איך לעשות כסף מגוגל?

גוגל, בין אם אתם משלמים לו באופן ישיר ובין אם לא, עולה לכם הרבה כסף. בדרך כלל גוגל עושה כסף ממכם, לא אתם עושים כסף מגוגל. אם תנסו לשאול (בגוגל, איך לא) איך עושים כסף מגוגל, תקבלו בעיקר תשובות (יעילות יותר ופחות) לגבי איך עושים כסף באינטרנט. אז תתפלאו, גם אם מצמצמים את האמצעים לכדי גוגל בלבד, אפשר לעשות כסף מגוגל, ואפשר לעשות הרבה כסף מגוגל. איך עושים את זה? הנה כל התשובות.

 

קידום אורגני – SEO

אם יש לכם עסק, מוצר או שירות למכור, כדאי מאוד שתנצלו את גוגל כדי למכור ממנו יותר. באמצעות קידום אורגני תוכלו לקדם את העסק שלכם ברשימת תוצאות החיפוש כאשר יחפשו את המוצר או השירות שאתם מוכרים. מדובר באומנות שלמה של איך לבצע את זה, ויש חברות ואנשים רבים שיהיו מוכנים להציע לכם קידום אורגני לעסק שלכם (חלקם עושים זאת טוב, חלקם פחות).

המשוואה היא פשוטה: אם מחפשים "מנעולן בבאר שבע", ויוסי המנעולן מופיע בראשית העמוד בתוצאות החיפוש, ואתם מופיעים באמצע העמוד, יוסי יקבל הרבה יותר כניסות לאתר שלו, ויסגור הרבה יותר מכירות דרך גוגל (בהנחה שהאתר שלו ממיר גולשים לפניות בשיעור גבוה, ושהוא יודע למכור ולהשמע טוב בטלפון או בכתב מול לקוחות פוטנציאלים). באמצעות קידום אורגני, שאותו, אגב, אתם יכולים להתחיל ללמוד איך לעשות לבד בעצמכם כאן, תוכלו להתקדם במיקומים כאשר מחפשים שירות או מוצר כמו שלכם. מיקום גבוה יותר – יותר פניות שתקבלו. יותר פניות – יותר כסף. תודה, גוגל!

 

אין לכם עסק? אתם עדיין יכולים להרוויח מגוגל באמצעות קידום אורגני.

חשבו מה אתם יכולים למכור. מה התחביבים שלכם? מה אתם יודעים לעשות? במה אתם מבינים? אחרי שעניתם על השאלות האלו, חשבו על מוצרים או שירותים שאתם יכולים למכור סביב התחביבים או הידע שלכם, ואם אתם מבינים במשהו שאנשים רוצים ללמוד אותו – הרימו קורס אינטרנטי וירטואלי עם סדרת סרטוני וידאו בנושא. עם עמודי המכירות סביב התחביב, הידע או ההבנה שלכם בנושא מסויים, תוכלו להתחיל קידום אורגני ולהתחיל להיחשף לאנשים ברגע שהקידום שלכם יביא תוצאות וגולשים לאתר. תודה לגוגל, כבר אמרנו?

 

קידום ממומן – ADWORDS

הקידום הממומן דומה למדי לקידום אורגני – רק כשמו כן הוא – ממומן. כלומר, עולה לכם כסף. לא רק שתצטרכו לשלם לבן אדם שירים עבורכם את קמפיין הקידום (אם תקחו אחד כזה) כמו בקידום האורגני, אלא שגם עצם הקידום עצמו, כל קליק וקליק על כותרת האתר שלכם – תעלה לכם. גם בתחום הזה מקצוענים רבים בתחום יסכימו לעשות את הדברים בשבילכם, למרות שכנראה שעם קצת ידע טכני ומחקר באינטרנט, תוכלו לעשות את הדברים לבד בעצמכם.

אולי לא לגמרי ברמה המקצועית של אנשי מקצוע שזוהי פרנסתם, אבל לפחות זה לא יעלה לכם. קידום ממומן, הוא סוג של קיצור דרך אל מול קידום אורגני איכותי. אם בקידום אורגני עובדים קשה, מרימים אתר, מפעילים לכיוונו קישורים נכנסים, כותבים תוכן ומטפחים את האתר, בקידום הממומן אפשר להגיע למקום הראשון תוך 10 דקות עם אתר שבו יש גם כמה מילים בודדות (לא מומלץ, אבל תיאורטית זה אפשרי).

איך זה עובד? מרימים אתר מכירתי לפי הכללים שהסברנו תחת הקידום האורגני – בין אם יש לכם עסק וגם אם לא. נכנסים לממשק AdWords – קידום ממומן בגוגלכאן. מרימים קמפיין אחרי שלמדתם בדיוק איך עושים את זה באמצעות מחקר באינטרנט. מחליטים כמה משלמים כל פעם שמישהו נכנס אליכם לאתר, ותוך כמה דקות בודדות – האתר המכירתי שלכם נמצא במקומות הראשונים (ואולי אפילו הראשון, אם בחרתם להיות לארג'ים בתקציבים פר לחיצה) עבור מילות המפתח שאנשים מחפשים אותם בחרתם. אם האתר שלכם טוב וממיר בהצלחה גולשים ללקוחות מתעניינים שיפנו אליכם, הטלפון יתחיל לצלצל והמייל יתחיל לקבל פניות – סגרו את המכירות האלו, ושוב, תודה לגוגל שמביאים לכם לקוחות פוטנציאלים.

 

מודעות באתר – AdSense

לגוגל יש שירות מודעות, שירות פשוט ומקסים, שמאפשר לכם לנצל את אתר האינטרנט שברשותכם, במידה ויש בו תנועה והוא פופולרי.

תראו, להרים ממשק באנרים ומודעות באתר שלכם (שלא דרך שירות מודעות כמו AdSense) זה קשוח. צריך לבדוק מי ירצה לפרסם אצלכם, ליצור איתו קשר, להציע, לספק לו נתוני תנועה, ואם הכל ירצה וימצא חן בעיניו, הוא יבקש שתפרסמו אותו אצלכם באתר. כדי לקצר את כל התהליך הוקם שירות Google AdSense. איך זה עובד? יש לכם אתר פופולרי עם הרבה תנועה? במידה ולא – צרו אחד! אתר מעניין עם תוכן איכותי, אתר שימשוך גולשים רבים בנושאים שמעניינים אנשים. אם יש לכם אתר כזה ואין בו הרבה תנועה, השתמשו בקידום אורגני ו/או קידום ממומן (פה למעלה כתבתי על זה, פספסתם?) כדי לנתב אל האתר שלכם יותר תנועה. אחרי שיש לכם אתר פופולרי עם הרבה גולשים ותנועה, הכניסו בתוך האתר את הפרסומות של גוגל דרך שירות AdSense.

נכנסים לממשק AdSense כאן, עוברים תהליך הגדרה פשוט (הרבה יותר פשוט מקידום אורגני או קידום ממומן, נשבע), ומקבלים קוד להדבקה בקוד האתר שלכם, שיציג מודעות באתר. אחרי שיישמתם הכל ועברתם את התהליך, כשתכנסו לאתר שלכם (אתם או כל אחד אחר) תראו שמוצגות בו מודעות. אלו המודעות של גוגל, והוא דואג להחליף אותם לכל משתמש, להציג מודעות שהכי מתאימות לכל משתמש, ולנהל את כל הסיפור מאחורי הקלעים עבורכם. מה התפקיד שלכם? לצפות בנתונים בממשק AdSense, לראות כמה גולשים באתר שלכם לוחצים על המודעות של גוגל שהצבתם באתר, ולהנות מתשלום עבור כל פעם שמישהו לוחץ על מודעה באתר שלכם. כמה תשלום? לא הרבה.

כנראה כמה אגורות עד עשרות אגורות עבור כל לחיצה. רוצים לקבל הערכה? היכנסו לעמוד הזה מטעם גוגל, גללו את הגלגשת מעט מטה, הזינו את האזור הגאוגרפי שלכם והתחום שהאתר שלכם עוסק בו – ובדקו. אם האתר שלכם באמת פופולרי והרבה אנשים פוקדים אותו כל יום, זה יכול להצטבר לכדי סכומים יפים מאוד. פה ב"שקוף", אין לנו פרסומות של גוגל AdSense משולבות באתר, יש לנו אג'נדות מסויימות שמתנגשות עם זה (נכון לאמצע שנת 2020, מאוד יכול להיות שבעתיד…). אבל, אתם נמצאים כרגע באתר עם המון תנועה, אלפי אנשים (אולי אפילו עשרות אלפים?) מבקרים פה כל יום, ואם היינו שמים פה מודעות של גוגל סביר להניח שהיינו מרוויחים מזה לא רע. ב-ynet לדוגמא, יש מודעות של גוגל (ynet בוחר להציב מודעות של גוגל בצורה די חבויה, ככה שיראו חלק מהעמוד ולא בולטות כמודעות פרסומת).

המנוע של גוגל AdSense מאוד דינמי ופשוט להבנה. תוכלו לבחור בין 3 סוגי מודעות –

  • מודעות באנר (Display Ads) – ריבועים בתוך האתר שלכם שברור לחלוטין שהם לא חלק מהמסך, הם מעוצבים שונה ובולטים כתוכן שאינו שייך לאתר.

 

  • מודעות ביניים (In Feed Ads) – מודעות שנראות כאילו היו חלק מהאתר, מעוצבות לפי כללי האתר (כמו שאתם הגדרתם), ומובנות ככה שהן מופיעות בין מקטעים באתר. אלו מודעות שהגולש בהרבה מקרים לא יבין שהן מודעות פרסומת, כי זה נראה כאילו הן קוטעות את הכתבה, המאמר, או התוכן שלך עם הצעות וקישורים לנושאים קשורים (שבפועל יקחו אותו לאתר אחר). מודעות In Feed יכולות להגיע גם בין קטעים שלמים באתר, כך שאם יש לכם 2 כתבות או יותר באותו עמוד או אתר שבנוי בצורת מקטעים – בין לבין תוכלו להכניס את המודעות.

 

  • מודעות מובנות בתוך תוכן האתר (In Article Ads) – אלו הן מודעות שמסתתרות הכי טוב באתר שלכם. רק מביני עניין יקלטו שמדובר בפרסומת. זו יכולה להיות ממש מילה או רצף מילים עם קישור בתוך משפטים בתוכן הכתבה שלכם, שבפועל, בלחיצה עליהם, יקחו את הגולש לאתר אחר ויכניסו לבעלי האתר כסף. סליחה מראש עבור כל אלו שלחצו על קישור הדמה ששמתי פה כדי להבהיר את הכוונה שלי, זה לא קישור אמיתי. נפלתם בפח?

סוגי המודעות שניתן להכניס לאתר שלכם במסגרת Google AdSense – 

מודעות אדסנס לדוגמה

 

מודעות באפליקציה

לגוגל יש שירות שמגביל לשירות Google Adsense המיועד לאפליקציות בסלולר (באנדרויד או באייפון). השירות נקרא Google AdMob – שזה קיצור של Ads Mobile. השירות למעשה מתפקד בצורה די זהה (עם בונוס מבחינת סוגי המודעות האפשריים, מיד נדבר על זה) – הכניסו לתוך האפליקציה שלכם, בהנחה שהיא פופולרית ויש בה הרבה תנועה, מודעות מטעם גוגל. כאשר משתמש באפליקציה שלכם לוחץ על מודעה – אתם מרוויחים. אם יש לכם כבר אתר פופולרי ומלא תנועה, אין סיבה שלא תהפכו את הגרסה הסלולרית שלו לאפליקציה, תבקשו מאנשים להוריד אותה ולהשתמש באתר דרכה, ותיישמו בתוכה מודעות של AdMob. זה יגדיל את השימוש והגלישה באתר שלכם דרך אפליקציה. כאשר אתם מציבים מודעות AdMobile, אתם יכולים לבחור אחד מארבע סוגי מודעות אפשריים:

  • מודעות באנר (Banner Ads) – מודעות ריבועיות שיעלו על חלק מהמסך, על גבי תוכן האפליקציה שלכם. המודעות האלו משדרות מודעה באופן ברור, אי אפשר להתבלבל ולחשוב שזהו חלק מהאפליקציה, מאחר והקו העיצובי שלהם בדרך כלל לא זהה לעיצוב האפליקציה שלכם. המודעות האלו מתחלפות ומנוהלות לחלוטין על ידי גוגל, אתם רק צריכים לדחוף שורת קוד לתוך קוד האפליקציה, וגוגל יעשה את השאר. מקביל למודעות באנר באתר האינטרנט שלכם דרך Google AdSense עליו דיברנו קודם.

 

  • מודעות מסך-מלא (Interstirial Ads) – מודעות אלו מאכלסות את כל המסך, וכדאי מאוד להעלות אותן על המסך במעברים טבעיים והפסקות טבעיות באפליקציה שלכם. אם בניתם משחק סלולרי, לדוגמא, מקום טוב לשים מודעות מסך-מלא יהיה בין כל שלב ושלב במשחק שלכם. פה, ממש אין סיכוי שמישהו יתבלבל ויחשוב שמדובר בחלק מהאפליקציה. ברור לחלוטין שמוצגת על המסך פרסומת ויש "הפסקה" מהאפליקציה.

 

  • מודעות טבעיות מתקדמות (Native Advanced) – מודעות שניתנות להתאמה אישית כדי להתאים אותם למראה של האפליקציה שלכם. כן כן, הבנתם נכון, המודעות האלו מתחבאות בתוך תוכן האפליקציה, ורק מביני דבר יזהו כי מדובר במודעה ולא בחלק מתוכן האתר. אין ריבועים גדולים בולטים על גבי המסך, המודעות האלו נראות כמו חלק מהתוכן באפליקציה שלכם. מקביל למודעות In-article עבור אתרי אינטרנט.

 

  • הבונוס הגדול של מודעות Google AdMob עבור אפליקציות: מודעות צ'ופר וידאו (Rewarded Video) – לסוג המודעה הזו אין אח ורע או דומה בתחום אתרי האינטרנט, יש פה יישום חכם של העובדה שמדובר באפליקציה ולא באתר אינטרנט. המודעות האלו אינטראקטיביות – גוגל תחזיר לאפליקציה שלכם מידע בסיסי לגבי הביקור במודעה כשהגולש יסיים לצפות בה (אם סיים בהצלחה ואם לא). אלו מודעות וידאו שמציגות על כל המסך וידאו שמשכו בין כמה שניות בודדות ועד 40 שניות.

אם הגולש צופה בכל הוידאו, תדעו על כך דרך שירות Google AdMob, ובמידה ולא, גם תקבלו עדכון, כאשר יחזור מסרטון הפרסומת. למה זה טוב? כדי לצ'פר את המשתמש באפליקציה שלכם באמצעות צפיה בסרטוני פרסומת! אם יש פונקציות מפתות באפליקציה שלכם, או דברים שעולים כסף, תוכלו לספר למשתמש שכדי לחשוף את הפונקציה המפתה או להמנע מהתשלום, הוא מוזמן לצפות בסרטון פרסומת במקום. המשתמש יעבור לסרטון הפרסומת, ואם יבחר לצפות בו עד הסוף ולא לפרוש באמצע, שירות Google AdMob יעדכן אתכם על כך ותוכלו לצ'פר אותו במסגרת האפליקציה שלכם – לחשוף את התוכן המפתה או לאפשר את התוכן ללא עלות. כמה מרוויחים מזה? זוהי המודעה הכי רווחית במסגרת Google AdMob, וכל 1,000 צפיות במודעה שכזו צפוי להכניס לכם כ-15$, שזה המון ביחס לסטנדרט תשלום ממודעות. אל תשכחו שהגולש חייב להיות כמה שניות ועד 40 שניות במודעה, שזה לא נוח ולא נחמד, אבל אם התוכן או הצ'ופר שאתם מבטיחים לו בסיום מגניב והוא רוצה אותו – הוא יעשה זאת.

 

מודעות באפליקציה לדוגמה

 

להרוויח כסף מהפרסומות של גוגל

תראו, אני יודע איך זה עשוי להשמע. תרימו אתר פופולרי עם המון תנועה, צרו אפליקציה מקובלת עם המון משתמשים פעילים, שימו פרסומות ותרוויחו גרוש וחצי כל פעם שמישהו צופה בפרסומת. כן, זה קשוח. לא תקבלו מזה הרבה כסף, אלא אם האתר או האפליקציה שלכם יהיו מגה-פופולריים. תצטרכו להשקיע המון בתכנים איכותיים ומעניינים, קידום אורגני וקידום ממומן.

אבל יש דובדבן על הקצפת – פרסומות באתר או באפליקציה שלכם הם רק קצה קצהו של הקרחון – ההכנסה הצדדית הקטנה, כסף הכיס שאפשר להרוויח מאתר או אפליקצים פופולריים. אם יש לכם אתר או אפליקציה פופולריים, סביר מאוד להניח שאתם יכולים להרוויח ממנו בעוד המון דרכים אחרות – ולהכניס פרסומות פנימה – זה רק יכניס עוד מאות, אלפי או עשרות אלפי שקלים בחודש בהתאם לכמה באמת פופולרי האתר או האפליקציה שלכם. את הכסף מהפרסומות תכניסו מגוגל, את הכסף שאפשר לעשות במסגרת האתר או האפליקציה שלא דרך פרסומות – תכניסו ממקורות אחרים.

 

אפליקציות בתשלום ובדמי מנוי דרך Google Play

עוד דרך מדהימה ונדירה להכניס כסף מגוגל, היא ליצור אפליקציה בתשלום או בדמי מנוי. אפליקציה שעולה כסף להוריד ולהתקין אותה, או כזו שעולה כסף להשתמש בה. כן כן, תתפלאו, יש כאלה אפליקציות וחלק מהן נהיו כל כך פופולריות שהן הפכו את הבעלים שלהם לעשירים כקורח. אנחנו לא רגילים לשלם על אפליקציות, מבחינתנו, אפליקציות הן דבר חינמי. אם תרימו אפליקציה שאנשים ממש רוצים (או חלקים באפליקציה שלכם שאנשים ממש רוצים), תוכלו לגבות בעד האפליקציה דמי התקנה, או אפילו דמי שימוש חודשיים באמצעות מנוע ההרשמה (Subscriptions) של חנות האפליקציות של גוגל – Google Play. נשמע לכם מופרך?

מתי בפעם האחרונה ביקרתם באפליקציות של יוטיוב או מאקו? סביר להניח שלא מזמן. לשני אלו יש אפשרות להרשם כמנוי (יוטיוב תמורת 24 שקלים בחודש, מאקו תמורת כעשרה שקלים או קצת יותר בהתאם לתוכנית המנוי שתבחרו). מאקו מציעה צפייה בתכנים שלה ללא פרסומות בתוך הפרקים, וצפייה בפרקים של סדרות לפני שהן מגיעות לשידור ראשוני בטלויזיה, בעבור דמי המנוי.

יוטיוב מציעה צפייה בתכנים ללא פרסומות, ואפשרות להשמעת התכנים ברקע, מבלי שהסלולרי מחוייב להשאיר את המסך דלוק ופועל על יוטיוב. ככה, אפשר להנות משמיעת מוזיקה ביוטיוב ולהמשיך להשתמש במכשיר, או לכבות את המסך, מבלי שאתם מחוייבים להשאיר את הסרטון על גבי המסך. למאקו יש עשרות אלפי מנויים שמכניסים מאות אלפי שקלים כל חודש, וליוטיוב יש מיליונים על גבי מיליונים של מנויים שמכניסים… אממ… המון כסף.

אם אתם מפחדים מדמי מנוי ואין לכם מה להציע בתמורה לתשלום חודשי – אפשר פשוט לגבות חד פעמי בעד הורדת והתקנת האפליקציה. אפליקציות שאני מכיר ועושות את זה (וגם שילמתי וקניתי אותן) הן Tasker – שעולה 14 שקלים, תוכנת אוטומציה מדהימה לאנדרויד, ותוכנת ליצ'י, תוכנה אלטרנטיבית לתפעול רחפן, שמוסיפה עוד המון פונקציות ואפשרויות מגניבות על פני האפליקציה החינמית שמגיעה יחד עם הרחפן שלי. חבר'ה, ליצ'י עולה מחיר מופקע של 89 שקלים (!!!), שילמו את המחיר והורידו אותה מאות אלפי אנשים – מישהו שם הפך לעשיר, וזאת רק מאחר והאפליקציה שעימה רחפנים מגיעים מוגבלת ועושה חצי עבודה.

עכשיו בואו נתחבר רגע למציאות – כנראה שלא תהיה לכם אפליקצייה לאוטומציה באנדרויד, וגם לא אפליקציה אלטרנטיבית לתפעול רחפנים. אז מה כן?

אתם מאמני כושר? הרימו אפליקציה מושקעת עם טיפים, מתכונים, תוכניות אימונים, סרטוני הסבר, והתוכן דינמי ומתעדכן, ועוזר לאנשים לרזות ולהפוך לבריאים. קחו על האפליקציה שני שקלים לחודש בדמי מנוי, או גבו 8 או 10 שקלים דמי הורדה. אם תגיעו לעשרות אלפי הורדות (או מאות אלפי? או מיליונים?), עשיתם המון כסף. 

זו רק דוגמא אחת. תתפלאו אבל אנשים מוכנים לשלם על אפליקציות אם התוכן מספיק קורץ להם, והם רוצים אותו.

 

אפליקציות עם תשלומים בתוך האפליקציה דרך Google Play

דרך נהדרת ליישם את כל מה שכתבנו בפסקה הקודמת, ולגבות את הכסף על האפליקציה שלכם דרך הדלת האחורית, היא להשתמש ברכישות בתוך האפליקציות (In App Purchases). בשיטה זו, האפליקציה (בדרך כלל) בחינם לחלוטין, ואנשים לא מונעים מעצמם להוריד ולהתקין אותה בגלל שיש עלות. איפה כן הם ישלמו לכם? בתוך האפליקציה. אתם יכולים לתת חלקי פרימיום בתוך האפליקציה בתשלום, או לבקש כסף כדי לחשוף מידע או קטע בתוך האפליקציה שלכם. השיטה הזו מאוד מקובלת במשחקים לסלולר – אותם בדרך כלל מורידים בחינם, ומהר מאוד, בתוך המשחק, מציעים לכם תוכן או צ'ופרים בתשלום.

חשוב לדעת – עמלות גוגל על אפליקציות בתשלום או אפליקציות עם רכישות פנימיות דרך Google Play

כן, זה לא בחינם. כשאתם גובים כסף על אפליקציה, או מוכרים דברים בתוך האפליקציה, גוגל תגזור קופון של 30%. מגיע להם, זה דרך הפלטפורמה שלהם, לא? בנוסף לעמלה על כל אפליקציה בתשלום או תוכן בתשלום שמכרתם, יש גם דמי רישום זניחים של 25% כדי להרשם כבעל אפליקציות ב-Google Play.

גוגל העסק שלי

דרך נוספת וחינמית לחלוטין להרוויח כסף באמצעות גוגל, היא הגדרה של העסק שלכם דרך "גוגל העסק שלי". גוגל מנהל רישום של עסקים פעילים, ואם אין לכם עדיין עסק מוגדר במסגרת "גוגל העסק שלי", אתם צריכים להגדיר אחד – עדיף כבר אתמול. כאשר אנשים מחפשים את העסק שלכם (או עסקים בתחום שלכם, במידה ויש לכם קידום אורגני טוב), הם יראו כרטיסיית עסק בתוצאות החיפוש בגוגל, שבה יש טלפון, כתובת ופרטים נוספים.

הכרטיסייה הזו מוטבעת אל תוך תוצאות החיפוש במסגרת "גוגל העסק שלי", וזהו שירות שניתן לכל ללא תשלום. הוא מעודד לקוחות ליצור אתכם קשר או להגיע אליכם – ואם לקוח מחפש עסק בתחום שלכם והוא נמצא פיזית קרוב אליכם – סיכוי גבוה יותר שכרטיסיית העסק שלכם תופיע לו על המסך, ומשם הדרך שלו אליכם לעסק קצרה.

אייקון של גוגל
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש