איך ניתן להרוויח כסף ממשחקים ברשת

אם נולדתם עם עכבר ומקלדת ביד, ואם אתם ישנים עם שלט פלייסטיישן מתחת לכרית, יש סיכוי טוב שאתם יכולים להפוך את התחביב שלכם למשחקי וידאו ברשת לכסף מזומן.

יש אנשים שמשחקים משחקי וידאו כמקצוע ראשי ובלעדי, ועושים מזה כסף טוב.

אם אתם גיימרים, הכתבה הזו בשבילכם – בואו לקרוא ולהכיר את כל השיטות לעשיית כסף ממשחקים ברשת.

זכייה בתחרויות – גיימינג תחרותי מקצועי

אני זוכר כשהייתי ילד בן 16, הייתי חבר בקבוצה שמשחקת ביחד במשחק המחשב אנריל 99, שיחקנו נגד קבוצות אחרות שהתאגדו ברשת האינטרנט. מדובר במשחק יריות מסוג פעולה שבו הקצב מהיר מאוד, ורק הדייקנים ובעלי היכולת והכרות עם מפות המשחק מצליחים לקלוע בראשים של יריביהם באחוזים גבוהים.

הכל הזכיר מאוד את עולם הכדורגל או הכדורסל – יש קבוצות, ככל שאתה טוב יותר אתה נכנס לקבוצה טובה יותר, וכשאתה נהיה ממש טוב נלחמים עלייך כמה קבוצות כדי שתכנס לקבוצה שלהם. אימון מאסיבי היה הופך אותך לטוב יותר והיית הופך למדוייק יותר עם הכוונת ולמהיר וחלקלק יותר בתנועה של הדמות שלך עם המקלדת והעכבר.

שנתיים שלוש אחר כך, אתר ישראלי בשם "גיימר" שאיגד משחקים רבים וקבוצות רבות במעין רשת חברתית לשחקני מחשב, החליט שהוא מצרף את הישראלים לזירת הגיימינג העולמית. הוא מנהל טורנירים רשמיים וגדולים (שאת רובם השחקנים היו עושים מהבית ברשת, אך בשלבים הסופיים היה מפגש ענק והמשחקים שודרו על גבי מסכים גדולים בזמן אמת), והקבוצות והשחקנים שיזכו באליפות הארץ למשחקים ברשת, יגיעו לאליפות העולם באותם משחקים ותחומים.

זה ממש כמו עולם הספורט בתחום הכדורגל והכדורסל, רק במקום בעיטה או זריקה לסל יש מקלדת ועכבר. מאז ועד היום ישראלים שמנצחים באליפויות הארץ נשלחים לאליפויות העולם. עכשיו, בואו נבהיר משהו חד וחלק: זכייה באליפות הארץ או במיקום מכובד באליפות העולם במשחקי רשת – מביאה עימה פרסים יקרי ערך וסכומי כסף באופן ישיר (כתוצאה מהזכייה) ובאופן עקיף (יתכן וחברות חומרה ומשחקים ירצו לשתף עימכם פעולה, עוד על זה בהמשך).

כמה זה קשה? קשה מאוד.

גיימרים עשויים להשקיע טונות של כסף בציוד חומרה יקר (שיעזור להם להיות טובים יותר עד רמה מסויימת), ולהשקיע שעות רבות באימונים כדי להיות הטובים בארץ או הטובים בעולם במשחקים מסויימים. באופן טבעי, יש כאלו עם יותר כישרון, וכאלו עם פחות. אם אתם כבר טובים מאוד במשחק מסויים, דעו שאם תהפכו להיות מבין הטובים בארץ (ויחד עם זה, גם כנראה מהטובים בעולם, כי בארץ בתחום הגיימינג יש רמה עולמית) ומדובר במשחק תחרותי שיש בו טורנירים בעלי שם נושאי פרסים – זה יכול להפוך להיות מקור פרנסה לא רע בכלל.

 

ספונסרים

בניגוד לדוגמא הזו, כדי לזכות לשיתופי פעולה מול ספונסרים אתם לא חייבים להיות מהטובים בארץ. אתם חייבים, כן, להיות טובים במידת מה במשחקי הרשת שאתם משחקים בהם, ולהיות מיוחדים. אולי לשחרר תכנים, לבנות קהילות, או לשדר לייב משחקים שלכם, עם וייב אנרגטי ומיוחד סביב התכנים שאתם משחררים. עד מהרה אם תהיו גיימרים מוכרים וידועים שמשחקים לא רע במשחק מסויים וקהילת השחקנים מסביב מכירה אתכם, ירצו חברות משחקים וחברות חומרה ליצור עימכם שיתופי פעולה.

זה יכול להיות כסף של ממש תמורת אזכור של שם החברה בפוסט שלכם, או לחילופין משחקים, ציוד, קונסולות משחק, אביזרים טכנולוגים או כל דבר שהם מייצרים – בחינם.

עכברים, מקלדות, שלטים, פלייסטיישן, אתם יכולים במקום להוציא מכיסכם לקבל חינם, והעיקר שתהיה תמונה שלכם בפוסט לעיני קהל המעריצים עם כיתוב גדול של שם החברה על החולצה שלכם, או משהו בסגנון. אם אתן נשים שמשחקות משחק פעולה עצבני (כזה עם יריות ופיצוצים) – הדרך שלכן לשם קצרה. כשיש "בחורה" שמשחקת משחק של "גברים" (תסלחו לי על הסטריאוטיפים, כן?), והיא הופכת להיות שחקנית טובה ומתחילה לפתוח ערוצים ברשתות חברתיות שבהן היא מדברת על המשחקים, מעלה פוסטים או משדרת את המשחקים שלה בלייב, רבים מהקהילה שמשחקת את אותו משחק מתחילים לעקוב אחריה.

שמעתי כבר על נשים כאלו, שהגיעו מחברות החומרה המובילות בתחום הגיימינג (nVidia, MSI, וכדומה) אליהן הביתה, והקימו להן עמדת משחקים ראוותנית, מלאה אורות לד והמחשב הכי עוצמתי וחדיש בעולם, הכיסא הכי נוח ואורטופדי שיש, ממש הקימו להן עמדה ששווה במצטבר בערך 100,000 שקל.

עכשיו, שתעלה פוסטים עם תמונות וסרטונים שלה משחקת – על העכבר כתוב MSI, על המסך SAMSUNG, ועל החולצה שלה מתנוסס הלוגו של nVidia בגדול. נתתי כדוגמא אישה כי הדרך לקהל המעריצים עם אישה שמשחקת משחקים שנתפסים חברתית כגבריים קצרה בהרבה, אבל לא חסרים גם גיימרים זכריים עם ספונסרים מאחוריהם.

גיימרית מקצועית ממותגת מכף רגל ועד ראש בעמדת המשחקים הראוותנית שלה, בתצלום ממותג וממומן על ידי חברות חומרה וציוד לגיימרים שכל מעגל העוקבים והמעריצים שלה נחשפים אליו.

 

שחקנית בתחרוג גיימינג

 

 

שדרו את המשחקים שלכם לייב

אם אתם שחקנים ברמה טובה במשחק מסויים (ולא בהכרח ההכי טובים שיש, אבל זה יכול מאוד לעזור) ומדובר במשחק רשת ידוע ומוכר עם המון שחקנים וקהילה (לא בהכרח רק בארץ, אפשר גם בחו"ל), אתם יכולים לפתוח ערוץ (כנראה בטוויץ' או בטיקטוק, שהשיקה לא מזמן אפשרות טיקטוק לייב שגיימרים חוגגים עליה מיד עם השקתה) ובו תשדרו את המשחקים שלכם בשידור חי.

תתפלאו כמה אנשים שאוהבים את המשחק זה ימשוך, יש ערוצי לייב שכל פעם שהשחקן שמאחוריהם מתחבר לשרת ומתחיל לשחק, מיד נכנסים לשידור אלפי אנשים, ומסתכלים על המשחק שלו בשידור חי שעות ארוכות.

אפשר לעשות ככה כסף של ממש, מאחר ובפלטפורמות כמו טוויץ' או טיקטוק לייב, אפשר לקבל תרומות, שהקהל נותן לבעל הערוץ כאות הוקרה ותודה. כל מה שבעל הערוץ עושה זה במקום סתם לשחק במשחק, הוא משדר אותו בשידור חי, וכמו שאמרתי אם בעל הערוץ די טוב במשחק ויש לו אסטרטגיות מתוחכמות ומעניינות למשחק, אנשים יתחברו לשידור החי ויצפו בו משחק.

רבים מהם שולחים כתרומה דולר בחודש, ויש גם כמה בודדים עשירים שאם התחברו אליכם, לסגנון שלכם ולאופן המשחק שלכם, יצפו בכם משחקים שעות ארוכות ויתגמלו במאות דולרים (ובמקרים קיצוניים אפילו באלפי דולרים).

צריך להקים את זה לאט לאט ולבנות סביבכם קהילה, אבל זה אפשרי ויש אלפי תקדימים לאנשים שהצליחו ומתפרנסים (ומתפרנסים טוב) אך ורק משידור לייב של זמן המשחק שלהם, ורק בזכות התרומות (המון פעמים – בשילוב ספונסרים כמו שתיארתי מקודם).

הגיימרית המקצועית הישראלית הממומנת רעות אריה (QueeNiki בשבילכם) משדרת בשידור חי את סשן משחק הרשת שלה דרך פלטפורמת twitch, תוך כדי שהיא מוסיפה פרשנות משעשעת ושנונה, וזוכה לתרומות נדיבות מהצופים בערוץ. ברקע בצד שמאל בקטן, וידאו חי מעמדת המשחקים הראוותנית והממומנת שלה.

 

לשחקנים לא מקצועיים או תחרותיים – ביקורת או טסטינג למשחקים

חברות שמפתחות משחקים זקוקות לעזרה בכל נושא חיסול הבאגים, ומשוב מאנשים שלא מעורבים בתהליך עצמו בנוגע לכמה המשחק מהנה, מה טוב ומה פחות טוב בו. בכל חברת גיימינג יש מחלקת בדיקות, שכל הרעיון שלה הוא לאתר באגים וכשלים בזמן המשחק, ולתת משוב על המשחק.

להיות בודק משחקים זו עבודה של ממש, שבה מקבלים במקרה הרע משחקים חינם תמורת המשוב (בדרך כלל פרילנסרים שאינם עובדים שכירים), במקרה הטוב – כשכירים של חברת גיימינג – משכורת מסודרת. בעברי, כשהייתי נער צעיר, כתבתי ביקורות משחקים למגזין גיימינג מוכר אונליין, וחסכתי כסף רב על רכישת המשחקים, מאחר וכולם ניתנו לי בחינם.

גם שיחקתי ככה בהרבה משחקים שלא הייתי קונה בעצמי כדי לא להסחף עם ההוצאות, היה לזה ערך מבחינתי כאילו זה כסף של ממש. כיום, כנראה הייתי דורש כסף עבור ביקורת או בדיקות של משחקים, וזה קיים, כאמור, בכל חברה שמפתחת משחקים או משחקי רשת.

 

משחקי הימורים

טוב, אנחנו מגיעים פה לטריטוריה שנוייה במחלוקת…

משחקי הימורים ברשת מביאים את החוויה שבקזינו אליכם למסך בבית, כאשר אתם מתחרים על גבי רשת האינטרנט מול שחקנים אחרים שמהמרים איתכם או מולכם. רוב משחקי ההימורים או אתרי ההימורים בעולם כיום, מביאים לכם חוויה אמינה ומציאותית ככל האפשר, כך שאם אתם יושבים לשולחן הרולטה – אתם מקבלים וידאו חי מעמדת רולטה אמיתית, ובוידאו אדם אמיתי שמסובב את הכדור ברולטה בזמן אמת, תוך כדי שאתם מהמרים. אתם משחקים על כסף אמיתי, ומרוויחים כסף אמיתי אם הרווחתם.

בנוגע לרווחים, בכל זאת, מדובר במשחקי הימורים…

רוב משחקי ההימורים כמו רולטה או בלאק ג'ק – מובנים עם יתרון סטטיסטי לטובת הבית, כך שבטווח הארוך, אי אפשר להגיד שניתן להרוויח מהם כסף. זו צורת בילוי שיש לנהוג בה באחריות ויש להבין מראש שמתמטית ככל שתשחקו יותר, ככה הסיכוי שתפסידו כסף גדל. מי שמשחק חודשים על בסיס יומי לא יכול להשאר מרווח, אילו היה מרווח, מול הבית, שגורף את הרווחים האמיתיים.

משחקים שמבוססים פחות על מזל ויותר על יכולות אישיות, כישורים והבנה של המשחק כמו פוקר (מכל הסוגים) – אתם מתחרים בהם בדרך כלל מול שחקנים אחרים ולא מול הבית, וזאת מאחר והטובים במשחק באמת מטים באופן משמעותי את סיכויי הזכייה לטובתם, ויכולים להרוויח מכך, באופן מצטבר, בטווח הארוך, סכומים גדולים של כסף.

אתרי הימורים מארחים טורנירים שכאלו כדי למשוך אנשים.

ברוב המקרים יש מבנה בתים מסודר (כמו אליפויות עולם בכדורגל), עם מבנה של שמינית גמר, רבע גמר, חצי גמר וגמר, כאשר מי שרוצה להשתתף בתחרות צריך לשלם דמי רישום. איך כל הסיפור הזה עובד כלכלית? אתר ההימורים רושם לטורניר פוקר אונליין, לדוגמא, 120 שחקנים, כאשר מכל אחד מהם הוא מבקש 100$ דמי השתתפות בטורניר.

לשלושת המקומות הראשונים הוא מבטיח כפרס סכום של אלפי דולרים. השלישייה הראשונה יוצאת מרווחת שכן הם כיסו ובגדול את דמי ההשתתפות ששילמו, וכל השאר – נהנו מאחלה בילוי, משחקי פוקר אונליין מול שחקנים אמיתיים בזמן אמת, אבל חוזרים הביתה עם חור בכיס. הדוגמא שנתתי קצת מוקצנת, אבל זה הרעיון בגדול – לקחת דמי השתתפות, ולחלק חלק ניכר מדמי ההשתתפות בחזרה לזוכים. לפעמים מקבלים החזר דמי השתתפות או פרסים קטנים אפילו אנשים שהגיעו למקום העשירי והחמישה עשר.

אם אתם שחקנים טובים, אתם יכולים להפוך את זה לפרנסה של ממש. התלבשו על משחק שכזה, לימדו היטב את כל הסטטיסטיקות, החוקים, התרגילים והמתמטיקה שמאחורי המשחק, וצאו לדרך.

יש לי חבר טוב שהוא שחקן פוקר מקצועי, הוא משתתף בטורנירים כאלו והוא ברוב המקרים מגיע לעשירייה הראשונה במיקומים – אפילו אם יש מאות משתתפים. זוהי פרנסה של ממש, זה מה שהבחור עושה למחייתו, וככל שהוא עושה את זה יותר, הוא יותר בעל ניסיון, לומד איך לשחק טוב יותר, קורא ומעשיר את עצמו במידע חיוני להצלחתו במשחק, והפרנסה שלו לא רעה בכלל, כן כן, מלשחק פוקר ברשת.

השאלה החוקית – רבים מכם בוודאי יודעים כי משחקי הימורים אינם מותרים במדינת ישראל.

החוק אומר דבר כזה – אם השרת של האתר שבו אתם משחקים והנהלת האתר נמצאים בחו"ל במדינה בה מותר לשחק משחקי הימורים, היה זה כאילו אתם משחקים בפועל בחו"ל במדינה בה משחקי הימורים מותרים – למרות שאתם בעצמכם, השחקנים, פיזית נמצאים בתחומי מדינת ישראל. בנוסף, קחו בחשבון שכל מה שקורה אצלכם בבית מאוד קשה לאכיפה וליישום, ועוד לא היה מקרה ששחקן במשחקי הימורים מהארץ נעצר על משחקי הימורים מהבית, מהמחשב שלו, אונליין.

נדגיש שוב כי אין אפשרות אמיתית להרוויח כסף ממשחקי הימורים תלויי מזל. היתרון עבור הבית הוא מובנה. כשמדובר במשחק שיש בו אלמנט חזק של יכולות אישיות והבנת המשחק – ככל שתהיו טובים יותר ככה תתנפח לכם הפרנסה.

 

משחק יריות ברשת

 

תשלום עבור משחק נטו – get paid to play

זה נשמע מוזר, אבל יש מקומות באינטרנט בהם כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשחק, ותקבלו על כך כסף. בלי לתת משוב, בלי לבנות סביבכם קהילות, בלי להשתפר ולהפוך לתחרותיים – כלום.

לא מדובר בסכומי עתק, אבל זה כסף כיס נחמד, וחוץ מזה אם גם ככה אתם מבלים זמן פנאי על המחשב ומשחקים בו, למה שלא ישלמו לכם על זה?

 

איך זה עובד?

אתרים שמשלמים לאנשים כדי שישחקו במשחקים שלהם מרוויחים תנועה מטורפת, מן הסתם זה קונספט שמושך אנשים רבים.

הם מציבים באתר ובמשחקים שלהם פרסומות. המפרסמים נהנים מחשיפה עצומה, האתר המפעיל נהנה מהמון תנועה והרווחים מהמפרסמים, והשחקנים – הם מקבלים מהאתר שמפעיל את המשחקים חלק מהכסף שהוא מרוויח מהפרסומות באתר אליהם. סוג של "תגרום לנו להרוויח, ונשלם לך על זה".

אם אתם הורים לילדים ונוהגים להושיב אותם מול המחשב לשחק משחקים קז'ואלים פשוטים בדפדפן האינטרנט, אין סיבה אמיתית לא לפתוח באתרים כאלו משתמש ולהפנות את הילדים שלכם למשחקים שם. על הדרך תרוויחו קצת.

רוצים להרוויח כסף אך ורק בזכות זה שאתם פשוט משחקים? חפשו בגוגל get paid to play ותגיעו להמון מקורות בהם ניתן לעשות זאת.

 

פיתוח משחקי וידאו – לא רק לתוכ ניתנים ובעלי ידע טכני!

כמובן שאפשר להרוויח כסף ממשחקים ברשת לא רק באמצעות היותכם שחקנים, אלא גם כמפתחים של משחקים למחשב, לקונסולות המשחק ולסלולר. אין ספק שזה מרתיע, כי אתם צריכים להיות בעלי ידע בתכנות וגרפיקה, ובחו"ל אפילו יש מסגרות רישמיות שבהם לומדים עיצוב משחקי וידאו, אבל יש גם דרך קלה יותר – יש מגוון פלטפורמות בהם אנשים בלי ידע טכני נרחב ובלי רקע בתכנות יכולים להקים משחקי מחשב פרי יצירתם.

בחלקם לא צריך לדעת כלום, חלקם צריך ידע טכני בסיסי, חלקם דורשים ידע טכני מתקדם וחלקם כמובן דורשים שתהיו מתכנתים מקצועיים בלבד. אם יש לכם רעיונות יצירתיים, תוכלו לנסות לפתח משחק חדש ולהפיץ אותו, וכמובן, להרוויח על כך כסף. פלטפורמות פשוטות להכנת משחקי וידאו לדוגמא הן GameSalad ו- BuildBox , ולכל פלטפורמה, גם אם בא לכם להסתבך קצת יותר, יש מאות מדריכים והסברים ברשת, במרחק חיפוש פשוט בגוגל.

אחרי שפיתחתם משחק משל עצמכם, תוכלו לגבות עליו כסף בעבור ההתקנה (יותר נפוץ למשחקי מחשב וקונסולה, פחות בתחום הסלולר), או להציב בין השלבים שבמשחק פרסומות ורכישות פנימיות (בעיקר במשחקי סלולר), ולהרוויח ככה כסף. קצת יותר מידע לגבי הצבת פרסומות וגבייה בסלולר תוכלו למצוא כאן, בכתבה איך לעשות כסף מגוגל.

שחקן גיימינג ברשת
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש