כמה עולה לעשות הובלה?

קודם כל, מגיע לכם מזל טוב. אם אתם בודקים לגבי העלויות של הובלה – אתם כנראה לפני מעבר דירה. אני מקווה שאתם עוברים לדירת החלומות שלכם ומאחל לכם בהצלחה.

 

עלויות הובלה גבוהות: הזהרו מתקופות יקרות או סגירה בדקה ה-90

אפשר להזמין מובילים ולעבור דירה כל השנה, אך עדיף לכם, למובילים ולכיס שלכם לעשות את זה באביב או בקיץ. בסתיו ובחורף זה גם מסובך ומורכב יותר, וגם המובילים עשויים לדרוש יותר כסף. הובלה בגשמים, בבוץ בשלוליות, בזמן שיש רוחות וכדומה תקשה על המובילים, תקשה גם עליכם את המעבר, ועשויה בהחלט להוסיף למחיר עלות מיותרת.

בנוסף, מומלץ שתדאגו לסגור עם המוביל מבעוד מועד ולא ברגע האחרון. חברות הובלה טובות או מובילים טובים עשויים להיות תפוסים הרבה זמן קדימה מראש, ותאלצו להישאר רק עם מובילים שהזמינות שלהם טובה גם ברגע האחרון. הובלות ברגע האחרון גם נוטות לקבל הצעות מחיר גבוהות יותר, מאחר והמוביל המציע מודע לכך שאין לכם הרבה אפשרויות ועשוי לנצל את המצב.

 

אריזת הציוד

כשמדברים על עלויות של הובלה, לא מדובר רק בעלות למובילים, אלא במכלול של דברים (נזכיר את הכל בהמשך), אבל אריזת הציוד חייבת להיות לא פחות ממעולה שכן במידה וציוד יתקלקל, יהרס או ישבר – העלויות שלכם גדלות. תכולה שבירה עטפו בנייר פצפצים, כמו גם את הפינות והזוויות של שולחן או כיסא – במעבר בחדרי מדרגות, מסדרונות, מעליות וכדומה – הפינות הן מה שנמצא בסכנה ומכות בפינות עשויות לשבור או לפגוע ברהיט או בציוד. כאשר אתם מכניסים דברים לתוך ארגז באריזה, שימו דברים כבדים ומסיביים יותר בתחתית הארגז, ודברים קלילים ועדינים יותר בחלק העליון של הארגז – ככה תמנעו מעומס ומשקל על דברים שבירים ועדינים, ממש כמו שיש לכולנו נטייה לעשות כשאנחנו אורזים שקית בקופה בסופר. סמנו כל ארגז בחץ כלפי מעלה כדי שאתם והמובילים ידעו באיזה כיוון אמורים להוביל את הארגז, ואכפו את הנושא – בדקו שהמובילים מבינים ומקפידים על כך.

ארזו לפי חדרים – שימו בארגז מסוים דברים של חדר מסוים, עדיף לא לערבב ציוד מכמה חדרים בבית באותו הארגז. ברגע שהארגז מלא רשמו את שם החדר שאליו מובילים את הארגז ואת התכולה ("ספרים, משרדי, צלחות" וכדומה). סמנו ארגזים עם תכולה שבירה בצורה ברורה, בולטת וחד משמעית כדי שגם אתם וגם המובילים תתנו יחס לארגז שכזה בהתאם ותהיו זהירים עם תכולה שבירה.

כדי להוריד בלאי, שבר ופגיעה בציוד שלכם (ועל ידי כך גם להוריד את העלויות שלכם) בחרו בחברת הובלה ותיקה, מנוסה, אחראית ובעלת שם, כזו שהעובדים שלה קבועים ומנוסים בהובלות ולא כזו שמחליפה את העובדים המובילים לעיתים קרובות, או אפילו גרוע מכך – אוספת עובדים ארעיים אקראיים כל בוקר. יש חברות שאפילו מרחיבות ועושות ובמסגרת העלות נותנות לכם גם ביטוח על הציוד כי הן יודעות שהעובדים שלהם זהירים ואחראיים – זה תוספת בעלות ההובלה עצמה, אבל זה יכול לחסוך לכם כסף רב בשורה התחתונה, שכן הציוד שלכם יגיע שלם ותקין ליעד.

 

כמה זה עולה לעשות הובלה – כולל הכל!

הובלה בסיסית של בית סטנדרטי ממוצע כולל תכולתו יכולה לעלות סביב ה-2,000 ש"ח – אם יש לכם גם מקרר, גם מכונת כביסה, גם מדיח כלים וגם מייבש כביסה – אפילו מעט יותר, אלה טווחי המחירים פחות או יותר. אם אתם בית לא סטנדרטי ויש לכם הרבה ציוד, בית גדול והמון דברים להוביל – צפו למחירים גבוהים יותר משמעותית. יש גם חברות הובלה שבתוספת סבירה מאוד (500-1000 ש"ח לבית ותכולה סטנדרטים) יגיעו גם לארוז עבורכם את הבית ויחסכו לכם המון כאב ראש. הם יגיעו מוקדם בבוקר לאריזות, יסיימו את האריזה תוך שעות בודדות, ויובילו את הציוד. אם הזמנתם גם שירותי אריזה – ציוד אריזה כמו ארגזים, ניילונים לעטיפה, ניירות פצפצים וכדומה – הכל מגיע עם המובילים וחוסך לכם זמן להשיג ציוד אריזה ואת העלויות שלו. זה חוסך לכם בזמן, במאמץ ואולי אפילו באיבוד ימי עבודה. אפרופו איבוד ימי עבודה, כשאתם מחשבים עלויות של הובלה – זה גם משהו לקחת בחשבון. למעשה, אנשים רבים שמובילים ציוד לא לוקחים עלויות נוספות שנופלות עליהם מלבד עלות ההובלה עצמה, וביניהם:

איבוד ימי עבודה – כפי שציינו – איסוף ארגזים וציוד להובלה, רכישת ציוד להובלה, ימי ההובלה עצמם וימים וזמן שאתם מקדישים לאריזות – אם פספסתם ימי עבודה לטובת ההובלה – עליכם להכניס את העלויות האלו לתחשיב שלכם.

עלות למובילים – העלות שכנראה רק לה קראתם "עלות ההובלה", הברורה מאליה.

טיפ למובילים – אל תשכחו להכניס לתחשיב עלויות ההובלה שלכם טיפ שנהוג וכנראה תשאירו לצוות המובילים – במיוחד אם יש לכם ציוד כבד ומסובך להובלה, והחבר'ה עשו עבודה טובה, מהירה ויעילה, ושמרו לכם על הציוד היטב בזמן ההובלה.

עלויות ציוד – ציוד לאריזה, סרטי הדבקה, מספריים, ארגזים, דלק עבור נסיעות הקשורות להובלה, נייר פצפצים וכדומה – גם אלו חלק מעלויות ההובלה שלכם ללא ספק.

עלויות בלאי או פגיעה בציוד – קחו בחשבון עלויות לא ידועות מראש כמו בלאי ציוד שהובל, דברים שנשברו, התקלקלו או נפגעו בזמן ההובלה – עלויות לא צפויות שכמעט כל הובלה קיימות.

 

הזהרו מקפיצות מחיר ההובלה בזמן אמת!

סיטואציה שידועה ומוכרת לכולנו: המוביל מגיע, רואה דברים לא צפויים, ציוד רב יותר ממה שחשב, גרמי מדרגות צרים בדרך ההובלה – ואז מעדכן אתכם שעלות ההובלה עולה מהצעתו הטלפונית.

האמת היא שכשחושבים על זה – זו בכלל אחריותו לשאול את כל השאלות מראש ולתת הצעה תקינה כבר בהתחלה טלפונית, יש מובילים שאפילו מגיעים לבית הלקוח ונותנים הצעה מסודרת אחרי שראו בעיניהם את הציוד ואת תנאי ההובלה.

פעמים רבות ההקפצה של המחיר הוא לא בגדר תנאים לא צפויים שהמוביל לא ידע מראש, אלא בגדר מעשה שגרתי שהוא עושה מול כל הלקוחות שלו – ברמת הטריק הערמומי להקפצת המחיר. במילים אחרות – יש מובילים רבים רמאים וגנבים שמיד כשיגיעו לבית של לקוח יתנהגו מופתעים ובהלם מהתנאים או מכמות הציוד, ויעדכנו שהמחיר שסוכם טלפונית לא רלוונטי.

מוביל טוב, כאמור, אמור לשאול רצף ארוך של שאלות טלפונית לפני שהוא נותן הצעת מחיר. אם יש קומות ללא מעלית, אם המעלית קטנה, אם יש ציוד שלא נכנס במעלית, מרחק ההובלה, חניה מרוחקת, כמות מדוייקת של ציוד – כל אלו דברים שבאחריותו לברר היטב מראש ולתת הצעת מחיר אמינה ומסודרת. אם כמות הציוד שלכם גדולה במידה סבירה ממה שהצהרתם טלפונית – נהוג לא להעלות מחיר בשל כך, אך יהיו מובילים שעבור ארגז אחד נוסף (כלומר: הצהרתם על 25 ארגזים ויש לכם 26 ארגזים בפועל) יבקשו עוד 100 שקלים – זה לא מקובל וגם לא הגיוני. יש פה ניצול של המצב – המוביל כבר שם אתכם ולידכם, עוד רגע מתחיל בעבודה – ואתם זקוקים להובלה באותו הרגע – הכוח בידיים של המוביל, אין ספק, אך אל תכנעו למצב ותתנו לו לרמות אתכם. 

חברות הובלה מסודרות מחתימות אתכם על חוזה, ובו מצויין מפורשות המחיר ושהמחיר סופי וסגור, בתנאי שהם שאלו את כל השאלות הדרושות לתיאום הציפיות מולכם, ושאתם מסרתם תשובות אמינות ונכונות.

אם כבר הזכרנו את נושא החוזה – זה משהו שפחות מקובל בתחום ההובלות, אבל יש חברות שמקפידות על זה – ולא תאמינו כמה זה חשוב. כאמור – ללא חוזה מסודר – הכח בידיים של המוביל – הוא כבר שם עם צוות ואתם זקוקים להובלה במקום, ואם הוא ירצה לשנות את התנאים והמחיר – הוא יכול להתחיל לנסות ולראות איך זה הולך לו מולכם. כשיש לכם חוזה מסודר מולו ביד – הכח חוזר אליכם – התנאים, הכללים והמחיר המדויק ידועים מראש, ואין לו אפשרות לשחק עם זה או לנסות כל מיני טריקים. החוזה גם מגן עליכם מפני הברזה של המוביל (משהו שבהחלט עשוי לקרות והוא נפוץ כשמדובר במובילים פחות אחראיים ורציניים), כך שלא תאבדו יום עבודה לחינם, בחוזה גם בדרך כלל מצוינת התחייבות לסיום ההובלה ביום שהתחילה, ועוד סעיפים שיגנו עליכם במקרה הצורך. 

הובלות
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש