גוגל אדס אדוורדס (Adwords – Google Ads) – מדריך להקמת קמפיין ב10 דקות

גוגל אדס (Google Ads) היא פלטפורמת הקידום הממומן של אתרי אינטרנט.

אם יש לכם עסק שמיוצג על ידי אתר אינטרנט, אתם רוצים שתהיה באתר שלכם תנועת לקוחות פוטנציאלים ורלוונטיים, וקיצור דרך עבור המטרה הזו הוא גוגל אדס.

תוך עשר דקות תוכלו להרים קמפיין, ומיד אנשים שיחפשו את השירותים שאתם נותנים בגוגל יחשפו לאתר שלכם.

 

איך גוגל אדס עובד?

כשמחפשים בגוגל, גוגל מנסה לתת תוצאות לפי הרלוונטיות הגבוה ביותר לחיפוש. אם מישהו חיפש "אמן חושים לבר מצווה", לדוגמא, גוגל יתן רשימה של כל אמני החושים שמופיעים בברי מצווה, כאשר הוא מנסה ומתיימר להציג את הרשימה לפי סדר הגיוני – מאמן החושים שהכי מתאים לברי מצוות (כי זה מה שהוקלד), אמני חושים שיש להם תכנים ועמודים ספציפיים לברי מצוות ולא לאירועים כלליים יוצגו קודם, עם דגש על כאלו שהאתר שלהם חזק ברשת האינטרנט ויש להם דירוגי לקוחות טובים.

גוגל מנסה לתת את הרשימה לפי סדר שיתן קודם כל את מי שעונה על הצרכים של הגולש המחפש הכי טוב (לפי המילים שבחר להקליד), ורק אחר כך אנשים שיענו על צרכי הגולש קצת פחות. להגיע לראשית הרשימה זו עבודה קשה ומסובכת בהתאם לתחרות על המונח שהוקלד (קידום אורגני), וקיצור הדרך לראשית הרשימה: גוגל אדס, פלטפורמת הקידום הממומן של גוגל.

גוגל מאפשרת לכל דורש לשלם, ולהמצא בחלק העליון של הרשימה, אפילו לפני התוצאה האורגנית הראשונה. התוצאות הראשונות (בדרך כלל שלוש הראשונות) יסומנו עם המילה "מודעה" לידן – אלו הם האתרים שמקודמים באופן ממומן לראשית הרשימה. אחריהם תוצג רשימת התוצאות האורגניות לפי סדר העדיפות שגוגל קובע, על פי קווי המתאר שנתתי קודם.

בפועל, כאשר לקוח מחפש, לפי הדוגמא "אמן חושים לבר מצווה", המודעות יופיעו קודם, אלו הם אתרים שבעליהם הסכימו לשלם לגוגל סכום קטן על כל לקוח שלוחץ עליהם. התשלום הוא בשיטת המכרז בין כל המקדמים הממומנים, והתשלום הוא רק על כניסה לאתר בפועל, לא על כך שהוא הופיע בתוצאות החיפוש. עלות של לחיצה בקידום ממומן יכולה להיות אגורות בודדות, ועד מאות שקלים, בהתאם למונח שחיפשו, התחום המדובר, המכרזים של המתחרים על הצגת המודעות וטיב האתר המוצג.

 

רוצים לנסות להרים קמפיין? יאללה, בואו נתחיל

חשוב להבין קצת את ההיררכייה של התפריט פה לפני שנמשיך…

קמפיין כשמו כן הוא, הקמפיין השיווקי שלכם. לרובכם יהיה רק אחד כזה, רק לבעלי עסקים שעוסקים בכמה תחומים נפרדים לחלוטין יהיו כמה קמפיינים. אפשר גם לחלק קמפיין אחיד לכמה קמפיינים, אבל זה פחות מומלץ ובטח לא למתחילים.

כל קמפיין מתחלק לקבוצות מודעות. אלו למעשה תת הנושאים של השירותים שאתם נותנים בעסק שלכם. לכל קבוצת מודעות יוגדרו מילות חיפוש ומודעות. מילות החיפוש הן המילים שיקלידו בגוגל שעבורם אתם רוצים להיות מוצגים בתוצאות החיפוש, ומודעות הן המלל שיופיע על המסך בתוצאות החיפוש. אם אתם מחפשים "מוסכים בתל אביב", לדוגמא, תוכלו להבין את הדוגמא.

המודעות הם האתרים שמוצגים בראשית הרשימה של תוצאות החיפוש, עם המילה "מודעה" ליד המודעה עצמה. מילות החיפוש, במקרה הזה, הן "מוסכים בתל אביב" – מה שהקלידו בגוגל כדי להגיע למודעה שלכם בתוך תוצאות החיפוש. אם בעל המוסך בתל אביב המפרסם מפעיל מוסכים גם ברמת גן, עכו ואילת, סביר להניח שהוא יפתח קבוצת מודעות נפרדת עבור כל עיר.

כך לדוגמא, הקמפיין יקרא "מוסכי שלומי", וקבוצות המודעות יוגדרו לפי אזורי השירות. ניתן עוד דוגמא עם אמן החושים שלנו, שוב, כי חשוב מאוד להבין את ההיררכייה פה כדי להיות יעילים ולחסוך בכסף.

הקמפיין יקרא "יוסי שילוח אמן החושים", קבוצות המודעות יהיו "אמן חושים לבר מצווה", "אמן חושים ליום הולדת", "אמן חושים לאירוע", "אמן חושים למסיבת רווקות" וכדומה. תחת "אמן חושים ליום הולדת", אפשר להגדיר מילות מפתח של ימי הולדת ספציפיים – "אמן חושים להיום הולדת 60, אמן חושים ליום הולדת 70" ואפילו מונחי חיפוש כמו "אמן חושים ליום הולדת בבית".

הרעיון הוא שהקמפיין מקבל את שם העסק פחות או יותר, קבוצות המודעות תתי שירותים או מוצרים שאתם מספקים בעסק, וכל קבוצת מודעות תכיל כל וריאציה של חיפוש שעלול גולש להקליד בגוגל.

 

עכשיו, אחרי כל התיאוריה הזו, בואו נתקדם קצת – איך עושים את כל זה בפועל?

הכנסו לחשבון הגוגל שלכם בכתובת https://ads.google.com.

בתפריט הצד בחרו "קמפיינים", ובתפריט הצד המשני "כל הקמפיינים". לחצו על כפתור ה"+" כדי להוסיף את הקמפיין החדש שלכם, ואז על "קמפיין חדש". תנתן לכם אפשרות לבחור את סוג הקמפיין:

  • רשת החיפוש – המודעות יוצגו בתוצאות החיפוש בגוגל.
  • רשת המדיה – המודעות יוצגו באתרי אינטרנט שמשתמשים בפלטפורמות הפירסום של גוגל, בתוך עמודי אינטרנט באתרים כמו YNET או אתר מעריב וכדומה. פה כל קליק יעלה הרבה פחות, כי מדובר באנשים שלא חיפשו אתכם בהכרח באופן אקטיבי, כך שהלקוחות הרבה פחות רלוונטיים בהרבה מקרים עבור הרבה גולשים. קמפיין ברשת המדיה עובד טוב רק עבור מוצרים כלליים שמתאימים לחתכי אוכלוסייה גדולים בכל רגע נתון. קמפיין לסכיני גילוח – כן. קמפיין לאמן חושים לאירוע – פחות.
  • קמפיין קניות – למתקדמים בלבד, אל תתעסקו עם זה, זה אפילו לא לגמרי עובד בארץ כמו שצריך.
  • קמפיין וידאו – קמפיין שיכנס לתוך יוטיוב עם סרטון וידאו פרסומי שיווקי לעסק שלכם. אלו סרטוני הפרסומת שמתנגנים בין לבין סרטוני היוטיוב שלכם.
  • קמפיין אוניברסלי לאפליקציה – מדובר למעשה בקמפיינים שיופיעו באפליקציות סלולריות – גם כנראה פחות רלוונטי לרובכם.

בתור התחלה, כנראה שתרצו להתנסות עם רשת החיפוש ורשת המדיה, ובתור ההתחלה של ההתחלה, עדיף, קודם כל, רשת החיפוש.

גוגל יבקש מכם להגדיר מטרות לקמפיין: ביקור באתר שלכם, הבעת עניין באתר שלכם (יצירת ליד), ביצוע רכישה בדף באתר שלכם, שיחת טלפון אל העסק שלכם, וכדומה.

בחרו פה מה שחשוב לכם, אפשר יותר ממטרה אחת.

הבחירה שלכם כאן תשפיע על חלק מההגדרות בהמשך, בנושאי התמחור ואיך שהמודעה תראה (לדוגמא, אם סימנתם "התקשרות לעסק שלכם" גוגל יציג סמוך למודעה בזמן שגולשים מחפשים אתכם בסלולרי גם כפתור לחיוג מהיר, והעלויות שלכם פר קליק יהיו מעט גבוהות יותר). אם אתם לא בטוחים, סמנו "ביקור באתר שלכם" ואל תוסיפו עוד מטרות.

שם הקמפיין – שם העסק שלכם. אם שם העסק שלכם לא מכיל מילות מפתח – מילים שצפויים להיות חלק מהמילים בהם ישתמש הגולש בזמן החיפוש – הכניסו מילות מפתח בכח. לדוגמא, אל תקראו לקמפיין "בורוכוב אנלוק" עבור שירותי מנעולנות, אלא כתבו "מנעולנות ופריצות בורוכוב". גם באתר האינטרנט שלכם הייתי ממליץ שהכותרות ושם העסק יוצג ככה – מכיוון שגוגל מסיק מה תוכן העמוד לפי המילים שמופיעות בו, כך גם הוא מסיק מה אופי הקמפיין לפי כותרת הקמפיין, נוסח המודעות ומילות המפתח שמוגדרות.

מתחת להגדרת שם הקמפיין תופיע העובדה שמדובר בקמפיין ברשת החיפוש, ויוצע לכם להוסיף את רשת המדיה. בתור התחלה, מומלץ לא לסמן את זה, אלא אם יש לכם תקציבים לשרוף ואם המוצר או השירות שלכם מותאם לטווחי אוכלוסייה רחבים בכל נקודת זמן נתון (כמו הדוגמא שנתנו קודם – סכיני גילוח – מתאים לכל גבר ובהתאם לעסק שלכם גם לנשים, בכל רגע נתון יתכן וירצה לנסות סכינים חדשים, לחדש את המלאי שלו או להתנסות עם מוצרים חדשים בתחום).

מיקומים גאוגרפיים – השאירו אותו על "ישראל". בהמשך גוגל יציע לכם לפרט אזורי שירות ספציפיים – אתם יכולים להגדיר מקומות כמו "גוש דן", "חיפה" וכדומה, אך דעו לכם שהיכולות של גוגל לאבחן מאיפה לקוח מגיע די מוגבלים. אם אתם נותנים שירותים רק באזור מסויים, תוכלו לתת לעובדה הזו להתבטא יותר מאוחר במילות החיפוש והמודעות שלכם (מילות מפתח לחיפוש "מנעולן בצפון", "מנעולן בחיפה", "פורץ דלתות בעכו").

שפות – עברית יהיה מסומן כברירת מחדל. אפשר להוסיף גם "ערבית, רוסית ואנגלית" כדי לא למנוע הצגה של מודעות במכשירים שמערכת ההפעלה שלהם היא בשפות האלו. אם אתם בעצמכם, לדוגמא, באתם מרוסיה, ורוצים להגדיר גם מילות חיפוש ברוסית ומודעות ברוסית, עדיף לעשות זאת בנפרד בקמפיין אחר. אם תשאירו פה רק "עברית" מסומן, עדיין יהיו לכם חיפושים ולחיצות, אל תדאגו.

הצעת המחיר שלך – בהתאם לתחרותיות והענף בו אתם מפרסמים, תצטרכו לשלם יותר על כל לחיצה. אם תבחרו לשלם פחות מהמתחרים שלכם, יתכן ותופיעו במודעות, אבל רק במיקום השני או השלישי ולא הראשון, ובחלק מהתחומים יוצגו גם תוצאות בצד, עליהם המפרסמים משלמים אפילו פחות.

אם תשאירו את ברירת המחדל "ידני", תוכלו להכניס סכום ידנית. חשוב להבין – גם אם תבחרו לכתוב פה 200 ש"ח על כל לחיצה, גוגל כנראה לא באמת תגבה את זה ממכם. אתם עשויים להופיע מעל מישהו שמוכן לשלם 3 ש"ח ללחיצה כי הצעתם יותר ממנו, ועלות של לחיצה על האתר שלכם במודעות תעלה 3.01 ש"ח, רק מעט מעל האופציה שמתחתכם.

לעומת זאת אם תתנו הצעה של 2 ש"ח, אתם תופיעו מתחתיו והוא ישלם 2.01 ש"ח אם לוחצים עליו מאחר והוא הציע יותר ממכם. יש פה עוד שיטות ברשימה מלבד "הצעה ידנית", שיטות שחלקן בזבזניות יותר אבל יתאימו יותר למטרות שלכם. קראו את הכותרות והחליטו, אם תעמדו עם העכבר על כל כותרת בשדה הבחירה, תקבלו פירוט מילולי על אופי התמחור.

האם אתם רוצים לשלם כדי להחזיר את הוצאות הקמפיין? האם אתם רוצים מקסימום כניסות לאתר (גוגל ישחק עם המחיר שלכם במכרז כדי להביא כמה שיותר אנשים לאתר שלכם)? האם אתם רוצים להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש? בכל מקרה, אתם תגבילו את גוגל לפי תקציב יומי בסעיף הבא, כך שלא תוכלו לשלם מעל ומעבר למה שאתם רוצים, לגוגל אין גישה בלתי מוגבלת לארנק שלכם.

תקציב יומי – כמה אתם רוצים לשלם כל יום? גוגל עשויה לחרוג מהתקציב הזה במידה מסויימת בימים מסויימים, לפי החלטות שלה בנוגע לתמחור חודשי (התקציב היומי שלכם כפול 30). אם לדוגמא גוגל תזהה שאנשים בקושי מחפשים את השירותים שלכם בסופי שבוע, יתכן והיא תחרוג מהתקציב היומי במהלך השבוע כדי להגיע לתקציב חודשי שהוא התקציב היומי שהגדרתם כפול 30.

אם אתם בתחום תחרותי ורווחי כמו ביטוח, משכנתאות, עריכת דין וכדומה, יתכן ותצטרכו להגדיר תקציב יומי במאות שקלים כדי לקבל תוצאות. במידה ואתם עוסקים במלאכות נישתיות יותר, תוכלו להגדיר תקציב יומי בעשרות שקלים ואם מתחשק לכם אפילו בשקלים בודדים בלבד, למרות שזה עשוי להשפיע על התוצאות של הקמפיין שלכם כמובן.

בתור התחלה היו לארג'ים, ואחרי 4-5 ימים סקרו את התוצאות והעלויות שלכם והחליטו האם לשנות את התקציב היומי בהתאם.

בהמשך יש עוד כמה אפשרויות מתקדמות, נסביר על המשמעויות שלהם בקצרה:

שיטת הצגת המודעות – בעיקר משמש כדי לבחור האם להציג מודעות בקצב מהיר ועל ידי כך אולי לסיים את התקציב היומי שלכם עד 11 או 12 בצהריים (ולא להציג אתכם בהמשך היום עד למחרת), או לחלק את הופעותיכם בתוצאות החיפוש לאורך היום היטב כך שהתקציב היומי שלכם יתכלה לאורך היום (זה אומר שבחלק מהזמנים, יחפשו אתכם ואתם לא תופיעו כמובן).

תוספי Sitelinks – תוספות למודעות, כמו לדוגמא טלפון לחיץ, קישור לשליחת הודעת SMS אליכם, קישורים מתחת למודעה לעמודים פנימיים באתר, וכדומה. כל לחיצה תעלה לכם יותר, מצד שני המודעה שלכם תמשוך יותר את העין עם התוספים האלה, ויכולה להביא לכם יותר פניות.

תאריכי התחלה וסיום – אם אתם רוצים להיות בשליטה ולבחון את התוצאות שלכם בתור פיילוט ראשוני – הגדירו תאריך סיום לעוד שבוע, או חודש, או 3 חודשים, משהו כזה. רק אל תשכחו שהקמפיין שלכם משתתק כשתאריך הסיום מגיע, ואם תשכחו מזה גם הפניות ושיחות הטלפון שהוא מייצר יפסיקו. שנו את תאריך ההתחלה עבור קמפיין עתידי שיתחיל אוטומטית.

בהמשך ישנה רשימה של תוספים, שבדומה ל Sitelinks, יוסיפו מידע נוסף ליד ומתחת למודעה שלכם.

מספרי טלפון לחיצים (תוספים להתקשרות), תוספות מלל מעבר למלל המודעה, תוספי ביקורות (לעסקים ותיקים שצברו ביקורות בגוגל), קישורים לאפליקציה של העסק שלכם וכדומה. כל התוספים האלו יהפכו את המודעה שלכם לאטקרטיבית יותר וגם יגדילו את השטח שהיא תופסת על המסך בתוצאות החיפוש (ואולי אפילו יגדילו את השטח בצורה שתהפוך אתכם לבולטים יותר מהמתחרים שלכם, אם הם לא משתמשים בתוספים האלו).

בהמשך, ישנה הגדרה "תזמון הצגת מודעות". אם העסק שלכם לא פעיל במועדים או ימים מסויימים, לא מקבל שיחות בזמנים מסויימים, וכדומה, תוכלו לבקש שהמודעות שלכם לא יוצגו בסופי שבוע, בלילות וכדומה. באופן אישי שמתי לב שיש עסקים שגולשים שמחפשים אותם בשעות מסויימות הם לא באמת לקוחות פוטנציאליים אלא רק "תיירי מידע", אז עם קצת ניסוי וטעייה תוכלו להגדיר כמו שצריך את מועד הצגת המודעות.

אם המודעות שלכם מוצגות ולוחצים עליהם (כלומר – זה עולה לכם כסף) בסופי שבוע אך אף פנייה לא מגיעה בסופי שבוע, יתכן ואפשר להסיק שבסופי השבוע אותם "תיירי מידע", שאינם מגיעים עם הארנק שלוף כמו לקוחות פוטנציאליים, פוקדים את האתר שלכם, ולא משתלם לכם להציג בסופי שבוע מודעות.

אפשרויות מיקום – מומלץ להתעלם מכל האזור הזה כאשר מדובר בקמפיין לעסק בארץ.

 

סיימנו להגדיר את הגדרות הקמפיין. עכשיו נעבור לקבוצות מודעות.

תנו שם לקבוצת המודעות הראשונה שלכם, ופרטו הצעת מחיר ספציפית אליה – או השאירו את הצעת המחיר ריקה כדי להשתמש בתמחור שהגדרתם עבור הקמפיין בקבוצת המודעות הזו. אם זו קבוצת מודעות חשובה יותר מבחינתכם או רווחית יותר מבחינתכם, תוכלו להציב פה הצעת מחיר שתרמוס את הגדרת הצעת מחיר שהגדרתם בזמן הגדרת הקמפיין. מתחת לזה הגדירו מילות מפתח, אותן מילים שיקליד הגולש בגוגל כאשר יחפש עסק מהסוג שלכם.

 

טיפ קריטי וחשוב – אל תתפזרו!

חשבו על מילים שבהם ישתמשו לקוחות פוטנציאליים, ולא אנשים שמחפשים מידע כללי על העסק שלכם. "אמן חושים לאירוע" – טוב.

"אמן חושים" – פחות טוב, מאחר ומחפשים את זה גם המוני אנשים שרוצים לדעת מה זה בכלל אמן חושים, מידע על אמני חושים וכדומה – כלומר, אנשים שמחפשים מידע ולא להזמין אתכם לעשות מופע באירוע שלהם. אל תתפתו לנסות "לתפוס את כולם". בקמפיין הראשון שלי (ואכן, אני אמן חושים לאירועים לפי הדוגמאות שנתתי), הכנסתי גם מילים כמו "רעיונות לאירוע מוצלח" (מילת מפתח נוראית בהקשר לעסק שלי, מדובר באנשים שמחפשים רשימת רעיונות ומאמרים ולא אמן שאפשר להזמין לאירוע).

היו ספציפיים ונסו לקלוע למה שיחפשו גולשים שמחפשים אתכם ואת השירותים שאתם מציעים. זכרו שכל לחיצה עולה לכם כסף, ולחיצה של מישהו שהוא לא לקוח פוטנציאלי, גם היא עולה לכם כסף אך אין סיכוי שתכניסו כסף כתוצאה ממנה. בצד שמאל גוגל יציע לכם מילות מפתח נוספות לפי המילים שתתחילו להכניס – קחו את ההמלצה שלו בערבון. יכול להיות שתמצאו שם מילות מפתח רלוונטיות, אך הזהרו שוב סביב כל נושא הרלוונטיות של הגולשים והיותם לקוחות פוטנציאלים שלכם.

השלב הבא – יצירת מודעות שיופיעו כאשר מחפשים את מילות החיפוש שהגדרתם בשלב הקודם. אפשר להגדיר מספר מודעות שיוצגו ברוטציה, ואפילו להגיד לגוגל שיבדוק לאורך זמן איזו מודעה הכי מצליחה לשאוב את תשומת הלב של הגולשים ומביאה הכי הרבה לחיצות לאתר, ושיתעדף הצגה שלה על פני האחרון בקבוצת המודעות.

 

בהגדרת המודעות תצטרכו לספק את הפרטים הבאים:

כתובת אתר סופית: הכתובת שאליו המודעה מובילה. זה יכול להיות האתר שלכם, או עמוד ספציפי בתוך האתר שמדבר ספציפית על השירות או המוצר שחיפש הגולש במילות המפתח.

כותרות – גוגל מגבילה את אורך הכותרות. בצד שמאל ככל שתשלימו נתונים על המודעה, תוכלו לראות איך היא נראת – במחשב ובסלולר בלחיצה על החיצים ימינה ושמאלה.

הצג נתיב – שורה ירוקה שמציגה את הכתובת שאליה הגולש יועבר. זוהי כתובת פיקטיבית שמוצגת על המסך, כי בסופו של דבר הגולש מועבר לכתובת שהוגדרה בשדה הראשון – "כתובת אתר סופית".

 

טיפ של אלופים

הכניסו ל"הצג נתיב" מילות מפתח מהסעיף הקודם, כך שהגולש יראה את המילים שהוא חיפש בתוך כתובת האתר שלכאורה אתם מפנים אותו אליו. זה יוביל ללחיצות רבות יותר שכן זה נותן תחושה שבאתר שלכם יש מענה לצורך שהוא הגדיר כאשר בחר מה להקליד בגוגל.

תיאור – טקסט קטן באפור בחלק הסוגר של המודעה.

אשרו את ההגדרות בכפתור האישור בתחתית ומזל טוב – יש לכם קמפיין ראשוני.
הוסיפו בהתאם לצורך קבוצות מודעות נוספות עבור שירותים נוספים שאתם נותנים בעסק שלכם.

חזרתם למסך הראשי וכעת הוא התמלא – בתפריטי הצד בצד ימין תוכלו לראות היררכייה של קמפיין, ומתחתיו קבוצת מודעות אחת. פה גם תוכלו לשנות ולהגדיר מחדש חלק מההגדרות שהגדרתם בהתחלה – לצפות ולערוך את המודעות והתוספים, להשהות חלק ממילות המפתח שהגדרתם (עדיף לא למחוק), לשנות הצעות מחיר ספצפיות לפי מילים מסויימות, לערוך חלק ממילות המפתח וכדומה.

 

עוד כמה טיפים של אלופים לפני שאתם רצים לעשות כסף…

  • גוגל יציג את המודעה שלכם גם עבור וריאציות של מילות החיפוש שהגדרתם. לדוגמא, עבור המונח "עורך דין מקרקעין", המודעה תוצג גם כאשר יוקלד "עורכי דין בנושאי מקרקעין", "מקרקעין עריכת דין" ו- "עורך דין מקרקעין מחירים". רוצים להכריח את גוגל לנטרל וריאציות? תוכלו להשתמש במרכאות  או סוגרים מרובעים לפני ואחרי מילות החיפוש שלכם, באופן הבא: "מילת-מפתח", [מילת-מפתח]. כאשר תשתמשו במרכאות, גוגל יגביל את הצגת המודעות למלל המדוייק במילת המפתח שלכם, אך יאפשר גם תוספות לפני ואחרי. לדוגמא – הביטוי "אמן חושים" עם מרכאות לפני ואחרי מילות החיפוש יציגו את המודעה גם כאשר כותבים "אמן חושים מחיר" או "אמן חושים מדהים", וגם "איפה מוצאים אמן חושים". גוגל מאפשר להוסיף מלל לפני או אחרי המילים "אמן חושים", אבל הוא מחפש את המילים המדוייקות "אמן חושים" בתוך מה שהוקלד בשדה החיפוש (ולא "אמנות חושים" או "חוש אומנותי", כמו שהוא עלול להציג אם לא תגדירו את המונח עם מרכאות). אם המילים שלכם מוגדרות עם סוגריים מרובעים, ככה: [אמן חושים], גוגל תציג את המודעה שלכם אך ורק אם הגולש חיפש בדיוק, או ממש כמעט בדיוק, את המונח. השתמשו בזה בתבונה וזכרו – ספציפיות והגבלת מילות המפתח באופן הזה יביא אל האתר שלכם יותר לקוחות פוטנציאליים ותנועה שרלוונטית לכם, ותחתוך תנועה לא רלוונטית.
  • כאשר אתם מסתכלים על מילות מפתח, ישנה לשונית למעלה "מילות מפתח שליליות" תוכלו להגדיר כאן מונחים שלא יזניקו את האתר שלכם בתוצאות החיפוש. כך לדוגמא, אולי תרצו להוסיף מילים כמו "אמן חושים בזול" אם אתם לא זולים, "אמן חושים בצפון" אם אתם לא מספקים שירותים בצפון, או "קורס אמן חושים" אם אתם לא רוצים שיגיעו אנשים שמחפשים שירותים שאתם לא מספקים. שוב, הרעיון כאן, כמו בסעיף הקודם, זה להגביל תנועה לא רלוונטית שעולה לכם כסף אך בטוח שלא תכניס לכם כסף.

 

בשלב הזה, הגיע הזמן לבדוק. הכנסו בדפדפן שלכם לחלון גלישה נסתר (בכל דפדפן זה מתבצע קצת אחרת, אבל חשוב לעשות זאת מחלון גלישה נסתר, כי אחרת תוצאות החיפוש שיוצגו לכם עלולות להשתנות כי אתם מזוהים עם משתמש הגוגל שלכם). חפשו את מילות המפתח שהגדרתם והסתכלו על עצמכם בתוצאות החיפוש.

מזל טוב, עוד דקה או שתיים יחפש לקוח פוטנציאלי את מילות המפתח שהגדרתם, ויחשף לאתר שלכם. עוד קצת מזל והוא גם ילחץ על המודעה, יתרשם מהאתר שלכם ויפנה אליכם.

אל תשכחו שאם אתם לא מופיעים עדיין בתוצאות החיפוש, הייתה הגדרה שציינו מקודם "אופן הצגת המודעות" שעשויה להשפיע על פיזור הופעת המודעה שלכם לאורך היום, ובכל מקרה תנו לזה כמה דקות.

 

לסיכום

גוגל אדס הוא כלי שיכול להביא לכם פניות ולקוחות מיידית, קיצור דרך לכל נושא הקידום בתוצאות החיפוש של גוגל.

יש לזה עלויות אבל זה בהחלט יכול להכניס כסף.

קראו את הכתבה הזו היטב והשתמשו בכל הטיפים שנתתי כדי לחסוך כסף ולהרוויח יותר, ולהפוך את הקמפיין שלכם לכדאי יותר.

אם המתחרים שלכם מפרסמים בגוגל אדס ושירותי אדוורדס, כדאי מאוד שגם אתם תכנסו ובהקדם, ואם המתחרים שלכם לא שם – יכול להיות שאתם יכולים להכנס לפרסום הממומן של גוגל ולגרוף את כל הקופה.

אותיות של גוגל אדס
עוד בנושא כללי צרכנות
שח מט
6 משחקים שישפרו לכם את החשיבה האנליטית

החשיבה האנליטית היא כישור חיוני בעולם המודרני, שבו אנו נדרשים לקבל החלטות מושכלות ולפתור בעיות מורכבות באופן תדיר. משחקים מסוימים יכולים לסייע בפיתוח כישורי החשיבה

תכנון מס מקצועי לקראת פרישה

יוצאים לפנסיה? כדאי שתכירו את סעיף 125ד לפקודת מס הכנסה – פטור על רווחי הון אנשים שמשקיעים בניירות ערך נדרשים ברוב המקרים לשלם סכום גבוה

בחירה נכונה של יועץ תעסוקתי

איך לבחור יועץ תעסוקתי? לאורך הקריירה, זה טבעי להרגיש לפעמים שאנחנו לא במקום המדויק לנו ביותר, בין אם מבחינת התגמול, הסיפוק מהעבודה או אפילו היבטים

חשיבות הביטחון בזוגיות

בכל הנוגע למערכות יחסים אינטימיות, ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לחיבור מוצלח ומספק בין בני זוג. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא תחושת הביטחון של הגבר

מחפשים פוסט מסוים?
נא להקליד בשורת חיפוש את הפוסט שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש