איך מבטלים חיוב בכרטיס האשראי?

כרטיס אשראי הינו כרטיס פלסטיק המכיל פס מגנטי (ובשנים האחרונות גם שבב אלקטרוני) ואשר מאפשר לנו, הצרכנים, להתנהל בלי מלאי זמין של שטרות מזומנים. כרטיס אשראי הפך את חווית הקניה למהירה, בטוחה, ושקופה יותר. עם זאת, לעיתים נוצר הצורך מצד הצרכן לבטל את העסקה שבוצעה מאוסף של סיבות. מתי מותר לצרכן לבטל עסקה שבוצעה באמצעות כרטיס אשראי? הנה התשובות.

 

ביטול עסקה בכרטיס אשראי בהתאם לתקנות הגנת הצרכן

ראשית, חשוב יהיה להבין ביטול עסקה בכרטיס אשראי בהתאם לתקנות הגנת הצרכן מתאפשר רק במקרה שהמוצר שנרכש הוחזר לבית העסק, שערכו עולה על 50 ש"ח, שלא נעשה כל שימוש במוצר על ידי הצרכן ושלא נגרם לו כל נזק.

אם אכן הבקשה לצורך ביטול עסקה בכרטיס אשראי עונה על הקריטריונים האלו, יכול הצרכן לבחור ולבטל את העסקה אם לא עברו 48 שעות מזמן ביצוע העסקה, אם קיבל את המוצר כאשר הוא פגום, אם נפלה טעות בפרטי העסקה או אם המוצר לא הגיע ליעדו.

 

ביטול בהתאם לחוק כרטיסי חיוב

אם המוצר לא הגיע אליכם, הצרכנים, ומועד האספקה שהובטח לכם עבר, אתם רשאים לבקש מחברת האשראי לבטל את יתרת התשלומים העתידיים. זאת, מבלי לתאם את ביטול העסקה מול בית העסק.

 

ביטול בהסכמת בית העסק

ישנם מקרים שבהם, כחלק מן הרצון להעניק שירות טוב ללקוח, מוכן בית העסק, לפנים משורת הדין, לבטל עסקה לבקשת הלקוח. ביטול העסקה יכול להתבצע באמצעות זיכויי חשבונכם בכרטיס האשראי, או באמצעות זיכוי במזומן או בשיק.

 

מתי לא ניתן לבטל עסקה שבוצעה באמצעות כרטיס אשראי?

לא תמיד תעמוד עבורכם, הצרכנים, האפשרות לבטל עסקה שבצעתם מול בית עסק, באמצעות כרטיס אשראי. חשוב להיות מודעים למקרים השונים בהם החוק אינו מגן עליכם, על מנת למנוע מפח נפש ואכזבה מיותרת. ובכן, אלו חלק מן המקרים בהם לא ניתן לבטל עסקה שבוצעה באמצעות כרטיס אשראי:

  • ריהוט שהורכב בבית הלקוח – במקרה כזה הריהוט עבר "שינוי תצורה" ואינו נמצא עוד במצבו הגולמי ולכן לא ניתן יהיה לבטל את העסקה במקרה זה.
  • מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן לפי מידות או דרישות מיוחדות – מן הסתם, מדובר יהיה במוצרים שקשה יהיה לבית העסק למכור אותם ללקוחות אחרים.
  • מוצרי מזון – משרד הבריאות, אשר אחראי על מערך הפיקוח של בתי עסק המייצרים, מייבאים או מאחסנים, מכינים או מוכרים מזון, לא מחייב בית עסק לזכות לקוח שהחזיר מוצר מזון שנרכש בתמורה במזומן.
  • תרופות ותוספי תזונה – משרד הבריאות אוסר על החזרה וזיכוי כספי בגין תרופות או תוספות מזון כמו ויטמינים ומינרלים.
  • מוצרים פגי תוקף – לא יבוצע זיכוי כספי בגין מוצרים שאינם ברי תוקף (כמו עיתון, חלב שתאריך התפוגה שלו חלף וכו').
  • מוצרים הניתנים לשכפול שאריזתם נפתחה – זאת מחשש לניצול הפירצה והעתקה של מוצרים תוך פגיעה בזכויות יוצרים.
  • מוצרי הלבשה תחתונה ובגדי ים – בין היתר מטעמי היגינה.
  • תכשיט שמחירו מעל 3000 ש"ח למעט שעונים
  • שירותי תיירות מחוץ לישראל – ביטול רכישה של הארחה בבית מלון, חופשה, בילוי ותיירות לא יחייב את בית העסק לביצוע החזר כספי ללקוח.
  • שירותים ששולמה בגינם תמורה באמצעות כרטיס מגנטי נטען, שוברי מתנה או תווי שי.
ביטול עסקה בכרטיס אשראי
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש