כרטיס אשראי וירטואלי – מקדם ביטחון לצרכנים

משחר הימים, מאז שאני זוכר את עצמי – כרטיס אשראי הוא אולי אחד מאמצעי התשלום הכי נפוצים בעולם, כבר עשורים שלמים ועד היום.

בגדול, פעם היה אפשר לשלם על כל דבר באמצעות מזומן, כרטיס אשראי, צ'ק או העברה בנקאית בלבד, אלו היו 4 האפשרויות.

מאז ועד היום, הרבה מים עברו בנהר, הטכנולוגיה התפתחה ונוצרו עוד אפשרויות רבות. סליקה אינטרנטית, אפליקציות העברות כספים, יש מקומות בעולם שאפילו משלמים במגע עם הסלולר או שעון על פרק כף היד.

בתוך כל השינויים האלו, כרטיס האשראי עדיין נמצא בארנקים של כולם, ועדיין כולם משתמשים בו כל הזמן – כל אף שמדובר בשיטה פיזית מאוד, מיושנת מאוד, שיש לה חסרונות רבים.

את כרטיס האשראי שלכם אפשר לגנוב, ואז להכניס אתכם לבלאגן (כשתשימו לב לכך סוף סוף) מול חברת האשראי עם שיחות ביטולים מיותרות.

תצטרכו לחכות עד שיגיע כרטיס חדש, לשנן מספר חדש וקוד חדש. אם יחד עם האשראי הגנב גם יגלה את הקוד הסודי שלכם – הוא יוכל להוציא כסף בכספומט בשמכם ובמקומכם – ואת העסקה הזו אי אפשר לבטל או להחזיר לכם.

אכן, חסרונות רבים, וכרטיס אשראי וירטואלי יכול לפתור את רוב הבעיות האלו.

 

כרטיס אשראי וירטואלי?

כן, כרטיס אשראי וירטואלי. הרי גם ככה 50% מהשימוש באשראי היום הוא ברשת, ללא הצגה של כרטיס האשראי הפיזי, אלא הקלדת פרטיו לתוך טופס הזמנה ממוחשב.

בשביל מה אנחנו צריכים כרטיס פיזי בכלל? למה זה צריך להיות דבר ממשי עם מספר קבוע, בלי מגבלות (כמעט) על הסכומים? אפילו במסעדה או צרכניה אפשר לשלם היום באמצעות מסירת הפרטים של האשראי, ללא הכרטיס עצמו, בימינו הכרטיס הפיזי הוא אך ורק לנוחיות, כדי לקצר תהליכים, במקום להקריא את המספר אתם מגהצים אותו והמספר וכל הפרטים (התוקף וכדומה) נרשמים אוטומטית במסוף התשלום.

חברה חלוצה בתחום בשם Privacy (אפשר לנחש מהו היתרון הבולט של כרטיס אשראי וירטואלי שהם משווקים באמצעותו את השירות) פיתחה שירות כרטיס אשראי וירטואלי.

כרטיסי האשראי הוירטואלים של פרייבסי מאפשרים לכם לקחת חזרה חלק מהשליטה שהולכת לאיבוד כאשר אתם מבצעים עסקאות, בעיקר אונליין. לעסקים ולאנשים פרטיים, שימוש חד פעמי או מנוי קבוע, אתם בשליטה מלאה בנוגע לחיובים, כמה תחוייבו, באיזו תדירות, והכי מגניב – אתם יכולים לסגור את הכרטיס בכל רגע שיתחשק לכם, ואפילו לפתוח "כרטיס חדש" ברגע שלאחר מכן.

 

איך כרטיס אשראי וירטואלי עובד?

נרשמים לשירות של פרייבסי ואפשר להתחיל לבעוט כרטיסי אשראי לכל עבר. השירות ניתן בעמלות סבירות למדי, נמוכות יחסית. בחשבון שלכם אתם יכולים ליצור כרטיס אשראי חדש, תוך רגע וחצי יהיה ברשותכם מספר כרטיס אשראי, בו תוכלו להשתמש מיידית בכל אתר ובכל רכישה אינטרנטית שחשקה נפשכם בה.

אתם יכולים להשתמש בפרטי האשראי הוירטואלי שקיבלתם ברכישה הזו בלבד, ברכישה הזו ובעוד כמה שתרצו אחריה, ולסגור את הכרטיס בלחיצת כפתור מתי שרק תרצו. ההגנה על פרטי האשראי שלכם ועל הכסף שלכם היא מעולה, אתם יכולים ליצור אשראי מול כל אתר שאתם קונים ממנו קבוע, ולנהל את הקניות האינטרנטיות שלכם ביעילות ובבטחון.

בעבר, ביצעתי רכישה באתר בניו יורק, משלוח של ציוד לעסק, והאשראי שלי בדרכו לבית העסק נחשף לתוקף סייבר שתיעד את פרטי ההזמנה שלי וניסה לחגוג לי על כרטיס האשראי.

אתם יכולים להגדיר כרטיס אשראי וירטואלי שיהיה אפשר להשתמש בו אך ורק מול גורם אחד, כך שאם אתם קונים ציוד באתר מסויים, אותו מספר כרטיס יעבוד רק מול אותו אתר, וגם אם תוקף סייבר פורץ לפרטי ההזמנה – מספר האשראי לא תקף בשום מקום אחר.

אנשים שרוצים פרטיות מלאה וביטחון מלא, מרחיבים לעשות ומשתמשים בכרטיס אשראי וירטואלי, מספר כרטיס שונה, עבור כל רכישה, ומחליפים "כרטיס" בכל עיסקה.

 

הגבלות שיסדרו אתכם כלכלית

מאחר ומדובר בכרטיס אשראי וירטואלי, אפשר ליצור תקציבים והגבלות שימנעו ממכם לעשות שטויות, בקלות. זה הרבה יותר מסובך ולרוב לא ממש אפשרי בכרטיס אשראי פיזי.

אתם יכולים להגדיר סכום מסויים, ו"לטעון" את הכרטיס בסכום הזה, וברגע שהוא יסתיים רכישה שתנסו לבצע תדחה ותצטרכו לטעון סכום חדש, ואתם יכולים גם לתת מגבלות תקופתיות לכל כרטיס אשראי וירטואלי שיצרתם.

לדוגמא, אתם יכולים להגדיר שכרטיס האשראי שנתתם לו את השם "רכישות של בגדים" מוגבל ל-200 שקלים בחודש, וכרטיס אשראי נוסף עם מספר ופרטים אחרים שפתחתם תחת השם "צעצועים לילדים" מוגבל ל-300 שקלים בחודש.

כמובן שאתם יכולים לשנות את המגבלה אם אתם נתקלים בה בזמן אמת, ובכל זאת, זה שאתם נעצרים ומתעדכנים לכך שהתקרות שהגדרתם לעצמכם נוצלו, זה נותן לכם עוד שכבה יפה של שליטה ומודעות לגבי ההוצאות שלכם.

 

סגירה אוטומטית של כרטיס אשראי וירטואלי

עוד מאפיין מדליק שמגן עליכם ועוזר לכם לשלוט בהוצאות וברכישות שלכם, הוא סגירה אוטומטית של כרטיס אשראי וירטואלי.

אתם יכולים להגדיר סגירה אוטומטית מיד בסיומה של הרכישה הראשונה, אחרי כמות מסויימת של רכישות, או כאשר כרטיס האשראי הוירטואלי מגיע לחיוב של סכום מסויים.

אם אתם בקטע של שימוש חד פעמי בכל כרטיס וכרטיס שאתם יוצרים וירטואלית, תוכלו להגדיר עם כל כרטיס שהוא נסגר אחרי שימוש חד פעמי.

 

נוחות בשמיים – תוסף הדפדפן של פרייבסי

באמצעות תוסף לדפדפן האינטרנט שלכם, לא תצטרכו לזכור מספרים, לשמור מספרים, להעתיק ולהדביק – כלום. התוסף של שירות פרייבסי.קום לדפדפן יתלבש על גבי התוכנה שבה אתם גולשים באינטרנט, וכשהוא מזהה דף רכישה, פשוט יציג בפניכם את הכרטיסים שלכם.

משם תוכלו לבחור כרטיס ופרטיו ימולאו אוטומטית אל הרכישה.

זה אומר שאתם שולטים בהוצאות שלכם, שולטים בפרטיות שלכם, וגם מבצעים רכישה אונליין בצורה הכי נוחה, קלה ופשוטה שיש, בלחיצה בודדת על העכבר, בלי להקליד פרטים ומספרים ארוכים אל תוך טופס ההזמנה.

 

לא רק במחשב, גם באפליקציות סלולר

כל הפעולות, השימוש והמאפיינים של שירות כרטיסי האשראי הוירטואלים של שירות פרייבסי זמינים ונגישים גם מהסלולר באמצעות אפליקציות לאייפון ולאנדרויד. באמצעות האפליקציות תוכלו להוסיף כרטיסי אשראי, לשנות ולערוך מגבלות של סכומים ותוקף, לסגור כרטיסי אשראי שברשותכם וכמובן, גם לבצע הזמנות מהירות בכרטיסי האשראי הוירטואלים שלכם כאשר אתם מול עמוד מכירה ורוצים להזמין משהו.

 

למפתחי אפליקציות וישומים – יש API

מפתחי אפליקציות צד שלישי יכולים להשתמש בשירות כרטיסי האשראי הוירטואלים של פרייבסי. זה אומר שאם אתם מנויים של פרייבסי, כל אפליקציה שנותנת לכם שירות פיננסי כלשהו יכולה לזהות אתכם מול פרייבסי, לתת לכם להתחבר לחשבון שלכם, ליצור כרטיס אשראי חדש, לשנות הגבלות על הכרטיסים, ולשלם באמצעות הכרטיסים. זה אומר שגם מפתחים של כל מיני שירותים שלא קשורים באופן ישיר לפרייבסי, יכולים לתת לכם להשתמש מולם בשירותים של פרייבסי אחרי שהזדהתם ואישרתם להם כמובן, באופן מאובטח.

 

לסיכום

כרטיסי אשראי וירטואלים נותנים פתרון ומענה לכל החסרונות של כרטיסי האשראי הפיזיים. אתם יכולים "ליצור" לעצמכם כרטיס אשראי, לסגור אותו, להגביל סכומים או עסקאות, ולקבוע שכרטיס יעבוד רק מול ספק מסויים או רשימת ספקים.

קל לשלם באמצעותו בכל הזמנה אינטרנטית, וקשה מאוד לגנוב אותו אם הגדרתם הגבלות, וגם אם גונבים לכם את פרטי הכרטיס, אתם סוגרים כרטיס בלחיצת כפתור.

החיסרון – הוא לא לשימוש בבתי עסק פיזיים, מקומיים, שרוצים לגהץ את הכרטיס שלכם, למרות שרובם מאפשרים שתמסרו להם פרטים במקום לקבל ממכם את הכרטיס הפיזי, ואז זה מתאפשר.

בעיני כרטיס האשראי הוירטואלי הוא שירות שלב המעבר.

הוא מקשר בין המיושנות שבאמצעי התשלום הישנים (כרטיס אשראי פיזי, צ'קים, מזומן וכדומה) ובין החדשנות של אמצעי התשלום החדשים והמודרנים (אפליקציות תשלומים, תשלום במגע עם הפלאפון או השעון וכדומה).

הוא מציג לראווה כמה מיותר להשתמש בכרטיס אשראי פיזי, ונותן לו נגיעה מודרנית בצורה דיגיטלית וירטואלית. בעתיד, כשאמצעי התשלום המודרנים יהפכו להיות נפוצים יותר ויבוטלו שיטות תשלומים ישנות, גם השירות הזה ימות, אבל עד אז, אתם מוזמנים להנות ולהשתמש בו.

כרטיס אשראי וירטואלי בטלפון מאובטח
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש