מה צריך לעשות בכדי להרוויח כסף מיוטיוב

יוטיוב, תעשייה ענקית של מדיה שהתחילה כרשת קטנה להעלאת סרטונים והפכה למפלצת ענקית של ממש, עד שנקנתה על ידי גוגל.

יוטיוב הוא אתר שכולו, לחלוטין, מתחילתו ועד סופו, מה שנקרא WEB 2.0 – כלומר – תוכן מובנה משתמשים.

כל התוכן ביוטיוב כולו הוא תוכן מהמשתמשים, הוא לא אתר חדשותי או תדמיתי שיוצר את התוכן שלו בעצמו, הוא רק מהווה פלטפורמה לאנשים לשיתוף תכני וידאו שהם יוצרים.

בתור אתר מאוד רווחי ומצליח כלכלית, שהתוכן בו 100% מובנה ממשתתפיו, זה הגיוני וראוי שיוטיוב יחזיר חלק מהכספים הגדולים שהוא מרוויח (ואפילו חלק גדול מתוכם) למשתמשים שאחראים על התוכן שהופך את יוטיוב למה שהוא.

ואכן, את חשבון היוטיוב שלכם אפשר להפוך לכסף די בקלות במגוון גדול של דרכים – חלק מהן זו עבודה קשה (והם אפילו לא רווחיים כל כך), וחלק מהם – יכולים להפוך ללא מעט כסף גם אם יש לכם מעט צפיות בסרטונים שלכם, עם קצת יצירתיות וניצול נכון של הפלטפורמה.

איך עושים כסף מיוטיוב? הנה כל הדרכים.

משהו שחשוב להבין – אתם לא צריכים ליישם שיטה אחת או שתיים מהשיטות האלו – הרעיון הוא לשלב את כל השיטות ביחד, לתת להן לעזור ולתמוך אחת בשנייה, ולשלב ביניהם היטב ובצורה שכל אחת מהדרכים הללו עוזרת לשניה.

 

פרסומות מטעם יוטיוב – לפני, אחרי ובמהלך הסרטון שלכם

אולי אחת הדרכים הכי קשות ומסובכות לייצר הכנסה מיוטיוב, בדרך כלל משתמשים בה כבדרך אגב, על הדרך, מול כל השיטות האחרות. מדובר ברווחים שנוצרים כתוצאה מהפרסומות שיוטיוב משדרת לגולש, לפני, אחרי, ובמקרים של סרטונים ארוכים במיוחד – גם במהלך הסרטון שלכם.

כדי להרוויח כסף של ממש מהדרך הזו, תצטרכו להיות פופולרים. מאוד פופולרים. הרווח שלכם הוא כ-1.5$ – 2$ על כל 1,000 צפיות, כך שאתם זקוקים ממש לערוץ מצליח וסרטונים ויראליים מאוד כדי לעשות מזה כסף של ממש. מדובר למעשה שיוטיוב מרוויחה מהמפרסמים שבוחרים לפרסם דרכה, והיא מחזירה חלק ממנו למשתמשים שיוצרים תוכן מבוקש שעוזר לפרסומות לקבל חשיפה גדולה.

אם הצופים שלכם צופים בכם באריכות, כלומר, לא יוצאים מהסרטון ונשארים בו הרבה זמן – תקבלו בונוסים וצ'ופרים בנוסף לכסף שציינתי מעלה, כך שסרטונים ארוכים ומעניינים – עוזרים מאוד! רוב היוטיוברים הכי מצליחים בעולם מדווחים שהכסף שלהם מחלוקת רווחים של פרסומות – הוא רק 2-3 אחוז מסך ההכנסות שלהם ביוטיוב. כסף בוטנים, על הדרך כזה.

 

בעלי עסק שמוכר שירותים ומוצרים – פרסום בוידאו ביוטיוב

אם יש לכם עסק שמוכר שירותים ומוצרים, ואתם מוכרים אותם באופן מקוון אך ורק באמצעות מלל ותמונות – אתם כנראה לא משחקים את המשחק.

כמעט כל מוצר או שירות – ניתן להגדיל את אחוזי המכירות והתנועה למידע השיווקי באמצעות סרטונים. רוב האתרים, איך לא, מארחים את סרטוני המכירה וההסברים על המוצרים שלהם ביוטיוב.

ככה גם יש ייצוג הולם למכירת המוצר בוידאו, שזה מכירתית חזק יותר ממלל ותמונות, וגם ככה נהנים מתנועה למידע שבסרטון משתי מקורות – גם מכל המקומות בהם הסרטון מוצב (באמצעות הטמעת הסרטון מיוטיוב באתרים אחרים), וגם דרך יוטיוב בעצמו. 

 

חסויות חיצוניות וספונסרים ביוטיוב

דרך נוספת להרוויח כסף מהסרטונים שלכם ביוטיוב, היא לעשות סרטונים ממומנים ובחסות של גורמים שקשורים לנישת הסרטונים שלכם. אם יש לכם ערוץ טכנולוגי מצליח ביוטיוב, תוכלו לפנות לחברות תוכנה שמייצרות תוכנות חדשניות, ותמורת אזכור בסרטון היוטיוב הבא שלכם, שיממנו לכם פעילות עיסקית או ישלמו לכם משכורת.

אם יש לכם ערוץ ביוטי – טיפוח ואיפור – תוכלו לפנות לחברות שמייצרות מוצרי טיפוח כדי שיקבלו אזכור תמורת תשלום.

צריך להזהר עם זה קצת, מאחר ולא תוכלו לתת חסות לסלולרי חדש שיצא לשוק, ובאותו סרטון לעשות ביקורת על אותו סלולרי (וגם לא בסרטון שאחרי), או לעשות סרטון שמשווה את המכשיר הזה למכשיר אחר, מאחר וקיבלתם תשלום ומימון על הסרטון מיצרנית אחד המכשירים, וזה פוגע באמינות.

בכלל, בכל מה שנוגע לחסויות והספונסרים שלכם, היו זהירים שלא לפגוע באמינות הערוץ, אף אחד לא רוצה לראות תוכן לא אובייקטיבי ביוטיוב שלו, תוכן שמונע מאינטרסים או כספים. באותה נשימה, חובה, תמיד, לציין בתחילת הסרטון לקהל שלכם שהסרטון הוא בחסות ושיש לו ספונסר, ולציין מפורשות מי הספונסר. אל תשחקו עם הלב של הצופים שלכם, עלולים לנטוש אתכם ללא רחמים.

 

קמפיין מימון המונים ביוטיוב

רבים לא יודעים זאת אבל ממש כמו אינדיגוגו, קיקסטראטר או הדסטארט, גם ביוטיוב אפשר להקים קמפיין מימון המונים עבור הסטרטאפים שלכם והרעיונות בפיתוח. מסביב לסרטון, יוטיוב יתן לכם בדף הקמפיין כל מה שאתם מקבלים בכל פלטפורמת מימון המונים – פירוט, פוסטים, תשורות, וכמובן – תשלום מהמשתמשים לטובת הקמפיין בעד התשורות שתספקו.

 

כסף ישיר מהצופים בסרטונים שלכם

לפני כמה שנים יוטיוב החל להפיץ בעולם שירות יוטיוב פרימיום – יוטיוב בתשלום, שאחד מהיתרונות שבשירות זה שהצופה יכול לגלוש בין סרטונים כאוות נפשו עם אפס פרסומות בין הסרטונים. כמובן שיוטיוב לא הותירה את היוצרים שלה מאחור, והצהירה מיד שגם כאשר נכנס לסרטון מסויים משתמש יוטיוב פרימיום, שלא מוצגות עבורו פרסומות, יוצר הסרטון יקבל מיידית סכום קטן מסויים (שכן אין פרסומת שעליה היה יכול היוצר להרוויח כסף).

בנוסף, ביוטיוב אתם יכולים לדרוש עבור התכנים שלכם ישירות כסף מהגולשים. אם יש לכם תכנים סופר מעניינים ומבוקשים, מדריכים וקורסים בתוך ערוץ היוטיוב שלכם, או כל דבר מושך ואטרקטיבי אחר, תוכלו לבקש דמי צפייה על כל סרטון שמופץ בערוץ שלכם ישירות מהצופים בסרטונים (עם עמלה, כמובן ליוטיוב). בשביל להיות זכאים לדרישת דמי צפייה מהמשתמשים בסרטונים שלכם צריכים להיות לכם יותר מ30,000 רשומים, וגילכם צריך להיות מעל ל-18.

דרך נוספת לגבות ישירות מהמשתמשים היא באמת גבייה ישירות מהמשתמשים, אפילו בלי יוטיוב כמתווכת.

ערוצים רבים יוצרים תוכן מעניין שאנשים רבים נהנים לצפות בו, ומבקשים בסוף כל סרטון ובתיאור הסרטון המילולי תרומות (דרך אתר צד שלישי, פורטל תשלום מקוון מחוץ ליוטיוב) כדי שיוכלו להמשיך להתעסק ביצירת התוכן והעלאת הסרטונים גם בעתיד. נשמע לכם הזוי? חלק מהערוצים האלו נהנים מתורמים שמשקיעים כסף רב בערוץ מרצונם החופשי כאות הוקרה ותודה, ולפעמים יש מספר תורמים מבוססים שיכולים לתרום מאות דולרים ואף אלפי דולרים בכל חודש לערוץ.

הדרך האחרונה לגבות ישירות מהמשתמשים כסף, תוך שיוטיוב היא רק מתווכת מינימליסטית בינכם לבין התשלום, הוא באמצעות שימוש בשידורים חייב – יוטיוב לייב.

הבדרן שחר חסון חסיד גדול של השיטה הזו – אחת לשבוע הוא מעלה סרטון לקט (בדרך כלל בימי חמישי) בערוץ היוטיוב שלו, אבל הוא לא מעלה אותו כרגיל לצפייה.

הוא מעלה אותו כ"פרימיירה" בשידור ראשוני במועד מסויים. שעה לפני שהשידור מתחיל והסרטון עושה פרימירייה ביוטיוב, כל גולש שיוטיוב מזהה כמתעניין או כרשום לערוץ של שחר, מקבל מייל והתראה ביוטיוב שיוצר שחביב עליהם עומד לשדר סרטון ביוטיוב במצב פרימיירה.

הצופים הנלהבים שאוהבים את שחר, עוקבים אחריו, ומחכים בהשתהות לסרטונים שלו, נכנסים וממתינים עם שעון עצר אחורי שמונה אחורה עד לכך שהקטע משודר לראשונה. הרעיון – משתמשים רבים חווים את התוכן יחדיו, באותו זמן בדיוק, באמצעות פרימיירה של הקטע ביוטיוב ולא העלאה רגילה של הסרטון. מי שמפספס את הפרימיירה יכול להכנס באמצע השידור הראשוני, או לחכות שהשידור הראשוני יסתיים ואז לצפות בו כסרטון יוטיוב רגיל.

בסרטונים שעולים במצב פרימיירה, יש צ'אט שבו כל הצופים בפרימיירה יכולים להגיב ולפטפט, בזמן אמת, תוך כדי שהם צופים בסרטון.

בצ'אט הזה יש אפשרויות פרימיום בתשלום כמו הדבקת ההודעה שלכם כך שהיא תופיע תמיד בחלק העליון של הצ'אט, גם אם כולם ממשיכים להתכתב, ושימוש בגרפיקות ומדבקות מיוחדות בתשלום. כשמשתמש בוחר לשלם עבור תכונה מיוחדת בצ'אט הכי תוך כדי שידור פרימיירה, הוא משלם על זה והכסף עובר לידי יוצר הסרטון, אחרי עמלה, כמובן, ליוטיוב.

 

יוטיוב כקרש קפיצה לשיווק שותפים – affiliate

סרטונים ביוטיוב יכולים להיות קרש קפיצה אדיר עבור משווקים בשיטת שיווק שותפים. כדי להבין מה זה בדיוק שיווק שותפים ואיך מיישמים אותו תוכלו להכנס לקישור שבמשפט הקודם, אך חשוב לחבר עבורכם את הפאזל – איך יוטיוב יכול לעזור לכם בשיווק שותפים – באמצעות דוגמא.

יוסי הוא חובב ברביקיו מושבע. הוא מזמין כל הזמן את החברים לעל האש, וכבר יודע בדיוק איפה מוצאים את הבשר הכי איכותי, איזה מנגל טוב יותר ממנגל אחר, איך מכינים את הסטייקים הכי טעימים, וכדומה.

בתור חובב מושבע, יוסי רוצה לחלוק את המידע שלו עם העולם, והוא פותח ערוץ ברביקיו ביוטיוב, בו הוא מכין סרטוני הסבר, מדריכים, טיפים, וכדומה, לגבי כל מה שנוגע לברביקיו איכותי, טוב, טעים ויעיל. הוא נותן הסברים לגבי תיבול, השוואות בין גרילים, מסביר על מרינדות מיוחדות ומסביר איך להיפטר מהלכלוך של אחרי ביעילות ובשיטות מתוחכמות.

עם הזמן, כל מיני אנשים שחולקים עם יוסי את התחביב שלו לעל האש איכותי, מוצאים את התכנים, צופים בסרטונים, ונרשמים לערוץ שלו, וזה בנוסף לכל מיני אנשים שסתם מארחים מידי פעם על האש אצלהם בבית ומחפשים קצת טיפים ומדריכים, ומוצאים גם הם את דרכם לסרטונים של יוסי באופן אירעי חד פעמי.

יוסי מתחיל לחקור ומגלה שחלק מהמוצרים הכי מומלצים שלו שהוא הכי אוהב – גריל הגז שהוא מעדיף ומשתמש בו באופן אישי אולי אפילו, אבקות תיבול מיוחדות ומדהימות, וכדומה, מאפשרים שיווק שותפים.

יוסי עושה כמה סרטוני המלצה ומדבר על הדברים שהוא הכי אוהב במוצרים האלו – וכמובן – ממליץ לצופים שלו לרכוש אותם ולנסות אותם – באמצעות קישור השותפים שלו (הוא מקפיד, כמובן, לתת את קישור השותפים שלו בתיאור הסרטון המילולי שמופיע מתחת לסרטון, ולציין זאת בסרטון כמה וכמה פעמים).

כל צופה בסרטון שמסיים את המסלול ובסופו של דבר רוכש את המוצר עליו יוסי המליץ, מזכה את יוסי בעמלה חביבה. כמובן שבמקביל, יוסי גם נהנה משימוש בכל השיטות האחרות ליצירת רווח אותן ציינתי.

קבלו מוצרים חינם

אם ניקח את יוסי מהדוגמא שבפסקה הקודמת, שיש לו ערוץ בנושא ברביקיו ביוטיוב, עם הזמן הערוץ שלו צובר תאוצה ורשומים, וחברות בתחום הברביקיו פונות ליוסי באופן יזום, ומבקשות לספק לו מוצרים חדשים מביתם בחינם, כדי שיתן סיקור וביקורת על המוצר.

מידי פעם הוא גם בעצמו יוצר קשר עם חברות, מסביר שיש לו ערוץ מצליח ביוטיוב בנושא ברביקיו, ושואל האם היו רוצים לשלוח לו מוצר בחינם תמורת ביקורת על המוצר. חשוב מאוד לשמור על הביקורת איכותית ואמינה, גם אם קיבלתם את המוצר בחינם. אני מדגיש שוב – לא לשחק עם אמינות, אחרת כל הרשומים והצופים ינטשו אתכם ברגע, ובלעדיהם, אין לכם כלום, הם מנוע הרווח הכלכלי שלכם וההצלחה שלכם.

אם המוצר גרוע ואיום ונורא לדעתכם, אל תהססו לספר על כך לצופים שלכם גם אם המוצר הגיע אליכם ללא עלות במתנה וגם אם זו סכנה לדעתכם מאחר והחברה שמייצרת את המוצר תפסיק לשתף איתכם פעולה בעתיד. קשה להיות נטולי אינטרסים כשמקבלים מתנה, אבל – השתדלו.

 

אתם זמרים? יש לכם שיר או וידאו קליפ ליצירה מקורית? רשמו אותו לרשת המדיה!

רשת המדיה היא הרשת הפנימית של יוטיוב לשירים, כך שבתוך יוטיוב קיים מעיין "תת יוטיוב" קטן שמהווה שירות לשמיעת שירים אונליין, ממש כמו ספוטיפיי. סרטונים שיוצריהם רושמים אותם דרך יוטיוב לרשת המדיה בתור שירים או וידאו קליפים של שירים, נכנסים גם לאפליקציית הבת של יוטיוב – יוטיוב מיוזיק, וזמינים למשתמש הפרימיום של יוטיוב באופן נגיש וקל. מי שמעלה שיר ליוטיוב מקבל תמלוגים ככל שהשיר מושמע יותר ברשת המדיה (יוטיוב מיוזיק ויוטיוב הרגיל).

 

פרטי יצירת קשר בערוץ שלכם

חשוב מאוד – ערוץ היוטיוב שלכם מכיל פרופיל קטן ובו פרטים בסיסיים עליכם – כולל דואר אלקטרוני, ולפעמים טלפון אפילו, אם תרצו לעדכן שם.

חשוב מאוד שפרטי יצירת הקשר איתכם יהיו מעודכנים, יוצרים רבים ביוטיוב שוכחים מזה ולא מעדכנים כאשר הם יוצרים דואר אלקטרוני חדש או מספר טלפון חדש. לא ניתן לדעת מתי ירצו ליצור איתכם קשר לגבי השקעה בערוץ שלכם, הצעה לשיתוף פעולה, מתן חסות או כל דבר אחר.

חובה לוודא שהפרטים תקינים ומעודכנים תמיד ולא לשכוח מכך רק כי מדובר במשהו נישתי בתוך ערוץ היוטיוב שלכם, כי דווקא את לשונית הפרטים האישיים שלכם יבדקו גורמים שרוצים לשתף פעולה ולהציע חסויות.

 

אז כמה מרוויחים מזה בכלל? כמה עושים המרוויחים הגדולים של יוטיוב

השמיים ביוטיוב הם הגבול – לא פחות ולא יותר. מי שיצליח ליישם את השיטות מהכתבה הזו, יגיע לרמת פופולריות גבוה ויעשה הכל בתבונה וכמו שצריך – יכול להרוויח המון כסף. עשרת האנשים שהכי מרוויחים ביוטיוב מגיעים להכנסות של בין 14 ל-22 מיליון דולר בשנה. זה בממוצע, בין יותר ממיליון לכמעט שני מיליון דולר – בחודש. חתיכת עושר הם בנו ביוטיוב.

יכול להיות שאתם תצאו לדרך ותרוויחו כסף כיס, יכול להיות שתהפכו את זה להשלמת הכנסה, חצי הכנסה, פרנסה מלאה או אפילו תעשו כסף טוב ותתבססו או תתעשרו מיוטיוב, ובכל מקרה אם הכתבה הזו עזרה לכם אני מאושר ושמח, ושיהיה לכם בהצלחה!

פלטפורמת יוטיוב
עוד בנושא כללי צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש