השקעות נדל"ן באוסטרליה – האם ניתן להרוויח תשואה ביבשת הקנגורו?

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

בשנים האחרונות גדל הרצון בקרב ישראלים רבים להשקיע בנדל"ן במדינות זרות, זאת בשל עוצמתו של השקל ביחס למטבעות זרים, הרצון להשקיע בנדל"ן אשר נתפס כבטוח יותר מנתיבי השקעות אחרים ובשל מחירי הנדל"ן הגבוהים בישראל המונעים מאנשים רבים להשקיע בנדל"ן בישראל.

 תוך כך, אחת האפשרויות  הייחודיות במפת ההשקעות הנדל"ן היא אוסטרליה המרוחקת.

המדינה שהיא גם יבשת אשר הינה מדינה מערבית לכל דבר, בעלת כלכלה מתקדמת וחזקה במיוחד, יציבה מבחינה שלטונית, אשר מרוחקת ממרבית המדינות בשל בידודה הגיאוגרפי. לכן, אוסטרליה החלה בעשור וחצי האחרונים למשוך אנשי עסקים מכל העולם אשר מחפשים אחר השקעות יציבות ומניבות.

מאידך, אוסטרליה אינה מדינה חדשה במפת הנדל"ן ולא בטוח כלל שעוד נשארו שם הזדמנויות אמיתיות אשר יניבו תשואה גדולה, זאת לצד החשש מבועת מחירים אשר נוצרה כתוצאה מעלייתם ב-40 השנים האחרונות.

לכן, במאמר זה נפרט על השקעות נדל"ן באוסטרליה, על הכדאיות של הדבר, סוגי הנכסים הקיימים, התשואה הצפויה ולבסוף גם הסיכונים וההוצאות הצפויות בשל כך, זאת על מנת שתוכלו להסיק האם כדאי לכם להשקיע ביעד זה.

 

השקעת נדל"ן באוסטרליה, על מה מדובר ולמה כדאי?

שם המשחק כאשר מדובר בהשקעות הוא האיזון שבין תשואה לביטחון, וכאשר מדובר בנדל"ן אוסטרלי הביטחון הוא רב במיוחד, שכן הסבירות כי נצפה בקריסה כלכלית של המדינה או במהפכה כלשהי הינה מהנמוכות בעולם.

גם מחוץ לאוסטרליה השקעות נדל"ן בכלל נתפסות כבטוחות יותר מהשקעות הוניות, זאת מאחר ומקבלים בעבורם מוצר מוחשי, קרקע או מבנה כלשהו, והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בנכס להשקעה באוסטרליה.

 

יתרה מכך, קולות חדשים צפו בישראל בשנים האחרונות אשר טוענים כי אוסטרליה הינה אחת המדינות הכדאיות ביותר להשקעה כיום בנדל"ן, זאת מאחר והמדינה משלבת בתוכה מספר מאפיינים הנוסכים ביטחון בקרב המשקיעים אשר מחפשים זאת:

  1. אוסטרליה היא אחת המדינות היציבות כלכלית בעולם, בעלת עושר כלכלי גבוה. התמ"ג במדינה הוא לא פחות של 57,000 דולרים אמריקאים לנפש, מהגבוהים בעולם. הדבר נכון גם בהקשר הנדל"ני, שכן המדינה כמעט ולא נפגעה ממשבר הסאב-פריים בשונה מארצות הברית ומערב אירופה בשנת 2008, זאת הודות לחבילות סיוע יעילות אשר שימרו את כלכלת אוסטרליה בזמן המשבר. אומנם כפי שנפרט בהמשך ישנה ירידת מחירים כתוצאה ממשבר נדל"ני אותו המדינה חווה, אך הוא כמעט ולא פגע בעצמתה הכלכלית של המדינה וביציבות התעשיות הרבות אשר פועלות במדינה. הבנקים הגדולים באוסטרליה נחשבים לבטוחים בעולם, תעשיית החקלאות, הצמר והמכרות משגשגות והכלכלה מראה סימנים של עצמה מרשימה. נתונים חשובים למשקיע לטווח רחוק. כמו כן, מדובר במדינה בעלת מגוון תחומי ייצור, דבר אשר מעצים את חוסנה הכלכלי ועמידותה למשברים כפי שהוכח במשבר הסאב-פריים כאמור.
  2. לא פחות חשוב מעוצמת הכלכלה, חשוב לדעת כי העושר באוסטרליה מתפרש על פני שכבות אוכלוסייה רבות. למעשה בשנת 2018 עלתה אוסטרליה למקום הראשון בעולם בעושר חציוני למבוגר וכיום היא במקום השני בעולם לאחר שוויץ. כלומר מעמד הביניים שלה הוא מהעשירים ביותר בעולם באופן יחסי למעמד הביניים במדינות אחרות. נתון זה מהווה יתרון מרכזי, משום שאנשים רבים יכולים לשכור נכסים יקרים ואיכותיים במדינה והמשקיע אינו מוגבל לאוכלוסיות מצומצמות או לתיירים בלבד.
  3. שוק הנדל"ן האוסטרלי בירידת מחירים זאת בשל עלייה רציפה של המחירים במשך 40 שנים והחשש של גורמים שונים מהיווצרותה של בועה בתחום הנדל"ן. בשל כך, המחירים בשלב זה הינם בירידה ואוסטרלים רבים חוששים מרכישת נכסים ולעיתים אף אינם מסוגלים לרכוש נכס בגודל וסטנדרטים אליו הם התרגלו ולכן הם נאלצים לשכור. למשבר זה ישנם שני יתרונות מרכזים בעבור המשקיע, ראשית יותר אוסטרלים מחפשים לשכור נכסים ושנית המשבר האמור הוריד את מחירי הנכסים ובכך מאפשר מחירים אטרקטיביים יותר במדינה מערבית מתקדמת זו אשר צפויה להתאושש ממשבר זה.
  4. בהמשך לסעיף הקודם, חשוב לדעת כי בועת הנדל"ן וירידת המחירים כמעט ולא באה לידי ביטוי במחירי השכירות אשר מחיריהם לא עלו באותו הקצב אשר עלו מחירי הדיור. יתרה מכך, יש אשר אף אומרים כי השכירות אינה צפויה להיות מושפעת מבועת הנדל"ן, זאת בשל יציבותה הכלכלית של המדינה.
  5. בשל עוצמתה הכלכלית וריחוקה הגיאוגרפי מיתר העולם המערבי, כמעט לכל החברות הגדולות בעולם יש משרדים וסוכנויות ביבשת הדרומית, זאת לצד חברות מקומיות. בהתאם לכך, ישנו שטף עקבי של עובדים זמניים אשר מחפשים דירות למגורים להשכרה אשר הינם בעלי הכנסה ויכולת לשכור נכסים במחירים גבוהים באופן יחסי.
  6. בנוסף ליציבותה הכלכלית, מדובר במדינה מערבית מתקדמת אשר בעיותיה הפוליטיות נראות אזוטריות ביחס למדינות אחרות ואף מערביות הסובלות מטרור או משבר פליטים. בנוסף, הסיכון להפיכות פוליטיות או שחיתות הינו בגדר לא קיים. זאת בשונה מיעדים אחרים להשקעות נדל"ן כמו מדינות במזרח אירופה או אפריקה. לכן השקעה בה נתפסת כבטוחה מבחינה חוקית, הסבירות כי ילאימו את הנכס או שערכו יתרסק בשל מלחמה אינו קיים ולכל הפחות יהיה לכם נכס במדינה מתקדמת.
  7. מערכת היחסים בין ישראל לאוסטרליה יציבה וחיובית דבר המעניק ביטחון למשקיע הישראלי כי יוכל לפעול במדינה אשר אינה צפויה לפגוע בו בשל אזרחותו. לאור העובדה כי אוסטרליה הינה בין המדינות הבודדות אשר אינן בצפון אמריקה או אירופה אשר החשש מפני פעולות מסוג זה אינו קיים, לא ניתן להקל ראש ביתרון זה.
  8. בנוסף על כל אלו, המדינה נהנית מתיירות יציבה ואמידה. אוסטרליה מושכת בשנה רגילה מאות אלפי תיירים מדי שנה, אשר הינם אמידים באופן יחסי בשל הטיסות היקרות והמרוחקות מיתר מדינות העולם. התיירות המגוונת אשר כוללת יעדים אורבניים בולטים כמו מלבורן וסידני לצד חופים מפורסמים לנופשים וגולשים בגולד קוסט ותיירות טבע בערבות אוסטרליה הפראיות ובשוניות האלמוגים המפורסמות מאפשרת השכרת נכסים לטווח קצר לתיירים אמידים, ובכך יוצרים אפשרות להשכרת הנכס לטווח קצר במודל של השכרה לטווח קצר, כמו Airbnb, אשר מספק תשואה גבוהה יותר מהשכרה לטווח ארוך.
  9. ב-2019 נערכו במדינה בחירות אשר בה ניצח ראש הממשלה המכהן, הדוגל במדיניות כלכלית ליברלית, הוצאה ממשלתית קטנה ומתן כר נח למשקיעים לפעול ללא ביורקרטיה ומיסוי רב. זאת לצד, היותה של אוסטרליה מדינה המתאפיינת בשקיפות רבה בעבור המשקיעים שלה. בכך הדבר מאפשר למשקיעים זרים כר נח לפעולה המשלב שקיפות ומדיניות ליברלית כלכלית ומיסוי נמוך.
  10. בהמשך ישיר לכך, המיסוי באוסטרליה כיאה למדינה בעלת כלכלה ליברלית הוא נח משמעותית למשקיעים מאשר המיסוי במדינות מערביות אחרות כפי שנפרט בהרחבה בהמשך. הוא אומנם לא משוחרר רסן כמו במדינות מסוימות במזרח ומזרח אירופה, אך ביחס למדינה מערבית הוא נח ללא כל צל של ספק. בנוסף ישנה אמנה למניעת כפל מס בין ישראל לאוסטרליה המבטיחה כי המשקיע לא ישלם פעמיים את אותו מס.

 

המחירים של הנדל"ן האוסטרלי משתנים ותלויים בראש ובראשונה באזור הנכס, וקהל היעד לו הוא פונה. סידני הינה אחת היעדים העסקיים החשובים בעולם ומהווה יעד תיירותי תסוס וצעיר, מלבורן ובריסביין אף הן מתאפיינות בהיותן מטרופולינים חשובים בעולם. ככלל המחירים בערים הגדולות הינם גבוהים, כאשר ניתן לרכוש דירה בפרברי סידני במחיר של 600,000 דולר אוסטרלי. 

מחירים נוחים יותר ניתן למצוא במרחבים הפתוחים ובערים הקטנות יותר באוסטרליה, אשר מושכים תיירים ותרמילאים רבים מדי שנה. עם זאת באזורים התיירותיים של אגם ויקטוריה וגולד קוסט בעלת החופים המרהיבים המחירים אף הם גבוהים, זאת משום המשקיעים הרבים אשר בוחרים להתמקד במקומות המתוירים של אוסטרליה.

עם זאת, בעת בחירת נכס מסוג זה, חשוב לזכור כי האוסטרלים כיאה למדינה ענקית בה 22 מיליון תושבים בלבד, רגילים למגורים בדירות גדולות באופן יחסי ויש לקחת זאת בחשבון בעת בחירת הנכס להשקעה, דבר אשר יבוא לידי ביטוי במחיר הנכס.

ככלל מומלץ לפנות לחברות המתמחות בהשקעות נדל"ן בשוק האוסטרלי, זאת משום חוסר ההיכרות עם השוק המקומי, חוקי הנדל"ן וחוקי המיסוי הייחודים לאוסטרליה יוביל לטעויות אשר יעלו כסף. הדבר נכון לכל השקעת נדל"ן במדינה שאינה מוכרת לרוכש, ולא רק למשקיע הישראלי באוסטרליה, אך מאחר ואוסטרליה הינה מדינה דוברת אנגלית אשר מושכת משקיעים רבים ובהתאם לכך ישנן חברות רבות ואמינות חבל שלא לנצל זאת טרם ביצוע ההשקעה.

 

סוגי הנכסים אשר ניתנים להשקעה והתשואה הצפויה בהן:

ככלל אוסטרליה מתאפיינת במגוון של נכסים המיועדים להשקעה, זאת מאחר שהיא נהנית מתיירות יציבה, עסקים רבים ושוכרים אמידים המחפשים מקום מגורים לטווח קצר וטווח רחוק. כמו כן, היא אינה מתאפיינת בשונה ממדינות רבות בעיר מרכזית דומיננטית בלבד, אלא בשטחה העצום ישנן ערים רבות המהוות יעד מפתה להשקעה.

אוסטרליה מציעה מגוון של אלטרנטיבות זאת בשונה ממדינות בהן המלצנו להתמקד באזור אורבני או לחלופין באזורי הטבע כמו שהמלצנו באוסטריה, גאורגיה או מקסיקו.

בהקשר זה נציין כי אוסטרליה מחולקת בדומה לארצות הברית למדינות (States) בעלות אוטונומיה מסוימת ושלטון פדרלי מרכזי. בהתאם לכך, ישנן שש מדינות ועשר טריטוריות בעלות מאפיינים שונים אשר נהנים מעצמאות רבה ובשונה ממדינות אחרות, מומלץ לחקור נכסים בכל המדינות שכן איכות החיים הגבוהה והשכר הגבוה אומנם נכון במיוחד בערים כמו סידני ומלבורן אך גם נכון ליתר אוסטרליה.

 

ישנם מספר סוגים של נכסים אשר מהווים עיקר המוקד של המשקיעים השונים באוסטרליה:

  1. רכישת נכסים בערים הגדולות – האופציה המרכזית להשקעה הינה רכישת דירות להשקעה בין אם בערי ענק כמו סידני, מלבורן, בריסביין, קנברה ואחרות ובין אם בערים קטנות יותר אשר מתאפיינות בהשקעות נדל"ן מעניינות כמו אדלייד והובארט. מחירי הנדל"ן בשנתיים האחרונות נמצאים בסטגנציה ואף ירידת מחירים, עם זאת השכירות הינה יציבה וגבוהה ואיכות החיים הגבוהה מאפשרת גם שכירות גבוהה באופן יחסי הן למקומיים והן לתיירים.

היציבות הכלכלית של אוסטרליה, גורמת לכך שמדובר ביעד אטרקטיבי להשקעה בעבור משקיעים לטווח רחוק, אשר ייהנו מהיציבות של המדינה ומכך שהערך עולה באופן יציב לאורך זמן ובכך יפיקו תמורה נאה בחלוף תקופה. 

כאמור בתחילת המאמר, בנכסים מסוג זה, ניתן הן להשקיע בטווח ארוך והן לטווח קצר בתצורה של AIRBNB, שכן ישנו זרם קבוע של תיירים ואנשי עסקים לערים אלו, אשר חלקם אף מאוסטרליה בשל גודלה העצום, כאשר הרווחים הצפויים משכירות במודל זה הינה גבוהה יותר בכ-80% משכירות לטווח ארוך (אך כמובן דורשת יותר עבודה בהשכרת הנכס). הבחירה בין טווח קצר לטווח ארוך צריכה להתבסס על מיקומו של הנכס, כאשר בסידני ומלבורן המושכות המוני תיירים לאורך כל השנה נמליץ על שכירות לטווח קצר, בעוד בבריסביין ואדלייד נמליץ על שכירות לטווח ארוך.

    1. השקעה בנכסי מסחר ותעשייה – רכישת משרדים בערים כמו סידני ומלבורן היא תופעה פופולרית ומומלצת. כפי שציינו משרדים של חברות רבות פועלים באוסטרליה והן לא בהכרח מפעלים שלמים אלא לעיתים קרובות סוכנויות נקודתיות. כמו כן, הענף המרכזי באוסטרליה המערבית הוא שירותים, בהתאם לכך ישנה דרישה רציפה לשכירה משרדים. היתרון המרכזי בענף זה, הוא שהוא אינו כפוף לירידת המחירים בשוק הדיור אלא לכלכלה המקומית, אשר לא נפגעה ושומרת על פעילות גבוהה ובהתאם לכך החשש מלרכוש משרדים הינו קטן יותר.

 

  • השקעה בנכסים ביעדים תיירותיים מחוץ לערים – בהתאם לתפיסה ששכירות לטווח קצר הינה רווחית יותר בעבור משקיעים, רבים בוחרים להשקיע ביעדים תיירותיים באוסטרליה מחוץ לערים הגדולות. הדבר אף נכון שבעתיים בהינתן זה שיעדים אלו מושכים תיירות אמידה לרוב של תרמליאים אשר חסכו כסף רב למדינה יקרה זו באופן יחסי לאלטרנטיבות המצויות במזרח הרחוק, אפריקה ובדרום אמריקה. חשוב לזכור כי האטרקציות המצויות ביעדים אלו כמו גלישה, צלילה וכיוצא בזה הינן אטרקציות יקרות אשר נגישות לאוכלוסייה אמידה מהממוצע, עם זאת התיירות ביעדים מסויימים מוגבלת לעונות תיירות ולכן הגידול היחסי של המשקיע מתקזז.

 

 

מהם הסיכונים והקשיים בהשקעה בנכס באוסטרליה:

על אף היתרונות המובהקים, אוסטרליה ככל יעד ישנם מספר חסרונות אשר כדאי לעמוד עליהם ולהכירם בטרם בוחרים להשקיע במדינה זו. זאת על מנת שתוכלו לקבל החלטה מושכלת ככל האפשר, בהתאם לכך להלן החסרונות המרכזיים לדעתנו בהשקעה באוסטרליה בשנת 2020:

  1. ראשית נציין את משבר הקורונה אשר פוקד את העולם כולו בימים אלו. לאור המשבר הכלכלי אשר פוקד אותנו ועתיד להתלוות אלינו בשנים הקרובות, מעורר סימני שאלה בנוגע לשאלה האם כדאי להשקיע בתקופה זו בנדל"ן בדינה זרה. אך בהקשר זה נציין, כי דווקא אוסטרליה היטיבה להיערך במסגרת הגל הראשון והינה יציבה ומתקדמת מבחינה רפואית, ולכן נדמית כמקום בטוח יותר להשקעות ביחס למדינות אחרות אשר קרסו בצל משבר הקורונה. היא לא ספגה מכה קשה כמו איטליה או ספרד, היא בעלת כלכלה מערבית, היא לא תלויה בתיירות, המהווה אחוז זניח ביחס לענף המחצבים, החקלאות, הצמר והשירותים אשר ממשיכים לצמוח גם בתקופת משבר הקורונה בו אנו נמצאים.
  2. ירידת המחירים התלולה של הנדל"ן באוסטרליה, מהווה לפי אנליסטים רבים פיצוץ של הבועה בתחום. לאחר 40 שנים של עליית מחירים ללא הפסקה, והם אף מעריכים כי המחירים עלולים לרדם ב-45% במהלך ירידת המחירים הדרמטית. עם זאת, חשוב לציין שהיחס לאוסטרליה כבועה נדל"נית הינו מעורר מחלוקת שכן ירידת המחירים אינה מלווה בשלב זה במשבר כלכלי, דבר אשר ייתכן ומעיד כי השד אינו נורא כפי שמתואר.
  3. כפי שצוין בחלקו הקודם של המאמר, המחירים של הנכסים באוסטרליה גם לאחר ירידת המחירים אינם זולים, זאת בנוסף לציפיות של האוסטרלים לדירות גדולות ומרווחות באופן יחסי. בהתאם לכך השקעה זו לא בהכרח תהיה אפשרית בעבור רבים, ובעבור חלק מאלו שכן יהיה הדבר אפשרי לא בהכרח יהיה חכם לשים נתח גדול מהכסף המיועד להשקעה בנכס בודד. כמו כן, לאור המשבר במחירי הנדל"ן ישנן הערכות כי הבנקים האוסטרלים לא ימהרו לתת משכנתאות בלי הון עצמי משמעותי וייתכן שגם הריביות לא יהיו נוחות.
  4. רווחים נמוכים לטווח קצר – כאמור באוסטרליה לא צפוי בום כלכלי מפתיע, זאת מאחר ומדובר במדינה יציבה כלכלית, זאת בנוסף לירידת המחירים של מכירות הבתים באוסטרליה אשר עלולה להוביל לכך שהנכס יהיה שווה פחות "על הנייר" בשנים הקרובות. בהתאם לכך, משקיעים אשר פועלים בשאיפה להפיק רווחים בטווח הקצר, מסתכנים ועלולים להתאכזב. אוסטרליה משתלמת לטווח הרחוק הודות ליציבותה ועוצמתה הכלכלית, כאשר הנכס מניב סכומים גבוהים מהשכרת הנכס לאורך התקופה עד למכירת הנכס, לא לטווח הקצר שם תעדיפו נכסים במקומות בעלי תשואה גבוהה יותר וסיכון רב יותר.
  5. הסיכון הנוסף אשר קיים נמצא בעצם ההשקעה בנכס זר ללא תלות במדינה המסוימת בה אנו דנים, וזהו חוסר ההיכרות עם החוקים, הרשויות ויותר מכל עם התרבות המקומית והיכולת לזהות השקעה טובה למול השקעה גרועה. כמו כן, ישנו חשש משרלטנים אשר מנסים לעקוץ זרים אשר אינם בקיאים ברזי המקום. סיכונים אלו קטנים משמעותית באוסטרליה המערבית והדוברת אנגלית, אשר לה רשויות מתפקדות ושלטון יציב, אך עדיין החוקים והתרבות השונים והשפה הזרה מובילים אותנו להמליץ לכך שתסתייעו בגורמים מתווכים ומשרדי עורכי דין אשר יוכלו לזהות סיכונים אלו מראש ולנטרל אותם. בתוך הקשר זה נציין כי ישנן חברות ישראליות המתמחות בשוק זה, ומומלץ לבחון את הניסיון שלהן וכן לשוחח עם משקיעים שלהם כאשר בוחרים בגורם מתווך כלשהו.

 

מיסוי והוצאות נוספות על השקעות נדל"ן באוסטרליה:

פרט לסיכונים אשר הוזכרו, חשוב לציין שפרט לעלות הנכס ההשקעה כוללת הוצאות נוספות אשר באות בחשבון בעת רכישת נכס מקרקעין למטרות של השקעה. על הוצאות אלו נפרט בחלק זה, ראשית נפרט אודות המיסוי האוסטרלי ולאחר מכן אודות הוצאות נוספות המתרכזות בניהול ההשקעה ועמלת התיווך. 

המיסוי האוסטרלי הוא רכיב משמעותי אשר יש לקחת בחשבון שכן הוא מהווה גורם המצמצם את ההכנסות באופן משמעותי ולכן יש לקחת אותו בחשבון בעת בחירת האזור בו משקיעים. בהתאם לכך, להלן המיסוי האוסטרלי:

  1. מס הכנסה מהשכרת הדירה  – מס ההכנסה באוסטרליה הינו פרוגרסיבי וחל גם על הכנסות פסיביות מסוג השכרת קרקעות, הוא נע בין 32.5% לבין 45% כתלוי בהכנסות, סביר להניח שמרבית המשקיעים יעמדו באזור התחתון של 32.5%. כמו כן ניתן יהיה לקזז מהמס הוצאות רבות אשר מוכרות על ידי הממשלה האוסטרלית, כמו התשלום לחברות הנדל"ן, הריביות בבנק של המשכנתא, חברת הניהול של הנכס וכיוצא בזה.
  2. מס שבח – באוסטרליה, בשונה ממרבית המדינות, אין מס שבח ייעודי אלא מדובר במס הכנסה סטנדרטי אשר נלקח מהרווחים בגין מכירת הדירה. אופן חישוב מס ההכנסה הוא באמצעות הפחתת מחיר מכירת הדירה ממחיר רכישתו, הוצאות בעבור מכירת ורכישת הדירה ועלויות שיפוצים וכיוצא בזה. את המחירים בעבור מכירת הנכס ניתן להצמיד במדד ככל שאדם היה הבעלים של הנכס יותר משנה ובכך להפחית עד 50% ממס השבח אשר המוכר צריך לשלם.
  3. מס קרקעות – מדי שנה אדם נדרש לשלם מעין מקבילה לארנונה בעבור הבעלות על הנכס, אשר תלויה ברשות המקומית ובמדינה בה נמצא הנכס. במידה והנכס מהווה מקום מגורים של הבעלים, ניתן לרוב פטור ממס זה, אך במקרה שלנו הפטור אינו סביר. בהתאם לכך, המס לרוב נע בין אפס אחוזים בעבור נכסים זולים בחלק מהמדינות (מתחת לרבע מיליון דולר אוסטרלי) לבין 2 אחוזים בעבור נכסים יקרים באזורים מבוקשים.

 

ישראל חתמה בשנת 2019 על אמנה למניעת כפל מס עם אוסטרליה, בכך הבטיחה הגנה על המשקיעים של שתי המדינות כי לא יאלצו לשלם פעמיים את אותו מס בגין הרווחים כתוצאה מן השקעותיהם במדינה השנייה.

בתוך כך המיסוי בעבור רווחים מהשכרת נכסי מקרקעין  מעניקה למדינה בה הנדל"ן נמצא זכות ראשונית למיסוי ואת היתרה במידה וישנם מיסים נוספים אשר לא נגבו באוסטרליה ישנה אפשרות למדינת ישראל לגבות. אחוז המס אשר אדם שילם באוסטרליה מנוכה מהאחוז אותו משלם בישראל. כמו כן, ישנן הטבות למשקיעים ישראלים בהתאם לאמנה לגביית שיעורים מופחתים של מס, אשר מומלץ להתייעץ עם רואי חשבון הבקיאים בתחום זה. 

בנוסף למס, יש לקחת בחשבון את עמלת התיווך שסביר כי תשלמו לחברה אשר סייעה במציאת הנכס ועלולה להגיע אף ל-10% מערך הנכס.

פרט להוצאות המיסוי ועלויות בעת ההשקעה ההתחלתית, יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות אשר יכרסמו בתשואה לאורך זמן, כאשר המרכזית שבהן היא ניהול הנכס ושיפוצים שונים. מאחר שסביר כי משקיע לא ינהל בעצמו את הנכס ויתחזק אותו במידת הצורך, רוב המשקיעים לוקחים חברות ניהול אשר משכירות את הנכס ופועלות לתחזוקתו השוטפת.

נתון זה צריך לבוא בחשבון כאשר אדם מחשב את עלויות ההשקעה הצפויות לו ביחס לתשואה, אך יש לזכור את היתרון בכך שהוצאות אלו מוכרות במס באוסטרליה.

 

לסיכום

השקעה באוסטרליה הינה השקעה אטרקטיבית מאחר ומדובר במעצמה מערבית ובכלכלה מהחזקות בעולם. השקעת נדל"ן במדינה זו מאופיינת בתשואה בטוחה ויציבה הנמצאות בשליטה של רשויות נוחות המעודדות השקעות זרות. זאת בנוסף לכך שישנה תיירות אמידה ואנשי עסקים המגיעים למדינה אשר מחפשים דירות לטווח קצר מהן אפשר אף להפיק רווחים גבוהים יותר.

בנוסף אוסטרליה מציעה מגוון של נכסים החל ממשרדים, דירות בערים גדולות ואף דירות באזורים המיועדים לתיירים כמו הגולד קוסט, ובהתאם לכך מאפשרת למשקיע נכסים בהתאם לחזון האישי שלו.

עם זאת, אוסטרליה מצויה בירידת מחירים בשל עליית מחירים אשר נמשכה 40 שנה, בהתאם לכך יש הטוענים כי זהו לא הזמן להשקיע במדינה ואחרים סוברים כי זהו הזמן לאתר מציאות בכלכלה חזקה זו.

בכל מקרה כפועל יוצא מירידת המחירים מדובר בהשקעה אשר אינה משתלמת לטווח קצר  אשר תניב תשואה של פחות מ-5%, על אף שהיא דורשת הון עצמי לא מבוטל בשל יוקר המחייה באוסטרליה.

לכן, לדעתנו, יעד זה מומלץ למשקיעים בעלי הון עצמי המחפשים מקומות להשקעה לטווח ארוך, אשר ייהנו מהכנסה קבועה ונכס בעל ערך יציב הצומח באופן הדרגתי אשר גם הערך שלו "על הנייר" יעלה לאחר ההתאוששות מהמשבר הנוכחי.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא