כל מה שצריך לדעת על נכסים דיגיטליים

 

נכס דיגיטלי הוא סוג של השקעה בדומה לנדל"ן מסורתי, אלא שעוסקים בנכסים שקיימים רק באינטרנט. נדל"ן דיגיטלי הפך להיות פופולרי עם עלייתו של ה-Metaverse ופלטפורמות VR השונות אבל היום אנחנו נתמקד רק בנכסים דיגיטליים סטנדרטיים ולא בנכסים הקשורים למציאות מדומה או לתחום הקריפטו. הרבה יזמים בוחרים בהשקעה בנכסים דיגיטליים  והתחום הפך לפופולרי יותר ויותר. אם עדיין לא לא נכנסתם לתחום מומלץ בחום לבנות ולפתח נכסים דיגיטליים שיכולים להימכר בסכומים גבוהים או לספק הכנסה חודשית סדירה. במאמר הזה נעבור על היתרונות והחסרונות ואיך כדאי להתחיל בתחום הזה. אך קודם לכן חשוב שנבין לעומק מה זה בעצם נכס דיגיטלי.

 

מה זה נכס דיגיטלי?

 

המושג "נכס דיגיטלי" מתייחס לכל נכס אונליין שאתם יכולים לשכור או למכור למטרות רווח. זה עובד באותו אופן כמו נד"לן מסורתי, שבו אתם קונים בית או קרקע כדי לשכור או למכור. עם זאת, סוג זה של השקעה מאפשר לכם להרוויח בצורה פסיבית באינטרנט. כאשר שומעים את המושג נכס דיגיטלי האסוציאיציה הראשונה שעולה לראש היא אתר תוכן או בלוג. אבל, יש המון סוגי נכסים באינטרנט, כולל:

 

  1. אתרי אפיליאייט – אתרים הממליצים על מוצר או שירות ומרוויחים עמלה על כל מכירה/המרה.
  2. בלוגים – אתרי תוכן נישתיים עם פרסומות.
  3. אפליקציות – אפליקציות סלולריות לסמארטפונים וטאבלטים.
  4. ערוצי יוטיוב – סרטונים בערוץ שמופעל בו מוניטיזציה של גוגל.
  5. חנויות איקומרס – חנויות איביי, אמאזון, שופיפי ועוד.

 

  1. קהילות אונליין – קהילות ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, לינקדאין, אונליפאנס ועוד.
  2. דומיינים – URL של אתרים שלא בשימוש ולאחרים יש אולי ערך רב יותר עבור הדומיין שאצלכם.
  3. נכסי מטאוורס ו-Web3 – נכסי נדלן הזמינים רק במטאוורס ובמציאות המדומה.

 

ניתן להשתמש במונח נכס דיגיטלי כדי להגדיר נכס שקיים באינטרנט וניתן לקנות או למכור אותו.

נכסים דיגיטליים

 

יתרונות וחסרונות של נכסים דיגיטליים

 

כל אחד יכול להשקיע, לקנות או לבנות נכסים דיגיטליים. המטרה האמיתית היא להבין מאילו נכסים דיגיטליים ניתן לייצר הכנסה, איך מייצרים מהם הכנסה ולאיזו הכנסה פוטנציאלית עתידית כדאי להגיע. בנוסף, יש המון עדויות ברחבי הרשת על חברות שמבטיחות נכסים דיגיטליים ללקוחות תמורת סכומי עתק שבסוף מתבררים כאתרים ללא ערך ובוודאי ללא ערך כלכלי והחברות שמאחוריהם קורסות ומתגלות כהונאה. לכן, חשוב להכיר את התחום לעומק, לעשות בדיקות מקיפות ולהתייעץ עם מומחים לפני שמבצעים עסקאות מהסוג הזה. לפניכם מספר יתרונות וחסרונות של השקעה בנכסים דיגיטליים:

 

נכסים דיגיטליים – יתרונות:

 

  • השקעה ראשונית נמוכה – בשונה מנכסים פיזיים, נדל"ן דיגיטלי לא חייב להיות יקר. הדוגמא הכי טובה לכך היא דומיינים, אותם ניתן לקנות בעשרות שקלים בלבד.
  • הכנסה פסיבית – סוגים רבים של השקעות בנכסים דיגיטליים דורשות תחזוקה מינימלית בנכס, מה שהופך את הנכס לאידיאלי עבור מי שרוצה לייצר מקור הכנסה פאסיבי ולייצר תזרים מזומנים. הערה חשובה לגבי הסעיף הזה – אין דבר כזה 100% פאסיבי וכל נכס תצטרכו לשפר, לחדד ולתחזק אותו.
  • הכנסה סקיילבילית – נכסים דיגיטליים יכולים לצמוח בעשרות או מאות אחוזים בתקופת זמן קצרה. יש פוטנציאל תמידי להגדלת ההכנסה שלכם.
  • הכנסה מגוונת – יש חשיבות גבוהה לגיוון הנכסים אצל משקיעים ובנכסים דיגיטליים ניתן להפחית את הסיכון על ידי גיוון רב ופיזור של ההשקעות שלכם.
  • עבודה שלא תלויה זמן או במקום – עסק אונליין מאפשר לכם לעבוד בזמן שלכם ולהרוויח כסף מתי שנוח לכם. זה אומר שאתם יכולים לעבוד בכל שעה ובכל מקום שיש בו חיבור לאינטרנט.

 

 

נכסים דיגיטליים – חסרונות:

 

  • מצריך כישורים רבים – אם אתם מתכוונים לבנות או להרים נכס דיגיטלי משלכם, אתם תצטרכו כישורים רבים לבנייה ולשיווק של הנכס. הדרך היחידה בה לא תצטרכו ידע בנכסים דיגיטליים היא כאשר תרכשו נכסים מחברה חיצונית שמטפלת בהם (מסוג החברות שהזהרתי אתכם ממגע איתם, כי רובן התבררו כהונאות).
  • בלתי צפוי בזמנים – נכסים דיגיטליים יכולים להיות הפכפכים. דוגמא מעולה לכך אלו אנשים ששיווקו מוצרים של אמזון וביום בהיר אחד ההכנסה שלהם התקזזה בחצי כשאמזון החליטו להוריד את אחוז הרווח בשיווק השותפים שלה. בנוסף, יש שינויים באלגוריתם של גוגל שיכולים להשפיע על הדירוג, התנועה וההנכסות שלכם.

 

 

איך יודעים כמה נכס דיגיטלי שווה?

כמה שווים נכסים דיגיטליים

 

כדי להעריך כמה נכס דיגיטלי באמת שווה אנחנו משתמשים במכפילי רווח כדי להעריך אתר או נכס למכירה בצורה מדויקת. מכפילים אופייניים בתחום הנדל"ן הדיגיטלי הישראלי נעים בין פי 20 ל-50 מהרווח הנקי הממוצע בשנה האחרונה (12 חודשים) של הנכס. המשמעות היא שכאשר אתם רוצים לרכוש נכס מסוים הכפילו את ממוצע הרווח החודשי של השנה האחרונה ב-30 או 50 כדי להגיע לערך המשוער. ישנם מספר גורמים מסוימים שמשפיעים על המחיר של הנכן הדיגיטלי, לטובה או לרעה:

 

  • ביקוש – הערכת השווי עולה שיש לנכס ביקוש מוגבר.
  • שם דומיין – דומיין רלוונטי עם שם קליט וסמכות יכול להעלות את המחיר של הנכס.
  • דרישות הניהול של הנכס – שימוש בפלטפורמה עדכנית וקלה לשימוש (כמו וורדפרס) תעלה את הערך של הנכס.
  • אפיקי הכנסה שונים – נכסים עם מספר אפשרויות מונטיזציה פעילות ומכניסות יגדילו משמעותית את השווי של הכנס.
  • ותק הנכס – פקטור משמעותי ורלוונטי גם לחישוב הכנסה מלקוחות חוזרים / קבועים.

 

 

כפי שאתם רואים, יש הרבה גורמים שמשפיעים על הערך של נכס דיגיטלי כזה או אחר. חשוב להקדיש זמן רב ולהבין את מכפילי הרווח בנכסים דיגיטליים כדי לדעת מה המחיר האופטימלי עבורכם לביצוע עסקה, במכירה ובקנייה של נכס דיגיטלי.

 

איך מתחילים עם נכסים דיגיטליים?

 

לאחר שקראתם את היתרונות והחסרונות, בוודאי כבר קיבלתם מושג לאיזה כיוון תרצו לקחת השקעות בנכסים דיגיטליים או בנייה והקמה שלהם. כל מה שנותר לכם הוא ליצור אסטרטגיית לתחילת העבודה של הקמת הנכס שלכם. העולם הזה מספק לכם אין ספור אפשרויות – אתר תוכן, ערוץ יוטיוב, חנות איקומרס, עמודי סושיאל חזקים – כל דבר בעל ערך בזירה הדיגיטלית הוא נכס אם יש קהל שמוכן לשלם עליו או לו בשביל פרסום.

 

לסיכום

 

נכסים דיגיטליים זו דרך מצוינת ליצור הכנסה קבועה ואמינה. אתם יכולים להשקיע או לבנות יותר מסוג אחד של נכסים, ככה תוכלו לגוון את כמות ואיכות הנכסים שלכם ולהגדיל משמעותית את הרווחים שלכם. השתמשו במאמר זה כדי להבין איזה סוג נכסים לא תרצו לבנות או לקנות, אילו נכסים פחות מתאימים לכם ומאילו סוגים של חברות וארגונים כדאי להתרחק ולהיזהר.

 

על הכותב

 

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום ממומן בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה גוגל ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: Google Cloud Platform, AWS, Linode ועוד.

כל מה שצריך לדעת על נכסים דיגיטליים
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש