יועץ השקעות נדל"ן – הדרך הנכונה להשקעה לחסרי ניסיון וידע

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

כאשר אדם רוצה להשקיע בתחום הנדל"ן עולות במוחו שאלות רבות, השקעות נדל"ן בישראל או השקעות נדל"ן בחו"ל, רכישת דירת יוקרה בודדת או רכישת מספר דירות זולות, רכישה במרכזי הערים או שמא בפריפריה, רכישת נכס למגורים או נכס תעשייתי או אולי בכלל עדיף קרקע חקלאית, האם לרכוש דירות יד שנייה או שמא דירה מקבלן, מהן שיטות המיסוי העדיפות בנוגע להשקעות הנדל"ן.

תשלום לחברת השקעות אשר תנהל את הנכס או ניהול עצמי, לאיזה קהל יעד של שוכרים כדאי לפנות ועוד שאלות רבות.

יש כל כך הרבה סוגיות ומשתנים אשר עולים על הפרק כאשר מעוניינים להשקיע בתחום הנדל"ן, ומרביתנו לא בהכרח יודעים לענות מה עדיף על פני מה ובאיזו סיטואציה.

קושי זה הינו משמעותי מאחר ובשונה מהשקעות אחרות, השקעות נדל"ן נוטות להיות יקרות ומורכבות.

בחירת דירה מסוימת יכולה להיות הצלחה משגשגת, רכישת הדירה הסמוכה לה יכולה להיות כישלון חרוץ בשל מאפיינים אשר איננו יודעים עליהם.

השקעות אלו לעיתים קרובות כוללות משכנתאות, מיסוי מורכב שכולל סוגי מיסים שונים כמו מס רכישה ושבח מס הכנסה, ארנונה וכיוצא בזה.

כמו כן, התשואה המתקבלת מהשקעות נדל"ן יכולה להיות גבוהה מאד אך במקביל ניתן באמצעות השקעה אחת לאבד סכומי כסף עצומים.

זאת בניגוד להשקעות בניירות ערך, בהן המחיר של מניה מסוימת הינה זהה למניה אחרת באותה החברה וניתן להסתמך על המלצות מהימנות בידיעה שאין הבדל בין מניה של חברה מסוימת לבין מניה אחרת של אותה החברה.

אך על אף הקושי וסימני השאלה, ישנם יתרונות רבים בהשקעות אלו.

היכולת לרכוש מוצר מוחשי לטובת השקעה, אשר הוכיח עצמו בשנים האחרונות כהשקעה אשר מניבה תשואה אמינה הן לאורך זמן ההשקעה והן בסיומה בעת מכירת המוצר.

השוק הוא פחות תנודתי באופן משמעותי מהשוק לניירות ערך ונכס מקרקעין אינו יכול לפשוט רגל בשונה מחברה ציבורית בה אתם משקיעים.

בנוסף המוצר אשר אתם מחזיקים הוא קרקע אשר הינו מוצר לו תמיד יש ביקוש בעולם, זאת מאחר ואנשים תמיד צריכים להתגורר במקום כלשהו או לנהל את שגרת חייהם בו.

לכן, אל תוך סיטואציה זו נכנסים יועצי השקעות הנדל"ן, אשר מסייעים למשקיע בביצוע השקעה אטרקטיבית תוך הפחתת סימני השאלה הקיימים בהשקעה זו. יועצי השקעות אלו מייעצים ומלווים אנשים רגילים שאינם בקיאים בתחום השקעות הנדל"ן, אך מעוניינים להשקיע בתחום זה.

יועצי השקעות טובים יכולים לשדרג השקעה באמצעות הגדלת התשואה, לעשות סדר בפעולות אשר על המשקיע לבצע, להקטין את ההוצאות השונות וזיהוי עסקאות טובות ללקוח.

אך בנוסף לכך יועצי השקעות מהווים סכום נוסף של הוצאה אשר איננה חלק מההשקעה עצמה, דבר הגורם לאנשים רבים להסתייג משכירת יועץ השקעות בנוסף לאנשי המקצוע כמו עורך דין ומתווך.

לכן, אנשים רבים אשר מעוניינים להשקיע תוהים האם כדאי לשלם ליועץ בנוסף למתווך ופעמים רבות גם לעורך דין ורואה חשבון או שמא ניתן לוותר על הוצאה זו.

בהתאם לכך אנו ננסה לסייע לאלו אשר שוקלים לפנות ליועץ נדל"ן או להשקיע בתחום, ולענות על שאלה זו.

מאמר זה יחולק לשלושה חלקים, ראשית נציג את מהו יועץ השקעות הנדל"ן ונאפיין את עבודתו וכן את המחירים אותם נהוג לגבות בעבור שירות זה, בחלקו השני של המאמר נבחן את חשיבותו בעבור אנשים השוקלים להשקיע בתחום הנדל"ן ובכלל.

לאחר מכן, בחלקו האחרון של המאמר אנו נציג בקווים כללים מהם הדגשים עליהם צריך לשים דגש כאשר צריכים לבחור יועץ השקעות בתחום זה.

 

מיהו יועץ השקעות נדל"ן ומה כולל תפקידו?

בניגוד לתפיסה השגויה של אנשים רבים, יועץ נדל"ן אינו מתווך נדל"ן. יועץ השקעות אינו מחזיק ברשותו מלאי של דירות אותן הוא מציע ללקוחותיו.

להיפך, היתרון ביועץ נדל"ן היא שהתשלום היא בעבור ייעוץ אובייקטיבי ונטול פניות.

יועץ השקעות נדל"ן נועד לסייע לכם להחליט אילו השקעות נדל"ן מתאימות לכם ולהבין אילו השקעות אתם מעוניינים לעשות, ובהתאם לכך לסייע לכם לענות על השאלות אשר כתבנו בפתיחת המאמר וללוות אתכם במהלך הרכישה על מנת לאתר עסקאות טובות.

יועץ נדל"ן מקצועי יבנה יחד עם המשקיע תכנית כלכלית ועסקית מפורטת, הכוללת את הפעולות אשר עליכם לעשות, מהו התקציב שלכם, היכן צריך לחפש דירות ומעריכה את ההכנסות השונות תוך מתן הערכות אופטימיות והערכות פסימיות בנוגע לעתיד ההשקעה וכמה אתם צפויים להרוויח בטווח הקצר והארוך.

בהתאם לאמור, לרוב שירות של יעוץ השקעות בתחום הנדל"ן כולל שני שלבים מרכזיים, אשר מייצגים את השלבים הלוגים אשר על המשקיע לעשות על מנת לממש השקעה בתחום הנדל"ן והם כדלקמן:

1. שלב ראשוני בו מחליטים במה אתם מעוניינים לאור יכולותיכם הכלכליות ורצונותיכם – שלב זה הוא השלב הראשוני, בו המשקיע ויועץ ההשקעות נפגשים עוד בטרם ישנם נכסים על הפרק, ומחליטים מהו הסכום אותו הם מעוניינים להשקיע ומהי סוג ההשקעה אותה הם מעוניינים לבצע לאור זאת.

בשלב זה, יעלה יועץ ההשקעות את הסוגיות המשמעותיות אשר צריכות הכרעה וליבון, כמו למשל:

2. ההוצאות הצפויות במסגרת התהליך – פעמים רבות משקיע אינו מבין בדיוק מה כוללת ההשקעה בתחום הנדל"ן. הוא מחשב את ההשקעה והתשואה של השקעות אלה באופן שגוי, ובוחן רק את עלות הדירה ביחס להכנסה.

יועץ ההשקעות יבהיר מהן ההוצאות הצפויות במסגרת התהליך, כמו מיסים, חברת נדל"ן וכדומה ומהן ההכנסות הצפויות כתוצאה מההשקעה.

  • אפיון התהליך הצפוי – יועץ ההשקעות ידריך את המשקיע מהם השלבים אשר יהיה עליו לעבור, מהי תכנית הפעולה והסדר של המשימות השונות עד להשלמת תהליך רכישת הדירה המיועדת להשקעה. סכום ההשקעה כמה כסף אתם מעוניינים להשקיע בסך הכל בתחום הנדל"ן.
  • בהקשר זה, ניתן יהיה לבחון האם כמות כסף אותה המשקיעים מעוניינים להוציא בעבור נכסי נדל"ן אכן נבונה, זאת מאחר שייתכן כי סכום ההשקעה יוביל אתכם למשכנתאות לא משתלמות או לסיכונים גדולים מדי מבחינת נזילות כספית וכיוצא בזה.

במידה ומדובר בהשקעה כספית גדולה, יכול יועץ ההשקעות גם לדון איתכם על תמהיל ההשקעות שלכם בתחום הנדל"ן אשר יסייעו להקטין את הסיכון המצוי בהשקעה.

  1. התשואה לה אתם מעוניינים לעומת היציבות – כידוע למשקיעי נדל"ן, תחום זה נע בין יציבות ותשואה נמוכה יחסית אך עקבית לבין נכסים מסוכנים יותר בעלי פוטנציאל תשואה גבוה במיוחד. המיקום של כל משקיע בין העדפת תשואה גבוהה לבין רצון ביציבות לאורך זמן משתנה בין משקיע למשקיע. יועץ הנדל"ן יסייע לכם לחדד משוואה זו ולהבין עמכם איפה אתם נמצאים בסקאלה שבין אהבת הסיכון למול אהבת היציבות.
  2. מיקום ההשקעה – היועץ יסייע לכם להבין האם אתם מעוניינים להשקיע בארץ או בחו"ל, והיכן באותה מדינה, האם במרכז או בפריפריה, במערב אירופה או במזרח וכיוצא בזה. זאת על ידי בחינת רצונותיכם והעדפותיכם.
  3. סוג הנכס אותו אתם מעוניינים לרכוש – האם אתם מעוניינים בדירת יוקרה אשר פונה לאוכלוסיות בעלי ממון או בדירה אשר פונה לעובדים זרים, סטודנטים וכיוצא בזה. האם אתם מעוניינים בדירה חדשה מקבלן אשר בנייתה טרם הושלמה אך צפויה להיות חדישה וזולה יותר או שמא בדירה יד שנייה אשר ניתן יהיה להשכירה במהירות. 
  4. כוונותיכם העתידיות בנוגע לנכס – האם אתם מעוניינים לרכוש נכס ולמכור אותו לאחר שיפוץ קל או שמא אתם מעוניינים לרכוש נכס אותו תשכירו בעתיד הנראה לעין. הבנה של סוג נכס זה תסייע לכם גם להבין האם כדאי נכס יקר או שמא נכס זול וכן את מיקומו של הנכס בהתאם.
  5. כמות הנכסים אותם המשקיעים מעוניינים לרכוש – האם המשקיעים מעוניינים להשקיע בנכס יחיד או שמא במספר השקעות במיקומים שונים על מנת לצמצם את הסיכון בהשקעה.

לכל החלטה בסוגיות אשר העלנו יש השלכות עליכם, אשר ייתכן ואינכם מבינים אותם, ויועץ ההשקעות יוכל להציף זאת בעבורכם ובכך לסייע לכם להגיע להחלטה מושכלת בטרם אתם נכסים לשוק הדירות הרלבנטי.

בהקשר זה נציין כי גם אם היועץ לא העלה סוגיות אלו באופן אקטיבי, חשוב שתלבנו סוגיות אלו למולו, ובמידה ואינו עושה זאת תבררו מדוע על מנת שתוכלו לדעת כי אין דברים אשר נופלים בין הכיסאות.

שלב הפעולה בו מבצעים השקעה – שלב זה הוא לאחר שיש כבר תמונה יחסית ברורה של מהו סכום ההשקעה, סוג הנכס בו מעוניינים והאזור הגיאוגרפי בו מעוניינים לרכוש נכס פנוי. בשלב זה מחפשים אחר נכסים אשר עומדים בקריטריונים הרלבנטיים ויועץ ההשקעות בשל ניסיונו יסייע בתהליך המשא ומתן, בבחינת הנכסים הפוטנציאלים וכן באיתור שרלטנים אשר מנסים לעקוץ אתכם, למכור לכם דירות במחיר מופקע או מאידך לסייע באיתור הזדמנויות בעלות פוטנציאל לתשואה גבוהה. 

כמו כן, יכול היועץ לסייע בחיבור עם גורמים בולטים באותו שוק נדל"ן רלוונטי על מנת לקבל מידע מועיל או נכסים מומלצים וכל דבר אשר יכול לסייע ברכישת הנכס האולטימטיבי בעבורכם.

בשלב זה אשר מתאפיין בגורמים חיצוניים רבים, יועץ ההשקעות הוא גורם מקצוע אשר נמצא בצד שלכם. הוא מהווה מעין קונטרה למתווך או הקבלן אשר בעיקר מעוניינים בקידום העסקה.

היועץ משמש גורם שקול ומנוסה אשר יכול למתן אתכם כאשר אתם מביעים התלהבות מנכס אשר אינו כה מלהיב או להבהיר מהם היתרונות הגלומים בנכס אשר אינו מלהיב אתכם באותה מידה כאחרים.

 

אז כמה פגישה עם יועץ השקעות נדל"ן עולה?

במידה ואתם מעוניינים להשקיע בישראל התשובה יחסית פשוטה. המחיר אינו תלוי בפוטנציאל התשואה או במידת ההשקעה שלכם, אלא הוא תשלום פר שעה.

יועצי השקעות נדל"ן בישראל לרוב פועלים בשני תעריפים המותאמים לסוג העבודה המשתנה: 

  1. פגישת ייעוץ – בישראל נהוג לקחת כ-300 ₪ בעבור פגישת ייעוץ ללקוחות אשר לרוב ימשך כשעתיים. לרוב אין צורך לשם יותר מפגישה אחת על מנת להשלים את השלב הראשון של גיבוש התמונה הכללית של מו הנכס אותו אתם מעוניינים לרכוש ובאיזה תקציב.
  2. ליווי הלקוח בעת בחירת הנכס – התעריף הנוסף הוא במסגרת ליווי פיזי לאיתור ובחינת נכסים, דבר אשר לרוב עולה בישראל כ-150 ₪ לשעה.
  3. עם זאת צריך לקחת בחשבון כי לעיתים קרובות אנו נזדקק ליותר שעות בתחום זה מאשר לתחום הייעוץ אשר הוא באופן יחסי תחום בזמנים. לכן, הסכום הסופי אותו נשלם יהיה גבוה באופן יחסי. בעבור ההשקעת נדל"ן בישראל לרוב זקוקים בין 10 ל-20 שעות ליווי אשר כוללות הגעה למספר בתים רלבנטיים ובחינתם.

במידה ובוחרים להשקיע בנדל"ן בחו"ל, את שלב הייעוץ הבסיסי ניתן לעשות בארץ בתעריף דומה לזה של השקעות בישראל. 

לשלב הליווי לעומת זאת ככל ותהיו מעוניינים בכך, הדבר יהיה מורכב יותר, משום שלרוב הוא יכלול יועצי השקעות ממדינת היעד יועצי השקעות ישראליים יכולים לקשר אתכם או יפעלו כמתווכים עם יועצים המתגוררים באזור הרלבנטי ויוכלו לסייע בעבורכם בבחינת הנכס.

בהקשר זה נציין כי התעריפים לאיתור הנכס כמובן משתנים כתלות באזור הנכס והמחירים אותם גובים יועצי נדל"ן באותה מדינה.

אפשרות נוספת היא להציג בפני היועץ הישראלי לאחר שהחלטתם במשותף על אזורי השקעה וכדומה, את ההשקעה על מנת שיחווה דעה על הנכס, המוכרים, חברת ניהול ההשקעה, היזמים, השכונה בה הבניין ממוקם וכדומה. כמובן שאין הדבר אידאלי כמו מראה עיניים, אך לא מדובר בחסרון כה משמעותי, שכן פעמים רבות משקיעים רוכשים נדל"ן במדינות שונות בלי לראות את הנכס כלל, תוך ביצוע ההחלטה מרחוק.

 

האם כדאי לקחת יועץ השקעות נדל"ן?

כמו מרבית הדברים בעולם, התשובה לשאלה בכותרת נעוצה בעיקר בהקשר ובסיטואציה הפרטנית של כל משקיע ומשקיע. המשתנה המשמעותי ביותר למענה על שאלה זו, היא הניסיון של המשקיע בתחום הנדל"ן ובתחום השקעות הנדל"ן בפרט. 

אדם אשר ביצע רכישות נדל"ן רבות בין אם בעבורו ובין אם במסגרת תפקידו יזדקק פחות ליועץ השקעות נדל"ן מאשר אדם אשר מעולם לא רכש נדל"ן למטרות השקעה.

כמו כן, הבנה כלכלית וניסיון בתחום הפיננסים יסייעו למשקיע להבין מהם הסכומים הפנויים להשקעה, הבנה אשר תסייע לו בהבנת תקציב רכישת הנכס המיועד. מנגד אדם חסר ניסיון בתחום ההשקעות או בתחום הנדל"ן עלול לעשות טעויות קשות עליהן ישלם ביוקר כפי שנדגים בהמשך.

בהמשך לאמור, חשוב להדגיש, לא כל ניסיון בתחום הנדל"ן או ההשקעות רלוונטי להכרעה האם יש צורך ביועץ נדל"ן או שמא הידע הקיים ברשותכם מספק.

כך למשל, במידה והחלטתם להשקיע בנדל"ן במדינה זרה, ויש לכם ניסיון רב בתחום הנדל"ן בישראל משום שאתם עורכי דין בתחום המקרקעין או עבדתם כסוכני נדל"ן לפני כ- 20 שנים בעברכם ומאז החלפתם מקצוע, אין הניסיון רלבנטי לאזור ולזמן בהם אתם מעוניינים להשקיע.

לכן, חשוב שתבחנו בעין ביקורתית את הניסיון שלכם ותשאלו את עצמכם האם הניסיון שלכם רלבנטי, האם הוא עדכני או שמא ייתכן כי דברים ישתנו מאז שהייתם בקיאים בתחום.

אך על אף האמור, ממנו נראה כי יועץ נדל"ן יכול לסייע לישראלים רבים ובעוד מרבית האנשים אינם משקיעים בבורסה לניירות ערך בלי ברוקר המתמחה בכך, אנשים רבים רוכשים דירות להשקעה רק באמצעות מתווך נדל"ן או קבלן.

זאת על אף שבניירות ערך לרוב אנשים משקיעים במגוון מניות ובסכומים שאינם גבוהים בכל מניה, זאת בניגוד להשקעות נדל"ן בהן מרבית האנשים מחזיקים במספר נכסים מועט אשר מרכז את מרבית הכספים המיועדים להשקעות בתחום זה. 

ניגודיות זו נובעת בין היתר מכשל לוגי שבו יש לנו אשליה כי אנו בקיאים בתחום מסוים גם אם זה לא המצב.

זאת מאחר ומרבית המשקיעים, ודאי אלו אשר בוחרים להשקיע בנדל"ן ביצעו רכישה נדל"נית ללא יועץ השקעות וזוהי כמובן הדירה אשר משמשת אותם למגורים. רכישה זו גורמת לתפיסה כי אנו בקיאים ומסוגלים לנהל השקעה זו לבדנו גם אם הדבר אינו נכון בהכרח שכן לבחירת נכסים מסוג השקעה מאפיינים שונים בתכלית מדירה הנרכשת לטובת מגורים.

אחד הדברים המסוכנים ביותר בעולם ההשקעות, הוא להיכנס להרפתקה גדולה מכפי יכולתכם, והדבר מאד אפשרי כאשר מדובר בהשקעת נדל"ן.

במקרים רבים אנשים לוקחים בעבור רכישת הנכס להשקעה משכנתא ובנוסף משלמים אחוז ניכר מחסכונותיהם. יועץ השקעות טוב יזהה מראש כי הסכומים אותם אתם רוצים להשקיע אינו מתאים לכם מאחר והוא גדול מדי, ואינו נותן לכם מרווח לטעות.

כמו כן, כספים המושקעים בתחום הנדל"ן אינם נזילים כמו כסף בעובר ושב, וגם לא כמו כסף אשר מושקע במניות. על מנת שהשקעה נדל"נית תומר לכסף יש צורך לאתר רוכש ולהשלים מכירה, דבר אשר יכול לקחת פרקי זמן ארוכים. אלו דוגמאות לסוגיות אשר יועץ הנדל"ן יכול להציף ולסייע לכם באמצעותן להגיע להחלטה מושכלת יותר בנוגע להשקעה העתידית.

פרט לניסיון שלכם, הפרמטר הנוסף הוא גודל ההשקעה אותה אתם מעוניינים לעשות בתחום הנדל"ן.

במידה ואתם מעוניינים לרכוש נכס יחיד בהשקעה נמוכה, ייתכן כי פחות חשוב לקחת יועץ השקעות אשר ילווה אתכם לאורך כל הרכישה, וייתכן כי מספיק ללכת לפגישת ייעוץ אחת או אף בכלל לוותר על השימוש ביועץ באופן כליל ולהתמקד בכתבות ברשת לקבלת מידע רלבנטי.

 

לעומת זאת ככל שההשקעה הכספית עולה, החשיבות של דיון עם גורם מקצועי מנוסה עולה, וזאת משתי סיבות:

הסיכון – הסיבה הראשונה הינה ברורה מאליה כמעט, ככל שההשקעה גדולה יותר כך הסיכון אשר אתם לוקחים הינו גדול יותר. בהתאם לכך, מבחינת רציונלית, משקיע צריך לצמצם את אי הוודאות ככל הניתן ככל שההשקעה שלו גדולה יותר. 

לקיחת יועץ השקעות נדל"ן אשר מנוסה בתחומו, יוכל לסייע בהקטנת הסיכון ובזיהוי מוקשים אשר יכולים "להציל" את המשקיע מבעיה פוטנציאלית ואיבוד ממונו.

תמהיל ההשקעה – אחד הכללים הבסיסים ביותר בעולם ההשקעות הוא הכדאיות בגיוון ההשקעה. בדומה להשקעות הוניות בבורסה לניירות ערך, כאשר סכום ההשקעה עולה, ייתכן כי אין זה נכון לרכוש נכס יחיד במלוא הסכום המיועד להשקעה, אלא לבנות תיק השקעות אשר כולל נכסים בעלי פוטנציאל סיכון גבוה ונמוך.

כך יפעלו המשקיע והיועץ על מנת לאזן את תיק ההשקעות ולגוון אותו, כך שיכלול השקעות בטוחות יותר והשקעות בעלות פוטנציאל גבוה יותר, אזורים גיאוגרפים שונים, דירות קיימות ודירות מקבלן אשר תושלם הבנייה בהם רק בעוד מספר שנים וכדומה.

יועץ השקעות נדל"ן מנוסה יוכל לבנות בעבורכם תמהיל השקעות נדל"ן אידאלי בהתאם לסכום ההשקעה ורצונותיכם, אתגר אשר הוא מורכב יותר לאדם מן השורה מאשר הקושי בביצוע השקעה יחידה.

המלצות ודגשים בעת בחירת יועץ השקעות נדל"ן

בחירת יועץ השקעות נדל"ן הינה, כפי שלמדנו בפרק הקודם, החלטה משמעותית וחשובה לה השלכות משמעותיות. יועץ השקעות נדל"ן יכול להביא לכם השקעה אומללה אשר תוביל לאובדן כספים רבים או לחלופין להוביל לתשואה נהדרת ורווח עצום.

בהתאם לכך, במידה והחלטתם לקחת יועץ השקעות אשר יסייע לכם בתהליך הרכישה, להלן מספר פרמטרים אשר חשוב לשים לב אליהם בעת בחירתו וכן מספר דגשים לשם הצלחת ההתקשרות בין הצדדים:

ניטרליות – התכונה החשובה ביותר של יועץ השקעות נדל"ן, ויועץ השקעות בכלל, אשר על פניו עלולה להיות ברורה מאליה. יועץ השקעות הנדל"ן אינו מתווך והוא צריך להיות ניטרלי, אשר מייעץ באופן מקצועי בלבד ללקוח, ללא כל השפעה חיצונית או העדפה קבועה מראש לפרויקט מסוים או נכסים השייכים לחברת תיווך כלשהי.

בהקשר זה תהיו חשדנים, תבדקו האם הוא מחזיק גם בעסק של תיווך נדל"ן או שמא הוא מתמחה ועוסק בייעוץ השקעות נדל"ן בלבד וכן האם הוא לוחץ לכיוון של פרויקט מסוים ללא כל רציונל מקצועי מאחוריו.

ניסיון רב בעולם השקעות הנדל"ן – בעידן בו כולם מדברים על הכנסה פסיבית, הכנסה מניבה והיתרונות של השקעות נדל"ן, רבים אנשי המקצוע חסרי הניסון וידע בתחום אשר הגיעו אליו בשל הפופולריות שלו והיכולת לעשות כסף קל. דבר זה אף מתעצם מאחר ולא נדרש תואר או תעודה כלשהי על מנת להיות יועץ השקעות, ולכן אין סנן אשר מונע מגורמים לא מקצועיים לפעול בתחום. 

לכן, וכחלק בלתי נפרד מן הסעיפים אשר יגיעו בהמשך העוסקים בהבנה ובאמינות, בחרו יועץ השקעות אשר עוסק בתחום זמן רב ובעל ניסיון מוכח בבחירת פרויקטים מוצלחים בעבור לקוחות שונים, לא כל סוכן השקעות אשר עולה לכם בשל פרסום במנועי החיפוש והרשתות החברתיות. אל תתביישו לבקש שמות של לקוחות ולראות הישגי עבר.

התמקדות בצרכי הלקוח – פתרונות ההשקעה שלכם צריכים להיות מותאמים לכם ובהתאם לצרכים שלכם, הם אינם צריכים להיות דוגמטים וקבועים מראש בהתאם לנכסים מסוימים אשר אותם היועץ מעוניין לקדם או לחלופין קבועים בהתאם לאיזו תפיסה של השקעה שבעיני היועץ מתאימה לכולם.

חשוב כי תוודאו שהיועץ מתכוונן בהתאם ללקוח, בוחן את הסכומים אותם אתם מעוניינים להשקיע, את העדפות שלכם, את הציפיה לתשואה, העדפת הסיכון וכיוצא בזה ובהתאם לכך ייתן לכם המלצות כיצד לפעול. על מנת להבין זאת דברו עם לקוחות עבר שלו וראו אילו סוגי פרויקטים רכשו לקוחות עבר שלו והאם הם מגוונים.

בעל הבנה רחבה מגוון השקעות באזורים וסוגים שונים – אף אחד לא מבין בכל סוגי ההשקעות נדל"ן הקיימות בשוק, בכל המדינות ובכל האזורים בהם ניתן להשקיע בנדל"ן בעולם. אך מומלץ לפנות לפחות בתחילת הדרך ליועץ השקעות אשר בקיא הן בנדל"ן ישראלי והן בנדל"ן ביעדים כלשהם בחו"ל, על מנת שיוכל לשקף תמונת מצב שלמה אשר תסייע לכם להחליט האם עדיף להשקיע בישראל או בחו"ל בהתאם לרצונותיכם ומשם לפעול בהתאם גם למול יועץ השקעות נדל"ן רלוונטי בשוק הממוקד בו אתם רוצים לפעול.

בהקשר זה חשוב לזכור, אם יועץ הנדל"ן טוען שהוא יכול לייעץ על כל המדינות, הדבר צריך להיות מחשיד בעבורכם. רוב היועצים מתמחים בשתיים עד ארבע מדינות ולא יותר מכך. הטענה כי הוא מתמחה בהכל מחשידה שאין לו באמת מקצועיות בשום שוק ודורש בירור מעמיק יותר.

  1. אמינות היועץ – כאמור עולם הנדל"ן הוא גדול, וחשוב כי יועץ ההשקעות יהיה אמין ולא ידחוף אתכם לעסקאות אשר פחות מתאימות בעבורכם מאחר והם באזורים בהם הוא יוכל לסייע ולגבות בעבור כך תשלום. יועץ נדל"ן טוב, יעשה לכם סדר בראש ויגיע איתכם למסקנות הטובות לכם ולא למסקנות המשתלמות בעבורו.

כך למשל, במידה והוא מייעץ בעבור נדל"ן בישראל וגרמניה אך לכם מתאימה יותר השקעה במזרח אירופה, הוא ימליץ ויקשר אתכם ליועצי השקעות אשר פועלים באזורים אלו אשר יסייעו לכם להמשיך את הטיפול מהנקודה בה הופסק הטיפול עימו ולא ימשיך ללחוץ לכיוון השקעות באזורים בהם הוא מתמקצע.

לשם קבלת תמונה כללית על אמינות היועץ, תשוחחו עם לקוחות עבר ותבדקו את המוניטין שלו, זאת על מנת לראות האם הוא ישר ואמין ובאמת שם את העדיפות שלכם במרכז מעייניו או שמא הוא שם את היכולת שלו לחייב שעות רבות ככל האפשר במרכז.

  1. כנות מצד המשקיע – הדגש הזה מופנה אליכם המשקיעים. גם יועץ ההשקעות הטוב בתחומו, לא יוכל לעזור לכם אם לא תהיו כנים איתו.

חשוב שתזכרו, היועץ נותן שירות בעבורכם, אינכם צריכים להרשים אותו בידע או ביכולות הפיננסיות שלכם ובוודאי שאינכם צריכים להפגין תעוזה על מנת להיתפס כאמיצים יותר משאתם בפועל.

על מנת ששיתוף הפעולה יהיו פורה ומוצלח, עליכם לשקף באופן המדויק והכן ביותר את מצבכם הפיננסי, את ציפיותיכם מההשקעה, המוכנות שלכם להסתכן בעבור תשואה גבוהה יותר וכל פרמטר רלבנטי אשר יעלה על הפרק.

 

סיכום והמלצות

יועץ השקעות נדל"ן הוא גורם נייטרלי בעל ניסיון בתחום זה אשר תפקידו לסייע לכם להבין אילו השקעות נדל"ן אתם מחפשים ולאחר מכן לסייע באיתור נכס רלוונטי וליווי המשקיע במהלך המשא ומתן עד להשלמת העסקה.

יועץ השקעות מנוסה יוכל לסייע לכם בהבנת הצרכים שלכם ולזהות בעבורכם הזדמנויות אידאליות המתאימות לצרכים שלכם בעוד יועץ שאינו מקצועי עלול להוריד את השקעתכם לטמיון.

כמו כן, שירות זה יכול לסייע לכם בחיסכון כספי בהוצאות מיותרות במהלך הרכישה והמשא ומתן על הנכס. אך שירות זה אינו זול, ובמצטבר עלול להגיע אף לאלפי שקלים אשר אינם בהכרח שווים יסייעו לכם במידה ואתם בקיאים בעולם הנדל"ן ובטוחים בנוגע לסוג ההשקעה אשר אתם מעוניינים לעשות.

אנו ממליצים בעבורכם להיות כנים עם עצמכם ולשאול את עצמכם את שתי השאלות הבאות ולהכריע בנוגע ללקיחת יועץ השקעות נדל"ן בהתאם:

  1. האם אתם יודעים איזו השקעה אתם מעוניינים לאתר, באיזה תקציב והיכן? 
  2. האם אתם יודעים מה השקעת נדל"ן כוללת ומהו התהליך אותו אתם צריכים לעבור?

במידה והתשובות על שתי השאלות, ייתכן ועדיף לכם להתמקד בעבור איתור הנכס האידאלי, ולא בייעוץ. במידה והתשובה שלילית אנו ממליצים לשקול לקחת יועץ השקעות נדל"ן לפחות לפגישה ראשונית אשר יוכל לסייע להגיע להבנה של מה אתם מחפשים.

ובכל מקרה, במידה ואתם מחליטים להעסיק יועץ השקעות נדל"ן, חשוב כי תבדקו את ניסיונו המקצועי וכישוריו בהתאם לפרמטרים אשר הצגנו במאמר. זאת מאחר וישנם אנשים לא מקצועיים רבים אשר מעיבים על אנשי המקצוע הנהדרים העובדים בתחום.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא