איך לפתוח חנות בפייסבוק?

דף עסקי בפייסבוק הוא כבר מזמן לא מקור למידע בלבד. מלבד פונקציות מתקדמות של תוכן (גלריות סרטונים, חוות דעת מאומתות, תמונות ומידע עסקי מתקדם) ומלבד השפצורים שפייסבוק עשתה לאחרונה בדרך ליצירת קשר עם עסק (מערכת הודעות מוקדשת, כולל אפשרות לשלב קישורי תשלום ומידע לחיצים וקבלת מענה אוטומטי על ידי רובוט לפי תוכן ההודעות המתקבלות), בפייסבוק גם אפשר לנהל חנות וירטואלית של ממש, להציע מוצרים למכירה ולנהל קטלוג. ניתן כיום אפילו לשלם באמצעות דף החנות בפייסבוק.

אין ספק שבעתיד הקרוב כל הנושא הזה ימונף משמעותית באמצעות ליברה – המטבע הוירטואלי החדש שפייסבוק עתידה להנפיק, ויהיה ניתן לשלם באמצעות המטבע על המוצרים ישירות דרך דף עסקי בפייסבוק המכיל חנות וירטואלית. פייסבוק מגנה על ציבור הרוכשים ממש בדומה לאיביי או אמזון, באמצעות מדיניות נוקשה כנגד מוכרים בעלי תודעת שירות נמוכה או מוצרים באיכות נמוכה, והיא בקשר עם כל לקוח שרוכש כדי לבדוק האם הוא מרוצה.

 

קצת על חנות וירטואלית בפייסבוק

יצירת חנות וירטואלית בפייסבוק מיועדת במיוחד עבור סוחרים שיש ברשותם מוצרים פיזיים, ופחות לנותני שירותים (אמני בידור, עורכי דין, רואי חשבון וכדומה). עבור נותני שירותים, יש אופציות אחרות לצירוף המידע לדף העסקי שלכם לגבי השירותים הניתנים שהם לא חנות.

פייסבוק אמנם לא תחסל חנויות שמציעות שירותים כמו: "עריכת חוזה משפטי לגירושין ב-3000 ש"ח", או "מופע טלפתיה בבר מצווה", אבל החנות שהיא מציעה פחות מכוונת למוצרים מהסוג הזה. אם מדובר במוצרים לבית, טיפוח הרכב, ביגוד, נעליים, וכדומה – יצירת חנות בפייסבוק הוא משהו שמתאים לכם הרבה יותר. אין מגבלה על אופי המוצרים הנמכרים, כל עוד לא מדובר בסמים או בכל מוצר לא חוקי אחר.

יצירת חנות בפייסבוק, בניגוד להקמת אתר חנות ייעודי – היא חינמית לחלוטין. ניתן להוסיף מוצרים ללא הגבלה ומכל הסוגים, ואין אפילו בעיה להוסיף מוצרים מסוגים שונים לאותה החנות – חנות יכולה למכור גם פמוטים לנרות וגם מכנסיים לתינוקות. ניתן ליצור קטלוג מסודר ולחלק אותו לפי קטגוריות כאוות נפשכם, לקבל מלקוחות שאלות והודעות לגבי מוצרים ספציפיים דרך מערכת ההודעות של פייסבוק, ואפילו לקבל נתונים סטטיסטיים לגבי מוצרים נצפים ונמכרים בחנות.

לפני מספר חודשים פייסבוק יצאה עם ה- Marketplace – לוח מכירות יד שנייה בתוך פייסבוק שמיועד בעיקר למוכרים מזדמנים שרוצים להפטר ממוצרים שאין להם צורך יותר בהם, אבל היא מכניסה לתוך ה-Marketplace גם מוצרים מחנויות וירטואליות של דפים עסקיים רשמיים, כדי להגדיל את התפוצה ואת כמות הצפיות עבור בעלי חנויות וירטואליות.

 

איך פותחים את החנות הוירטואלית שלי בפייסבוק ומגדירים אותה?

כדי להוסיף חנות, תצטרכו להוסיף קטע חדש בדף הפייסבוק העסקי שלכם, לצד ה- About, reviews וכדומה. אם אתם מנסים להוסיף קטע חדש מסוג חנות ואין לכם אפשרות כזו, ככל הנראה הדף העסקי שלכם לא מוגדר כחנות, תצטרכו להפוך את תבנית הדף שלכם לתבנית "קניות Shopping", באמצעות הגדרות הדף הכלליות.

בדף שלכם – לחצו על לחצן "הגדרות Settings" בחלק העליון של הדף, ואז על "תבניות ולשוניות Templates and Tabs" יש אפשרות להגדיר את הדף כתבנית רגילה, סרטים, עסקים, מקומות, עמותה ללא כוונות רווח, פוליטיקאים, שירותים, מסעדות, קניות ווידאו. בחרו ב"קניות".

כעת, משהגדרתם את הדף שלכם כדף עם תבנית מסוג "'קניות", עברו באותו מסך ללשונית "חנות Store" או "קנה". לאחר שיוצגו לכם תנאי השירות והמדיניות מטעם פייסבוק, כשתאשרו שקראתם אותם, תוכלו להמשיך ולהגדיר הגדרות לגבי החנות שאתם עומדים לפתוח. בחרו שיטת תשלום, מטבע המכירה שלכם, וכוונו את שאר ההגדרות במסך שלפניכם.

החנות שלכם נוצרה ויופיע כפתור "הוסף מוצר" על המסך, מזל טוב! במידה ויש לכם כבר חנות וירטואלית בפלטפורמה אחרת, צד שלישי, שבה אתם משתמשים באתר האינטרנט שלכם מחוץ לפייסבוק, תוכלו לייבא אותה במידה ומדובר בפלטפורמה שפייסבוק עובדת מולה. פלטפורמות גדולות כמו Shopify נתמכות וייבוא של כל קטלוג המוצרים שלכם יכול להיות מהיר ויעיל.

בסיום ההגדרה פייסבוק ישאל אתכם לגבי הגדרות נוספות – תיאור מילולי, מידע על החנות, והחנות תווצר.

 

איך מוסיפים מוצרים לחנות שלי?

הכנסו ללשונית "חנות" (יתכן ונקרא גם "קנה") בדף העסקי שלכם, לחצו על כפתור "הוסף מוצר Add a product".

תתבקשו להוסיף מידע, תמונה, סרטון, שם המוצר, מחיר ו/או מחיר מבצע, במידה וקיים. שימו לב שטריקים מילוליים לא יאושרו על ידי פייסבוק, המנעו מקוד HTML (שימו לב שאתם לא מעתיקים קוד HTML מעבר למלל פשוט ורגיל אם אתם מעתיקים ישירות מאתר אחר שיש ברשותכם), לא לכתוב מספר טלפון או מייל ליצירת קשר (או כל פרט יצירת קשר אחר), לא לתת שם ארוך למוצר או להשתמש בכותרות ארוכות, ובטח שלא להשתמש בסימני פיסוק בצורה לא תקנית.

שם מוצר כמו "מכונת הגילוח הכי מדהימה, יעילה וטובה בעולם!!!!!!!!!!!" לא יאושר.

נסו במקום זאת להתנהג יותר כמו חנות מקצועית ולהשתמש בשם כמו "מכונת גילוח פיליפס דגם Mega Express-7". בתיאור המוצר תוכלו לפרט את התועלות ותכונות המוצר בהרחבה – אל תנסו לעשות זאת בשם המוצר.

אחרי הגדרה של עוד כמה פרמטרים כמו איך משלמים והאם התשלום הוא בעמוד חיצוני מחוץ לפייסבוק, האם כל אחד יכול לצפות במוצר והוא ציבורי, ועוד, תוכלו לאשר את המוצר והוא יתווסף לחנות שלכם.

 

כדי לערוך או למחוק מוצרים מהחנות שלכם, הכנסו ללשונית "חנות" (או "קנה") בדף העסקי שלכם, הגיעו אל המוצר, ולחצו על "ערוך". במסך זה תוכלו גם לערוך את המוצר וגם לבצע מחיקה של המוצר. מומלץ לא למחוק מוצרים שאזלו מן המלאי – כשהם יחזרו למלאי תצטרכו להגדיר אותם מחדש, מאפס. במקום זאת, ציינו בתיאור המוצר שהוא אזל מן המלאי, והשתדלו, אם יש, לתת מידע לגבי מועד חזרתו של המוצר אל המלאי.

 

דרך לשונית "חנות" (או "קנה") אפשר גם לסדר את כל נושא הקטגוריות של מוצרים, או אוסף מוצרים. אוספי מוצרים נועדו כדי לאחד מוצרים דומים בעלי מאפיינים דומים ותועלות דומות. חשוב מאוד שתגדירו אוספים וקטגוריות, כדי שלקוח שמחפש מכונת גילוח, לדוגמא, ימצא את עצמו בדף עם עוד מכונות גילוח, וגם אם התכוון לרכוש דגם ספציפי, יחשף לתועלות חזקות יותר של דגם טוב יותר (ויקר יותר, כמובן), ואולי ירכוש בסופו של דבר אותו במקום הדגם שהתכוון לרכוש.

 

טריק מגניב להגברת מכירות: תיוג מוצרים

עוד טריק מדהים הוא תיוג של מוצר בתוך פוסט, תמונה או סרטון שאתם יוצרים בדף העסקי עם החנות שלכם. ממש כמו שאפשר לתייג בני אדם בפוסטים פרטיים בפייסבוק, אפשר גם לתייג מוצר מתוך החנות שלכם.

אם אתם מעלים סרטון מגניב שמציג את המוצר, או פוסט שמדבר על משהו מעניין לגבי המוצר, תייגו אותו בתוך הפוסט שאתם יוצרים ושם המוצר יוצג בתוך הפוסט, ויהיה לחיץ, כך שמי שלוחץ עליו יעבור לדף המוצר ויהיה צעד אחד קרוב יותר לרכישה. אחרי הקמת חנות יהיה לכם כפתור "תיוג מוצרים" בכל פוסט חדש שתכתבו בדף העסקי שלכם.

 

המון בהצלחה ומאחל לכם שהחנות העסקית החדשה בדף העסקי שלכם בפייסבוק תמיר המון ותמכרו הרבה מוצרים, ותרוויחו המון כסף!

חנות בפייסבוק
עוד בנושא צרכנות
חיסכון ותוכניות חיסכון חוץ בנקאיות
תוכניות חיסכון חוץ בנקאיות

מדיניות מחיה של "מהיד לפה" היא מושג המייצג מצב של בסיס פיננסי צר המספק בקושי צרכים מינימליים. כדי למנוע תקופות רעועות כלכלית, יועצים פיננסיים ממליצים

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש