השוואת חבילות אינטרנט – נכון לשנת2024

אינטרנט הוא אחד המוצרים הבסיסים ביותר בהוצאות של כל משק בית בשנת 2020, באופן הדומה לכך שבשנות ה-90 לכל אדם הייתה חשבון טלפון כך היום לכל אדם יש חבילת אינטרנט בביתו המאפשרת לו לגלוש באינטרנט בבית, להתחבר ל-VOD ופעולות נוספות.

עם זאת אין מדובר בהכרח בהוצאה מבוטלת, חבילת אינטרנט הכוללת ספק ותשתית נעה בין 60 ל-150 שקלים כתלות בחברה, במהירות הגלישה וכישורי ההתמקחות של הלקוח. בשנת 2020 המתאפיינת במשבר כלכלי ניתן לחסוך כסף רב באמצעות התנהלות כלכלית נכונה ובחירה של חבילת אינטרנט משתלמת.

בהתאם לכך, במאמר זה אנו נציג את חבילות האינטרנט השונות אשר מציעות חברות שונות, תוך התייחסות למהירויות גלישה שונות ולחבילות לאוכלוסיות ייעודיות. זאת במטרה לתת מענה בעבור כל קהל הקוראים שלנו. מאמר זה יחולק לשניים, ראשית נציג את המחירים אשר מציעות החברות השונות ובחלקו השני של המאמר נתייחס לעלויות נוספות ולמשתנים אשר חשוב לתת להם ביטוי כאשר בוחרים בחבילת אינטרנט.

 

אז מה המחיר הרשמי אותו מציעות החברות:

המשתנה המרכזי המשפיע על המחיר הינו מהירות הגלישה, ככל שמהירות הגלישה הניתנת על ידי הספק גדלה כך גם המחיר עולה. 

בהתאם לכך בטבלה הבאה מסדרת מספר הצעות מחיר רשמיות של החברות השונות לספק ותשתית המחולקות בהתאם למהירות הגלישה המוצעת, שימו לב כי ההתקנה הינה עלות חד פעמית כמובן:

בזק בזק בינלאומי הוט רימון פרטנר סלקום
15 מגה בייט 95 ₪ וההתקנה חינם 99 ₪ לחודש + 49 ₪ התקנה 95 ₪ וההתקנה חינם לבעלי תשתית בזק 99 ₪ לחודש + 49 ₪ התקנה
40 מגה בייט 99 ₪ לחודש + 49 ₪ התקנה 90.9 ₪ לחודש + 69 ₪ התקנה

(30 מגה בייט בלבד)

99 ₪ וההתקנה חינם לבעלי תשתית בזק 99 ₪ לחודש + 49 ₪ התקנה
100-200 מגה בייט 95 ₪ לחודש וההתקנה חינם.

(החבילה הינה למהירות של 100 מגה בייט)

99 ₪ לחודש + 49 ₪ התקנה

(החבילה הינה למהירות של 100 מגה בייט)

100 ₪ לחודש + 69 ₪ התקנה

(החבילה הינה למהירות של 200 מגה בייט)

90.9 ₪ לחודש + 69 ₪ התקנה

(החבילה הינה למהירות של 100 מגה בייט)

99 ₪ לחודש + התקנה בעלות של 49 ₪

(החבילה הינה למהירות של 100 מגה בייט)

130 ₪ לחודש בעבור חבילת גלישה של 200 מגה בייט.

95 ₪ וההתקנה חינם.

(החבילה למהירות גלישה של 200 מגה בייט)

500-1000 מגה בייט 150.9 ₪ לחודש + 69 ₪ התקנה, לחבילה של 500 מגה בייט 105 ₪ וההתקנה חינם, לחבילה של 500 מגה בייט.

119 ₪ והתקנה חינם למהירות גלישה של 1000 מגה בייט.

 

עלויות נוספות, הטבות אפשריות והבחנות חשובות: 

לעלויות אלו יש להוסיף את עלות השכרת ראוטר במידה ואין ברשותכם אחד, המחיר נע בין הכללת הראוטר בחבילה ל-25 ₪. ככלל אנו ממליצים לרכוש ראוטר שכן הוא צפוי לשרת אתכם בעתיד גם כאשר תחליפו ספקיות אינטרנט, דבר הגיוני בהינתן זה שכולנו צפויים להמשיך להשתמש באינטרנט גם בעתיד. כמו כן, חלק מהחברות מציעות בחבילות שלהן בונוסים והטבות שונות, כך למשל בזק מציעה שירותי הגנה על ידי Bcyber.

ניתן לראות מהנתונים בטבלה כי השוואה זריזה תגלה שלעיתים אפשר להעלות את מהירות הגלישה ולא לעלות את מחיר החבילה, זאת באמצעות בחירה נבונה של החברה עימה מתקשרים. בתוך כך, חשוב לדעת, בדומה לשוק הטלוויזיה והשוק הסלולרי, ניתן ומומלץ להתמקח עם חברות האינטרנט על מנת לשפר את הצעתן. כמו כן, ישנן חבילות ומסלולים המיועדים לאוכלוסיות שונות אשר כדאי לברר, כך למשל הוט מציעה מסלול ייעודי לסטודנטים ואנשי עסקים.

חשוב לזכור כי פרט למחיר ישנם שיקולים נוספים אשר באים לידי ביטוי, כך למשל החיבורים אותם מציעה סלקום הינה באמצעות סיבים אופטיים, אשר יש המצדדים בהם ויש המבקרים אותם. בנוסף, רימון מציעה אינטרנט החוסם אוטומטית תכנים אשר אינם ראויים בעייני חלק מהגולשים והיא מיועדת בעיקר לאוכלוסייה הדתית וייתכן כי אלו יעדיפו לשלם יותר בעבור חברה זו מאשר אינטרנט פתוח בעלות זולה יותר.

פרט לאפשרויות אשר הוצעו בטבלה אשר מהוות את חלק מרכזי מהאוכלוסייה אשר צורכת אינטרנט, בעקבות הרפורמה בשוק האינטרנט במטרה להוזילו, ניתן כיום לסגור עסקאות בנפרד לספק ולתשתית. זאת מאחר והתשתית ניתנת רק דרך בזק והוט, בעוד ישנן ספקיות נוספות ובכך להצליח באמצעות הפיצול להשיג מחירים כדאיים יותר. אפשרות הפוכה היא לעשות עסקאות קומבינציה אשר כוללות לא רק את חבילת האינטרנט אלא גם ספק טלפון ושירותי כבלים, זאת מאחר וכיום כל החברות המרכזיות, יס, הוט, פרטנר וסלקום מציעות חבילות "טריפל" עם ספקיות אינטרנט אשר עובדות בשיתוף פעולה איתן ולעיתים קרובות נמצאות בבעלות זהה.

 

סיכום

לסיכום, חבילת אינטרנט מוצעות על ידי חברות רבות בישראל הינו מגוון ורחב. המגוון בא לידי ביטוי במהירויות גלישה שונות, חסימת תכנים, הגנות, אופן החיבור לאינטרנט וכן היכולת להתחבר לספק ותשתית נפרדים.

בתוך כך, ניתן לחסוך בהשוואה ומיקוח של ההצעות השונות אף מעל ל-50 ₪ בחודש אשר מגיעים לכדי מאות רבות של שקלים בשנה.

יכולת זו הינה מאד רלבנטית מאחר ואנשים אינם מבדילים בין ספקי אינטרנט שונים ואין להם העדפות בשונה מספקי כבלים לטלוויזיה אשר מספקים תכנים שונים. לכן, אנו ממליצים בטרם אתם מתחייבים לחבילת אינטרנט מסוימת להשוות את ההצעות של החברות השונות ואף להתמקח באופן אשר יכול להוביל להוזלה משמעותית.

בחירת חבילת אינטרנט
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש