איך ממלאים לוטו?

לוטו הוא משחק הימורים המסתמך אך ורק על מזל (אין מעורבות של כישורים או יכולות). משחק הלוטו מותר על פי חוק במדינת ישראל (יחד עם מספר משחקי הימורים בודדים נוספים), כאשר באופן כללי כל משחק שמוגדר כמשחק הימורים אינו מותר במדינת ישראל. במשחק הלוטו עולים בגורל מספרים זוכים, ומי שניחש מראש את המספרים האקראיים שיצאו בהגרלה, זוכה בפרס. הפרס יכול להיות סכום כסף גדול חד פעמי, תשלומי כספים תקופתיים (סכום כל חודש, לדוגמא), מכוניות, מתנות ופרסים נוספים פיזיים.

משחק הלוטו מקובל במדינות רבות ולא רק במדינת ישראל, והוא למעשה משמש כאמצעי לגביית כספים מהציבור לטובת פיתוח, הקמת תשתיות, הרמת מבנים וכדומה – כסף שחוזר לטובת הציבור. במובן זה, הלוטו הוא למעשה אמצעי למשיכת מיסים נוספים מהציבור בצורה של משחק.

רוצה להפסיק לשלם על הביטוחים שלך כפול?

תשאיר פרטים ובעל רשיון פנסיוני יערוך בדיקה מקיפה למניעת כפל

 

ככה תמלאו לוטו ותכנסו להגרלה – שלושת הדרכים למילוי לוטו:

1) הדרך הפיזית למילוי לוטו

  • רכשו כרטיס הגרלה באחת מנקודות המכירה. ישנו משפט שאומר "כדי לזכות בלוטו, צריך קודם כל להשתתף בהגרלה ולרכוש כרטיס הגרלה". המשפט הזה מתייחס לכאלו שמפנטזים על כסף שנוחת עליהם מהשמיים, חולמים על הזכייה הגדולה, אבל לא טורחים אפילו לרכוש כרטיס ולהכנס להגרלה. כרטיס הגרלה ללוטו ניתן לרכוש ולשלוח דרך אחת מתוך 2,400 נקודות המכירה של מפעל הפיס, שמריץ את משחקי הלוטו. נקודות המכירה יכולות להיות ביתן ברחוב (מבנה קטן בצבע כתום-כחול עם שילוט בולט של הפיס), דלפק מאוייש בקניון או מרכז מסחרי (גם הוא באותם צבעים ושילוט), חנות פיזית מטעם הפיס, או זכיין שמאפשר רכישה של טופס ושיגור שלו (קיוסקים לרוב וכדומה). ניתן לאתר נקודת מכירה הסמוכה אליכם דרך עמוד האיתור באתר מפעל הפיס. נקודות המכירה כל כך רבות, כך שאם פשוט תסתובבו כמה דקות בכל רחוב ראשי כמעט בכל מקום בארץ, תמצאו נקודת מכירה.
  • בחרו את סוג הכרטיס שלכם בעת הרכישה – סוגי כרטיסים שונים מאפשרים שוני בסכומי הזכייה ובסיכויים לזכייה. שיטתי, חזק, דאבל ווריאציות ביניהם מאפשרים לכם להגיש יותר מקומבינציה אחת של הימור במחירים מופחתים, או להגדיל את סכום הזכייה – בקשו מהנציג הסבר לגבי הסוגים השונים או לכו עם הסטנדרט.
  • מלאו את הטופס. תצטרכו למלא באמצעות עט סימון תחת המספרים אותם אתם רוצים לבחור – שישה מספרים בין 1 ל-37 (מספר לא יכול לחזור על עצמו, הטופס גם לא יאפשר לכם לסמן יותר מפעם אחת מספר מסויים), ועוד מספר נוסף בין 1 ל-7 – המספר החזק. המילוי עצמו הוא די ישיר – פשוט מלאו בצבע עם עט את ה"קפסולה" (אזור אליפסי לבן) מתחת למספר שאותו אתם בוחרים. אם בטופס שאתם מחזיקים ישנם שורות רבות – תוכלו למלא בכל שורה קומבינציה אחרת ולהגדיל את סיכויי הזכייה – אך עלות השליחה תהיה גבוה יותר.
  • שלמו ושגרו את כרטיס ההגרלה שלכם עם המספרים שבחרתם בנקודת המכירה.

 

2) הדרך למילוי לוטו מהבית

  • כיום ניתן למלא לוטו מהבית, בנוחות, מבלי לצאת מהבית, תמורת עמלה למפעיל שיבצע את השליחה בפועל בשמכם. ניתן לבצע את כל התהליך באמצעות אתרי אינטרנט ואפליקציה לסלולרי שמציעים את השירותים האלו, ובכך להמנע מהגעה לנקודת מכירה ומילוי פיזי של טופס. חפשו בגוגל "מילוי לוטו מהבית" ותוכלו לראות את השירותים המוצעים.

 

3) מנוי ללוטו

ניתן לרכוש מנוי קבוע ללוטו, כך שהלכה למעשה תמלאו לוטו ותשגרו טופס לוטו מבלי לעשות דבר, לפי רצונכם והיקף ההשקעה הרצוי. בנקודת מכירה תוכלו לבקש מנוי, וכך למעשה תשלמו כל חודש סכום קבוע וטפסים בשמכם ישוגרו עבור כל הגרלה באופן אוטומטי – תוכלו לבקש מספרים אקראיים או מספרים קבועים לשימוש בהגרלה.

 

הלוטו כמשחק מסוכן וממכר

כמו כל משחק הימורים, גם הלוטו מביא איתו התרגשות וחלומות על זכיה, ומדובר במשחק מסוכן וממכר. הפנטזיה לזכיה בפרס הראשון, כמו גם כל מיני פרסים קטנים במהלך הדרך שמגיעים כמעט לכל מי שממלא לוטו באופן קבוע עם הזמן, גורמים לאנשים להתמכר ולהפוך לתלויים במשחק. אנשים שמתמכרים למשחק יכולים להשקיע את כל כספם ורכושם במשחק, לאבד את כל מה שיש להם, והכל לטובת מילוי טופס נוסף בדרך להגשמת החלום.

מפעל הפיס המפעיל את הימורי הלוטו גם מנסה למשוך אנשים להשקיע כמה שיותר במשחק (באמצעות טפסים שיטתיים, הגרלות מוגדלות סיכויים בהם משלמים יותר, פרסום, הגדלת הפרסים במידה ולא היו זכיות בשבוע מסויים וכדומה), אך גם, במקביל, מביא למודעות נגד מסוכנות המשחק והאופי שלו. באתר מפעל הפיס ניתן למצוא מידע לגבי התמכרות למשחק וההתמודדות איתה, וכמו כן מפעל הפיס מצרף אזהרות מפורשות בנוגע להשתתפות אחראית בהגרלות בכל נקודת מכירה ועל גבי כל טופס.

חשוב להבהיר ולציין: הלוטו הוא משחק הימורים מתמטי שאינו תלוי ביכולות או כישורים, והסיכויים הם נגד המשתתפים בהגרלה ולטובת מפעל הפיס. סטטיסטית, כדי לזכות ב-1,000 שקלים בלוטו, תצטרכו להשקיע הרבה יותר מ-1,000 שקלים. אנא, שחקו באחריות.

רוצה להפסיק לשלם על הביטוחים שלך כפול?

תשאיר פרטים ובעל רשיון פנסיוני יערוך בדיקה מקיפה למניעת כפל

 

סיכויי הזכייה בלוטו

נדגיש שוב כי סיכויי הזכייה הם נגד ציבור המשתתפים בהגרלה, ולטובת מפעל הפיס. במשחק לוטו סטנדרטי יש לנחש 6 מספרים שיבחרו בין 1 ל-37, ללא מספרים חוזרים, ועוד מספר נוסף (המספר החזק) בין 1 ל-7. סדר המספרים המוגרלים אינו רלוונטי. ההסתברות לזכייה לפי הנתונים האלו, היא 1 ל-16 מיליון בערך. כלומר, מתוך 16 מיליון טפסי לוטו שתשגרו – סטטיסטית תזכו פעם אחת. במידה ותזכו יחד עם אנשים נוספים – גובה הפרס הכספי שתקבלו מתחלק יחד איתם. לצורך העניין, אם תמלאו כל שבוע טופס לוטו אחד, ידרשו מכם קצת יותר מ-300,000 שנים כדי לזכות בפרס הראשון. אכן כן, הסיכויים לזכות בלוטו קלושים עד כדי אפסיים לחלוטין, אבל זה עדיין קורה על בסיס שבועי קבוע, והופך אנשים למיליונרים בן רגע.

 

הוגנות ההגרלה ואקראיות המספרים

מאחר ומדובר בהגרלה ובמשחק הימורים ממלכתי ומוסדר על ידי המדינה, הוגנות הגרלת הלוטו ואקראיות המספרים הנבחרים חשובים לאין שיעור. המספרים נבחרים באמצעות מכונה שמכילה חלל ערבוב, שממנו יוצאת צינורית שאיבה. חלל הערבוב חשוף לעין, וכך גם הצינורית – שקופה. הכדורים מתערבלים באמצעות זרם אויר ותנועה סיבובית של חלל הערבוב, וברגע שהמכונה בוחרת, מתחילה שאיבה של צינורית השאיבה ואחד הכדורים נשאב ונלכד בצינורית השאיבה, ומשם – אל מעמד התוצאות בקדמת המכונה.

מכונת ההגרלה עצמה, וכמו כן הכדורים, מיוצרים באירופה במפעל מיוחד ששם דגש מיוחד על הוגנות והפרמטרים השונים בהליך הייצור. הכדורים נמצאים במזוודה כדי לשמור עליהם מכל פגע, המזוודה מצוייה בכספת שמורה ביותר, שאליה יש גישה אך ורק ל-3 אנשים בארץ. שעתיים לפני כל הגרלה הכדורים נשקלים באמצעות משקל רגיש ביותר במתחם ייעודי ובטמפרטורה קבועה ואחידה, המשקל רגיש לאלפית הגרם, כדי לוודא שכל הכדורים משקלם זהה לחלוטין ולא תומרנו כדורים מסויימים להיות כבדים יותר או קלים יותר כדי להטות את תוצאות ההגרלה.

במידה ומשקל הכדורים אינו זהה – מוחלף כל סט הכדורים בסט חדש לחלוטין, ובנוסף, אחת לזמן מה הכדורים מוחלפים בכל מקרה. תהליך בדיקה זהה מתבצע גם בסיום כל הגרלה, ובמידה ויש חשד לאי תקינות הכדורים, המכונה, המשקלים וכדומה – ההגרלה נפסלת והכדורים יוחלפו מיידית. מכונת ההגרלה נבדקת גם היא באמצעות הרצה עם סט כדורים חלופי לפני כל הגרלה מרכזית רשמית.

נתוני כרטיסי ההגרלה עוברים מהמחשב המרכזי של מפעל הפיס למדיה פיזית חיצונית לפני כל הגרלה, והמדיה הפיזית מוכנסת לתוך כספת שמורה. כל הגרלה משודרת בשידור חי בטלויזיה, ותוצאותיה של כל הגרלה מתפרסמים בתקשורת ובאינטרנט מיד עם סיום ההגרלה.

 

ניצול כספי הזכייה ושימוש אחראי בכספי הזכייה

השמועה אומרת כי רוב הזוכים יורדים מנכסיהם וחוזרים לחייהם הרגילים של לפני הזכיה די מהר. המצב האבסורדי של להפוך מאדם מן השורה, בעל קושי כלכלי הטיפוסי לבני מעמד הביניים, לאדם עשיר כקורח, מניע אנשים לנהוג בחוסר אחריות עם כספי הזכיה, ולאבד אותם במהירות. נופשים מפנקים בחו"ל עם תנאים של אוליגרכים, מסעדות מישלן יוקרתיות, נדיבות יתרה כלפי בני משפחה, יאכטות משוגעות – חיים כאלו יובילו כל אחד לבזבז מיליוני שקלים במהירות ולחזור לחייו השגרתיים.

לא ברור אם השמועות מדוייקות או אמינות והאם אכן רוב הזוכים בלוטו נאלצים לחזור לחייהם הרגילים אחרי שנה, שנתיים, או כמה שנים בודדות של חגיגות. מה שבטוח הוא שזה לא מומלץ בכלל. במקום, ניתן לקחת את כספי הזכייה ולהשקיע את חלקם בתוכניות חסכון סולידיות, לרכוש כמה דירות ללא משכנתא ולהשכיר אותן, לקחת שירותי ניהול מקצועיים מול גורם אמין, לעבור לבית חדש בעצמכם ללא משכנתא, ולהשאיר לכם כמה מיליונים טובים גם לחיות מהם בשוטף; לחלק את הכסף שחלקו המירבי יהיה בהשקעות ונכסים, ומחלקו תחיו חיי מותרות.

סכומי הזכייה בלוטו כאשר מדובר בפרס הראשון הם כל כך עצומים, שניתן בדרך כלל לשדרג את רמת החיים בצורה קיצונית, ובו בזמן לגלות אחריות ולהשקיע את הכסף במקומות שיגדילו וימנפו אותו – למען עתיד דומה עד סוף

רוצה להפסיק לשלם על הביטוחים שלך כפול?

תשאיר פרטים ובעל רשיון פנסיוני יערוך בדיקה מקיפה למניעת כפל

 

רמאויות והונאות סביב משחקי הלוטו

החשש להונאה, למרות כל אמצעי האבטחה המורכבים, חי וקיים. חבלנות במכונת ההגרלה המערבבת את הכדורים, שוני במילוי הכדורים כך שמשקלם והסיכוי לבחירתם משתנה, כל אלו אמצעים שבאמצעותם ניתן לרמות ולשנות את הסיכויים בהגרלה, ולהגדיל את סיכויי הזכייה משמעותית.

הונאה נוספת סביב הגרלת הלוטו הן הונאות כנגד בורות המשתתפים. הצורה הכי ישירה של הונאת משתתפי הגרלת הלוטו היא באמצעות שיחות טלמרקטינג שבהן מתקשרים ממוקד טלפוני, לפעמים אפילו נטען מאותו מוקד כי הם חלק ממפעל הפיס או גורם המוסמך למכור טפסי הגרלה באופן רשמי, כאשר על פי רוב מדובר בגורם צד שלישי שפועל על דעת עצמו. באותם מוקדים טלפוניים עשויים להבטיח סיכויי זכייה משופרים בצורה שאינה אמינה ואינה תואמת את המציאות, תוך כדי שמנצלים את בורות הקורבנות בנוגע להסתברויות הזכייה האמיתיות.

במידה וקיבלתם הודעה טלפונית, או כתובה, מכל סוג, שזכיתם בלוטו או בהגרלה כלשהי בכלל, היו זהירים, מאחר וזוהי שיטה נוספת לרמאות נגד אנשים תמימים שעשויים ליפול בפח. בהונאה זו, תקבלו, כאמור, הודעה כי זכיתם בהגרלת לוטו (או הגרלה אחרת מכל סוג שהוא) וכי כספי הזכייה ממתינים עבורכם. הנוכל מהצד השני יבקש ממכם סכום מסויים של כסף בשליחה אליו בכל מיני טענות (דמי משלוח, דמי טיפול וכדומה), ויספר לכם שברגע שתשלמו את הסכום כספי הזכייה ישוחררו עבורכם ותהפכו מיד למיליונרים.

הלוטו מעדכן בנוגע לתוצאות ההגרלה אך ורק באמצעי המדיה השונים, וזוהי אחריותו של כל משתתף להגיש את הטפסים הזוכים ולדרוש את כספי הזכייה. גם אם קיבלתם טלפון, הודעה או מכתב שמדווח לכם שזכיתם בכסף, בדקו היטב את הטפסים והמספרים שהגשתם לעומת תוצאות ההגרלה באתר הפיס הרשמי, ואל תתפתו לשלוח כסף לאנשים אקראיים שדורשים זאת ממכם בטענות שקריות.

איך ממלאים לוטו
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש