טריק מעניין: הפקדת צ'ק מרחוק, ללא הצ'ק עצמו

אם אתם בעלי בית ואין לכם כח, פנאי או חשק לקפוץ לדירה ולאסוף צ'קים מהדייר שלכם, אם אתם בעלי עסק ואמרו לכם ששלחו עבורכם צ'ק כתשלום על מוצר או שירות כבר לפני חודשיים בדואר והוא עדיין לא הגיע – הטריק המעניין הבא הוא בשבילכם.

אפשר כיום להפקיד צ'ק לחשבון הבנק שלכם מבלי שהצ'ק יהיה בידיכם, הפקדה דיגיטלית, שלא לומר אולי אפילו וירטואלית.

הטריק הזה מתאפשר באמצעות הפקדת הצ'קים באמצעות אפליקציות הבנקים, אפשרות שקיימת כבר זמן רב ומקלה בהפקדת הצ'קים באופן כללי, ועם מעט מניפולציה, אפשר להשתמש באפשרות הזו כדי להפקיד צ'ק מרחוק, מבלי שהצ'ק בכלל בידיכם.

 

איך זה עובד?

כדי להפקיד צ'ק באפליקציית הבנק, צריך להיכנס לאפליקציית הבנק, לבחור באפשרות של הפקדת צ'ק, למלא מעט פרטים ואז לצלם את הצ'ק מלפנים ומאחור. אם אין בידיכם הצ'ק, אפשר לבקש מהצד השני לשלוח לכם תמונה של הצ'ק, כשהוא עדיין אצלו. התמונה צריכה להיות מיושרת וברורה, ממש כאילו הצד שמחזיק בצ'ק מבקש לסרוק את הצ'ק כדי להפקיד אותו בעצמו, כמו שמצלמים באפליקציית הבנק בסלולר.

שיעביר לידיכם את התמונה (בוואטס אפ – הכי קל), ומכאן, עוד רגע אתם מפקידים את הצ'ק. כנסו לאפליקציית הבנק שלכם, ובחרו באפשרות להפקיד צ'ק דרך האפליקציה.

קחו מכשיר סלולרי נוסף והעבירו אליו את התמונה של הצ'ק או השתמשו במחשב, והציגו את התמונה על המסך של המכשיר האחר (כל מסך שמציג את תמונת הצ'ק שאינו המכשיר שממנו אתם רוצים לבצע את ההפקדה דרך האפליקציה). כשאפליקציית הבנק תבקש ממכם לצלם את הצ'ק, פשוט צלמו את התמונה של הצ'ק, שמוצגת על גבי מסך של מכשיר אחר.

לאחר מכן, האפליקציה תבקש מכם תצלום של גב הצ'ק, עליו חתמתם וכתבתם את מספר הסניף ומספר החשבון שאליו יש להפקיד את הצ'ק. שימו לב – האפליקציה תאמת את גודל הנייר שאתם מצלמים, את יחס האורך והרוחב שלו – שמשתנה בהתאם לבנק שהנפיק את הצ'ק, כך שבמקרה הזה תצטרכו לקחת צ'ק של אותו הבנק שיש ברשותכם, לוודא שחתמתם וכתבתם את הפרטים מאחוריו, ולצלם את גב הצ'ק הזה.

תוכלו לחילופין גם לקחת כל דף לבן, להתאים אותו במידות ולחתוך אותו לגודל של צ'ק מטעם אותו הבנק, לחתום ולהוסיף את פרטי החשבון, ולצלם את הנייר הזה כגב הצ'ק שאתם רוצים להפקיד.

הפלא ופלא, זה עובד. באמצעות תמונה של הצ'ק, צ'ק נוסף מאותו הבנק או חתיכת נייר לבן בגודל הנכון, וקצת מניפולציה, הפקדתם את הצ'ק דרך אפליקציית הבנק בלי שהצ'ק בכלל בידיכם. הפקדתי ככה כבר מספר צ'קים והצ'קים הופקדו בהצלחה ואושרו בלי בעיות או סיבוכים.

 

החסרון שבהפקדת צ'קים בצורה כזו

מומלץ מאוד שתבקשו בכל אופן שהלקוח או החייב ישלח לכם את הצ'ק המקורי הפיזי, מאחר ואם הצ'ק יחזור מכל סיבה שהיא, יתכן ותצטרכו אותו. כדי לפתוח תיק בהוצאה לפועל ולדרוש מחדש את החוב שלכם עקב צ'ק שחזר עקב אי כיסוי או חשבון מוגבל, תצטרכו להגיש לרשות הוצאה לפועל את הצ'ק המקורי הפיזי, וגם אם התשלום לא יתגלגל לכדי הוצאה לפועל, תמיד כדאי שהצ'ק הפיזי יהיה בידיכם ולא בידי הצד המשלם, גם אם הצ'ק הופקד.

כל בעיה שתצוץ בהפקדת הצ'ק או חזרתו – הנוכחות של הצ'ק בידיכם תהווה יתרון מול הצד המשלם (או יותר נכון – הצד הלא משלם).

היתרונות, לעומת זאת, ברורים מאליהם. אין יותר לקוחות שטוענים טענות שווא ש"שלחו את הצ'ק בדואר לפני חצי שנה כבר", אין יותר "בוא תאסוף את הצ'ק בעצמך" כדי להפקיד אותו, ואין יותר המתנה לשירותי השילוח השונים במידה ושולחים לכם את הצ'ק בכל דרך שהיא. כל מה שהצד המשלם צריך לעשות הוא פשוט לשלוח לכם תמונה ברורה ומיושרת של הצ'ק, ויש לכם אפשרות להפקיד אותו יחסית בקלות מבלי לחכות או להתטרטר.

 

האם זה חוקי ותקין?

קשה להגיד. בשום מקום לא ראיתי אזהרה נגד זה או ניסיון למנוע את השיטה הזו להפקדת צ'ק מרחוק ללא הצ'ק עצמו. כאשר הבנקים פתחו את האפשרות להפקיד צ'ק דרך אפליקציה בטלפון הסלולרי, כנראה שחלפה להם המחשבה בראש שבמקום לצלם את הצ'ק, אנשים יכולים לצלם תמונה של הצ'ק במקום.

בכל מקרה, בעת צילום הצ'ק, אפליקציית הבנק בודקת את הפרטים שכתובים בתחתית הצ'ק באופן ממוחשב – בנק, חשבון, מספר הצ'ק וכדומה, ויש וידוא תוכנתי שהצ'ק הזה אכן שייך לפרטי החשבון, כך שזה לא אמצעי להונאה אלא פשוט דרך להקלה בתהליך עבור הצד שמושך את הצ'ק.

הדרך הזו יעילה במיוחד מול מישהו שמנסה להתחמק מתשלום, או כדי להמנע מאיבוד הצ'ק בדואר. המשלם יכול לספר לכם שהוא מתכוון לשלוח אליכם את הצ'ק בדואר, כאשר בפועל – אין צ'ק או שהוא מתכוון להחזיק בו שבוע או שבועיים לפני שישלח אותו בדואר, כדי לדחות את התשלום. לאחר מכן יכול להיות שיטען שהדואר איבד את הצ'ק שלכם בדרך, או שהדואר מתעכב.

כדי למנוע את כל העניינים האלו, לפני שהצ'ק נשלח (במציאות או לכאורה) תוכלו להפתיע אותו ולבקש שישלח לכם תמונה של הצ'ק כדי שתוכלו להפקיד אותו כבר עכשיו, ותמתינו לצ'ק במקביל עד שיגיע בדואר בלי קשר. למעשה, במקום לחכות או לסבול ממניפולציות של הצד המשלם שמנסה להתחמק מהתשלום, תוכלו לגלות את כוונותיו מיידית ולהפקיד את הצ'ק במקום, ואם הצ'ק הופקד בהצלחה, גם אם הדואר איבד לכם אותו בדרך – אין שום השלכה או צורך שהלקוח ישלח לכם צ'ק חדש.

צ'ק - המחאה לדוגמה
עוד בנושא כללי צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש