רמי לוי, שופרסל, יינות ביתן וויקטורי: איפה הכי כדאי להזמין משלוח?

עד לפני כמה שנים, כדי שיהיה לנו אוכל בבית היינו צריכים ללכת באופן תדיר לרשתות המזון, לעשות שם סיבוב ארוך ומייגע, ולשנע את כל האוכל חזרה אלינו הביתה. לא נוח, ארוך ומתיש, וגם צורך מאיתנו זמן מיותר. בשנים האחרונות כל רשתות שיווק המזון הגדולות הוציאו אפשרות למשלוחים, כך שאתם ממלאים הזמנה באופן מקוון, משגרים אותה, והאוכל מגיע אליכם. זו אפשרות שהישראלי הממוצע לא לגמרי אוהב, אנחנו אוהבים להיות בשליטה לגבי האוכל שמגיע ולראות אותו לפני שהוא יוצא למסעו מהמכולת לביתנו, אבל כל הנושא הולך וצובר תאוצה. האם זה כדאי? האם זה משתלם? האם כל העגבניות יגיעו טריות וטעימות? איפה הכי כדאי לעשות את המשלוח, מאיזו רשת? הנה כל התשובות.

 

באופן אישי, אגב, אני ככותב המאמר הזה, עוד לפני התחקיר שעשיתי בנושא, לא יוצא מהבית בשביל אוכל מהסופר או ממכולת. רק משלוח בשבילי.

כדי להכין את הכתבה הזו, החלפתי את הרשתות שמהן אני מזמין אוכל בדרך כלל וגיוונתי קצת לאורך שנת 2020 מתחילת השנה ועד עכשיו, ותיעדתי את כל הפרמטרים לגבי כל הזמנה והזמנה שהזמנתי והגיעה, וכך הגעתי לכדי השוואה יפה בין הרשתות השונות ורמת שירותי המשלוחים שלה.

 

נתחיל בחדשות הרעות…

הסטנדרט בארץ עבור משלוחי אוכל מרשתות המזון נמוך בכל הרשתות

בחו"ל במדינות מפותחות באירופה ובארצות הברית, כל נושא הזמנת מזון מרשתות השיווק קיים יותר זמן, ולכן מרגיש בשל יותר. באופן כללי, השירות שם טוב ומתפקד היטב פי כמה מבארץ. האוכל מגיע תיק תק, עוד באותו היום, באיכות וברמה טובה, מקורר וארוז היטב, ללא חוסרים מול מה שהזמנו והתנאים נוחים, לעומת זאת בארץ לקוחות רבים נתקלים בבעיות חמורות  ובכשלים בשירותים, ולכן עדיין נמנעים משימוש רחב בשירותי המשלוחים.

 

הזמנת משלוח משופרסל

תוך כמה זמן האוכל מגיע?

שופרסל מציעה זמן הגעת אוכל סביר למדי – יום אחרי ההזמנה בשעות הערב תוכלו לקבל את האוכל. נכון, זה לא כמו בחו"ל ובארה"ב שם האוכל מגיע באותו היום (ולפעמים אפילו בטווח של עד שעה), אבל לקבל הזמנה שעשינו היום בבוקר מחר בערב זה לא רע בכלל. זה גם יותר טוב בהרבה מזמני ההגעה של חלק משאר הרשתות שבדקתי במסגרת הכתבה.

 

איכות האוכל שמגיע

האוכל שהגיע משופרסל הגיע ברמה גבוה ותקינה – תאריכי התפוגה על המוצרים היו נראים בסדר גמור, הפירות והירקות הגיעו טריים.

 

חלון הגעה מובטח

בשופרסל מבקשים ממכם להיות בבית ולהמתין לשלוח במשך 4 שעות בשגרה. זה חלון זמן ארוך, ואם נשווה שוב לחו"ל – ברוב המדינות מקובל חלון המתנה של שעה או שעתיים. בנוסף, בשופרסל מזלזלים בלקוחות והזמן שלהם ולוקחים את חלון ההגעה המובטח כהמלצה ולא כהבטחה. כ-50% מהפעמים, השליח מגיע מחוץ לזמן שנקבע מולכם, ופעם אחת קיבלתי מוצרים קרוב ל-3 שעות לפני תחילת חלון ההגעה שסוכם. גם הגעה לפני הזמן זה כשל ולא בונוס – אם אתם בבית בזמן שמגיע האוכל, שום דבר נורא לא קרה, אבל אם אתם לא בבית – המוצרים מוצבים ליד דלת הכניסה ומחכים לכם, כאמור קרוב ל-3 שעות בפוטנציאל. מוצרים שזקוקים לקירור יתחילו להתחמם ולהתקלקל, שקיות הקרח יתחילו לטפטף אל תוך אריזות המזון והמזון שאינו ארוז, עלולים לקחת לכם את האוכל מליד הדלת, ואם אתם גרים בבית פרטי, תאלצו לחלוק את תוכן ההזמנה הנוכחית יחד עם חתולי השכונה, שיבואו להציץ, לרחרח, ולנסות לבקוע את האריזות.

 

התנאים שבהם האוכל נמצא במהלך המשלוח

לצערי הרב בכל הפעמים שהזמנתי אוכל משופרסל, האוכל הגיע ללא קירור או קרחונים עם ההזמנה. תראו, כל הנושא של תנאי האוכל והקירור הוא שנוי במחלוקת – אם האוכל מגיע בחלון הזמן שנקבע איתכם – זה סביר, הרי האוכל היה מקורר במחסני הרשת, היה מקורר כל הדרך אליכם הביתה במשאית ההובלה, ונכנס מיד לקירור בביתכם. מאחר ובשופרסל לא מכבדים את חלון ההזמנה שקובעים עם לקוחות, זה קצת יותר בעייתי. אם האוכל הגיע אחרי או לפני ואתם לא בבית – האוכל יושב מחוץ לדלת ללא קירור, והמוצרים מתחילים להתקלקל.

 

תקינות המשלוח – דברים שלא מבקשים או חוסרים

בחלק מההזמנות, היה חסר מוצר אחד או שני מוצרים לכל היותר מול ההזמנה שלי. זה קרה בעיקר לפני חגים או סופי שבוע, כאשר האספקה במחסנים צריכה לעמוד מול ביקוש גבוה יותר. בכל המקרים קיבלתי טלפון מנציגת הזמנות שבישרה לי על כך ובדקה מולי אם אני רוצה להחליף את המוצרים שחסרים במוצרים אחרים דומים.

 

דמי משלוח

דמי המשלוח להזמנת משלוח משופרסל הוא 30 שקלים, סביר לחלוטין. יציאה מהבית לסופר עולה לכם דלק, זמן, מאמץ – כנראה שעלות של 30 ש"ח היא משתלמת מאוד.

 

מינימום הזמנה

בשופרסל אין מינימום להזמנה.

 

הזמנת משלוח מרמי לוי

תוך כמה זמן האוכל מגיע?

בפרמטר הראשון שנבדק, תוך כמה זמן מרגע ההזמנה האוכל מגיע, החליטו לפשוע ברשת רמי לוי. תאלצו לתכנן את עצמכם קדימה היטב ולהזמין כ-3 ימים, ולעיתים אפילו 4 ימים לפני. מוזר מאוד שאימפריה כמו רמי לוי לא מצליחה להדביק פערי זמנים ומאלצת לקוחות להמתין כל כך הרבה זמן ולתכנן כל כך הרבה זמן קדימה מראש, מדובר בהזמנת משלוח קניות ולא בהגעה של טכנאי לאינטרנט…

 

איכות האוכל שמגיע

האוכל מגיע מרמי לוי ברמה מצויינת – הכל טרי, תאריכי תפוגה רחוקים, נראה שמי שאורז את האוכל שלנו עושה זאת באהבה כאילו היה הוא בוחר את האוכל עבור עצמו.

 

חלון הגעה מובטח

ברשת רמי לוי יציעו לכם חלון הגעה של 4 שעות, ובזמנים מסויימים 3 שעות, כשיש קצת פחות עומס. בניגוד לשופרסל, כל המשלוחים שהזמנתי מרמי לוי תמיד הגיעו בטווח ההגעה שסוכם מראש, אותן 4 שעות, למעט פעם אחת בה השליח איחר בפחות מחצי שעה, התקשר להודיע על כך מראש, התנצל, והסביר שהייתה לו בעיה מכנית במשאית המשלוחים. כל הכבוד, רמי לוי.

 

התנאים שבהם האוכל נמצא במהלך המשלוח

בהזמנת משלוח מרמי לוי הנושא של קירור הוא 50-50. האוכל מגיע עם או בלי קירור לסירוגין, למרות שכשהתקשרתי פעם אחת לברר איך יתכן שמוצרים כמו טופו וחומוס מגיעים ללא קירור או עם מעט מידי קירור חיצוני ושקיות קרח התנצלו, וטענו שמדובר בעובד אריזה שעבד בניגוד לנהלי הרשת.

ברמי לוי מרחיבים לעשות ושולחים אליכם את האוכל בשקיות פלסטיק חזקות, איכותיות, גדולות ורב פעמיות. זה גם נראה טוב, גם שומר טוב יותר על האוכל, וגם – שקיות הפלסטיק האלו יכולות לשרת אתכם גם בעתיד לקניות בסופר במקום שקיות חד פעמיות, או לכל מטרה אחרת. נחמד מאוד מצידם להשקיע בנו ככה.

 

תקינות המשלוח – דברים שלא מבקשים או חוסרים

קרה לפעמים שהיו חסרים מוצרים במשלוחים שהזנתי בממשק המשלוח, עודכנתי על כך טלפונית ברוב הפעמים אחרי ההזמנה. פעם אחת קרה שהגיע משלוח עם מוצר חסר שלא הגיע, ומאחר ומדובר בפעם בודדת בלבד אני מסיק שמדובר בטעות אנוש אירעית בלבד. סך הכל לרוב קיבלתי את כל המוצרים שהזמנתי ללא חוסרים.

 

דמי משלוח

ברשת רמי לוי מבקשים מחיר סביר מאוד של 30 שקלים למשלוח הזמנה.

 

מינימום הזמנה

ברשת רמי לוי אין מינימום הזמנה – תוכלו להזמין משלוח החל מכל סכום שהוא.

 

הזמנת משלוח מויקטורי

תוך כמה זמן האוכל מגיע?

ברשת ויקטורי בדרך כלל מבקשים ממכם 3 ימים עד הגעת המשלוח, ולעיתים אפילו מעט יותר מזה. זמן ארוך בהחלט לכל הדעות, ומצריך אתכם כלקוחות להערך מראש ולעשות הזמנות מראש, ולא להיות ספונטניים. אם נתקעתם בלי אוכל לפני סופ"ש או משהו בסגנון, תצטרכו להזמין מרשת אחרת שתבטיח זמן הגעה קרוב יותר.

 

איכות האוכל שמגיע

כל האוכל בכל המשלוחים שהזמנתי הגיעה ברמה מצויינת, כאילו בחרתי אותו בעצמי בסופר. בלי מכות באריזות, תאריכי תפוגה רחוקים, פירות וירקות ברמה מצויינת, הכל הגיע בשל ותקין למעט אולי מקרים בודדים פה ושם של דברים נקודתיים.

 

חלון הגעה מובטח

בויקטורי יבקשו ממכם להמתין בחלון של 4 שעות בבית להגעת השליח, ויכבדו את הזמן שלכם ואת כבודכם והשליח אכן יגיע במסגרת 4 השעות האלו. הידד ויקטורי!

 

התנאים שבהם האוכל נמצא במהלך המשלוח

בכל הפעמים שהזמנתי מויקטורי, האוכל הגיע מקורר היטב עם קרחונים באריזות.

 

תקינות המשלוח – דברים שלא מבקשים או חוסרים

קרו מקרים שבהם היו חסרים מוצר או שניים בהזמנה, ועודכנתי על כך טלפונית. סך הכל זה לא קרה יותר מידי, ואף פעם לא עם יותר משני מוצרים שהוזמנו.

 

דמי משלוח

בויקטורי מבקשים את הסכום שאפשר לומר בשלב הזה שהוא סוג של טאבו קרטלי בתחום – 30 ש"ח על משלוח לביתכם.

 

מינימום הזמנה

בויקטורי לא ימהרו להוציא אליכם כל משלוח שתחפצו. היא הרשת שמבקשת את המינימום להזמנה הגבוה ביותר שקיים היום בשוק משלוחי האוכל הביתה (אפילו בקרב מסעדות מזון מהיר ולא רק בקרב רשתות שיווק המזון): 250 שקלים. מה שזה אומר שעבור סל קניות קטן או קטן-בינוני, בויקטורי לא יסכימו לשלוח אליכם את האוכל, ותצטרכו להגיע לסופר בעצמכם, לבחור ברשת אחרת, או להגדיל מעל רצונכם את סל הקניות בכח. לא נעים ואפילו מעט תמוה, מדוע המינימום להזמנה כל כך גבוה, את מי זה משרת ואיך זה עומד בתחרות מול הרשתות האחרות?

בואו נבהיר משהו – משלוח של אוכל מרשת מזון אליכם עולה לרשת כ-40 ש"ח. אני משלב פה עלויות מחסני מלאי, עובדים, נהג המשלוח, הוצאות על דלק ותחזוקת משאיות המשלוחים – הכל ביחד, ומחלק את זה פר כל הזמנה והזמנה. את רוב הכסף אתם מחזירים לרשת בדמי המשלוח – 30 שקלים. האם בויקטורי לא חושבים שיסגרו פער נוסף של עוד 10 שקלים סבסוד המשלוח אליכם, בפחות מ-250 של סל קניות? לא ברור.

 

הזמנת משלוח מיינות ביתן

תוך כמה זמן האוכל מגיע?

ברשת יינות ביתן הפתיעו אותי בזמני הגעה מהירים משמעותית משאר הרשתות – תוך כ-24 שעות מרגע ההזמנה וצפונה לבחירתי. אם ביקשתי להזמין אוכל בבוקר, הבטיחו לי שהוא יכול להגיע החל מלמחרת בצהריים, כנ"ל לגבי הזמנות ערב, לפעמים אם הזמנתי בשעות אחר הצהריים או מעבר, ביקשו להגיע לכל הפחות יומיים אחרי בבוקר. סך הכל סביר ומהיר, אפשר לומר.

 

איכות האוכל שמגיע

כל האוכל תמיד הגיע מיינות ביתן ברמה גבוה וטובה. הפירות והירקות תמיד הגיעו טריים וטובים, נראו טוב, וגם היו טעימים.

 

חלון הגעה מובטח

ביינות ביתן מבקשים גם הם, כמו בשאר הרשתות, 4 שעות להגעה. בנוסף, מגיע שאפו לרשת על עמידה בחלון ההגעה שנקבע, ב-100% מהפעמים שהזמנתי מהם, תמיד האוכל הגיע לפתיח ביתי בטווח של 4 השעות שנקבעו.

 

התנאים שבהם האוכל נמצא במהלך המשלוח

בנושא התנאים שבהם האוכל מנוייד, ביינות ביתן מדובר באמנות של ממש, ללא ספק. האוכל מגיע ארוז בקרטונים ולא בשקיות, הרבה פעמים נראה כאילו הושקעה מחשבה באריזה (נארזו ביחד מוצרים שמשתייכים לקטגוריות דומות למשל), מה שהקל עליי מאוד בפריקת המזון למזווה ולמקרר, כל קרטונית שבה היה אוכל רגיש לחום הגיעה עם כמות לא מבוטלת ונדיבה של קרחונים – והקרחונים כולם תמיד קפואים לחלוטין, נראה שהקירור במשאיות ההובלה של יינות ביתן עובד שעות נוספות והיטב ועושה טוב לאוכל שלי. בנוסף תמיד האריזה נראת אסתטית, מסודרת ומדוגמת היטב, ללא אריזות פתוחות או קרועות, והכל סגור וארוז היטב והדוק. עבודה יפה יינות ביתן, הרשמתם.

 

תקינות המשלוח – דברים שלא מבקשים או חוסרים

באופן יוצא דופן לחיוב משאר הרשתות – מעולם, בכל ההזמנות שביצעתי מיינות ביתן, לא היה חסר מוצר אותו ביקשתי שיגיע עם המשלוח. תמיד המשלוחים שמגיעים מיינות ביתן היו 100% כמו טופס ההזמנה המקוון שלי. נראה שמחסן מלאי המשלוחים של יינות ביתן מתנהל בצורה מסודרת ומופתית, עם מינימום של עודף כדי לא לספק מוצרים עם תאריכי תפוגה קרובים מידי, אך מהצד השני בפועל הגבול הדק נשמר ולעולם לא קורה (לפחות לא אצלי) שחסר מוצר מסויים עבור הזמנה מסויימת. מדהים לנהל ככה מלאי, מאוד מקל על הלקוחות.

 

דמי משלוח

הרשת האחרונה שבדקתי סוגרת וחותמת את הסיפור סופית ומביאה אותנו לכדי מסקנה: אין הבדלים במחיר בין הרשתות כלל, כולם דורשים 30 ש"ח עבור משלוח של סל קניות הביתה.

 

מינימום הזמנה

זו אולי מנקודות הכשל היחידות שבהזמנת משלוח מיינות ביתן, זה הסעיף היחידי שבו אנחנו נאלצים לא לתת לרשת שירות מצויין: תאלצו להרכיב סל קניות של 200 שקלים לכל הפחות כדי לאפשר הגעת משלוח מיינות ביתן. אתם יודעים מה? מאחר והאוכל מגיע הכי מהר מכל הרשתות, באיכות טובה, חלון ההגעה המובטח מכובד תמיד, האוכל מגיע ארוז היטב ואסתטי, אף פעם אין חוסרים בהזמנה אל מול ההזמנה שבוצעה בפועל, ודמי המשלוח שווים לחלוטין אל מול שאר רשתות שיווק המזון – נסלח ליינות ביתן על כך. תפעול ושירות ברמה גבוה מצריכים יותר כסף עבור הרשת, וזה אומר שבהחלט יכול להיות שזו הסיבה לכך שמתנים את ההזמנות בסכום מינימום של 200 שקלים.

 

המנצחת הגדולה – יינות ביתן

בעוד שרשתות שיווק אחרות מציגות כשלים בכל מיני נושאים, ביינות ביתן כל מה שבדקנו היה תקין. הרשת היחידה שמעולם לא נתקלתי בה בחוסרים, האוכל ארוז יפיפה ומסודר, הם מציעים זמני הגעה הכי מהירים בפער רב משאר הרשתות, וגם דואגים לכבד את ההסכם מולכם ולהגיע בתווך ההגעה שסוכם איתכם. עושה רושם שאם אתם מחפשים מאיזו רשת להזמין, יינות ביתן תתן לכם את התנאים הכי טובים וחוויית השירות המקיפה והטובה ביותר.

אנימציה - קניות מזון ברשת
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש