ערוץ יוטיוב (YouTube) עסקי – עוד צינור שיווקי לעסק שלך

יוטיוב היא מחלוצות הרשתות החברתיות בעולם.

זוהי רשת חברתית קצת שונה שכן האינטראקציה בין משתמשים היא הצד הנחבא אל הכלים בה, והדגש הוא על התוכן – סרטוני וידאו. אין מיליון סוגים של לייקים (רק אחד – בעד או נגד), וההתכתבות האישית בין האנשים חבויה עמוק בתוך התפריטים. נכנסים ליוטיוב כדי לצרוך תכני וידאו מעניינים, או לשתף תכני וידאו.

זוהי הפלטפורמה הראשונה שהציעה תוכן מונחה משתמשים בוידאו, והיחידה שנותנת דגש ותפעול בעיקר בתחום הוידאו. אם אתם משווקים עסק בלי שימוש ביוטיוב – אתם כנראה לא משווקים כמו שצריך את העסק שלכם. היוטיוב זהו כלי שיווקי אדיר, כי מי שמשווק באמצעות מילים ותמונות כנראה לא מנצל את הפוטנציאל – וידאו זו דרגה אחרת של שיווק.

איך משווקים את העסק שלכם ביוטיוב? על השאלה הזו ננסה לענות במאמר הזה. אם אתם עדיין לא משתמשים ביוטיוב ככלי שיווקי, חשוב מאוד שתקראו ותרוצו ליישם מיידית.

 

פותחים ערוץ עסקי – דגשים חשובים

כשאתם פותחים ערוץ עסקי, חשוב מאוד שיהיה מדובר בערוץ חדש שמוקדש לעסק, ויהיה מופרד מערוץ אישי, אם יש לכם אחד כזה. שם הערוץ – כשם העסק. אפשר (למרות שזה לא נפוץ, אבל די מומלץ) להכניס בכותרת הערוץ גם תיאור תמציתי (מאוד) של העסק.

הנה דוגמא, על הדוגמא הזו אנחנו נמשיך ונדגים דברים לאורך המאמר: עסק למכירת אופניים חשמליים ברמת גן שנקרא "מטרו-סייקל", יפתח ערוץ יוטיוב עסקי בשם "מטרו-סייקל אופניים חשמליים". הנה עוד כמה דוגמאות כדי שהאסימון יפול: "התחדשות אסתטיקה טיפוח ויופי", "ירון זיגי קוסם ואמן חושים" וכדומה – שם העסק ובשתי מילים מה העסק עושה, בתור שם הערוץ.

 

אילו סרטונים להעלות ליוטיוב העסקי שלי?

שאלה טובה.

אפשר להכניס לערוץ כל אחד מסוגי הסרטונים הבאים:

סרטוני פרסום שמפרסמים את העסק או מוצר ספציפי – הכוונה היא ממש לסרטונים עם נאומי מכירה, תועלות ויתרונות המוצר, ואפשר להכניס גם את המחיר, או סרטון לפירסום העסק שמראה את העסק, את פועלו, מסביר למה דווקא הוא ולא המתחרה וכדומה.

את הסרטונים האלו תוכלו גם להכניס לתוכנית קידום ממומן ולהפיץ בתפוצה רחבה, רק כדאי מאוד שיהיה מדובר בעסק כללי שמתאים לכולם בכל נקודת זמן, ואם לא, תשתדלו שיגיע אך ורק לעיניים הנכונות והרלוונטיות באמצעות טירגוט – מלשון target – קהל מטורגט הוא קהל שמנופה לפי פרמטרים מסויימים כקהל רלוונטי למודעה.

אותו עסק למכירת אופניים חשמליים ברמת גן, כנראה ירצה להעלות כמה מודעות ממומנות בוידאו דרך יוטיוב בחודש ספטמבר, לקראת יום כיפור. או שהוא לא יטרגט את קהל היעד שלו כי זה באמת מתאים כמעט לכולם בתקופה הזו, או שאם בא לו ממש למקסם את הפוטנציאל של הוידאו הממומן, יטרגט הורים לילדים צעירים.

סרטוני how to – אלו סירטונים שמסבירים איך לעשות משהו מסויים, שקשור לנושא העסק שלכם. נחזור לדוגמא על חנות האופניים החשמליים שלנו ברמת, הנה כמה סרטונים אפשריים בנושא הזה: "איך לפרוץ את הגבלת המהירות באופניים חשמליים מדגם בינגו XYZ", "איך לשמן שרשרת באופניים חשמליים" וכדומה. בעצם, פה הסרטון לא משווק ומקדם את האופן שלך באופן ישיר, אלא מושך קהל שאוהב את תחום העיסוק של העסק שלך.

חשוב מאוד יחסית בתחילת הסרטון להזמין את מי שהגיע לסרטון לעקוב אחרי הערוץ, להירשם לעדכונים ולסמן ביוטיוב איפשור התראות ביוטיוב. כך, כל מי שאהב את הסרטון ידע כשאתם מוציאים סרטונים חדשים ויעקבו אחריכם. אנשים שהגיעו לסרטון "איך ל…" בערוץ שלכם, בפוטנציאל גבוה יהיו לקוחות משלמים בעתיד, במיוחד אם הם נרשמים לערוץ.

סרטוני הדרכות שימוש – סרטונים שמסבירים איך משתמשים במוצרים שהעסק מוכר. אם מישהו קנה מוצר (אפילו אם ממתחרה שלכם ולא ממכם) שיש אצלכם בחנות, יתכן מאוד שהוא ירצה לדעת איך משתמשים בו ויסתבך קצת. הוא ירוץ לרשת, יחפש וימצא את סרטון ההסבר שלכם. גם פה, השיווק הוא לא ישיר אלא עקיף – אתם מושכים לערוץ היוטיוב העסקי שלכם קהל שמתעניין בנושאים שקשורים לעסק שלכם. גם פה, חשוב מאוד לדחוף אותם לכיוון הרשמה לערוץ וקבלת התראות.

סרטוני ביקורת וסקירה – לפני שאנשים מחליטים האם להשקיע כסף ולרכוש מוצר מסויים, הם המון פעמים יחפשו עליו ביקורות או סקירות ברשת. הם יכולים בהחלט להגיע לסרטון שלכם

סרטוני פרסום סמויים – ביקורת וסקירה על מוצרים שאתם מוכרים בעסק שלכם. איך זה עובד? אתם לוקחים מוצר מבוקש שנמכר בעסק שלכם, שאנשים אוהבים לחפש ברשת לפני שהם קונים (הוא יכול להיות גם יקר או שנוי במחלוקת), ומוציאים סרטון ביקורת על המוצר. כמובן שהביקורת שלכם תהיה מעט מוטת, הרי זה סרטון פרסומת למוצר שהתחפש לסרטון ביקורת על המוצר. אין בעיה לזרוק קצת חסרונות או הסתייגויות ולא להכתיר את המוצר למלך כדי לייצר קצת אמינות, אבל כמובן שבאופן כללי הביקורת צריכה להיות טובה מאוד. בסיום הסרטון? קישור לקניית המוצר, כמובן.

סרטוני לייף סטייל בסגנון בלוג – אלו הם סרטונים כלליים שמתעדים אתכם במצב ריאליטי, כמובן – משתמשים בשירותים או במוצרים שאתם מוכרים. אם נחזור שוב לדוגמא של חנות האופניים החשמליים – צאו לטיול חוצה ישראל בסביבה עתירת נוף מרהיב עם דגם אופניים חדיש שנמכר בחנות שלכם.

בתחילת הסרטון: "האם אופני ה BTX-12 יעמדו בעליות התלולות של מדבר יהודה? מיד נגלה!". ואז תעדו את הטיול שלכם. עדיף שיהיה מצחיק, מגניב וקליל, עם עריכה נעימה, מוזיקות רקע, שוטים יפים, וכדומה. זה לא חייב להיות מקצועי אבל כשהערוץ העסקי שלכם ביוטיוב תופס תאוצה, אולי תרצו איזו מצלמת גו פרו, חצובה ואולי רחפן שילווה אתכם עבור סרטונים כאלו.

סרטונים כאלו ימשכו כל מי שחשב לקנות את הדגם הזה, ואם הוא יראה שהדגם של האופניים האלו עומד בתנאים קשים – הוא כמובן מאוד ירצה לקנות אותם בסוף הסרטון.

 

מעקב והתראות – חשוב חשוב חשוב

כבר הזכרתי את זה קודם לכן, אבל חשוב להדגיש ולתת לזה את המקום הראוי. כל סרטון יוטיוב שאתם מפיצים, וזה לא משנה אם זו ביקורת, הסבר, מדריך או כל דבר אחר, צריך להזמין את הצופים בתחילת הסרטון להירשם כמנוי לערוץ, ולאפשר התראות. בתחילת הסרטון אתם מציינים "הירשמו לערוץ כדי לקבל עדכונים על סרטונים מעניינים נוספים שנוציא בהמשך, ולחצו על סמל הפעמון כדי לאפשר התראות על סרטונים חדשים שאנחנו מוציאים".

הרישום לערוץ שלכם ואיפשור התראות נותן לכם הרבה כח. מישהו הגיע לסרטון שלכם ביוטיוב, אולי חיפש ביקורת, אולי דרך מודעת וידאו ממומנת, אולי חיפש מידע או מדריך על מוצר כלשהו – גייסו אותו באמצעות מנוע הרישום של יוטיוב. כאשר מישהו נרשם לערוץ שלכם, בכניסה ליוטיוב תוצע לו צפייה בסרטונים האחרונים שלכם, ואם הוא יאפשר התראות בלחצן הפעמון, אפילו תגיע לו התראה ברישום ההתראות או בסלולר כשאתם מוציאים סרטון חדש.

ככל שקהל הצופים יאהב אתכם, יתעדכן בסרטונים שלכם ויצפה בכם יותר, ככה הוא יהפוך יותר לקהל אוהד שקונה וסומך עליכם.

יש קשר ישיר בין כמות הצפיות בסרטונים שלכם וכמות הנרשמים לערוץ היוטיוב שלכם, לכמות המכירות שזה יביא לכם. שחררו תוכן מעניין, היו כריזמטים אל מול המצלמה, תנו סיקורים וסרטונים מעניינים, קלילים ואנרגטיים – והקהל יגיע. יחד עם הקהל, יגיעו גם המכירות.

 

הטמעת סרטוני יוטיוב באתר הפרטי שלכם

אתרים רבים שעוסקים במכירות או ייצוג נרחב לעסקים שמוכרים מוצרים ושירותים, או חנויות מקוונות, משתמשים בערוץ יוטיוב בתור פלטפורמה לאירוח סרטוני וידאו. אם יש לכם אתר שמציג מוצרים, או חנות אונליין משלכם באתר פרטי שלכם, איך לומר זאת בעדינות… מלל ותמונות לא עושים את העבודה, בלשון המעטה. אתם זקוקים גם לסרטוני וידאו, עדיף שלכל מוצר יהיה סרטון שמציג אותו.

גם פיזית, מציג אותו מכל הכיוונים והקלוז אפים האפשריים, וגם סרטון שמדבר על המוצר עצמו, תועלות, יתרונות וכדומה. עמוד מכירה שיש בו גם סרטון וידאו ולא רק מלל ותמונות – פשוט מוכר יותר – זו עובדה בשטח. את הסרטונים אתם מעלים ליוטיוב ומטמיעים בתוך האתר שלכם.

זו פעולה שקל מאוד לבצע לכל מי שיש לו ידע בסיסי בבניית אתרים, בונה האתר שלכם יכול לעשות את זה, או אם אתם משתמשים בפלטפורמה לבניית אתרים כמו וויקס או וורדפרס, כמובן שזה פשוט ממש ויש לזה כפתורים ותפריטים ייעודיים ויעילים. כשאתם מטמיעים סרטון מיוטיוב, אתם בעצם מכניסים לתוך האתר שלכם סרטון מיוטיוב – בלי יוטיוב מסביב. הסרטון נמצא ביוטיוב, נטען מיוטיוב ועולה בתוך האתר שלכם.

למה זה טוב וחשוב לעשות את זה באופן הבא? ראשית – כשהסרטון שנמצא אצלכם באתר מגיע בהטמעה מיוטיוב, אתם תוכלו להנות מתנועה וצפיות בסרטון לא רק באתר שלכם, אלא גם לכל קהל הצופים והמתעניינים ביוטיוב. שנית, סרטונים שלא תארחו ביוטיוב ותטמיעו באתר של מתוך יוטיוב, תצטרכו לאחסן ולארח בעצמכם, על שרת האתר שלכם. סרטוני וידאו תופסים מקום רב ומשאבים, ומהר מאוד יסתמו לכם את מקום האיחסון הזמין לכם, ויגדילו את התעבורה סביב האתר שלכם (ועל יותר תעבורה של יותר מידע כבד – משלמים יותר).

החיסרון הוא קטן אבל קיים – בלחיצה על כותרת הסירטון – יפתח חלון יוטיוב חדש עם הסרטון בתוך יוטיוב, וזוהי דלת אחורית החוצה מהאתר שלכם אל יוטיוב.

זה מאוד נישתי ורק משתמשים מנוסים יעשו את זה (בסלולר, יש לחצן יעודי קטן בצד ימין למטה שיפתח את הסרטון בתוך אפליקציית יוטיוב, כלומר, יוציא את הגולש מהאתר שלכם גם כן), אבל חשוב שתדעו שכשאתם מארחים את הסרטון ביוטיוב ומטמיעים אותו מתוך יוטיוב, יש פתח מילוט צר מהאתר שלכם אל יוטיוב, שם הגולש יכול לשכוח בכלל למה החליט לצפות בסרטון מלכתחילה. כמה זה באמת יבריח לקוחות? כמעט ולא, אבל זה קיים.

גולש בערוץ יוטיוב עסקי
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

a tax calculator
תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש