שיווק באינטרנט – לצאת מהקופסא ולהרוויח כסף

האינטרנט הוא כלי עוצמתי. בעוד שרוב האנשים משתמשים בו כדי לחפש מידע, לצפות בסרטונים ותכנים או לבדוק מה חדש עם החברים שלהם, אנשים רבים רואים את האינטרנט ככלי שיווקי, שיכול לקדם את העסקים שלהם ולהניב עבורם רווח גדול יותר. יש דרכים רבות לשווק באינטרנט, במדריך הזה ננסה לסקור את כולם.

עבור הרבה מהשיטות והנושאים יש לי כתבות שכבר כתבתי בעבר, ואקשר במקום המתאים ותוכלו לקרוא מידע נוסף, להעמיק את הידע בנושא מסויים, ולהנות מכתבה ייעודית בנושא.

כל פעולת לשיווק העסק או המותג שלכם שמתבצעת באינטרנט היא שיווק באינטרנט או שיווק ברשת, והיום האפשרויות הרבה יותר נרחבות ומקיפות מפעם. פעם, שיווק היה בעיקר בתשלום, באמצעות מימון מודעות בגוגל או בפייסבוק, היום – יש הרבה דרכים לשווק באינטרנט – חלקן בתשלום וחלקן חינם לגמרי. חלק מהשיטות החינמיות יעילות לא פחות מהשיטות בתשלום.

 

הגישה המודרנית לשיווק באינטרנט

לפני שנדבר על שיטות שיווק באינטרנט ומה עושים בפועל, קודם כל נסביר את הגישה המודרנית לשיווק באינטרנט, שהיא שונה מאוד מהגישה המקובלת למכירות מחוץ לעולם האינטרנט, והיא גם שונה מאוד מהגישה של פעם לשיווק באינטרנט, שהייתה שגרתית יותר.

השיווק בימינו בעולם האינטרנט צריך להיות "פחות שיווקי", כלומר, פחות מדבר "מכירות", ויותר מדבר שירות, מענה על שאלות, יצירת קשר בין אישי, פתיחת מערכות יחסים עם לקוחות ולקוחות פוטנציאלים. באינטרנט מי שמוכר הכי טוב ברוב המקרים לא מנסה למכור, הסלוגן הפרדוקסלי "כשתפסיק למכור תתחיל למכור" מתקיים בהרבה מקרים בעולם האינטרנט. המוח שלנו מצנזר וזונח תשומת לב סביב באנרים קופצים, מודעות פרסומת לשיווק, במיוחד כשאנחנו יושבים באינטרנט על המחשב או בסלולר.

רוב האנשים שיפגשו את השיווק שלנו בורחים לסלולר או לפייסבוק במחשב במטרה כדי לקחת פסק זמן, להנות, לראות דברים מעניינים או לבדוק מה שלום החברים שלנו. הסיכוי ליחס כלשהו (לייק, תגובה, מילוי טופס, ביצוע מכירה – מה שנקרא "מעורבות" או engagement) כשמנסים למכור – נמוך מאוד. הסיכוי ליחס כש"באים בטוב" עם מידע מעניין, פוסט מצחיק, טקסט מתוחכם ועל אחת כמה וכמה אם פתחנו מערכת יחסים ארוכת טווח מול הלקוחות הפוטנציאליים – גבוה פי כמה.

זה לא כמו שלט חוצות בדרכים שפוגש אותנו באמצע נהיגה או פרסומת בטלויזיה כשאנחנו יושבים על הספה, רוב האנשים יפגשו את השיווק שלנו באינטרנט כשהם לא רצו, לא ביקשו ויש להם דברים טובים יותר לעשות (למעט אם הם באופן ממוקד מחפשים בגוגל עסק כמו שלי כי הם זקוקים לו ממש בזה הרגע). בכל אופן – שיווק פחות פולשני ופחות נדחף, עובד הרבה יותר טוב בעולם האינטרנט. לעולם לא תפגשו סרטון ויראלי שאנשים משתפים מרצונם בקצב גבוה שבו יש תמונות מתחלפות של מוצרי חשמל ופירוט על הנחה בחנות מוצרי חשמל כלשהי.

אתם כן עשויים לפגוש סרטון ויראלי שאנשים משתפים מרצונם בקצב גבוה של עובד חנות מוצרי חשמל עושה סנפלינג ממאוורר תיקרה לרצפה של חנות החשמל בה הוא עובד. עשרות מיליוני צפיות, אפס ש"ח השקעה.

שיווק באינטרנט הוא במקרים רבים לטווח ארוך. במקרים אלו אין מודעה או פרסומת שמגיעה ואמורה לדחוף את הגולש לביצוע מכירה באותו הרגע.

הרבה מהשיטות מתעסקות יותר במערכת יחסים ארוכת טווח, שבעומקה נמצאות מכירות ועסקאות, מאשר ניסיון דחיפה למכירה מיידית. בשיטות אלה (שיווק בתפוצה במייל הוא הקלאסי ביותר) קודם כל המשתמש מתוודע אליכם ואל העסק שלכם, בהמשך הדרך הוא יפתח כלפיכם חיבה כי אתם נותנים לו מידע חיוני, מענה על שאלות או תוכן מעניין אחר, זה יוצר בו אמון כלפיכם, ומתוך האמון – נולדות מכירות. זה לוקח זמן אבל ההצלחה, למי שיעשה זאת נכון, מובטחת.

הלקוחות יקנו, ויחזרו לקנות, וימליצו. הם סוג של מעריצים את המותג או את הפרסונה שמציגה את המותג, נוצרת חיבה אמיתית של ממש. במרכז המאבק הזה לחיבתו של הלקוח הפוטנציאלי נמצא קודם כל התוכן – ושיהיה איכותי ומעניין ומושך. זו הסיבה שבגללה כתיבה שיווקית היא נושא עצום שיש לו מיליוני מדריכים באינטרנט, לצד קורסי קופירייטינג מלאים שאורכם מספר חודשים. ברגע שהכתיבה היא שיווקית והיא מייצרת תוכן מושך, גולשים רוצים להמשיך לקבל תוכן דומה – וזהו הבסיס של מערכת יחסים ואמון.

זוהי הסיבה שבגללה פעמים רבות מטרתה של פעולת שיווק באינטרנט היא לא מכירות באופן ישיר, אלא מעורבות מסוג שונה – הרשמה לרשימת תפוצה, לייק, הרשמה לעדכונים (יוטיוב). יוצר התוכן – המותג המשווק – נותן תוכן מעניין, ואז אומר למי שקורא או צופה: "רוצה עוד תוכן מעניין כמו זה בהמשך – תלחץ על הכפתור שיאפשר לי לעדכן אותך כשאני מייצר עוד תוכן כמו זה". זוהי בעצם הושטת יד ליצירת מערכת יחסים ארוכת טווח, ולא ניסיון קר למכור.

במקביל למה שציינתי למעלה, גם באינטרנט עדיין קיימת הגרסה הסטנדרטית של שיווק, שבה יש מודעה ובה מוצר או שירות, שמדברת "מכירות" באופן ישיר. אם עושים את זה נכון, גם כך זה יכול לעבוד, אבל אימפריות של נרשמים ומערכות יחסים מצליחות לשווק טוב יותר ממודעות נקודתיות בעולם האינטרנט.

 

למה דווקא שיווק באינטרנט ולא בטלויזיה, רדיו, עיתון, שלטי חוצות וכדומה?

  1. כמעט בכל שיטה אחרת, אם לא בכל השיטות האחרות – השיווק הולך בכיוון אחד – מכיוון המשווק ללקוח הפוטנציאלי. האינטרנט זה אולי העולם היחידי שמאפשר ללקוח הפוטנציאלי להפגין אינטראקטיביות עם הפרסום. לתת תגובה, לסמן "אהבתי" או "לא אהבתי", להירשם, לשאול את המשווק שאלה על הפרסום, ועוד. אם משכתם את הלקוח הפוטנציאלי למוערבות כלשהי, לא רק שהוא חצי רגל בתוך המכירה, גם ניצלתם את היתרון של עולם האינטרנט על פני העולמות האחרים שבהם אפשר לשווק.
  2. שיווק באינטרנט הוא זול מאוד ביחס לתוצאות שהוא מביא אם עושים זאת נכון, ועשוי אף לא לעלות שקל ולהיות יעיל מאוד ולהביא מכירות רבות.
  3. האינטרנט הוא המקום היחידי שמאפשר לכם לשווק עסק קטן דיגיטלית ווירטואלית, כאשר העסק בעצמו הוא דיגיטלי ווירטואלי. כל העסק יכול להיות מבוסס מחדר השינה, מהספה בסלון או מהגראז' בקומת המרתף. אם העסק שלכם הוא באמת יותר דיגיטלי או וירטואלי, זה לא הגיוני ולא מסתדר לפרסם אותו בשום מדיה אחרת מלבד העולם הדיגיטלי הוירטואלי.
  4. פנייה לקהל רלוונטי ומטורגט (מלשון target – באנגלית "מטרה") קלה יותר באינטרנט, כך שהשיווק שלכם מגיע לאנשים רלוונטיים למוצרים והשירותים שלכם. זה יתרון עצום שלא קיים באף שיטת שיווק אחרת מלבד שיווק באינטרנט. אם יש לכם אולם אירועים לחתונות, אתם יכולים שהפרסום שלכם יגיע ישירות ואך ורק למאורסים טריים, אם יש לכם מוסד להשלמת בגרויות, אתם יכולים שהשיווק שלכם יגיע ישירות לחבר'ה צעירים בלבד (ובמקרים מסויימים, ספציפית לכאלו שמראים עניין בהשכלה גבוה בזמן האחרון באינטרנט), ובהרבה מקרים – הטירגוט הוא מדוייק לחלוטין – הפרסומת, מודעה, פוסט או סטורי שלכם מגיע אך ורק למי שמחפש בדיוק את מה שאתם נותנים באופן מפורש.

עם כל היתרונות – חשוב להבהיר – ההבדלים בתוצאות תלויים מאוד באופן השיווק והאם בוצע נכון. נוסח לא נכון, מודעה שההגדרות שלה לא מדוייקות – עלולות לא לייצר תוצאות ובמקרים רבים לעלות כסף רב.

 

השלב הראשון – אתר אינטרנט או ייצוג וירטואלי אחר של העסק שלכם

השלב הראשון לשיווק באינטרנט, הוא כמובן, איך לא, שיהיה לכם אתר אינטרנט. את אתר האינטרנט האישי שלכם יכול להחליף גם דף עסקי בפייסבוק, ערוץ יוטיוב או דף נחיתה (דף מכירתי בודד, לא אתר אינטרנט שלם). הנכס הוירטואלי הזה שדרכו אנשים יקנו או ירשמו לערוצי המידע שלכם, יכול להיות בכל פלטפורמה – רשת חברתית, אתר משל עצמכם, אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב, כל דבר – אבל בסופו של דבר רוב העסקים זקוקים גם לעמוד אחד לפחות משל עצמם שהוא לא חלק מפלטפורמה מסויימת. כלומר, עסק ברוב המקרים יצטרך גם אתר משל עצמו, במקום שבו הרשת החברתית או הפלטפורמה מגבילה אותו (בסליקת אשראי אונליין, באפשרויות ליצירת קשר, במידע שהוא מכניס וכדומה).

לדוגמא, אם יש מנעולן שמנהל את הפעילות העיסקית שלו בפייסבוק – יש לו דף עיסקי ויש בו מידע, תמונות, סיפורים מעניינים ודרכים ליצירת קשר, עדיין מאוד מומלץ שיוכל לתת קישור לאתר משל עצמו מחוץ לפייסבוק, ודרכו גם אפשר אולי ליצור איתו קשר בוואטס אפ או להזמין שירות בקריאה מקוונת ללא חיוג (אפשרויות שאי אפשר לנצל במסגרת דף עיסקי בפייסבוק).

גם אם יש פלטפורמה שעונה על רוב הצרכים שלכם, השקיעו כסף באתר משל עצמכם מאחר וזה יפתח אפשרויות חדשות של שיווק (קידום האתר בגוגל, לדוגמא) ויוריד מגבלות טכנולוגיות של הפלטפורמה שאתם עובדים בה.

חלק קטן מהעסקים יכול להנות מאתר עם דף אחד או אתר לא מושקע שעלותו הייתה זולה או שנבנה בבניית בעל העסק באופן עצמאי, רוב העסקים זקוקים לשירותים מקצועיים בתחום הזה. ככל שהשירות או העסק שלכם מורכבים יותר ודורשים אפשרויות רבות יותר, תצטרכו להשקיע זמן וכסף רב יותר בעוד אפשרויות, פיצ'רים ועיצוב האתר. האתר של המנעולן שנתתי כדוגמא צריך להציג את העסק עם תמונות, מידע על המנעולן, כתובת, קישור לחיוג וניווט, וכדומה – במקרה המינימלי.

אותו מנעולן גם יכול ליצור שת"פ עם מנעולנים ברחבי הארץ ולספק להם הזמנות, אפשרות לקניית ציוד אונליין (דפי מכירה שבהם המוצרים מוצגים היטב עם כל הפרטים, וניתן להזמין משלוח באופן מקוון בלי הגעה לחנות או חיוג לחנות), להרים קורס דיגיטלי בוידאו בנושא מנעולנות – ועוד. כל האפשרויות שציינתי כמתקדמות צריכות להיות מגובות היטב במערך שיווק שמביא תנועה רבה לאתר. זה עולה כסף, אבל זה יהפוך את המנעולן (אם זה יעבוד ויצליח ויעשה כראוי) בעל החנות הקטנה שמתפרנס ממכירת ציוד מנעולנות לאימפריה.

אותו מנעולן, אחרי ההשקעה, כבר לא מוכר רק ציוד מנעולנות בחנות קטנה, הוא גם מנהל קורסים דיגיטליים (וכנראה שאחרי השקעה של זמן וכסף כל הדבר הזה קורה אוטומטית ומכניס כסף פאסיבי), מוכר מוצרים באופן מקוון (שוב, אחרי השקעה של זמן וכסף כל המכירות מתבצעות אוטומטית – לקוח מחפש מוצר בגוגל, מגיע לדף המכירה, סולק את האשראי, והמנעולן רק צריך לקלוט את ההזמנה ולשלוח את המוצר – כסף כמעט פאסיבי), כנאמר – אימפריה.

הפלטפורמה שבה האתר נבנה צריכה גם להתאים לאופי האתר ולפעילות העסקית המתוכננת בעתיד. אפשר לבנות את האתר בקוד HTML ישיר, וורדפרס, וויקס וכדומה – כאשר יש פלטפורמות שבהן קשה להוסיף מידע ועדכונים, יש פלטפורמות שקל או קשה יותר לקדם אותן בגוגל – כל מערכת, היתרונות והחסרונות שלה. וורדפרס לדוגמא אפשרי וקל לקדם, ואם אתם טיפה בעלי חוש טכני סבירות גבוה שתוכלו להוסיף תכנים בעצמכם לבדכם אחרי שאיש מקצוע ירים עבורם את האתר.

בוויקס זה אפילו קל פי כמה לייצר תוכן חדש או להוסיף לאתר עמודים חדשים, אבל בנושא הקידום בגוגל יש רבים שאומרים שעם וויקס זו בעיה. פנו לבוני אתרים וראו מהן האפשרויות שהם מציעים, ותמיד תדאגו לבדוק גם בנוגע לתכנים וקידום האתר בעתיד מולם.

אם כבר אתם בונים אתר מכובד מול איש מקצוע ומשקיעים, אני ממליץ שיהיה מתאים גם לסלולרי (זה חובה בימינו), גם לאחסן את האתר בחברת אחסון בארץ, שמספקת ביצועים מהירים (כדי שהאתר שלכם יעלה במהרה עבור הגולשים), ושיהיה אתר מאובטח בטכנולוגיית SSL אפילו אם אין בו שום דבר שדורש אבטחה גבוה באופן ישיר. אחסון בארץ לעומת חו"ל, ואחסון בחוות שרתים מהירה, עולה ממש מעט יותר מאחסון זול ונחות (עשרות שקלים בודדים בחודש מקסימום), וגם אבטחת SSL זה לא סיפור יקר בכלל.

 

מתחילים לשווק – איך עושים את זה בפועל?

שיווק מונחה תוכן – בלוג, וולוג (וידאו בלוג) וכדומה: בשיטה זו, אתם כמומחי תוכן בנושא מסויים תמשכו אנשים שמתעניינים בנושא הזה באמצעות כתיבת בלוג או סרטוני בלוג (וולוג – בלוג בוידאו).

אם יש לכם עסק, סביר להניח שיש בידיכם גם ידע – ידע שצברתם עם השנים והניסיון בתחום העיסוק שלכם. את הבלוג אתם יכולים להתחיל לכתוב בשביל הכיף, ולא תאמינו איזו תאוצה הוא עשוי לתפוס, וכמה הוא יכול לעזור לכם עם השיווק באינטרנט של העסק שלכם. ברגע שנוצר קהל שמצפה לפוסטים חדשים ונהנה להתעדכן במידע בבלוג שלכם – אתם על דרך המלך.

את הבלוג כדאי מאוד שתפתחו במסגרת האתר שלכם ולא דרך פלטפורמה לבלוגים, כדי לא לחסום אפשרויות רווח עתידיות (פרסומות מטעם גוגל אדסנס, טבולה, אאוטבריין וכדומה). במקרה שמדובר בבלוג וידאו – וולוג – יכול להיות שכדאי שתעשו את זה דווקא ביוטיוב, כי ביוטיוב אפשר לשלב אפשרויות נוספות לרווח וביוטיוב יש תנועה אדירה שאפשר להנות ממנה לטובת הוולוג שלכם. 

ישנם בלוגים רבים שהתחילו "בשביל הכיף", כי בעל הבלוג מבין בנושא שהוא כותב עליו, יש לו תחביב שימו לב – אם תכתבו בלוג דרך פלטפורמה ליצירת בלוגים, חלק מהאפשרויות לרווחים יהיו מנוטרלות עבורכם – לדוגמא – אתם לא יכולים לשלב פרסומות של AdSense, טבולה ואאוטבריין בתוך הבלוג שלכם כאשר אתם עוברים דרך פלטפורמה.

הנה דוגמא: ליוסי יש חנות לציוד ברביקיו. הוא פותח בלוג ובו הוא משווה בין מנגלים, מסביר על שיטות צלייה, ומסביר איפה אפשר למצוא את הבשר הכי איכותי שיש.

חובבי ברביקיו מתחילים להגיע לבלוג שלו ולקרוא את המידע המעניין שיוסי כותב. בתוך כל פוסט בבלוג, יוסי גם כמובן מקדם את הציוד שבחנות שלו ומציע אותו למכירה.

יוסי גם מציג הודעה בתחתית של כל פוסט בבלוג שלו "אוהבים ברביקיו? בפוסט הבא אסביר איך לתבל אנטריקוט בצורה מיוחדת שתשאיר אתכם עם טעם של עוד, הירשמו לקבלת עדכונים על פוסטים בבלוג שלי", וימשוך אנשים להשאיר כתובת מייל כדי שיעודכנו על הפוסט הבא.

יוסי יצבור לעצמו קהל נאמן שאוהב לקרוא את התכנים שלו עם הזמן, הקהל יגדל, יחזק את התלות במידע של יוסי, יהנה ממנו, ויוסי יצבור אמינות בקרב עוד ועוד אנשים. כאשר הם ירגישו מחוברים אליו ומערכת היחסים תתחזק, כמובן שהם ישמחו לרכוש דווקא ממנו את המנגל החדש הבא שלהם. הבלוג של יוסי הוא למעשה כלי שיווק באינטרנט מאוד חזק ועוצמתי.

אחרי שהבלוג הוקם וצבר מעט קהל, עוקבים והתוכן בו נרחב, אפשר להשקיע מאמצים בקידום אורגני של הבלוג (SEO – לגרום לכך שהבלוג יופיע גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל כאשר מחפשים נושאים שקשורים לבלוג).

ככה, כאשר מישהו יחפש "מנגל גריל ברמת גן" בגוגל או "איך להכין אנטריקוט טעים", הוא יגיע לבלוג ולפוסטים של יוסי שיופיעו בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.

איך לקדם אורגנית – SEO – בלוג או כל אתר מכל סוג שהוא – זוהי אומנות בפני עצמה, וכנראה שתצטרכו בשביל זה בעל מקצוע בתחום, קשה מאוד לבצע את זה לבד. בלי קידום הבלוג – הבלוג שלכם יסבול מתנועה דלה מאוד. קידום הבלוג ימשוך תנועה, תנועה תשפר את מצבו הקידומי של הבלוג, וזה ימשוך עוד תנועה. ככל שהתוכן בבלוג יהיה איכותי יותר והפוסטים מעניינים יותר – ככה יהיה קל יותר לקדם אותו.

יוטיוב – דיברתי מקודם בקצרה על וולוג – בלוג בוידאו – ויוטיוב זוהי הפלטפורמה הכי חזקה ונפוצה להרים בה וולוג. למעשה, מדובר בשיטה דומה מאוד עד כדי זהה לשיטת הבלוג שתוארה בהרחבה בסעיף הקודם – רק באמצעות סרטוני וידאו ולא בלוג עם פוסטים כתובים. גם את הסרטונים אפשר וכדאי לקדם כדי שימשכו יותר תנועה וצופים מול בעל מקצוע, ותמיד לקשר מהם לפלטפורמה מכירתית כמו אתר האינטרנט שלכם, ולעודד אנשים להירשם לעדכונים בתוך יוטיוב כדי שבפעם הבאה שתעלו סרטון חדש הם יקבלו התראה.

מודעה ממומנת בגוגל – באמצעות שירות גוגל אדוורדס תוכלו לקצר את הדרך ללא קידום אורגני לדפי האתר שלכם, ולדאוג שהם יופיעו בתוצאות החיפוש הראשונות באמצעות תשלום לגוגל על כל כניסה לאתר. כך שכשמישהו מחפש "מנעולן בפתח תקווה", עסק המנעולנות שלכם יופיע למעלה בתוצאות החיפוש בגוגל גם אם לא השקעתם זמן וכסף רב בקידום אורגני בתחום (התוצאות הטיבעיות שגוגל מציג), ואם הגולש מחליט להכנס לאתר שלכם – תשלמו לגוגל כסף על הכניסה.

מודעה ממומנת (או שלא בהכרח) בפייסבוק (וברשתות חברתיות אחרות) – אם יש פוסט חשוב ששמתם בדף העיסקי שלכם בפייסבוק, מודעה למוצר מסויים או ניסיון לרשום אנשים לכנס שאתם עורכים – תוכלו לכתוב על כך פוסט ולממן חשיפה נרחבת של הפוסט – של מי שאוהב את הדף שלכם, ושל מי שמעולם לא פגש את הדף העיסקי שלכם, ולטרגט לפי פרמטרים (גיל, מצב משפחתי, תחומי עניין וכדומה). זה דומה יותר לשיווק סטנדרטי כמו פרסומת בטלויזיה – רק עם היתרונות שבטירגוט קהל מדוייק.

חשוב לציין – דף עיסקי אפשר לפתוח, לצבור בו קהל ולהפיץ בו פוסטים גם בחינם, אבל ההבדל העיקרי בין מודעה ממומנת לפוסט לא ממומן הוא בחשיפה. כאשר הפוסט לא ממומן – הוא נחשף לחלק קטן (כ-5%) ממעריצי הדף שסימנו שאוהבים אותו. כאשר פוסט ממומן – הוא נחשף למעריצי הדף ולמי שאינו מעריץ את הדף, והתפוצה היא רחבה כמו עומק הכיס שלכם – לפי התקציב, תוכלו להגדיר קהל יעד בכל גודל אפשרי ולטרגט אותו לפי מאפייניו.

שיווק באמצעות קבוצה ברשת חברתית – בדרך זו, לא יהיה לכם דף עיסקי שהוא כמו פרופיל של העסק, אלא קבוצה בפייסבוק, שבה תאגדו אנשים שדנים סביב נושא ספציפי מסויים.

"מאמאנט", "אמהות מארגנות יום הולדת מושקע לילד", "ברביקיו טעים וטוב", אלה דוגמאות לקבוצות פייסבוק (חלקן אמיתיות וחלקן המצאתי) שימשכו אנשים לדון בנושאים מסויימים, ואם יש לכם מוצרים ושירותים בנושא הזה – מהר מאוד תוכלו לשווק דרך הקבוצה לחברי הקבוצה שמשתתפים בדיונים בה, מוצרים ושירותים בנושא הקבוצה. חשוב להבין את ההבדל מול דף עיסקי – דף עיסקי הוא דף חד כיווני (מלבד תגובות לפוסטים) שבו בעל עסק משדר למעריצי העסק. קבוצה היא סוג של מקום לדיון ציבורי, ואין אפשרות להרים בה פוסטים ממומנים! את החשיפה, המוניטין, והאמון בכם כמנהלי הקבוצה – אתם צוברים בתוך הדיון הציבורי החינמי.

תפוצה במייל – דרך אפקטיבית מאוד לדבר לקהל הלקוחות שלכם מהעבר, ולצבור אנשים שאוהבים את תחום העיסוק שלכם, לעדכן אותם בדברים חשובים ולשווק להם דרך הדואר האלקטרוני שלהם. תפוצה במייל היא אומנות בפני עצמה, ויש מדריך שלם שכתבתי בנושא הזה פה, חשוב מאוד לקרוא.

זוהי הדרך הבסיסית ואחת היעילות ביותר לשיווק באינטרנט, ולדעתי כל בעל עסק צריך להתחיל מתפוצה במייל לפני שיחקור אפשרויות נוספות. הסטטיסטיקה סביב החשיפה ומעורבות הקהל הכי טובה במייל – בפער.

תפוצה בוואטס אפ – וואטס אפ נזהרת מאוד להשאר כלי פרטי שמגן על פרטיות האנשים, ולא להפוך לכלי עיסקי שבו יש ספאם רב והוא מציק למשתמשים.

שיווק בוואטס אפ הוא נושא רגיש שוואטס אפ לא מאשרת בהרבה מקרים, ותפוצה בוואטס אפ זהו בכלל נושא שהנהלת וואטס אפ נזהרת ממנו. למרות זאת, החבר'ה בוואטס אפ מאפשרים חלקית שיווק בוואטס אפ.

אפשר לשלוח הודעות שיווקיות ידנית אחת אחרי השנייה לאנשים רבים – מה שיקח זמן רב אבל הסיכוי שתחסמו נמוך (רק אם כמות מסויימת של אנשים יתלוננו כי מדובר בספאם), אפשר לשלוח הודעה לאנשים רבים במהירות בפעולה חד פעמית באמצעות רשימת שידור – והמגבלה פה היא שמי שאתם לא רשומים אצלו בספר הטלפונים במכשיר לא יקבל את ההודעה שלכם, ואפשר לשלוח תפוצה אוטומטית באמצעות תוכנות צד שלישי לכמות גדולה של נמענים – מה שיקצר את הדרך הידנית הארוכה אבל עשוי להוביל אתכם לחסימה מהוואטס אפ די מהר.

מומלץ מאוד לא לקצר דרך ולקבל אישור מכל המשתמשים הרשומים בתפוצה לעדכונים בוואטס אפ, זה יצמצם את הסיכוי שתחסמו. תפוצה בוואטס אפ, כל עוד לא נחסמתם כי הגזמתם או הספאמתם, היא דרך מאוד יעילה לשיווק, אבל חשוב מאוד לא לדבר "מכירות" באופן ישיר.

 

שיטות לשיווק באינטרנט "מחוץ לקופסא" – שיווק קצת פחות שגרתי שיכול להכניס לכם כסף גדול

רימרקטינג – שיווק חוזר – שיווק חוזר היא שיטת שיווק באינטרנט פורצת דרך שמביאה את כל נושא הטירגוט (הגעת המסר השיווקי אך ורק לקהל רלוונטי) לרמה אחרת, מדוייקת וגבוה. למעשה, רימרקטינג היא הגעה של מסר שיווקי אך ורק עבור כאלו שביקרו באתר שלכם בזמן האחרון. זה אומר שאחרי שהם היו באתר שלכם אבל לא עשו פעולה מסויימת (רכישה, מילוי טופס וכדומה), הם יפגשו מסרים שיווקיים ממכם בפייסבוק, באינסטגרם, באינטרנט בעתיד – כדי לנסות להפוך אותם ממעוניינים לרוכשים.

בשיווק חוזר, כאשר מישהו נכנס לדף שיווקי או מכירתי שלכם – המכשיר שלו "יסומן" כלקוח פוטנציאלי שכבר הגיע לדף מכירה. אם הוא לא יסיים את התהליך לפי הגדרתכם, תוכלו להכין מסרים שיווקיים, פרסומות ותזכורות על השירותים שאתם נותנים במקומות אחרים (YNET, פייסבוק – מקומות שבהם אנשים רבים מבלים בגלישה וסיור ברחבי הרשת) שיזכירו לו אתכם וימשכו אותו להזכר ברצונותיו שהיו נוכחים כשביקר באתר או בעמוד שלכם. רימרקטינג מאפשר לכם "לרדוף" אחרי לקוחות פוטנציאלים שהביעו עניין בשירותים או במוצרים שלכם.

שת"פ עם אושיות רשת – אושיות רשת הם הסלבס החדשים. אנשים שמרימים בלוג או פרופיל משתמש ברשתות החברתיות, והם כל כך מעניינים, כריזמטים, יפים ומושכים (או כל התכונות ביחד) שיש להם המון עוקבים שמתעדכנים מול התכנים שלהם. יש אושיות רשת בכל תחום אפשרי – אוכל, אופנה, איפור, עושר – מה שתרצו.

אם יש לכם עסק שהתחום שלו הוא תחום שאושיית רשת מסויימת היא סופר רלוונטית עבורו, תוכלו ליצור איתם קשר ולברר מחירים לגבי פוסט או סטורי שבו המוצר או השירות שלכם יופיע. אם עושים את זה נכון, זה כמו פרסומת על סטרואידים – כי הקהל הוא קהל שבוי שמעריץ את האושייה, ומקשיב באדיקות למוצא פיו/פיה.

אתם יכולים לסגור איתם תשלום או שיתוף פעולה מסוג אחר – שבו הם מנסים מוצרים שלכם ואם הם אוהבים אותם חלקם יסכימו לפרגן לכם בערוץ שלהם תמורת המוצרים בחינם, בלי קשר או בנוסף לעמלה ממכירות שהפוסט יביא באופן ישיר (אפשרי גם באמצעות קישור לשיווק שותפים).

 

יוצאים מהקופסא על ספידים

בעולם השיווק באינטרנט – כל מה שציינו עד עכשיו יעבוד ויעבוד היטב, אבל לצאת מהקופסא בצורה קיצונית עובד באינטרנט טוב יותר מבכל מקום אחר לשיווק.

חשיבה מחוץ לקופסא תיקח את התכנים והמסרים השיווקיים שלכם למקום אחר. פעם פירסמתי לתפוצה שלי במייל תמונה ובה אשלייה אופטית מעניינת שהמצאתי והיא אינה מוכרת, ורבים מהם השיבו לי עליה ופיתחו איתי שיחה סביבה. זה היה מהלך שיווקי חכם מאוד, שכן הוא נראה נטול שיווק אבל הוא מעניין, מסקרן, ומושך לקוחות לשוחח איתי על דבר מרתק.

אתם יכולים לצאת בתחרויות נושאי פרסים ולפרסם אותם בתפוצה רחבה, אתם יכולים להציע טריוויה ומי שעונה נכון יכול לקבל את המוצרים שלכם בחינם – צאו מהקופסא וחישבו איך לעשות דברים שימשכו אנשים למסרים השיווקיים שלכם, וזכרו שככל שתתרחקו יותר ממכירות באופן ישיר ותיצרו יותר עניין, בשילוב עם הפצה חכמה (רחבה או ממוקדת) ומוצלחת – ואתם יכולים להרקיע שחקים.

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי
עוד בנושא כללי צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש