איך לעשות כסף – כך תשברו את תקרת הזכוכית

נתחיל בהפתעה: איך לא לעשות כסף. חשוב מאוד שבשביל להבין איך אנשים עושים כסף רציני, נבין קודם כל איך לא עושים כסף. תקרות הזכוכית במידה ואתם הולכים ב"דרכים המקובלות" מאוד ברורות ונמוכות. תשיגו תואר, תמצאו עבודה, אם זה בהייטק במשרות בכירות תגיעו לסכומים של סביב 20,000 נטו בחודש, אם תצליחו להגיע לעמדה ניהולית בכירה (סמנכ"ל או מנהלי אגפים גדולים) בחברה סופר מצליחה, אולי תגיעו ל-30,000-35,000 שקל, וזה, למרות מה שאולי חלקכם כרגע חושבים – לא נקרא "לעשות כסף".

משכורת של שכירים נעה בין 4,000 שקל ל-35,000 שקל ב-99% מהמקרים, וזהו. כנאמר – תקרות הזכוכית בשוק השכיר מאוד ברורות ונמוכות. לעניות דעתי, עצמאי שמרוויח פחות מ-15,000 שקל נטו בחודש הוא עצמאי כושל – כך שהסף התחתון כאשר אתה עצמאי שונה לחלוטין, כל הסטנדרט משתנה לגמרי. יש לי חבר שהוא צורף מצליח, איש כשרוני, שמגיע למשכורת של 30,000 שקל נטו בחודש מתכשיטים שהוא מעצב ומוכר, חלקם בהתאמה אישית, והוא בחור צעיר בתחילת דרכו – כל הסכומים כאשר אתם עצמאיים משתנים לחלוטין, כל הסטנדרט של השכר שלכם משתנה.

אז סיכמנו – לימודים, תואר, עבודה ובוס מעליכם לא יפילו עליכם כסף משמיים, לפחות לא אם זה יהיה הדבר היחיד שתעשו. אם תפתחו מקורות הכנסה בעצמכם עבור עצמכם (בלבד או בנוסף לעבודה שכירה) – זו כבר התחלה טובה יותר.

דרך נוספת איך לא לעשות כסף, היא לכתוב בגוגל "איך לעשות כסף?" ולהתייחס בלי סינון לרוב התכנים שצצים על המסך. אני יודע שככל הנראה ככה הגעתם לכתבה הזו, אבל ב-98% מהמקרים (בדקתי), תקבלו מידע, דפי נחיתה, עמודים שיווקיים ותכנים פרסומיים שמעוניינים בעיקר לענות על השאלה "איך לעשות כסף" עבור מי שיצר את התוכן, ולא באמת עבורכם. כל מי שיציע לכם הרים וגבעות – בעצם רוצה לקחת ממכם כסף על קורס (מקוון או חי) או מידע בשלל נושאים, ולרפד את חשבון הבנק שלו בעיקר, ופחות שלכם.

הוא מנצל את התאווה שלכם (ואני לא משתמש במונח "תאוות בצע" בכוונה, כי לדעתי הרצון ליותר כסף הוא תאווה סטנדרטית למדי, ולא תאוות בצע) וישתמש במלל הכי מפתה בעולם כדי לגרום לכם לשלם לו, ולא לכם להרוויח הרבה כסף.

עכשיו, אחרי שביססנו את זה, ניגע בכמה שיטות ממשיות שכנראה את חלקם אתם לא מכירים, שבאמצעותם אפשר לעשות כסף. כל השיטות שיצוינו כאן חוקיות ולגיטימיות לגמרי, לא נתעסק בדברים לא חוקיים ואפילו לא בכאלו שהם "בתחום האפור" כמו פירמידות, שיווק רב שכבתי, משחקי הגרלה (או הימורים) וכדומה.

עוד נגיד – כי זה לא קל או פשוט ואין כזה דבר כסף קל. אפשר לייצר הכנסות פאסיביות ולהכניס כסף גם בזמן שאתם ישנים, גם במדינה אחרת, אבל הדרך להגעה למצב הזה קשוחה ורצופה מכשולים. תצטרכו לעבוד קשה וללמוד הרבה, גם אם מדובר בהקמת הכנסה פאסיבית וכמובן אם מדובר בעסק שבו אתם מחליפים את הזמן שלכם בכסף נכנס.

 

דרכים לעשות כסף

  • פתחו עסק מצליח סביב תחביב או יכולת – הדרך להגדלת הכנסה ולעשיית כסף עוברת דרך עסק עצמאי. אחותי מכניסה עוד 8,000 שקל בחודש (בנוסף למשכורת לא רעה בכלל במשרד אדריכלות מצליח) מייצור קופסאות בסגנון וינטג' ומכירתם דרך פלטפורמת Etsy. כמעט כל תחביב – משהו שאתם אוהבים לעשות וטובים בו – יכול להכניס עבורכם כסף. תצטרכו להשקיע בשיווק, פרסום, כנראה גם להכשיר את עצמכם בנושא מכירות ובאופן כללי, לעבוד קשה כדי ליצור לעצמכם קליינטורה, אבל בסוף תעשו משהו שאתם טובים בו, אוהבים אותו, וללא בוס על הראש. אם תעשו הכל נכון – עסק עצמאי מצליח יכול להכניס החל מעשרות אלפי שקלים בחודש, ועד מאות אלפי שקלים בחודש. זכרו תמיד לא לעצור באדום, וכשאתם גדלים, להשיג עובדים שיורידו ממכם חלק מהנטל, לקחת עוד הזמנות, להרים מחירים ולפתוח סניפים נוספים כדי להפוך למעצמה של ממש.
  • חנויות אונליין – תוכלו לפתוח חנות פרטית, או כמובן דרך אמאזון או איביי – דבר מאוד מקובל שהופך לנפוץ יותר ויותר בימינו. אם תשקיעו בכך המון מאמצים, זמן וידע ותעשו את הכל נכון – בסופו של דבר תוכלו להגיע לעסק טוב שיניב עבורכם תשואה רבה במעט מאמץ.
  • אפליקציות – יש לכם רעיון לאפליקציה מדהימה? אולי זה ישמע לכם מוזר או מצחיק, אבל את GetTaxi אני הגיתי מפורשות מפי כמה שנים טובות לפני שאפליקציית גט טקסי יצאה בפועל. לא עשיתי עם זה כלום. אתם יודעים מי כן עשה עם זה משהו? המנכ"ל של גט טקסי. אם יש לכם רעיון מנצח שאתם מאמינים בו באמונה שלמה – עשו הכל כדי להרים אפליקציה מצליחה וכשהיא תצליח – הפוטנציאל לרווח הוא עצום. אתם לא צריכים לדעת איך לכתוב אפליקציות בעצמכם, תוכלו לשכור מישהו שיעשה את זה עבורכם, ואם אתם רוצים לחסוך אתם תמיד יכולים לייצא את מטלת כתיבת קוד האפליקציה שלכם דרך upwork או משהו בסגנון, ולתת למישהו בחו"ל לכתוב את האפליקציה שלכם. אני בעצמי הבעלים של 2 אפליקציות, אחת מהן נכשלה כשלון מר והשנייה הולכת ומצליחה יותר ויותר ככל שהזמן עובר ואני צופה לה דרך ארוכה (ורווחית), ואת שתיהן כתב עבורי בחור הודי חמוד שנמצא בחברת תוכנה קטנה (וזולה, אך איכותית) באנגליה. תצטרכו להשקיע בהקמת האפליקציה וכנראה גם באנשי מקצוע בתחום השיווק והפרסום כדי להביא אותה לידיעת הציבור, אבל דבר אחד בטוח – אם רעיון מנצח והשקעה רצינית אגרסיבית – תוכלו להרוויח המון.
  • משחקי סלולר – בדומה לאפליקציות – גם משחקי סלולר לאחרונה הופכים אנשים לעשירים מאוד. כל מיני אנשים עם רעיונות למשחקי סלולר מבריקים, פשוטים מאוד אך ממכרים מקימים את המשחקים (בעצמם או באמצעות תוכניתן ומעצבים, כאמור), ומאפשרים הורדה שלהם בחינם לסלולרי. ואז, כשהשחקן עומד לסיים שלב מתיש וארוך במשחק – הוא נפסל ונגמר מסעו במשחק. קופצת חלונית שאומרת לו "היי, רוצה עוד ניסיון להמשיך מהנקודה הזו במקום להתחיל מההתחלה עבור דולר?". השאר הוא היסטוריה – זה מאוד מפתה. בשני קליקים יש לו ניסיון נוסף להמשיך מאותה נקודה במקום לחזור אחורה, והדולר שלו אצלכם. אם הרעיון של המשחק שלכם פשוט (כלומר – יהיה מהיר לתכנת את המשחק ולהוציא אותו) אבל הוא מבריק וממכר (כלומר – תאספו אלפי ועשרות אלפי הורדות בזמן קצר) – תוכלו להרוויח המון כסף. הנוסחא היום היא לא לגבות על ההורדה של המשחק, אלא להציע "רכישות קטנות" ומפתות בתוך המשחק, וככה לפני שהמשתמש הבין מה קורה, הוא יושב לשחק שעה-שעתיים ביום, ואחת ליומיים שלושה עושה רכישה קטנה, והוא השקיע בכם כבר עשרות דולרים על הדרך, הוא ועוד עשרות אלפי אנשים. צצו בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל אלפי משחקים בסגנון הזה בשנים האחרונות – כל מיני "שוברי קירות" משחקים עם פאזלים וחידות מתוחכמות, משחקי מסלולרים (שבהם צריך לעבור מסלול מכשולים) – וחלקם מצליחים מאוד ורווחיים מאוד.
  • עבודות מזדמנות נוחות – פחות רווחי אבל מושלם לחבר'ה צעירים עם זמן פנוי. תלו שלטים ברחבי השכונה שתובילו כלבים לטיולים בזמן שהבעלים שלהם עסוקים מידי. עשו בייביסיטר. הרשמו כמפקחים בימי בחירות (יש לנו הרבה כאלה לאחרונה, ביום בחירות אתם יכולים לעשות 500-1500 ש"ח!). זמן פנוי בו אתם יושבים בבית ולא עושים כלום, לא שונה בהרבה מזמן שבו אתם מטיילים עם הכלב של השכן שלכם. נצלו את זה.
  • רעיונות מחוץ לקופסא – השכירו את הגג של ביתכם כגג סולרי, הציעו לחברות סלולר לשים שם אנטנה (הטענה על קרינה, כנראה פחות רלוונטית). אם אתם נמצאים בעבודה בה אתם בדרכים כל היום, הציעו את הרכב שלכם לשילוט פרסום. אלו רעיונות שדורשים ממכם מעט מאוד ויכולים להכניס הכנסה פאסיבית יפיפיה ויציבה. 
  • כתיבת מאמרים ותוכן – אני עושה ככה כסף, מהבית, בתחתונים, בזה הרגע, בזמן שאני מקליד את השורות האלו. אפשר גם לעשות ככה כסף (ואפילו משכורת לא רעה בכלל) מחוף הים או מתאילנד. פשוט מצאו חברת דיגיטל שזקוקה לתוכן כתוב – יש המון חברות והמון ביקוש לתוכן כתוב בחברות הדיגיטל השונות. תקבלו נושאים למאמרים, ואחרי מחקר קצר בגוגל לגבי כל נושא, שכתוב מאמרים כתובים בנושא המדובר, קצת ישיבה על התחת ותקתוק במקלדת, אם יש לכם עברית תקינה, הקלדה מהירה ויכולת לחקר ועבודה עצמית – תרוויחו אחלה באחת העבודות הכי נוחות בעולם. אני מתעסק בכתיבת תוכן במשרה חלקית בלבד, בנוסף לעסק נוסף מצליח (מאוד) שיש לי, אבל יש לי ידידה שכותבת תוכן במשרה מלאה, משקיעה בזה 5 שעות ביום, ומגיעה למשכורת של 15,000 ש"ח נטו בחודש, והיא נמצאת בתאילנד בחדרים יפים וחוזרת לבקר בארץ אחת לכמה חודשים. 5 שעות ביום ונהנת ממסז'ים, מסיבות וחדרים יוקרתיים בשאר היום. משרה מאוד נוחה ורווחית עם תנאים מעולים.

 

העצה הגדולה ביותר: חשבו כסף.

בחנו כל אירוע ומקרה שמתרחש אצלכם בחיים, כל זמן, כל הזמן. האם אפשר להפוך את זה למוצר? האם זה יכול להפוך לשירות שאנשים ירצו לקנות? האם אפשר לנצל את המקום הזה לפרסום? הקיפו את עצמכם בשאלות האלו כל הזמן ותמצאו דברים שיכולים להכניס לכם כסף, אם מדובר ברעיון של אחד לאלף, אולי אפילו הרבה כסף, בתנאים נוחים.

האנשים העשירים ביותר בעולם כל הזמן חושבים איך מה שהם עושים כרגע יכול להפוך למכונת מזומנים, איך מה שקורה להם עכשיו יכול להכניס עבורם כסף, איך המקום בו הם נמצאים עכשיו יכול להוות עבורם הכנסה. פשוט עשו לכם מנהג להסתכל על כל אירוע ומקום שאתם נתקלים בו בחייכם בתור הזדמנות, יש כל כך הרבה "משבצות פנויות", דברים שאפשר להפוך להכנסה ואף אחד עוד לא ניצל ולא חשב עליהם לפניכם.

איך לעשות כסף
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש