דף עסקי בגוגל – איך עושים את זה?

אחרי שפתחתם דף עסקי בגוגל, כאשר גוגל מזהה שלקוח מעוניין במידע על המותג שלכם, הוא יציג, בסמוך לתוצאות החיפוש, כרטיסיה ובה מידע על העסק שלכם: שעות פתיחה, תמונות, מיקום, ביקורות וכדומה. הנה דוגמא לאיך זה נראה – דף עסקי בגוגל שמוצג במסגרת תוצאות החיפוש כאשר מחפשים חברה או מותג מסויים:

גוגל עסקים

 

דף עסקי בגוגל – מי זקוק לזה?

דף עסקי בגוגל מתאים לכל עסק שמתנהל בכל מקום בעולם, בין אם כמקום פיזי (חנות עם מוצרים, קליניקת טיפולים וכדומה) ובין אם כעסק שנותן שירותים בלבד ואינו מבוסס מיקום (אמן בידור, מדביר חרקים וכדומה). למעשה – אם יש לכם עסק ועדיין אין לכם דף עסקי בגוגל – עדיף שתצרו אחד ותאמתו אותו עוד אתמול.  למה זה חשוב כל כך? נסביר בהמשך, אבל קודם כל עצרו הכל וצרו לעצמכם פרופיל עסקי שכזה, מיד נסביר בדיוק איך.

 

פרופיל עיסקי במסגרת גוגל לעסק שלי – איך יוצרים?

כדי ליצור פרופיל במנוע Google My Business של גוגל, תצטרכו לעבור הליך רישום פשוט ומהיר ובו תמלאו פרטים מלאים לגבי העסק שלכם, ולאחר מכן גוגל תאמת את כל המידע שהכנסתם כדי לוודא שאתם עסק אמיתי ושהפרטים שהזנתם נכונים.

ראשית, הכנסו לפורטל גוגל לעסק שלי בכתובת google.com/business. בפורטל תקבלו הסבר כללי ותמונה להמחשה של איך זה יראה כשתסיימו. לחצו על "רישום פרטי העסק", ותועברו לטופס שמחולק לפי שלבים, ובו תמלאו את כל פרטי העסק שלכם: שם בית העסק, סוג בית העסק, כתובתו של בית העסק, אזורי פעילות ומשלוח, קטגוריה שאליה משתייך העסק, מספר טלפון, כתובת אתר אינטרנט ועוד.

בשוטף, לאחר יצירת הפרופיל העסקי, תוכלו להעלות תמונות וסרטונים מהעסק, להזמין לקוחות לכתוב עליכם ביקורת (וגוגל יעזרו לכם בזה על ידי כך שתקפיץ התראה אוטומטית בסלולרי של לקוחות שביקרו בעסק שלכם לכתוב עליכם ביקורת), לעדכן בנוגע לשינויים בשעות הפעילות של העסק (במיוחד במועדים וחגים), ולהעלות פוסטים לגבי העסק שלכם (מבצעים, עדכונים, קידומי מוצרים וכדומה) במסגרת השירות. בשיתוף עם הכלי "ניהול המיקומים" של גוגל, ניתן לרשום מספר סניפים של העסק שלכם תחת אותו שם מותג, תוכלו לחפש בגוגל "ניהול המיקומים שלי", ולעשות זאת דרך פורטל המיקומים שלי שמציעה גוגל.

אחרי מילוי כל הפרטים האלו על העסק שלכם, תאלצו להמתין שתהליך הוידוא והאימות של גוגל יכנס לתוקף ויסתיים. גוגל לא רוצה עסקי סרק במנוע שלה, ולכן היא מוודאת ומאמתת כל עסק חדש שמוזן במערכת באופן הבא: גוגל שולחת גלויה בדואר לכתובת שציינתם, ובה קוד אקטיבציה, שבאמצעותו תוכלו להשלים את תהליך הרישום והפרופיל העסקי שלכם יווצר בפועל רק לאחר שהוכחתם שהכתובת היא אמיתית ושייכת לכם.

בנוסף, גוגל עשויה לחייג למספר הטלפון של העסק אותו הזנתם ולהקריא בשיחה קוד להפעלה, או לשלוח הודעת טקסט למספר הטלפון של העסק במידה ומדובר בטלפון סלולרי, ובהודעה יהיה קוד להפעלת החשבון. במקרים חריגים, גוגל אפילו מקצה כח אדם שמתקשר למספר של בית העסק, ומתשאל נציג מטעם בית העסק לגבי העסק, ועל ידי כך מוודא שהכל תקין ואמין ושהעסק אכן קיים ופעיל.

 

הדף העסקי בגוגל הוקם ואומת בהצלחה על ידי גוגל – מה עכשיו?

אחרי שהפרופיל העסקי שלכם בגוגל הוקם בהצלחה, אומת ואושר על ידי גוגל, תוכלו לעשות במסגרת השירות מספר דברים. ראשית, תוכלו לצפות בסטטיסטיקות מפורטות לגבי כמות הלקוחות שנחשפו לכרטיסיית העסק שלכם, וקיבלו מידע על העסק שלכם כשחיפשו אותו או את התחום שלו. המידע יהיה מפולח לפי מקור החיפוש (בעיקר מנוע החיפוש של גוגל וגוגל מפות), לפי סוג המכשיר המחפש (מחשב, טאבלט, מכשיר סלולרי), ומידע נוסף לגבי הגולשים (פלטפורמה, מערכת הפעלה, סוג הדפדפן בו השתמשו ועוד).

בנוסף, תוכלו גם לראות איזה מונח בדיוק הקלידו המשתמשים כאשר כרטיסיית העסק שלכם הוצגה להם – והמטרה שלכם – להצליח ולפלוש למונחים כלליים ככל האפשר. כלומר, אם הצלחתם להגיע למצב שבו מישהו כותב "אמן החושים זיגי" (חיפוש ישיר של שם המותג) ומקבל את כרטיסיית העסק שלכם, זה דבר אחד, אבל אם הצלחתם להגיע למצב שבו הכרטיסיה שלכם מוצגת כאשר משתמש מחפש "אמן חושים לאירוע" (חיפוש מונח כללי ללא שם מותג) – זה כבר דבר שונה לחלוטין, ועדיף לכם בהרבה.

איך עושים את זה? זה לא פשוט בכלל וגוגל ממש תנסה להמנע מהתופעה הזו (שכן היא מעוניינת להציג פרטים על עסק ספציפי כאשר מחפשים את העסק הספציפי בלבד, ולא כאשר מחפשים את תחום העיסוק הכללי של העסק), אבל טריק פשוט שנחשוף בהמשך הכתבה עשוי לעזור. אם אתם מונופול בתחום העיסוק שלכם, הסיכויים שזה יקרה גוברים. יחד עם המידע הסטטיסטי הזה שתקבלו, תקבלו גם נתונים סטטיסטיים נוספים כגון כמה פעמים אנשים לחצו על הקישור לחיוג אליכם, אילו אינטראקציות המשתמשים ביצעו מול כרטיסיית העסק שלכם כאשר הופיעה עבורם בתוצאות, כמה אנשים צפו בתמונות והסרטונים שהעלאתם, ועוד שלל מידע סטטיסטי רחב אופקים. 

 

ביקורות… ביקורות בכל מקום…

אחת מהתכונות הכי חזקות בדף העסקי שלכם בגוגל היא מנוע גוגל ביקורות, שמוטמע בתוך גוגל לעסק שלי. התכונה הזו תאפשר ללקוחות שלכם לכתוב עליכם ביקורת מילולית ולדרג אתכם מספרית, בתקווה – אחרי שקיבלו ממכם שירותים (ביקורת שניתנה מלקוח פיקטיבי ללא שקיבל ממכם שירות ו/או מוצר מוגדרת כביקורת שקרית, גוגל רוצה, וגם אתם אמורים לרצות כך, להמנע מהמצב הזה ככל האפשר). אם העסק שלכם הוא פיזי ויש מקום שבו ניתנים המוצרים או השירותים, גוגל תזהה אוטומטית כאשר מישהו נכנס לתוך העסק שלכם, וכשיצא משם, תקפיץ עבורו הודעה בסלולרי בתריס ההתראות ותבקש ממנו לדרג את החוויה והאינטראקציה שלו מול העסק שלכם.

בוודאי קרה לכם שביקרתם בחנות או בבית מלון, וכשיצאתם משם קיבלתם התראה מגוגל ששואלת איך הייתה החוויה הצרכנים שלכם מול בית העסק ממנו יצאתם כרגע. בנוסף, אם העסק שלכם עושה חייל, לקוחות מרוצים מכם באופן כללי ואתם יודעים שאתם עסק ששם במרכז את השירות וחוויית הלקוח, כדאי מאוד שתזמינו באופן ייזום לקוחות לכתוב עליכם ביקורת ולדרג אתכם במערכת הביקורות של גוגל, אחרי שסיפקתם להם שירות או מוצר. ריבוי ביקורות חיוביות יכול לעזור לכם בכמה אופנים – ראשית, הוא תורם משמעותית למאמצים שלכם לקידום אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל עבור העסק שלכם.

גוגל מקדמת בתוצאות החיפוש שלה עסקים שמדורגים היטב במערכת הביקורות שלה. שנית, לקוחות שיקבלו את כרטיסיית העסק שלכם כשיחפשו אתכם, בוודאי יתרשמו מאוד לראות שיש לכם מאות חוות דעת חיוביות מלקוחות אמיתיים שכבר ביצעו עמכם עסקים, והסיכויים שיבחרו בכם על פני המתחרים ויזמינו ממכם שירותים או מוצרים גוברים. 

חשוב מאוד – בבקשה, המלצה אישית שלי, המנעו מגיוס חברים, מכרים, משפחה או כל מיני אנשים אחרים שאינם לקוחות של העסק שלכם ומעולם לא היו, מלכתוב עליכם ביקורות פיקטיביות. גוגל מזהה את העניין הזה בקלות, מתייגת את הביקורות האלו כפיקטיביות, ותטיל ספק גדול מאוד בביקורות שינתנו עליכם בעתיד, גם אם הן נראות אמינות ואמיתיות. איספו ביקורות מלקוחות אמיתיים ואל תנסו לרמות את המערכת, שכן זה רק יבוא בעוכריכם.

 

ביקורות גוגל עסקים
בתמונה: מנוע הביקורות כחלק ממערכת הפרופיל העסקי שלכם בגוגל – תחזק אתכם בתוצאות החיפוש של גוגל, ותותיר רושם רב וחיובי על לקוחות פוטנציאלים שנתקלים בפרופיל העסק שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל.

 

טריק קידומי – ככה תצרו פרופיל עסקי בגוגל ותקדמו את העסק שלכם באותו זמן

כאמור, דף עסקי בגוגל בהחלט יכול לעזור למאמצי הקידום האורגני של העסק שלכם בתוצאות של מנוע החיפוש. תחזקו, עדכנו וכתבו פוסטים בדף העסקי שלכם באופן שוטף כדי להוכיח לגוגל שהעסק שלכם פעיל, חי ובועט, ושווה להתייחס אליו ברצינות, ודאגו לביקורות חיוביות מלקוחות אמיתיים באופן מתמשך כפי שתואר לעיל. אל תתביישו או תפחדו להציע ללקוחות שלכם באופן יזום כתיבת ביקורת אחרי קבלת המוצר או השירות.

בנוסף – הנה טריק פשוט, מעט מסוכן אך אפקטיבי מאוד, כדי להגדיל את ההשפעה של דף עסקי בגוגל על הקידום האורגני שלכם: השתמשו במילות מפתח בשם העסק בזמן הגדרתו. מילות מפתח הן מילים שבהן ישתמשו משתמשים כשיחפשו בגוגל עסק בתחום שלכם. לדוגמא, עסק בשם "מנעולוקס" שעוסק בפריצת מנעולים, כדאי מאוד שבשם העסק כאשר הוא נרשם לשירות גוגל לעסק שלי, בעל העסק יגדיר עבורו את הכותרת "מנעולוקס פריצת מנעולים". נסו לחשוב על המינוח השגרתי ביותר והברור מאליו שבו ישתמשו משתמשים כאשר יחפשו עסק מהסוג שלכם בגוגל, והכניסו אותו באלגנטיות לתוך כותרת העסק בזמן שאתם יוצרים לעצמכם את הפרופיל העסקי שלכם בגוגל.

למה זה כדאי לכם? זה עוזר לגוגל להבין טוב יותר מה המהות של העסק שלכם, זה עוזר לו לקשר את המותג שלכם עם מילות המפתח עבור תוצאות חיפוש אורגניות, ויש סיכוי שיום אחד מישהו יכתוב רק "פריצת מנעולים" ויקבל את המותג שלכם "מנעולוקס פריצת מנעולים" גם גבוה בתוצאות החיפוש וגם כרטיסיית הדף העסקי שלכם בגוגל תקפוץ על המסך (יתכן שבגרסה מקוצרת, ויתכן יחד עם עוד עסקים שעוסקים בתחום), למרות שהמשתמש חיפש תחום ולא ספציפית את המותג שלכם.

למה זה מסוכן? ובכן, באופן לא לגמרי רשמי, גוגל לא מתה על זה, בלשון המעטה. זה לא ממש מוזכר בשום מקום רשמי מטעם גוגל, והיא לא אוכפת את זה באופן יזום (הלא שזה גם יהיה לה קשה לנהל אכיפה, יתכן וחברת "מנעולוקס" שהמצאנו לצורך הדוגמא רשומה במקור בשם העסק מול הרשויות כ"מנעולוקס פריצת מנעולים". יתכן אפילו שזהו הכיתוב על השלט מעל מקום העסק, ואין לגוגל איך להתנגד לזה כל כך). במקרים שבהם לקוח פונה לקבלת שירות על הדף העסקי שלו מול נציג אנושי מטעם גוגל (פניה מקוונת או טלפונית), יש סיכוי שהנציג יבחין במקרה מובהק של החדרת מילות מפתח מלאכותית לתוך שם העסק, ויפעל כדי לשנות את זה במקרה הטוב, או יסגור את הדף העסקי בכפיה במקרה הרע.

 

פרופיל עסקי בגוגל – למה זה חשוב?

בתחילת הכתבה, אמרתי לכם חד וחלק שאם יש לכם עסק ואין לכם דף עסקי בגוגל – אתם צריכים ליצור אחד בהקדם – עוד אתמול. למה זה כל כך חשוב? בוא נתחיל מהברור מאליו – להרבה מהמתחרים שלכם יתכן ואין כזה, זה בידול טוב וכאשר משתמש יחפש אתכם ואת המתחרה שלכם בגוגל, הוא יקבל הרבה יותר מידע אפקטיבי ובקלות עליכם, וינסה יותר לעשות עסקים מולכם. בנוסף, כמו שכבר נאמר, זה תורם למאמצי קידום אורגני בגוגל באופן עקיף.

מערכת הביקורות תיחשף ללקוחות פוטנציאלים ותמשוך לקוחות לסגור עסקה מולכם, ובחיפוש העסק שלכם, כאשר כרטיסיית העסק שלכם תקפוץ על המסך, המתחרים שמופיעים לצדכם בתוצאות החיפוש כמעט יעלמו לגמרי לעיני המשתמש המחפש. זה שטח נדל"ן חשוב בתוצאות החיפוש שמבליט אתכם היטב בתוצאות החיפוש, ומעלים את המתחרים שלכם מתוצאות החיפוש.

דף עסקי בגוגל
עוד בנושא צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש