דף עסקי בפייסבוק – איך פותחים אותו, ואילו תועלות העסק שלי ירוויח מכך

בשנת 2020, אני לא מסוגל לחשוב על עסק כלשהו שלא כדאי לו, לא משתלם לו או שלא הייתי ממליץ לו לפתוח דף עסקי בפייסבוק, או לפחות קבוצה סביב העסק והעיסוק שלו. בפייסבוק יש תנועה של מיליוני ישראלים כל יום, אל תוותרו על תחנת השידור שיש לכם במחשב או בסלולרי – אתם יכולים לחשוף אותם לעסק שלכם על בסיס קבוע.

 

דף עסקי מול קבוצה

קבוצת פייסבוק יכולה גם היא לקדם את העסק שלכם, במקביל או בנפרד ובלעדי דף עסקי. לרוב בעלי העסקים, מתאימה יותר האפשרות של דף עסקי. הלקוחות והאוהדים מגיעים ועושים לייק, נחשפים לשיתופים שלכם לגבי העסק, יכולים לרשום המלצות, ואתם יכולים לקדם תוכן ממומן. קבוצה עובדת יותר כמו פורום – אנשים נרשמים כחברים בקבוצה, מנהלים דיונים ומתקשקשים סביב נושא מסויים, ואתם מנהלים את הכל, סוגרים או מוחקים דיונים מיותרים. בקבוצות אי אפשר לקדם פוסטים באופן ממומן! באופן כללי, דף עסקי יותר מדבר אל הלקוחות הישירים שלכם, וקבוצה יותר מדברת אל קולגות או בעלי מקצוע דומה לשלכם, להם תוכלו לשווק מוצרים או ליצור שיתופי פעולה עימם.

אם לדוגמא אתם נגני פסנתר מדופלמים בעלי שם, תוכלו לפתוח קבוצה ולהכניס אליה כל מי שאוהב, מתעניין בפסנתרים ומנגן על פסנתר. בקבוצה ידונו על פסנתרים, יצירות, ואולי אפילו ישתפו המשתתפים בסרטונים של עצמם מנגנים. בבוא היום, אם תנהלו באופן שוטף את הקבוצה, תוכלו להציע סרטוני הסבר, קורסים וירטואלים, מוצרים נלווים (כסאות ישיבה לפסנתר, חוברות תווים…) או שיעורים פרטיים למתקדמים. פתחתם קהילה סביב נושא מסויים, ניהלתם את הקהילה ואת הדיונים והשיתופים שלה, וכעת יש לכם כח להכניס שיווק ומוצרים לקהילה.

בדף העסקי שתפתחו (כדאי במקביל במקרה הזה) תוכלו לקדם הופעות שלכם לקהל פוטנציאלי, למכור שיעורים פרטיים על נגינה (עם פוסטים שמותאמים יותר למתחילים), לשתף בסרטונים שלכם בלבד מנגנים, ולהוציא פוסטים ממומנים כדי לסגור מקומות פנויים קצת לפני הופעות. הדף העסקי פונה יותר ללקוחות קטנים מן השורה, והקבוצה פונה יותר לבעלי מקצוע וקולגות.

 

איך פותחים דף עסקי בפייסבוק?

הכנסו לפייסבוק שלכם, לחצו בחלק העליון על לחצן ה-"+", ואז על "דף". פה גם בין השאר תראו את האופציה ל"קבוצה", אם מתחשק לכם לפתוח קבוצה בנוסף.

בשלב הזה תשאלו האם אתם דמות ציבורית או חברתית, או שאולי אתם מותג או עסק. לרוב האנשים, כמובן מתאימה האפשרות השנייה. מלאו את שם הדף והקטגוריה שלו מתוך רשימת הקטגוריות הענקית, ולחצו על "המשך". אם אתם עסק שמבוסס בארץ ומדבר ללקוחות בארץ, כדאי מאוד שתשלבו בשם העסק מילים בעברית בלבד, או לצד מילים באנגלית אם אתם פונים גם ללקוחות דוברי אנגלית.

כעת, תתבקשו להוסיף תמונת פרופיל. בדף עסקי, ממש כמו בפרופיל אישי, ישנן 2 תמונות – תמונת פרופיל ותמונת קאבר. תמונת פרופיל בפרופיל פייסבוק פרטי היא בדרך כלל תמונת פנים ברורה שנועדה להציג את עצמכם בפני אנשים, כך שהכי נכון בתמונת הפרופיל של דף עסקי זה פשוט לשים את הלוגו של העסק.

מיד אחרי תמונת הפרופיל תתבקשו להעלות תמונת קאבר – פה כדאי לשים באנר מעוצב או תמונה נחמדה שמייצגת את הוואי העסק. בהמשך, תוכלו לשנות את תמונת הקאבר לפי האקטואליה העדכנית סביב העסק – אם אתם מציעים חודש של הנחות, אירוע מיוחד או משהו בסגנון – תוכלו לשנות את הקאבר בהתאם לבאנר שמדבר על כך. כדי לפתוח את העמוד, אפשר לשים תמונת קאבר נחמדה של המשרד / החנות שלכם אם יש לכם עסק עם משרד או חנות, או תמונה שלכם בפעילות עסקית (תמונה מהופעה אם אתם בתחום הבידור, תמונה עם לקוחות מרוצים מחייכים וכדומה).

 

זהו – הדף שלכם באויר! הוא עדיין רחוק מלהיות מושלם, אבל הוא באויר, עם תמונת פרופיל, תמונת קאבר, שם העסק והקטגוריה שלו. בתפריט הצד תראו לחצן שמסומן גם בצבע (כי זה קריטי שתתפנו לזה כרגע) "ערוך פרטי דף". לחצו על זה ותוכלו לפרט מידע על העסק שלכם:

שם העסק – במידה ומתחשק לכם לשנות או לסגנן מחדש.

שם משתמש / שם תצוגה – רצף של אותיות באנגלית שמייצגות את העסק. אל תכתבו שם שטויות אלא מילה או שתיים שקשורות לעסק – בהמשך הקישור לדף העסקי שלכם יכיל את שם המשתמש שתכתבו כאן.

תיאור – קצת פירוט מילולי על העסק, הסבר ו"אני מאמין".

מספר טלפון, אתר אינטרנט, דואר אלקטרוני, מיקום גאוגרפי, אזורי פעילות, שעות פתיחה (תוכלו גם להוסיף חריגויות ושינויים ארעיים בשעות הפתיחה כאן), מוצרים (תיאור מילולי קצר או רשימה) ומדיניות פרטיות.

עוד בתפריט שיש לכם בעמוד הזה, בצד: הגדרות כלליות, הגדרות הודעות (בשלב מסויים תתחילו לקבל הודעות מלקוחות שמתעניינים בשירותים, מוצרים ובעסק שלכם) והודעות מתקדמות (בוט מענה אוטומטי וכדומה), תבניות וטאבים (כאן תוכלו גם להגדיר חנות בדף העסקי שלכם בפייסבוק), ולחבר את הדף העסקי שלכם בפייסבוק עם חשבון האינסטגרם שלכם (העסקי או הפרטי).

עוד משהו שחשוב לעשות אחרי שמילאתם את כל הפירוט לגבי העסק שלכם, והדף כבר מתחיל להראות מכובד, עם תמונת פרופיל, קאבר וכל המידע הדרוש, זה להוסיף כפתור "קריאה לפעולה", שנמצא במסך הקודם – המסך הראשי של הדף העסקי שלכם. אם איבדתם את הדרך, פשוט חזרו לדף הראשי של פייסבוק, לחצו בצד ימין על שם הדף (יתכן ותצטרכו ללחוץ על "הצג עוד" כדי לגלות את שם הדף ברשימה). ממש במרכז הדף העסקי שלכם, לחצן כחול שאומר "+ הוסף כפתור".

תעלה רשימה ארוכה של אפשרויות לכפתורי קריאה לפעולה, שישבו בדף העסקי שלכם, על גבי תמונת הקאבר. כפתורים בסגנון של "הזמן עכשיו", "צור קשר", "שלח הודעה", "הרשמה", "התקשר אלינו" וכדומה. לכו על אחד מהם והגדירו אותו באמצעות השאלות שפייסבוק ישאל (כמו מה מספר הטלפון להתקשרות, מהו דף האינטרנט להזמנה וכדומה).

 

בגדול, די סיימתם. מה עושים עם דף הפייסבוק העסקי שלכם עכשיו?

קודם כל, הדף ריק מתוכן ומאנשים. הזמינו לקוחות קיימים או פוטנציאלים להכנס, לעשות לייק ולהפוך לחלק מקבלת עדכונים שתפרסמו על ידי כך. פנו ללקוחות העסק שלכם מהעבר בהודעת מייל / וואטס אפ / כל דרך שאתם מכירים, ספרו להם על הדף החדש, בקשו מהם לעשות לייק, להשאיר ביקורת טובה על העסק בדף ולפרגן לכם. תהליך דומה תוכלו לעשות מול כל לקוח אחרי שקיבל את המוצר או השירות שלכם, או אפילו לפני, כהתנייה להטבה או הנחה (50 ש"ח הנחה למי שעושה לייק לדף העסקי שלי בפייסבוק).

אחרי שיש קהילה שעשתה לייק ומקשיבה לעדכונים שלכם בדף העסקי לגבי העסק, תתחילו לשתף אותה בפוסטים.

 

אילו תכנים לשתף בדף העסקי שלי?

בדף העסקי אתם מפרסמים עדכונים ופוסטים לגבי העסק שלכם. אירועים, הנחות, מוצרים, מבצעים, פרסום של תכנים שיווקיים כמו מכתבי תודה, תמונות מעניינות וסרטונים מעניינים לגבי העסק, מחשבות שעלו לכם או שאתם פותחים נושא מסויים לגבי העסק לדיון מול הלקוחות.

חשוב לא להיות שיווקיים מידי אלא להיות שיווקיים קלילים. בניגוד למה שכתבתי במדריך לפעילות העסקית המומלצת באינסטגרם, שם עדיף לא לדבר עסקית או שיווקית בפוסטים בכלל, בפייסבוק אפשר להיות קצת יותר שיווקיים – אבל לא בכבדות. כל הפוסטים והשיתופים שלכם צריכים להיות באוירה משעשעת, קלילה וחווייתית, בלי פוסטים בסגנון פרסומת ברדיו: "רק היום 30 אחוז הנחה על כל החנות, הגיעו בהמוניכם!".

 

כמה התכנים שאני מפרסם נחשפים לקהל האוהדים שלי שסימן לייק?

התשובה המצערת עבור השאלה הזו היא: מעט מאוד.

כשאתם מפרסמים פוסט הוא מכוון רק לכיוון קהל האוהדים של הדף העסקי שלכם (כאלו שסימנו "לייק"), ורק 8-16% יקבל את הפוסט שלהם על גבי הפיד שלהם כשהם יכנסו לפייסבוק שלהם. למה החשיפה כל כך נמוכה? כי פייסבוק רוצה כסף.

תוכלו במסגרת דף עסקי (אך לא בקבוצה!) להרים פוסטים ממומנים, ולכוון גם קהל יעד היקפי (אנשים כלליים, חברים של אנשים שסימנו לייק בדף שלכם, ועוד). כאשר אתם פותחים פוסט חדש, פשוט לחצו על BOOST POST או "קידום פוסט", ותוכלו להגדיר קהל יעד ותשלום.

עם יחסית מעט תשלום, חלקים הרבה יותר גדולים מקהל האוהדים של הדף שלכם (ו/או חברים שלהם, ו/או גם סתם אנשים עם מאפיינים אחרים שתגדירו) יזכו לקבל עדכון על הפוסט שלכם. יש דרכים נוספות לפרסום ממומן בפייסבוק – מודעות. מדובר בנושא נרחב מאוד עם המון מלכודות וידע לרכוש, כדאי להעזר באיש מקצוע בשביל פונקציות מתקדמות. BOOST – קידום פשוט לפוסט רגע לפני שאתם מפרסמים אותו, אתם יכולים לעשות לבד, ועל ידי כך להגיע להרבה יותר אנשים.

 

ריצה לטווח ארוך

הקמת דף עסקי בפייסבוק היא ריצה לטווח ארוך. זו לא דרך שיווק מהירה וזריזה שמראה תוצאות במהירות כמו פרסום ממומן בגוגל, מודעות או דברים אחרים. יש אנשים שמנסים לקצר את הדרך וקונים לייקים לדוגמא, אני פחות ממליץ על זה – מה טוב בדף העסקי אם הוא מלא בלייקים מאנשים מזוייפים שהם לא לקוחות או לקוחות פוטנציאליים?

בדף העסקי שלי יש קצת יותר 760 לייקים, נתון מאכזב? 95% מהם הם לקוחות מהעבר, אנשים שקנו אצלי שירותים. באמצעות פוסטים ועדכונים אני דואג להזכיר להם אותי כל הזמן כדי שימליצו (אחרי הכל, הם לקוחות מרוצים) או יזמינו את השירות שלי שוב, ובאמצעות מכתבי תודה שאני שם כל הזמן בדף העסקי שלי, אני גם מדבר לאנשים שלא היה להם שום קשר עסקי איתי בעבר ומגיעים לדף העסקי שלי כלקוחות פוטנציאלים. זה עדיף פי כמה מ-5,000 לייקים מאנשים שקיבלו ממני כסף, ונמצאים באינדונזיה או פקיסטן.

אנימציה של איש המחזיק אייקון של פייסבוק
עוד בנושא כללי צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש