איך ניתן להרוויח כסף מבלוג

אם יש לכם נישה, נושא מסויים שאתם אוהבים, ופתחתם בלוג שצובר פופולריות – אתם יכולים להרוויח ממנו כסף.

ישנם בלוגים רבים שהתחילו "בשביל הכיף", כי בעל הבלוג מבין בנושא שהוא כותב עליו, יש לו תחביב שקשור לנושא, והוא כותב כדי להעביר את הזמן ולשתף קהל בידע שלו, ואחרי שמצטבר קהל סביב הבלוג, פתאום נפתחות האפשרויות להגיע לרווח והכנסה כספית מהבלוג.

הנה כל המידע לגבי איך לעשות את זה.

ראשית, זה נשמע מיותר, אבל עליכם כמובן לפתוח בלוג.

רבים חולמים על בלוג והרעיון נשאר בראשם בלבד.

אל תהיו אחד מאלה, פשוט תתחילו! יש המון אתרים לפתיחת בלוגים שמשמשים כפלטפורמה ביניכם לבין הקהל שלכם.

שימו לב – אם תכתבו בלוג דרך פלטפורמה ליצירת בלוגים, חלק מהאפשרויות לרווחים יהיו מנוטרלות עבורכם – לדוגמא – אתם לא יכולים לשלב פרסומות של AdSense, טבולה ואאוטבריין בתוך הבלוג שלכם כאשר אתם עוברים דרך פלטפורמה.

יתכן ואתר הפלטפורמה עצמו ישלב פרסומות שכאלו בתוך הפוסטים שלכם, ויתחלק עימכם ברווחים, אם זה משהו שהוא מציע.

החלופה שתאפשר לכם חופש זה לבנות את הבלוג שלא דרך פלטפורמה מסויימת, אלא לבנות בלוג מאפס משל עצמכם.

בכזה מקרה, יהיה לכם קצת יותר קשה לשווק את הבלוג ולהגיע לקהל, אבל לדעתי זה שווה את המאמץ הנוסף לטובת החופש שבהצבת פרסומות בתוך הפוסטים שלכם.

בתור נושא לבלוג, תצטרכו נושא שמעניין אתכם ויש לכם הרבה מה לכתוב עליו, נושא שיש לכם סביבו תשוקה.

אם לא ברור לכם על מה לכתוב, או שאין לכם מה לכתוב על הנושא – כנראה שבלוג זה לא בשבילכם.

בלוג הוא עבור אנשים שיש להם תשוקה סביב נושא מסויים ורוצים לשתף ידע ומחשבות על הנושא עם כל העולם.

אחרי שפתחתם את הבלוג, התחילו לפרסם אותו בכל מקום אפשרי, כדי להתחיל לצבור עוקבים – כאלו שנהנים מהכתיבה שלכם ומחכים לפוסט הבא שלכם בבלוג בכיליון עיניים.

הכנסו לקבוצות ודפים עם נושאים זהים או דומים ברשתות חברתיות, ופרסמו את הבלוג שלכם שם – ככה תגיעו לאנשים רבים ששותפים לתשוקה שלכם וישמחו לקרוא את מה שיש לכם לכתוב.

עם הזמן, פוסטים מהבלוג שלכם גם ישתלבו בגוגל כשמחפשים מידע או שואלים שאלה כשהמידע או התשובה נמצאים בפוסטים שלכם בבלוג, ותצברו קהילה סביבכם.

תמיד נסו לכוון את מי שמגיע לפוסטים של הבלוג שלכם לכיוון ההרשמה, רק ככה לא תסבלו ממשתמשים שנכנסים, מקבלים מידע שחיפשו ויוצאים ולא תפגשו אותם יותר לעולם, אלא הם ירשמו לבלוג שלכם ויחזרו לקרוא את מוצא המקלדת שלכם גם בפוסטים הבאים.

 

פרסומות בבלוג – AdSense, טבולה, אאוטבריין

הבלוג שלכם צריך להיות כזה ששולח את הקוראים שלו לעוד מקומות – באמצע כל פוסט ובסוף כל פוסט.

אני מדבר, למעשה, על באנרי פרסומת בתוך הפוסטים שלכם, או על אותן "תיבות" פרסום שקופות בצורת "אולי יעניין אותך גם…" שנמצאות בהרבה כתבות שאתם קוראים ברחבי הרשת, כאשר מתחת לכותרת הזו קישורים למקומות בתוך הבלוג עצמו, קישורים למקומות מחוץ לבלוג, וקישורים למקומות ממומנים – שכשהקורא יעבור אליהם, תזכו לעמלה. אני ממליץ בחום לשלב מודעות AdSense בבלוג שלכם, ומודעות של טבולה ואאוטבריין.

מה זה בעצם אומר? שבכל פוסט שלכם תציבו את הקוד של AdSense, טבולה ואאוטבריין, ובכל פוסט, במקום שבו הצבתם את הקוד, יופיעו קישורים לכתבות ממומנות שכשילחצו עליהם תקבלו מעט כסף.

לעוד פרטים איך לעשות את זה, תוכלו להכנס לכתבה "פרסום באאוטבריין וטבולה", או לבקר באתרים של אאוטבריין וטבולה כדי לקרוא עוד על השירותים שהן מציעות, ולקרוא את הכתבה "איך לעשות כסף מגוגל", שבה יש מידע נרחב ואפילו מדריך קצר לגבי שילוב מודעות AdSense באתר ובבלוג שלכם.

 

קידום מוצרים ושירותים שאתם מוכרים באמצעות הבלוג שלכם

אם יש לכם עסק והבלוג שלכם נוגע בנושא שקשור לעסק שלכם – אתם חייבים לקדם בפוסטים שלכם את המוצרים או השירותים שאתם מוכרים. דוגמאות טובות שיבהירו את הנקודה הזו הן לדוגמא מאפרת מקצועית שפותחת בלוג בנושא איפור וטיפוח ובו היא מדברת על שיטות, מוצרים ומידע מעניין לגבי איפור ותכשירי איפור, ועל הדרך היא כמובן דואגת להזמין נשים בכל פוסט להתאפר אצלה כשהן זקוקות לאיפור מקצועי.

עוד דוגמא – מנעולן שפותח בלוג בנושא העסק שלו בו הוא סוקר מנעולים, שיטות לנעילה, איך פורצים מנעולים, השוואות בין מוצרים בתחום, ועל הדרך קורא לכל קורא להגיע ולרכוש ממנו צילינדרים ומנעולים במידת הצורך.

המון פעמים קורה שבעל עסק פותח בלוג מעניין ומושך קוראים סביב תחום העיסוק שלו, והמון פעמים קורה הפוך – שמישהו שיש לו תחביב או תשוקה לנושא מסויים, אך אין לו עסק שקשור לכך, מתחיל בלוג, וכשהבלוג צובר תאוצה, הבעלים של הבלוג מחליט לפתוח עסק סביב הבלוג, עסק שנבנה על בסיס בריא וחזק באמצעות הבלוג.

 

מצאו ספונסרים וחסויות עבור הפוסטים שלכם

זוהי דרך טובה וחיובית בעיקר עבור בלוגים שצברו כבר כמות יפה מאוד של עוקבים וקוראים, והרבה פוסטים שלהם משולבים במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש כאשר מחפשים מונחים מבוקשים בגוגל – כלומר – יש סביב הבלוג לא מעט תנועה.

דרך נוספת להפוך את הבלוג שלכם למקור הכנסה היא לא להרוויח כסף של ממש, אלא לקבל חסויות על הבלוג שלכם.

יכול להיות שאם יש לך בלוג בנושא איפור וטיפוח, תוכלי לממן פוסטים מושקעים (שכוללים המון פעמים הוצאות: ראיון עם מישהו מוכר בתחום, סקרים או שאלונים ממומנים וכדומה) דרך חברה מסויימת שמוציאה תכשירי איפור וטיפוח, בתמורה לאזכור השם שלהם בפוסט המושקע שגרר אחריו עלויות והוצאות.

פוסטים כאלה מעניינים במיוחד ומושכים קוראים, מאחר ולא כל אחד משקיע בפוסט הוצאות כספיות, ואתם יכולים לכסות את ההוצאות באמצעות חסות והפיכת הפוסט לפוסט בחסות חברה מסויימת מולה אתם יוצרים שיתוף פעולה.

יהיו חברות שיסכימו לממן לכם הוצאות (עם ריבית לכיס, בהמון מקרים) עבור אזכורים שלהן בבלוג שלכם, תמונות שבהן מופיעים מוצרים שלהן, קישור לאתר שלהם, או אפילו אם תצטלמו לתמונה בבלוג כאשר אתם ממותגים בחולצה של החברה המממנת.

שוב אזכיר – זה חיוני והגיוני אך ורק לבלוגים מצליחים, עם המון עוקבים ורשומים, שיש סביבם תנועה רבה.

 

כסף ישיר מקוראי הבלוג שלכם

דרך קשוחה שעובדת, ועובדת היטב, רק עבור הבלוגים החזקים והמושכים ביותר. איך זה עובד? פותחים בלוג סביב נושא מסויים, יוצרים קהל קוראים נאמנים שהופכים להיות אוהדים מושבעים של התכנים בבלוג שלכם, ומחכים בקוצר רוח בכל פעם לפוסט הבא שתכתבו, ובסופו של דבר, כשיש קהל גדול של אנשים שהם קהל שבוי ומאוד רוצים להמשיך ולקרוא את מה שיש לכם להגיד, מתחילים לבקש דמי מנוי על קריאה בבלוג.

אני לא מכיר הרבה אנשים שקוראים בהתלהבות תכנים שמעניינים ומסקרנים אותם ולא יסכימו לשלם 5 שקלים בחודש עבור קריאת הבלוג שלכם וגישה אל הבלוג שהפכו להיות סוג של "מכורים" אליו ותלויים בו.

ברגע שיש קהל שמעריץ אתכם ואת התכנים שלכם, רוצה להמשיך לקרוא את מה שאתם כותבים, נהנה מהתכנים ומהידע והתוכן שבהם, זה לגיטימי לגמרי לבקש תשלום על האפשרות לקרוא פוסטים שלכם.

שימו לב – בלוגים שנדרשים דמי מנוי או דמי קריאה עבורם, הם בלוגים מאוד מושקעים בדרך כלל.

המון פעמים יש לכל פוסט סרטון וידאו מצורף שמשלים או מחמיא למידע שכתוב בפוסט, ומדובר בפוסטים מושקעים מאוד וממומנים שיש סביבם הוצאות רבות. הקהל שלכם לא ימהר לשלם על תוכן כתוב אלא אם יש בו ערך מוסף של ממש והוא מעניין מאוד.

 

הבלוג שלכם בתור תשתית לשיווק שותפים – affiliate

הבלוג שלכם יכול להיות קרש קפיצה אדיר עבור שיווק בשיטת שיווק שותפים. כדי להבין מה זה בדיוק שיווק שותפים ואיך מיישמים אותו תוכלו להכנס לקישור שבמשפט הקודם, אך חשוב לחבר עבורכם את הפאזל – איך הבלוג שלכם יכול לעזור לכם להצליח בשיווק שותפים – באמצעות דוגמא.

לירון יש בלוג מצליח ומלא תנועה סביב "לעשות כסף מהבית", בלוג שבו הוא מתאר שיטות, דרכים, מידע ומשתף את קהל הקוראים שלו בכל מה שהם צריכים לדעת כדי להצליח ולעשות כסף מבלי לצאת מהבית.

ירון, במסגרת תחקיר לפוסט חדש שהוא כותב, נתקל בספר מעניין שעוסק בדיוק בנושא שמשיק לבלוג שלו – איך עושים כסף דרך האינטרנט.

ספר מאוד מבוקש ומצליח שמסתבר לו שרבים כבר קנו, ספר ששיחרר לשוק גורו בתחום, מישהו נחשב ומוכר.

ירון שמח לגלות שהספר לא רק נמכר ומשווק עצמאית, אלא כותב הספר גם מעודד אנשים לעזור לו למכור עותקים נוספים באמצעות שיווק שותפים, כלומר, הוא מעודד אנשים לשווק את הספר שלו וכאשר הם עוזרים לו למכור הוא שמח לתגמל אותם על כל מכירה שנגרמה באמצעותם.

ירון רוכש לעצמו עותק, קורה את הספר ונהנה ממנו מאוד.

הוא מגלה מידע חדש וסודי לגבי יצירת כסף מהבית, מידע שלמרות שהוא מומחה בתחום הוא לא ידע, באמצעות קריאת הספר, והוא מבין שמדובר פה בספר איכותי מאוד ששווה קריאה לכל מי שמתעניין בתחום ורוצה לדעת עוד סביב הנושא.

ירון פותח פוסט חדש בבלוג שלו ובו הוא מספר על הספר החדש, על החוויה האדירה שבקריאה שלו, על המידע המצויין שיש בספר, ועל כמה ששווה לקרוא את הספר – הוא ממליץ עליו בחום עבור כל קוראי הבלוג שלו.

בסיום הפוסט – ירון כמובן מקשר לדף המכירה של הספר, כדי שקוראי הבלוג שלו יוכלו לרכוש את הספר, והוא מקשר לדף המכירה דרך קישור השותפים שלו – קישור מיוחד שנוצר במיוחד עבורו, קישור אישי שכל מי שנכנס לדף המכירה של הספר דרך הקישור הזה מסומן בתור "לקוח של ירון", ואם הוא משלים את הקנייה – ירון מקבל עמלה.

 

קבלו מוצרים חינם

עוד דרך לעשות סוג של כסף מהבלוג שלכם, או יותר נכון, לא כסף של ממש, אלא פשוט להרוויח דברים שווי ערך לכסף באמצעות הבלוג שלכם. אתם יכולים לקבל מוצרים חינם שקשורים לבלוג שלכם, במקום שתאלצו לרכוש אותם בכסף משלכם.

אתם יכולים לפנות לחברות שמיצרות מוצרים בתחומים שעליהם אתם כותבים בבלוג שלכם, ולבקש מוצרים בחינם או בהנחה משמעותית, ולחילופין – בלוגים מצליחים עם קהל גדול של קוראים ותנועה רבה, כנראה גם יפנו אליכם באופן יזום כדי לשלוח לכם מוצרים בחינם בתמורה לאזכור או כתבה מחמיאה, או אפילו כתבת ביקורת אובייקטיבית על המוצר (גם אם היא לא בהכרח מחמיאה).

 

את הדרך הזו הכי קל להסביר באמצעות דוגמאות:

  • אם יש לכם בלוג מצליח בתחום הסלולר והטכנולוגיה, כנראה שתוכלו לקבל מכשירים סלולריים בחינם עבור פוסטים עם ביקורות על המכשירים שתקבלו חינם.
  • אם יש לכם בלוג מבוקש ומלא תנועה בתחום האיפור והטיפוח, כנראה שחברות שמייצרות קרמים לפנים או מוצרי איפור ירצו לשלוח לכם מוצרים בחינם כדי שתדברו עליהם בבלוג שלכם.
  • אם יש לכם בלוג מצליח בנושא אוכל עם מתכונים מיוחדים ושיטות בישול ואפייה מיוחדות, ככל הנראה המון יצרניות של מוצרי מזון ישמחו לשלוח לכם מוצרים חינם תמורת אזכור בפוסט – אזכור נקודתי או פוסט שלם לגבי המוצר.

 

אלה הן כמובן רק דוגמאות, כל בלוג בכל נושא שהוא, כאשר יש בו תנועה רבה וקהל קוראים נאמן וגדול, יכול לזכות את כותב הבלוג במוצרים חינם מארגונים שמייצרים מוצרים שקשורים לנושא הבלוג.

 

פרטי יצירת קשר עימכם בבלוג שלכם – איפה שמים, כמה ולמה לשים?

זוהי נקודה קריטית שהרבה בעלים של בלוגים מצליחים שוכחים ממנה. כל בלוג צריך להכיל, מלבד פוסטים לקריאה, גם עמוד "אודות" שחושף פרטים וזהות לגבי מי שכותב את הפוסט, ועמוד "צור קשר" שבו יש פרטים ליצירת קשר עם בעל הבלוג.

למה זה כל כך חשוב? אתם לא יכולים לדעת מתי תרצה איזו חברה גדולה שיתוף פעולה איתכם, מתי ארגון גדול ימצא דרכו לבלוג שלכם וירצה לממן לכם ביוזמתו פוסט או שניים, ובכל מקרה וגם אם זה לא יקרה, אתם חייבים לספק לקוראים שלכם אפשרות לדבר איתכם.

בלוג במבנה שלו הוא חד כיווני – אתם כותבים פוסטים עם מידע מעניין לקהל שלכם, ודף יצירת קשר פותח את הדלת לכיוון ההפוך – נותן אפשרות לאנשים, קוראים, קהל מעריצים ומשתפי פעולה עסקיים לכתוב לכם.

אני ממליץ בחום לא רק לתת בנוסף לפוסטים עצמם עמוד "אודות" ועמוד "צור קשר", אלא גם לציין מפורשות בסיום כל פוסט (ואולי אפילו באמצע פוסטים) את המידע ליצירת קשר עימכם, ולהניע לפעולה אנשים ליצור קשר איתכם. באופן הזה תוכלו ליצור מערכת יחסים אמיתית עם הקהל שלכם, ולאפשר כניסה של הצעות לשיתופי פעולה מול גורמים עסקיים.

סוכנות לקידום אתרי בלוג
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש