בחירת אינסטלטור בשעות הלילה – כמה זה עולה לי?

להזמין בעל מקצוע מכל סוג שהוא, טכנאי או אינסטלטור מכל הסוגים שמגיע עד אליכם הביתה, זה הליך מפחיד. בעיקר (אם כי לא רק) בגלל המחיר החופשי שהוא יהיה מעוניין לדרוש.

אין פיקוח, סטנדרט או רגולציה, ואינסטלטור יכול לנקוב באיזה מחיר שמתחשק לו כשהוא מגיע. למרות כל זה, יש טווח מחירים שמקובל בשוק, וכנראה הטווח הזה יעניין אתכם כאשר אתם מזמינים או אם קיבלתם הצעת מחיר.

הזמנת אותו אינסטלטור בשעות הלילה – זה כבר סיפור שונה לחלוטין, המחיר משתנה לחלוטין.

אתן עבורכם כאן את המחירים של עבודות אינסטלציה שונות ומגוונות, כולל תעריף לילה צפוי עבורם. המחירים כאן עדיין לא אומרים ש"לא עובדים עליכם", שכן האינסטלטור עשוי לתת לכם אבחנה שגויה (במכוון או כתוצאה מחוסר מקצועיות) – לכן עליכם להיות ערים, לדרוש הסברים, ולומר לו אם משהו לא נראה לכם תקין. אל תהיו פרייארים.

 

פתיחת סתימה

התקלה הנפוצה ביותר במערכת הצנרת שלכם: סתימה. כמחצית מקריאות האינסטלציה הן בעקבות סתימה בצנרת.

ברוב הפעמים מדובר בסתימה שקל יחסית לפתוח, כאשר האינסטלטור ידרוש 200-400 שקלים כולל מע"מ עבור סתימה בכיור, או בערך פי 2 עבור סתימה בשירותים – ובואו נודה בזה, בשביל שהוא יפשפש לנו בצנרת של השירותים – זה שווה כל שקל.

בלילה: אחרי שעות העבודה המקובלות, האינסטלטור יכול להכפיל פי 1.5 ועד בערך פי 2 את המחירים שציינו בהתאם לשעה ואת המחירים הרגילים שלו – שעות הערב באזור פי 1.5, ושעות הלילה פי 2.

אם אתם קוראים לו לפתיחת סתימה בלילה המאוחר, תצטרכו לשלם פי 2 ואם ממש מאוחר (אחרי חצות) אולי אפילו קצת יותר, אבל… למה לא פשוט לחכות לבוקר? סך הכל סתימה, שום דבר דחוף…

המחיר מושפע לפי האבחנה שנמסרת לכם, ובין הטווח 200-400 (ובשירותים בערך פי 2 כפי שאמרנו), האינסטלטור ידבק לטווח העליון ככל שהסתימה נמצאת עמוק יותר אל תוך הצנרת.

במידה ומדובר בסתימה עמוקה במיוחד (סתימות יכולות להגיע אפילו עד הביוב או עד התשתית הכללית של בניין שלם), האינסטלטור צפוי לבקש ממכם גם 600 ואף 700 שקלים עבור התיקון ופתיחת הסתימה.

ישנן סתימות מורכבות במיוחד שנדרשות שעות רבות לטיפול בהן, ומכשור וציוד מיוחד, כאשר מדובר בסתימות עקשניות, אבנית רצינית לאורך הצנרת, סתימה דביקה, חזקה או גדולה במיוחד (הצינור סתום לאורכו ולא רק בנקודה אחת), עלות פתיחה של סתימה כזו יכולה להגיע אף לאלפים רבים של שקלים.

במידה והסתימה או הפתיחה שלה פוגעת בצנרת, תצטרכו לשלם בנפרד לא רק על פתיחת הסתימה אלא גם על שחזור ותיקון הצנרת. אז כן, רוב המקרים יסתיימו בכמה מאות שקלים, פי 2 בשירותים, ופי 2 בשעות הלילה, אבל כל מקרה לגופו.

 

מחירי העלות של איתור וטיפול בנזילות

כשמדובר באיתור וטיפול בנזילה, המחירים נעים על פני טווח גדול מאוד.

אינסטלטור יכול היום להשתמש במצלמה תרמית כדי לזהות את מקום הנזילה, לוקסוס שלא היה זמין בעבר, ומקל מאוד על מציאת מקור הנזילה.

יחד עם זאת, לעיתים גם עם הציוד המשוכלל המתאים, עדיין קשה לאתר מקור של נזילה, ובכאלו מקרים, העלות תגדל משמעותית.

במקרה הזה, בניגוד לסתימה, דווקא נזילות בשירותים לרוב יעלו משמעותית פחות, מאחר והן קלות יותר לטיפול. רוב הנזילות בשירותים הן לא בצנרת או בתשתית עצמה אלא בניאגרה (המתקן שמטפל בהחלפת המים, ונזילות בניאגרה עלותן עד 400 ש"ח.

העלות מעט נמוכה יותר אם זו ניאגרה גלויה, ומעט גבוה יותר אם זו ניאגרה שחבויה בקיר, בעקבות ההבדל בקלות ההגעה למקור הנזילה והגישה אל הנזילה. בלילה: עד 800 ש"ח. משך הטיפול יחסית קצר, כמה דקות והנזילה מתוקנת.

שאר הנזילות – כל מקרה לגופו. אם מדובר בנזילה של צינור המחיר יהיה נמוך יותר, ובאופן כללי, ככל שהנזילה גלויה יותר וקלה יותר לגישה, כך הטיפול יהיה קצר וזול יותר.

אם הנזילה היא כתוצאה מאיטום לא תקין, וגם מדובר על נזילה בעומק הקיר, במקרים מסויימים אפילו יצטרך האינסטלטור לחצוב בקיר – והמחיר יעלה, כך שמחירים של איתור נזילה פשוטה וקטנה בצינור גלוי יהיה כמה מאות בודדות של שקלים, ואילו איתור נזילה באמצעות מצלמה תרמית, שנמצאת בעומק הקיר ודורשת חציבה, יכול להגיע עד לכ-3,000 שקלים.

בלילה: תקבלו הצעות מחיר של כפי 2 מהעלות הרגילה ביום. בכל מקרה אם מדובר בנזילה רצינית ונדרשת חציבה, עדיף להתחשב בשכנים מאחר והתיקון גורם לרעש רב, ולהמתין עם התיקון לבוקר או לפחות לעשות אותו בשעות סבירות ולא בשעות הקטנות של הלילה.

 

פתיחת סתימות בתשתית ציבורית 

סתימות המון פעמים נוטשות את התשתית הפרטית שמובילה את הנוזלים בצנרת הבית הפרטי שלכם, ומגיעות לכדי תשתית ציבורית של בניין שלם, ביוב ראשי או צינור בבניין.

בהתאם לגודל הבניין, גודל הסתימה ואופיה, גישה למיקום הסתימה ועבודות נלוות אחרי הטיפול בסתימה, העלויות ישתנו החל מכ-500 ש"ח ועד כ-1,500 ש"ח.

 במקרה הזה, אם הסתימה עולה על גדותיה דווקא בשעות הלילה, כן היינו ממליצים לשלם עד כ-50% יותר מהמחירים שציינו ולהביא אינסטלטור בשעות הלילה – מאחר ומהתיקון יהנו מספר אנשים ולא רק משק בית אחד, ובנוסף רחוב מוצף וריח נוראי בכל השכונה זה לא דבר נעים בכלל, ולא דבר שכיף לחכות איתו לבוקר.

 

אינסטלציה באמבטיה – כמה זה עולה, וכמה זה עולה בלילה?

עבור תיקונים כלליים קטנים ופשוטים (ונפוצים) בחדר האמבטיה, תצטרכו להפרד מכ-500 ש"ח כולל מע"מ.

זה כולל סתימות עם גישה נוחה וקרובה לתחילת הצנרת ותיקונים קלים נוספים באמבטיה. בלילה – עד פי 2 בהתאם לשעה שבה תזמינו את האינסטלטור. אם יש לכם מקלחת או אמבטיה נוספת בבית, תוכלו להשתמש בה, לחכות עם התיקון לבוקר ולחסוך כסף רב, או לחילופין להכנס לישון בלי מקלחת, רחמנא לצלן.

חלק מהתקלות, הנזילות והסתימות באמבטיה עדיין יאפשרו לכם לעשות מקלחת קצרה וזריזה, אז נצלו את זה ושטפו את הגוף ל-2 דקות.

אחרי הטיפול תוכלו להתפנק במקלחות או אמבטיות ארוכות יותר.

 

אינסטלציה יקרה – על חידושי תשתיות שלמות וטיפולים יקרים באמת

חידושי תשתיות נדרשים בעת תקלות רציניות באמת. למרבה המזל, מדובר בתקלות מאוד לא נפוצות.

אם האינסטלטור שלכם מבשר לכם שיש לכם תקלה מהסוג הזה, פתחו מיליון עיניים ושאלו מיליון שאלות, וודאו שהוא לא מרמה אתכם כדי לגרוף קופה שמנה. פקחו עליו בזמן עבודה שכזו. אם הוא טוען שצריך לפתוח ריצוף, וודאו שהוא באמת עושה זאת. החלפת צנרת ועבודות כאלו עולות לפי מטר, ולכן המחיר עשוי לתפוח לכדי מימדי ענק. החלפת צנרת עולה כ-400 ש"ח כולל מע"מ לכל מטר.

אם התיקון דורש גם איתור נזילה לפני התיקון עצמו, והרמת הריצוף, זה כבר עולה לכ-700-800 ש"ח, שוב – לכל מטר. אם הצנרת שלכם עשויה מברזל וסובלת מחלודה, החלפת הנקודה שנוזלת יכול לעלות גם 1,500-2,000 שקלים, וזה בנוסף לחידוש הצנרת לפי מטר.

טיפולים יקרים מאוד. צנרת שהתפוצצה, התיקון יעלה בין 450 ש"ח ל-2,600 ש"ח בהתאם לגישה אל מקור הפיצוץ והתיקון והליך האיתור.

פיצוץ בצנרת יכול לגרום גם לנזק היקפי, והעלויות ממש לא נגמרות בתיקון, במידה והקיר, הריצפה או התשתית של האינסטלציה עצמה ניזוקו, תצטרכו לשלם על כך כסף נוסף, ובמקרים מסויימים אפילו לממן תיקון עבור השכן, אם מדובר בנזק בקיר משותף.

בלילה: אין אפשרות להזמין תיקונים שכאלו לשעות הלילה מאחר ומדובר בעבודות ארוכות, מורכבות ומרעישות, ורוב האינסטלטורים פשוט לא יסכימו להגיע לבצע את העבודה.

במידה ומצאתם אינסטלטור שמוכן להגיע לבצע את העבודה בלילה, צפו להכפלת מחירי היום עד פי 3.

 

עלות החלפת כיור ביום ובלילה

במידה והכיור שלכם נסדק או סובל מבלאי, תוכלו להחליף אותו בכיור חדש. בדרך כלל מזמינים כיור חדש ומתקנים כיור פגום וסדוק במסגרת שיפוץ כללי, אבל אפשר להזמין אינסטלטור שיסיר כיור ישן ויחליף בכיור חדש גם שלא במסגרת של שיפוץ כללי. האינסטלטור יקח כ-500 עד 1,000 שקלים כולל מע"מ לביצוע העבודה, וכמובן שזה לא כולל את המחיר של הכיור החדש.

בלילה, לא סביר להזמין אינסטלטור לעבודה שכזו. בדרך כלל ממתינים לשעות המקובלות.

 

החלפת אסלה ביום ובלילה

אם האסלה שלכם כבר בלויה וישנה, או שיש בה סדקים לאורכה, מומלץ להחליף אותה לאסלה חדשה.

גם במקרה הזה, בדרך כלל עושים את זה במסגרת של שיפוץ בחדר האמבטיה, אבל אפשר להזמין אינסטלטור גם רק עבודה העבודה הזו. האינסלטור יבקש על העבודה כ-600-1,100 שקלים כולל מע"מ בהתאם למורכבות הפירוק וההתקנה ובהתאם לרצונו, נסיונו והערכת האיכויות של העבודה שהוא מייחס לעצמו, וגם במקרה הזה, סביר מאוד להניח שהוא לא יסכים לבצע את העבודה בשעות הלילה אלא רק בשעות עבודה מקובלות.

המחיר, כמובן, אינו כולל את העלות של אסלה חדשה שיש לרכוש ולשלם עליה בנפרד.

 

קריאות שירות כלליות לאינסטלטור

קריאות שירות כלליות לאינסלטור או עבור תקלות מינוריות (החלפת גומיה, לדוגמא, טיפולים זולים שאורכים דקות בודדות בלבד), מחירם כ-250-350 ש"ח כולל מע"מ בשעות היום, וכ-700-800 ש"ח בשעות הלילה.

אנימציה - אינסטלטור
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש