גוגל אדסנס (Google AdSense) – האם אפשר להרוויח מזה כסף?

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

השימוש בנכסים דיגיטליים על מנת לייצר הכנסה שוטפת למשק הבית הפך בשנים האחרונות למתודה מקובלת. עוד ועוד אתרי תוכן מנצלים את הפלטפורמה הדיגיטלית עליה הם בנויים על מנת לתרגם תנועת גולשים לכסף. אחת מן השיטות הרבות הקיימות לצורך כך, היא השימוש בשירות של גוגל למנהלי אתרים – Google AdSense.

 

מהי תוכנית גוגל אדסנס?

גוגל אדסנס הינה רשת פרסום בבעלות של חברת גוגל, והיא מאפשרת לבעלי אתרי אינטרנט למכור שטחים שיועדו לכך באתר שלהם לצורך פרסום מודעות של עסקים שונים. גוגל, למעשה, משמשת במקרה זה כמתווכת: היא מייעדת, בהתאם לכללים עליה סיכמה עם בעלי האתר, מודעות שונות הרלוונטיות לגולשים שמבקרים באתר, ומשלמת לבעלי האתר כסף בעבור כל הקלקה שביצעו הגולשים.

עבור מודעות שונות, מן הסתם, תגבה גוגל מחירים שונים, בהתאם לכללי היצע וביקוש, כמו בכל שוק. 

 

היתרונות והחסרונות בשימוש בגוגל אדסנס

היתרון המרכזי והמשמעותי ביותר של גוגל אדסנס הוא שהתוכנית משחררת את בעל העסק ממשא ומתן ארוך ומתיש, שהיה מנהל עם כל גוף שהיה מעוניין לקנות ממנו שטח פרסום. גוגל, תחת כללים שהגדיר בעל האתר (למשל מאילו סוגי תכנים הוא מעדיף להימנע מלפרסם אצלו באתר), בוחרת, למעשה, את התכנים שיוצגו לגולש לכשיגיע לחלק הרלוונטי בעמוד שבו נמצאות המודעות.

כלומר, המודעות המנוהלות באתר הן דינאמיות ומותאמות להיסטוריית הגלישה והצרכים של הגולש, מה שיכול לסייע בהשגת אחוזי הקלקה טובים יותר.

החיסרון המרכזי שבשימוש בשירות הוא הרווח היחסי המצומצם ביחס לאפיקי הכנסה אלטרנטיביים מן הנכס הדיגיטלי. כאן אנו כבר מגיעים לנקודה שלשמה נכתב המאמר: גם במקרה של עשרות אלפי כניסות בחודש של גולשים לאתר שלכם, סביר יהיה להניח שתוכלו להרוויח מן המודל של גוגל אדסנס לא יותר מכמה מאות שקלים בודדים בחודש.

 

אילו גורמים משפיעים על הרווחים שניתן לקבל מהפעלת השירות Google Adsense?

כמות הגולשים

כמות הגולשים באתר היא הפקטור הראשי והמרכזי בפוטנציאל הרווח מן הנכס הדיגיטלי: ככל שיותר גולשים מבקרים באתר מידי חודש, כך גדל הסיכוי שכמות ההקלקות על המודעות שנשתלו באתר תהיה גדולה יותר.

סיווג הגולשים

אופי הגולשים שמגיעים לאתר מסוים, קובע במידה רבה, את הסיכוי שיבחרו ללחוץ על מודעות. ככל שקהל היעד של האתר מכיל גולשים מנוסים שיודעים להבדיל בין תוכן טבעי לתוכן ממומן, הסיכוי לכמות לחיצות גבוהה על המודעות השונות הפזורות באתר קטן בהתאמה. 

הנושא בו עוסק האתר

למרות שהמודעות בתוכנית גוגל אדסנס מותאמות באופן אישי לגולש, להיסטוריית הגלישה שלו, ולמאפיינים הייחודיים שלו, גם לנושא המרכזי שבו עוסק האתר ישנה חשיבות והשפעה על שיעורי ההקלקה על המודעות באתר. אתר שבו מנוהלים תכני לייף סטייל, ימשוך, בהרבה מקרים, גולשים שבסטייט אוף מיינד שלהם מוכנים לבצע רכישה או להתעניין בשירות או מוצר. אתר אקדמאי, לעומת זאת, הוא אתר שגם אם הגולשים השונים בו התעניינו בעבר במוצר או בשירות, לא בטוח שהם מוכנים לעשות זאת בעת הגלישה באתר הספיציפי. כלומר, גם לעיתוי הצגת המודעה לגולש ישנה חשיבות מכרעת בהגדלת שיעורי ההקלקות. 

רמת האופטימיזציה של המודעות

אתר שעבר אופטימיזציה טובה להצגת מודעות ממומנות, יאפשר, בסבירות גבוהה, קבלת תוצאות טובות יותר עבור הפעלת התוכנית המשותפת עם גוגל. כך למשל, מיקום המודעות בעמוד, מספרן, ההתאמה שלהן לסוגי מכשירים שונים, המדיה הנכללת במודעות ופרמטרים רבים נוספים – ישפיעו באופן מסוים על שיעור ההקלקות על המודעות וכפועל יוצא גם על רמת ההכנסה מן המודעות באתר. 

 

לסיכום

תוכנית Google Adsense של גוגל מאפשרת לבעלי אתרים לתרגם את הנכסים הדיגיטליים שברשותם להכנסה שוטפת. הכנסה זאת, בסבירות גבוהה לא תהיה גדולה, אולם השימוש בתוכנית מאפשר לבעלי האתרים להימנע מהתעסקות מיותרת ומניהול משא ומתן מתיש על תנאי ההתקשרות.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא