כמה עולה להוציא ויזה לארצות הברית? ומהי הדרך הנכונה לבצע זאת?

חולמים לבקר בתפוח הגדול, לבלות בדאונטאון אל איי, ללכת בשדרת הכוכבים בהוליווד או להנות בפארקים של אורלנדו? כנראה שתצטרכו להוציא ויזה – אשרת שהייה, עבור התקופה בה תהיו בארצות הברית.

תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית נחשב לאחד הקשוחים, במיוחד אם משווים את זה לתהליך הוצאת ויזה למקומות אחרים כמו הודו או ארצות אחרות בהן נדרשים להוציא ויזה לפני הביקור.

קחו הכל בפרופורציה, חשוב להבין שלמרות ששגרירות ארצות הברית עשויה "לעשות שריר" לפני שהיא תרשה לכם להכנס לתחומי ארצות הברית, עדיין 95% מהדורשים מקבלים, בסופו של דבר, ויזה.

המטרה היא אחת ואחת בלבד: לוודא שאתם חוזרים לארץ ולא נשארים בארצות הברית, זהו.

כל עוד תספקו ראיות והוכחות לכוונות שלכם לחזור לארץ אחרי הביקור באמריקה, תקבלו ויזה, ואפילו ללא שום בעיה מיוחדת, ואולי אפילו לתקופה ארוכה, כך שתוכלו לנצל את הויזה למספר ביקורים בארצות הברית גם בעתיד.

בהמשך הכתבה אפרט לגבי כל השלבים והדברים שיש לעשות, במידה ויש שלבים עם עלויות, הוצאות ומחירים, אציין זאת מפורשות.

חשוב מאוד לדעת לפני שמתחילים – התהליך כולו מרגע הגשת טופס הבקשה ועד קבלת הויזה (או סירוב הויזה) לוקח בשגרה כ-3 שבועות, אך במקרים חריגים גם עד חודשיים. אם לא תספיקו להוציא ויזה עד מועד הטיסה – לא תוכלו לטוס. תכננו את עצמכם מראש והתחילו בתהליך מוקדם ככל האפשר כדי לא להתקע!

במידת הצורך, ניתן לבקש בקשה מזורזת לויזה, אבל השגרירות לא תאשר בקשה מזורזת בגלל שנזכרתם ברגע האחרון או שיש לכם כבר כרטיסי טיסה והזמנות לינה בארצות הברית, אלא רק במקרים חריגים כמו טיסה בהולה עקב מחלה סופנית של מכר או קרוב, וכדומה.

מספר לאומי אמריקאי

 

השלב הראשון – מילוי טופס DS-106

נכנסים לאתר השגרירות בכתובת https://ceac.state.gov/genniv . בצד ימין בוחרים את מדינת ישראל (Israel, Tel Aviv) וכותבים את קוד האישור שמופיע באותיות ומספרים מתחת לזה.

האתר וכל טופס הבקשה DS-106 שמיד תמלאו הוא באנגלית, אבל אחרי שתבחרו את מדינת ישראל בתיבת הבחירה שמימין, תוכלו לעמוד עם סמן העכבר על משפט מסויים ולקבל בועית תרגום בזמן אמת, לנוחיותכם. מתחת לשדה זה יש אפשרות לבחון את תמונת הפספורט שבידיכם, האם היא מתאימה וטובה ועומדת בכללים (ניגע בהם בהמשך), ולקרוא את כל הכללים והדרישות מתמונת הפספורט.

לחצו על הכפתור האדום START AN APPLICATION – יוצאים לדרך, מתחילים בהליך בקשת הבקשה לויזה לארצות הברית.

בדף הבא תצטרכו לאשר הצהרת פרטיות, ולקבוע שאלת זיהוי עם תשובת זיהוי סודית לצורך הזדהות בהמשך, בתחתית הדף. עוד משהו חשוב וקריטי זה שכבר קיבלתם מספר בקשת ויזה, מספר שאותו תצטרכו למסור ולהתנהל עימו בהמשך, בתוך בועית קטנה מצד ימין.

מספר בקשת הויזה שלכם יצויין כבר בתחילת מילוי הטופס DS-106, בבועית קטנה בצד ימין בתחילת התהליך. חשוב לשמור ולתעד את המספר הזה, מאחר ותדרשו לספק אותו לא מעט בהמשך – בהליכי רישום נוספים ובעת הראיון האישי מול נציג השגרירות.

הטופס מתחלק למספר חלקים: פרטים אישיים, תוכנית הנסיעה שלכם, שותפים לנסיעתכם, פירוט נסיעות עבר לארצות הברית, אמצעים ליצירת קשר עימכם, פרטי הדרכון שלכם, אנשי קשר בארצות הברית, קורות החיים שלכם (בקצרה ובתמצות – עבודה ולימודים בעיקר), ועוד שלב אחרון סופי לקצת מידע רקע ומידע בטחוני.

חשוב מאוד – אנשים רבים לא לוקחים את טופס הבקשה הראשוני DS-160 ברצינות ובקשתם נפסלת מיידית. מלאו את הטופס ברצינות הראויה, נכון ומדוייק, המנעו משגיאות כתיב או ממידע לא נכון.

אם אתם זקוקים לכך, קחו דובר אנגלית שיעזור לכם או היעזרו בשירותיה של חברה חיצונית להוצאת ויזה, שאמנם תגבה ממכם כסף אך תמלא עבורכם את הטופס באופן תקין ותעזור לכם גם בהמשך התהליך.

בשלב הפרטים האישיים תצטרכו למלא את שמכם, מינכם, מצבכם המשפחתי ומידע על מקום מגוריכם.

לאחר מכן, תשאלו ותצטרכו לסמן אפשרויות לגבי האזרחות שלכם, ואזרחויות נוספות אם קיימות.

בשלב תוכנית הנסיעה שלכם תצטרכו להצהיר על מטרת הביקור.

בשאלה שבאה אחר כך בנוגע לתוכנית הנסיעה שלכם, כדאי מאוד שתסמנו "כן" ותציינו תאריכי יציאה וחזרה מתוכננים לארץ – זכרו שהמטרה של כל ההליך היא לוודא שאתם מתכוונים לחזור לארץ, כך שאם אתם מתוכננים לחזור ויש לכם תאריך חזרה לארץ וכרטיס טיסה חזרה לארץ – זה גורם מכריע באישור הויזה שלכם.

בהמשך התהליך, כמובן שתצטרכו להציג מסמכים מתועדים וכרטיס טיסה חזרה לארץ בזמן הראיון האישי כדי להוכיח את המידע שכתבתם כאן.

אם אתם רק חווים תהליך הוצאת ויזה ועוד אין לכם תוכנית נסיעה ספציפית עם תאריכי יציאה וחזרה וכרטיס טיסה חזרה לארץ, תאלצו לסמן כאן "לא".

בנוסף, תשאלו כאן גם לגבי הכתובת שלכם בזמן שתשהו בארצות הברית. אל תזלזלו ופרטו לפי השאלות המוצגות על המסך.

בשלב שותפי הנסיעה שלכם תצטרכו להצהיר על שותפכם לביקור, שמם וטיב היחסים שביניכם.

בשלב היסטוריית הביקורים שלכם בארצות הברית, תצטרכו לפרט על נסיעות מהעבר לארצות הברית. עוד גורם מכריע לגבי אישור הויזה שלכם – שגרירות ארצות הברית תראה ותבין את הסבירות שבכוונתכם לחזור לארץ אם כבר ביקרתם בארצות הברית בעבר – וחזרתם לארץ.

תשאלו גם לגבי ויזות שהוצאתם בעבר, ואם סורבתם בעבר, תצטרכו למלא את זה פה. אל תשקרו גם אם סורבתם – זה לא פוגע באופן משמעותי בסיכויים שלכם לקבל אישור בפעם הזו, כל מקרה נבחן לגופו, אם כי כמובן שיש לכך השפעה מסויימת.

בשלב הבא תצטרכו למלא כתובת מלאה לגבי המגורים שלכם בישראל, ומספר הטלפון שלכם בארץ. יהיו פה גם שאלות לגבי הדואר האלקטרוני שלכם ומספר הטלפון שלכם, וכתובות דואר אלקטרוני וטלפון מהעבר שלכם, וכמו כן מידע לגבי רשתות חברתיות שאתם חברים בהן.

שימו לב – לפי הפרטים שתסופקו כאן, תתבצע אודותיכם בדיקת רקע קצרה.

השגרירות תבצע סריקה באינטרנט ותחפש את הדואר האלקטרוני שלכם, מספר הטלפון שלכם, ותחקור את הפרופילים שלכם ברשת החברתית שציינתם. אם אתם כותבים סטטוסים ופוסטים על רילוקיישן לארצות הברית, אם אתם חברים בקבוצות או בדיונים לגבי שהייה לא חוקית בארצות הברית – נגמר עבורכם הסיפור.

מחקו כל מה שעלול לעבוד לרעתכם. לא כדאי להסתיר רשתות חברתיות שאתם פעילים בהן, מאחר ושגרירות ארצות הברית תנסה למצוא רשתות חברתיות שלגביהן לא ציינתם את הפרטים, ואם היא תמצא, היא עשויה לפסול את בקשת הויזה שלכם מחמת הספק.

הארכת ויזה לכאלו שהויזה שלכם פגה תוקף – במרחק של עד שנה לכל היותר מסיום תוקף הויזה שלכם, ניתן לחדש ויזה בנוחות, מהבית, באינטרנט, באמצעות מילוי טופס הבקשה DS-106 ותשלום האגרה 160$, בלי לצאת מהבית ולהגיע לראיון אישי בשגרירות שבירושלים או בתל אביב.

השלבים הבאים בטופס הם מאוד ישירים וברורים מאליהם. כאמור תשאלו לגבי פרטי הדרכון שלכם, פרטים של איש קשר מטעמכם בארצות הברית, מידע בסיסי על משפחתכם, מקום העבודה שלכם והחינוך שלכם, ופרטים נוספים כלליים לצורכי אבטחה ורקע נוסף אודותיכם.

כמובן שגם בשאלות האלו יש לספק פרטים מלאים, אמינים ומדוייקים, וככל שיש לכם איש קשר שהוא חבר (ואינו בן משפחה) בארצות הברית, משפחה גדולה פה בארץ, אתם באמצע תהליך לימודים או שיש לכם פה עבודה מסודרת שתרצו לחזור אליה בסיום החופשה – כך גדלים הסיכויים לקבלת ויזה.

אם אתם בין עבודות, נסו להראות שיש לכם השכלה גבוה שנחשבת פה בארץ, ושאתם יכולים ואף עבדתם בעבר פה בארץ בעבודות נחשבות בזכות ההשכלה הגבוה שיש לכם או בלי קשר אליה, כדי להעביר לשגרירות את המסר – אתם קשורים לארץ ישראל ו"מסודרים" בה מבחינת עבודה ופרנסה. למי שלא עובד בעבודה רצינית ומסודרת בארץ יהיה הרבה יותר קשה לקבל ויזה. מלצרים ונציגי שירות טלפוני – ראו הוזהרתם.

 

טיפים חשובים נוספים לגבי טופס הבקשה DS-106

  • סטודנטים – כמעט תמיד בקשתכם תאושר אם אתם בזמן חופשה מתהליך לימודים פעיל. השגרירות נוטה להאמין ולהבין שאתם תחזרו לתחילת שנת הלימודים הבאה או הסמסטר הבא, ולא תזרקו לפח את תקופת הלימודים שלכם עד כה.
  • שהיות ארוכות בארצות הברית של יותר מחודש, או אנשים שהיו תקופות ארוכות בארצות הברית בזמן האחרון – שגרירות ארצות הברית "תריח" את הפעילות הזו בתור פעילות של מישהו שמתכנן רילוקיישן או מעבר לזמן ארוך, והסיכויים שלכם יפגעו. אם מדובר בטיול טראק בדרום אמריקה של אחרי הצבא, זה עוד יתקבל בהבנה, אם מדובר בנסיעה של 5 חודשים לארצות הברית ללא עבודה מסודרת שם, זה ירים סימני שאלה.
  • כל אי דיוק או פער בין המציאות למה שמילאתם בטופס DS-106 יחבל בסיכויים שלכם לקבל ויזה בצורה אנושה, וככל הנראה בקשתכם תיפסל על הסף.

 

השלב השני – תשלום אגרה וקביעת ראיון אישי

אחרי מילוי טופס הבקשה, תצטרכו לשלם אגרה של 160$ בעמוד הבא: https://ais.usvisa-info.com/he-IL/niv .

אחרי תשלום האגרה באופן מקוון, תוכלו לקבוע מיקום לראיון (תל אביב או ירושלים), ומועד לראיון אישי מול נציג שגרירות ארצות הברית.

אם אתם ממהרים – כדאי שתדעו – התורים בשגרירות בירושלים והעומס על השגרירות שבירושלים נמוכים בהרבה מהתורים ומהעומס בתל אביב – כך שאם תרצו לקצר את משך הזמן שתשקיעו ביום הראיון, או אם תרצו לקבל את הדרכון שלכם בחזרה עם הויזה מהר יותר – עדיף שתסעו לירושלים להתראיין. אם אין לכם כרטיס אשראי בינלאומי שיעבור בעמוד התשלום המקוון, תצטרכו לשלם בדואר ולקבל מספר אישור על התשלום, ולהשתמש בו כדי להמשיך הלאה ולקבוע ראיון אישי.

 

השלב השלישי – ראיון אישי

הראיון האישי הוא השלב הסופי שבו תשבו מול נציג שגרירות ארצות הברית והוא יוודא שכל המידע שמסרתם עד כה נכון ומדוייק, ויתרשם מכם מה הסבירות והסיכוי שאתם מתכוונים לחזור לארץ בסיום הביקור בארצות הברית. הראיונות נעשים לרוב בעברית ולעיתים גם באנגלית, אם לא נוח לכם עם אנגלית תוכלו לדרוש ראיון בעברית, רוב הראיונות מתבצעים בפועל בעברית מול נציגים שיודעים לדבר עברית.

לראיון האישי עליכם להגיע עם:

  • תמונת פספורט ריבועית בגודל 5 על 5 סנטימטרים, כאשר אתם מצולמים ללא המשקפיים שלכם אם יש לכם משקפיים (הורידו אותם לגמרי, לא על המצח או על הראש). התמונה צריכה להיות מצולמת על רקע אחיד ובהיר. גשו להצטלם במיוחד ואל תשתמשו בתמונה קיימת מחשש שתיפסל, ספרו לצלם שמצלם אתכם שמדובר בתמונה לצורכי ויזה לארצות הברית – סביר להניח שהוא מכיר את הדגשים והכללים.

 

  • כל מסמך שיכול לעזור לכם להוכיח קשר ונכונות לחזרה לארץ בסיום הביקור. אישור חופשה זמנית כתוב מהמעסיק שלכם, תלושי השכר שלכם, אישור מרואה החשבון שלכם לגבי עסק קיים רווחי ופעיל בארץ, דירות שיש ברשותכם פה בארץ, רכבים שאתם מחזיקים בהם פה בארץ, פירוט חשבון הבנק שלכם (הרי לא סביר שתשאירו פה חשבון פעיל עם כסף בזכות), מידע מתועד וכתוב על הלימודים שלכם, וכדומה.

הגיעו לשגרירות שבה קבעתם את הראיון בזמן, ואפילו זמן ארוך לפני, מאחר ויש תהליך בדיקות בטחוניות ותור בכניסה. השומרים בכניסה יבדקו אתכם היטב, ויבקשו לראות את הדרכון שלכם, את המסמכים שאיתם הגעתם, לקחת ממכם טביעת אצבע, ולהכנס לתורי ההמתנה. 

 

אל תגיעו לשגרירות עם תיק, טלפון, או כל דבר אחר – לא יתנו לכם להכניס את זה ותצטרכו להפקיד דברים כאלו בשמירת חפצים בתשלום נוסף.

קחו איתכם רק את כל הניירת שבאתם איתה לצורכי הראיון ומפתחות, וזהו.

הראיון הוא אמנם כ-5 דקות בלבד, אבל תתכוננו לבלות כ-3 שעות בשגרירות לפחות בעקבות תהליכי האבטחה ותורי ההמתנה. אני ממליץ לשריין יום שלם לטובת התהליך, שלא תהיו לחוצים ותוכלו להיות סבלניים ורגועים.

אם תאושר לכם הויזה, תדעו על כך מיד בסיום הראיון, ותצטרכו למסור את הדרכון שלכם כדי שיודבק עליו אישור הויזה, הדרכון שלכם יחזור אליכם באמצעות שליח כשבוע-שבועיים אחרי הראיון האישי. במידה ולא אושרה לכם הויזה תקבלו את הדרכון שלכם מיידית בחזרה, ותצאו בבושת פנים מהשגרירות…

זכרו תמיד כי כל מטרת התהליך הוא לוודא שאתם חוזרים.

נציגי השגרירות שקובעים בסופו של דבר האם תנתן לכם ויזה או לא, נמצאים שם זמן רב ויודעים את עבודתם.

אם אתם מתכננים לחזור באמת (וסביר להניח שיש לכם פה בארץ משפחה, עבודה, לימודים, נכסים, רכב, פרנסה וכדומה), זה יהיה מאוד ברור למראיין כבר בדקה הראשונה לראיון, וסביר מאוד שלא תהיה שום בעיה.

אם אתם מתכננים בסתר לא לחזור לארץ, יהיה לכם קשה מאוד להסתיר זאת מהמראיין, וסיכוי סביר שהוא יבחין בכך די מהר ולא יאשר את הבקשה שלכם.

דגל ארה"ב - ויזה
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש