ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח מקיף לרכב

מהם כל סוגי הביטוחים לרכב, מה כל ביטוח מכסה, היקפי כיסוי ומידע על השתתפות עצמית. כל זאת במאמר הבא שלפניכם.

 

ביטוח חובה

החוק בישראל מחייב כל נהג רכב לרכוש ביטוח בסיסי, המכונה "ביטוח חובה", המיועד לכיסוי הוצאותיו של המבוטח עבור טיפול בנזקי גוף אשר נגרמו לו או לנהג/הולך רגל אחר כתוצאה מתאונת דרכים, אשר נגרמה באשמתו. הביטוח הבסיסי מכונה גם ביטוח חובה – שכן החוק מחייב לרכוש אותו. אי רכישת ביטוח החובה מהווה עבירה פלילית, וכן מונעת מהנהג אפשרות לתבוע פיצויים בגין נזקי תאונת דרכים.

 

ביטוח צד ג'

רכישת ביטוח צד ג' אינה קבועה בחוק, אך מומלצת מאוד עבור כלל הנהגים. ביטוח צד ג' מספק כיסוי עבור ההוצאות שהוצאו על ידי המבוטח לכיסוי נזקיו של צד ג', שרכבו נפגע במהלך תאונת דרכים שנגרמה על ידי המבוטח.

 

ביטוח מקיף

בשונה מביטוח החובה המעניק כיסוי עבור נזקי גוף בלבד, ביטוח מקיף מעניק למבוטח כיסוי הוצאות רחב הכולל נזקים לרכוש, וכולל מגוון תרחישים אפשריים, למשל: הרכב נגנב או נפרץ, הרכב עלה באש, לרכב נגרם נזק כתוצאה מתאונה, לרכב נגרם נזק כתוצאה מגורם טבע כגון סופת ברד או שטפון וכיוצא בזאת. כמו כן, הביטוח המקיף מכסה את ההוצאות הכלולות תחת ביטוח צד ג', כך שאין צורך לרכוש את שני סוגי הביטוחים.

 

ביטוח מקיף – מתי כדאי לרכוש?

כאמור, החוק אינו מחייב נהגים לרכוש עבור רכבם ביטוח מקיף, כך שההחלטה היא בגדר רשות, ונתונה לשיקוליו של הנהג. במסגרת ההתלבטות, ישנם מספר שיקולים שכדאי לשקול:

שווי הרכב

לרוב, כאשר רוכשים רכב חדש מומלץ לרכוש עבורו ביטוח מקיף המכסה מקרים של גניבה או תאונה. לעומת זאת, כאשר מדובר ברכב ישן שערכו נשחק משמעותית, ייתכן שרכישת ביטוח מקיף אינה כדאית עבור הנהג, שכן עלות הביטוח עולה על שווי הרכב. במקרה כזה, כדאי לשקול רכישת ביטוח צד ג' בלבד.

 

יכולת כלכלית

עלותו של הביטוח המקיף עולה באופן ניכר על ביטוח צד ג' שהוזכר לעיל. כאמור, הביטוח אינו בגדר חובה ולכן היבט היכולת הכלכלית של המבוטח מהווה שיקול משמעותי. עבור נהג בעל אמצעים כלכליים, ייתכן שעדיף שירכוש ביטוח מקיף גם אם שווי הרכב אינו רב, שכן כל נזק שייגרם לרכבו יהיה בר פיצוי. לעומת זאת, אם עבור מי שמצבו הכלכלי דחוק, ושווי רכבו אינו רב, ייתכן כי עדיף להימנע מרכישת ביטוח מקיף.

 

היקף הכיסוי

הביטוח המקיף מספק הגנה רחבה ביותר לנהג הרוכש אותו, ומבטיח שכל נזק לרכב יזכה את בעליו בפיצוי כספי מחברת הביטוח. כפי שצוין, הביטוח המקיף כולל בתוכו את הכיסויים שמעניק ביטוח צד ג', כלומר מבטח את הוצאות המבוטח בגין נזק שנגרם לרכב אחר, במהלך תאונת דרכים שהתרחשה באשמת המבוטח.

בנוסף, מעניק הביטוח המקיף כיסוי מפני מגוון רחב של נזקים, כאשר הנפוצים מביניהם הן גניבות ופריצות, ואף כולל כיסוי במצב בו הרכב המבוטח במצב total loss – משמע, נגרם נזק כה רב לרכב, כך שעלות תיקונו עולה על ערך הרכב באותה נקודת זמן. לכל פוליסה סטנדרטית ניתן להוסיף כיסויים נוספים, למשל שירותי גרירה וחילוץ, ביטוח מראות, ביטוח שמשות וכו'.

 

עלות הביטוח וגובה ההשתתפות העצמית

כל פוליסת ביטוח קובעת תנאים מעט שונים, אך עקרונית פרמיית הביטוח תהיה גבוהה יותר ככל שעלות ההשתתפות העצמית נמוכה יותר. כלומר, מדובר בשיקול כלכלי רלוונטי, שכן למשל מי שמעדיף לשלם תשלום נמוך יותר בכל חודש, יישא בעלות השתתפות עצמית גבוהה, ולהפך.

 

סיכום

ככלל, רכישת ביטוח מקיף לרכב אינה הכרחית. עם זאת, מומלץ מאוד לבטח רכבים חדשים, ובפרט רכבים יקרים. במסגרת ההחלטה יש לשקול שיקולים כגון היקף הביטוח הרצוי, שווי הרכב, היכולת הכלכלית נכון למועד רכישת הביטוח וכן תנאי הפוליסה העצמה (פרמייה מול השתתפות עצמית). שקלול הגורמים הרלוונטיים לעיל יוכל לסייע בבחירת סוג הביטוח המתאים והכדאי ביותר מבחינה כלכלית.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.