה יותר והבטוחה יותר – וככה יש יותר סיכוי שתצליחו ותרוויחו כסף באמזון – זוהי דרך זהירה, נכונה ובטוחה יותר.

 

הוצאות, הוצאות, הוצאות…

בתחשיבי ההוצאות של העסק שלכם, יש דברים שאנשים נוטים לשכוח אבל אסור לשכוח אותם! ראשית, התחשבו בכך שאמזון בעצמה גובה כסף ועמלות על המכירות שלכם. אם היא מחזיקה אצלה גם מוצרים שלכם במחסון – הרבה יותר. העמלות של אמזון לא גבוהות אבל גם ממש לא נמוכות ויש להתחשב בהן.

בנוסף, אל תשכחו את עלויות המשלוח, שבמידה ואתם לא מאחסנים את המוצרים במחסני אמזון – נופלות עליכן. בדקו היטב כמה עולה לשלוח מוצר מהסוג שלכם (לפי נפח ומשקל) לכל מיני מקומות בעולם, ודאגו לגבות בהתאם מהלקוח.

בואו נבהיר משהו היטב: במידה ואתם מוכרים מוצר ב10 שקלים, ועולה לכם 9 שקלים לייצר ולמכור אותו (כולל הוצאות לאנשי מקצוע או עובדים כלשהם מטעמכם) – עדיין לא בטוח שאתם "עושים כסף". לפחות לא במלוא מובן המילים. אם אתם עושים משכורת של 3,000 ש"ח בחודש, אבל משקיעים באמזון 100 שעות עבודה בחודש כל חודש, אתם עובדים בשכר מינימום.

הכניסו לחישוב המחיר של המוצר את שכר הטרחה שלכם, ובעוד שבהתחלה זה בסדר שתעבדו בשכר נמוך, אי אפשר להגיד שעסק מצליח ומשגשג כאשר הוא מרוויח 10,000 ש"ח בחודש, אך הבעלים של העסק עובד סביבו מסביב לשעון, 200-250 שעות בחודש עבורו.

עוד משהו שאתם חייבים לקחת בחשבון, הן עלויות עקב טעויות. אם יש לכם מוצר גדול (פיזית) לדוגמא, יתכן ועלות השילוח שלו גבוה מאוד. אם טעיתם ושלחתם מוצר לא נכון ללקוח מאוכזב – תצטרכו, במסגרת שירות סביר והוגן, לשלוח לו אחד חדש – על חשבונכם. אתם עשויים לשלוח מוצרים דפקטיביים, לשלוח מוצרים לא נכונים, ועל כל טעות שכזו – תגררו לתוך הוצאות נוספות, שעליכם לקחת בחשבון, שכן טעויות קורות!

 

התכונות שתצטרכו להצטייד עימן

כדי להרוויח כסף ממכירות באמזון, תצטרכו להיות סבלניים מאוד – להאמין בכם ובמוצרים שלכם בתוך עקומת הלמידה והמכירות שבהתחלה לא תתן לכם רווח גבוה מידי, תצטרכו להיות עקשנים מאוד – לא לנטוש פרוייקט (כמו שעושים רוב המוכרים באמזון) כאשר עוד יש לו סיכוי הצלחה – רק כי קו הסיום נראה רחוק וקשה להגיע אליו, ותצטרכו להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסא.

המוכרנים הטובים ביותר באמזון משתמשים בשיווק יוצא דופן, מציגים את המוצר בצורה שבה קונים פוטנציאליים לא מסוגלים להמנע מהמחשבה לרכוש את המוצר, מוצאים דרכים יצירתיות להפוך את המוצר לאטרקטיבי יותר ויקר פחות, ובאופן כללי – חושבים בצורה לא שגרתית.

 

מכירות באמזון ניו-אייג': דרופשיפינג

בוודאי שמעתם על הטרנד שנוצר בשנים האחרונות – אתם פותחים חנות באמזון ושמים בה מוצרים של יצרן אחר. לקוח מגיע לחנות שלכם באמזון, מבצע רכישה, וכל מה שאתם עושים זה פשוט מזמינים בשבילו ישירות מהיצרן המקורי את המוצר, ומעבירים את המוצר אליו – דרך משלוח דרככם, או אפילו ישירות מהיצרן אליו. זה נקרא דרופשיפינג וזה תחום שלם שתפס תאוצה בשנים האחרונות – תיווך בין יצרן ללקוח דרך חנות מקוונת וירטואלית באמזון מטעמכם. הצדדים החיוביים של מיזם שכזה ברורים מאוד: אתם לא מתעסקים ביצור, הפקה או הקמת מוצר – מישהו אחר עושה את זה.

אתם מתעסקים רק בשיווק ובמימוש העסקה – מזמינים ושולחים ללקוח את המוצר שהזמין. הרבה בטוחים שמדובר בעבודה קלה – אבל חשוב להבין – מדובר בעבודה קשה מאוד מסביב לשעון, שכן אתם צריכים לתת שירות על המוצר, לענות על שאלות, לטפל בלקוחות ולתקן עוולות כגון מוצר פגום או לא תקין שהגיע ללקוח. מבחינת הלקוח – אתם המוכרנים הישירים של המוצר ומולכם הוא מתנהל. אם תמצאו יצרן הגון ואחראי, תהיה לכם עבודה קלה יותר, ללא ספק.

 

לסיכום, אפשר להרוויח כסף ממכירות באמזון, ואפשר להרוויח המון כסף מזה, ואולי אפילו כשהכל מתפקד ויציב – בקלות. זה דורש ניהול מפוקח של ממש סביב תהליך יצור, עיצוב ובניית מותג, הרפתקנות, המון עקשנות וחשיבה יצירתיות מחוץ לקופסא. האם אתם מתאימים למשימה? תחליטו אתם, אבל תמיד שיהיה בעיניכם היעד הסופי שבו אתם מרוויחים סכום גבוה של כסף עם מינימום מאמץ, בצורה מאוד נוחה. בהצלחה!

להרוויח כסף מאמזון
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש