כרטיסי אשראי נטענים: המדריך המלא

מרבית הציבור (מעל גיל 16) מחזיק ברשותו כרטיס אשראי אחד לכל הפחות. במקרים רבים מצויים בארנק של אדם ממוצע מספר רב של כרטיסים, חלק בנקאיים, חלק חוץ בנקאיים ואלו מתחלקים לכרטיסים של רשתות מסוימות (כמו Dream Card, שופרסל, רמי לוי והמשביר לצרכן), חלק הם ליוצאי צבא (כמו חבר ובהצדעה) וחלק מיוחדים למקומות עבודה או אוניברסיטאות (כמו כרטיס אשראי TAU של אוניברסיטת תל אביב או כרטיס של חברת All Jobs). 

כרטיס אשראי הוא דרך פשוטה, קלה ונוחה לתשלום. לא צריך לזכור למשוך מזומן מהכספומט או לפחד שהסכום שבידך לא יספיק. ניתן לבצע עסקאות טלפוניות ודרך האינטרנט בקלות רבה.

אך לכרטיסים אלו יש מספר בעיות, הבעיה הראשונה היא במקרה של איבוד או גנבה של הכרטיס או פרטיו (בעיקר בעת ביקור בחו"ל). מלבד העובדה שמדובר בברוקרטיה לבטל את הכרטיס ולהעביר את כל הוראות הקבע לכרטיס חדש ולחכות שבכלל הכרטיס החדש יגיע. יש אופציה ריאלית של גניבת סכומים משמעותיים באמצעות שימוש מסיבי בכרטיס הגנוב.

אומנם כיום חברות האשראי באות לטובת הלקוח ולאחר הוכחה כי זהו אינו תשלום שהוא ביצע ניתן לבטל את התשלומים הנ"ל. אך עדין מדובר בתהליך ארוך, בירוקרטי שלעיתים יכול להמשך חודשים ואף להסתיים בכך שהכסף לא יוחזר ללקוח. 

הבעיה השנייה ולדעתי המשמעותית והמוכרת יותר למרבית בעלי כרטיסי האשראי הינה העובדה שאנחנו נוטים לגהץ את האשראי מבלי לחשוב על המשמעות של הכסף שירד לנו בסוף החודש. וכך אפילו אם לאורך החודש חשבנו שלא בזבזנו סכומים גדולים, כי באמת לא עשינו שופינג מטורף, עדין כל הגיהוצים הקטנים מתגבשים בסופו של דבר לסכום גדול שיורד בסוף החודש. עובדה זו גורמת במקרי קיצון לכניסה למינוס ואף לבעיות בחיווי האשראי או הגבלה של חשבון הבנק של הלקוח.

 

כרטיס נטען – הפתרון לבעיות

כרטיס נטען הוא השילוב המושלם בין היתרונות של משיכת כסף, מה שמעניק לך שליטה על סכומי הכסף שאתה מוציא בכל זמן נתון לבין הנוחות והקלות של השימוש בכרטיס אשראי. 

כיום יותר ויותר חברות בארץ נכנסות לתוך התחום של הכרטיסים הנטענים. בין אם מדובר בחברות קטנות שהכרטיס הנטען שלהן רלוונטי רק לתחומי הרשת/חנות שלהם. כמו למשל שיטת הטעינה של הרב קו או הכרטיס הנטען של ארומה (שאגב הוא גם פעיל בצורה ממוכנת לחלוטין שמאפשרת קנייה דרך האפליקציה ללא צורך בשימוש בכרטיס פיזי או בעמידה בתור). 

דוגמה נוספת ומוכרת מאוד הינה הכרטיסים של חבר שמקנים למשרתי הקבע לשלם וקבל הנחות משמעותיות בחניות ושירותים שונים ("חבר של קבע") או במסעדות ("חבר טעמים"). 

סוג אחר של כרטיסים נטענים הם כרטיסים שניתן להשתמש בהם כמו אשראי רגיל והם תקפים לשימוש במגוון מקומות. 

 

סוגי כרטיסים

הכרטיסים הכללים מופקים כיום על ידי דואר ישראל בשיתוף עם כאל, רמי לוי בשיתוף עם ישראכרט ודיסקונט בשיתוף עם ויזה. לכל אחד מאלו יש קהל יעד ספציפי המתאים לו ולפי כך גם השימושים, העמלות וההטבות משתנות. 

כרטיס רמי לוי בשיתוף עם ישרכאט – כרטיס זה מיודע למי שרוצה להיות חבר מועדון ברמי לוי אך אינו רוצה להזיק בכרטיס אשראי של החברה. היות והחברה רוצה להגדיל את מאגר הלקוחות שלה היא נותנת הטבה על סך 40 שקלים למצטרפים חדשים שיכולים לממש את הסכום הזה בשתי קניות. השימוש העיקרי של הכרטיס הוא בקניות ברשת רמי לוי והוא מעניק ללקוחות הנחות ומבצעים משתנים ברשת. 

ניתן להטעין עד 3,000 שקלים בחודש וכל הפעולות באשראי אינן ללא עמלות. החיסרון בכרטיס הוא הספציפיות שלו לרמי לוי ושלא ניתן להשתמש בו בתחנות דלק, חברות השכרת רכב, מכונות אוטומטיות, בתי מלון ולהמרת מט"ח. 

כרטיס דיסקונט בשיתוף חברת כאל – קהל היעד העיקרי אליו מכוונת החברה הינם ילדים, זהו פתרון נפלא להורים שרוצים לתת לילדיהם סכום כסף ויכולים להטעין את הכרטיס מרחוק. בשל קהל היעד הספציפי הכרטיס מעניק מספר הטבות המותאמות לילדים כמו הנחות ברשת צומת ספרים (6%) ובהוניגמן קידס (5%), זאת בנוסך להנחות של חניה בחניוני סנטרל פארק והנחות נוספות במסגרת תכנית "מפתח דיסקונט". הסכום המקסימלי שניתן לטעינה חודשית בכרטיס הינה 450 ש"ח, סכום המתאים לצרכים של ילדים ובני נוער. 

החיסרון העיקרי בכרטיס זה הוא העמלות שיש לשלם, מדובר על עמלה של 19.8 שקלים עבור הנפקת הכרטיס ו-3 שקלים לכל טעינה.

(לקוחות המשויכים לתוכנית משפחה אינם נדרשים בשילום עמלה על הנפקת הכרטיס). כמו כן לא ניתן לשלם בכרטיס זה בסליקה ידנית או בבתי עסק הדורשים אישור מראש לעסקה, כמו למשל תחנות דלק ומכונות שתייה. 

כרטיס ויזה נטען מבית כאל ודואר ישראל – כרטיס זה מוכוון לקהל יעד שונה במעט, הוא מוכון בעיקר לשני פלגים באוכלוסיה, לקוחות בעלי חשבון מוגבל בבנק, או כאלו שאינם יכולים לפתוח חשבון בנק ומנגד לבעלי עסקים שרוצים לנהל מעקב אחר ההוצאות הקטנות השותפות (מה שמכונה קופה קטנה), בצורה מדויקת, מחושבת וקלה.

כמו כן באמצעות כרטיס זה ניתן לבצע קניות באינטרנט ללא צורך בהזדהות כפי שיש בכרטיסי אשראי רגילים. שני היתרונות נוספים של כרטיס זה הוא היכולת למשוך דרכו מזומנים והאופציה לבצע פירעון של הכסף שנמצא בתוכו ולקבל אותו בחזרה. המינימום להטענה של הכרטיס הינו 250 שקלים והמקסימום 1,000 שקלים. 

החסרונות בכרטיס הינם שהכרטיס עצמו אינו מעניק הטבות לרוכשים אותו, והעמלות לשימוש בו הינם 20 שקלים לטעינה, 7 שקלים למשיכת מזומנים ו-15 שקלים לפירעון של הכרטיס. בנוסף, לא ניתן להשתמש בכרטיס בתחנות דלק, בתי מלון, להשכרת רכב, המרת מט"ח, הימורים באינטרנט ומכונות אוטומטיות. 

לכל אחד מסוגי הכרטיסים יש את ההטבות, היתרונות והחסרונות הספצייפים לו. וישנם חילוקי דעות על האם תחום הכרטיסים הנטענים צפוי להתפתח במצופה בארץ או שמע הוא טרנד חולף. נכון להיום כדאי לשים לב היטב לטיב המטרה שלטובתה אתם רוצים לרכוש את הכרטיס ולהתאים את הכרטיס הרלוונטי והמתאים לכם ביותר. 

כרטיסי אשראי נטענים
עוד בנושא כללי צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש